X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valg af armbåndsur?


Svar
CronossCronossSkrevet 04/03-11 11:58 
Jeg er totalt blank når det kommer til armbåndsure og ved faktisk slet ikke hvor jeg skal starte, men skal bruge et nyt armbåndsur.
Derfor kunne det være fedt at få lidt anbefalinger og input fra andre - jeg ved at der her på boardet er et par stykker som går op i ure.

Mine kriterier er at jeg ikke gider bruge alt for mange penge på den slags - lir tiltaler mig meget lidt og jeg har ikke brug for at flashe et 100.000 kr. dyrt smykke. Samtidig må det godt være enkelt og stilrent og nok ikke et dykkerur - de ser altid så voldsomme ud synes jeg.
JuggernautJuggernautSkrevet 04/03-11 12:28 
Har du gjort dig nogle overvejelser om hvorvidt det skal være analogt eller digitalt? Kan næsten regne ud det skal være førstnævnte.

Så er der også urværket. Quartz som de fleste render rundt med. Styret af et batteri. Sekundviseren hakker et sekund ad gangen.
Så er der det automatiske urværk. Det styres som regel af et slags pendul i uret. Det er altså dine bevægelser der sørger for at uret går. Disse har som regel en reservetid på 48 timer. Herefter går det simpelthen i stå. Til gengæld "flyder" sekundviseren i forhold til Quartz urværket. Det ser lækkert ud.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CronossCronossSkrevet 04/03-11 12:31 
Jeg har ikke gjort mig de store overvejelser, udover at det skal være analogt.
Det automatiske urværk er klart det lækreste, men betaler man ikke også en hel del for den slags lir? :)
JuggernautJuggernautSkrevet 04/03-11 12:37 
Jo, det koster lidt ekstra, men holder som regel i mange mange år (såfremt de bliver serviceret).
Jeg har selv haft auto, men er nu gået tilbage til Quartz. Jeg blev træt af at indstille tid og dato hver eneste gang det skulle på armen.

Har du ikke, bare lidt, idéer til hvilken vej du vil gå? Nogle mærker du måske er lidt lun på? Hvor meget vil du ofre? Snakker vi under 1k? Jeg borer lige lidt her, da det er lidt svævende IMO hvad du går efter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CronossCronossSkrevet 04/03-11 12:41 
Eh, jeg tror ikke rigtig at jeg kender nogle urmærker, andet end Casio :)
Det må gerne have læderrem, men også gerne se lidt smart ud. Det skal være stilfuldt og skal kunne bruges til både jakkesæt, og skjorte. Om det passer til t-shirt-dage osv. er mindre væsentligt.
Pris er mindre væsentlig, jeg gider bare ikke give mere for mærke og den slags. Vil gerne give for kvaliteten, men jeg har samtidig ikke de store krav, andet end at det skal vise tiden :)
CronossCronossSkrevet 04/03-11 14:37 
Fandt et par stykker som jeg synes er flotte - jeg aner ikke noget om pris på disse:

Valg af armbåndsur?
Valg af armbåndsur?
Valg af armbåndsur?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/03-11 16:06 
Den øverste er en Tag Heuer Carrera (som der står i skiven) :)

personligt var det netop sådan et jeg forestillede min da jeg læste din beskrivelse. Der findes en del forskellige versioner af Carrera og jeg ved ikke hvilken model billedet er. Da jeg kiggede på et selv lå prisen omkring 20.000dkr.
Men værd opmærksom på at der kan forhandles og pruttes lidt med ure til den pris.

Såfremt du overvejer Omega eller Tissot er der en urmager i Århus der forhandler begge mærker og som jeg kun har rosende ord til overs for hvad angår kundeservice.
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
enfenenfenSkrevet 04/03-11 16:26, rettet 04/03-11 16:29 
Cronoss>
Fandt et par stykker som jeg synes er flotte - jeg aner ikke noget om pris på disse:

Valg af armbåndsur?

Jeg er selv meget vild med TAG Heuer - specielt Carrera, og ejer også et enkelt.

Det omtalte, du linker til, har en vejledende pris på 12.500,-, men burde kunne forhandles et par tusind ned. Spørgsmålet er så, om du vil give så meget for et ur. Det er selvfølgelig ikke 100.000,- men stadig en ret høj pris for de fleste.

Du kan eventuelt tage et kig på Urværket. De har en masse forskellige mærker. Firmaet er vist svensk. Og jeg har endnu ikke hørt om folk, der har fået kopier eller lignende fra det sted.

urværket
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 04/03-11 16:40 
Lidt i samme stil laver TAG Heuer også følgende:

Valg af armbåndsur?
26.500,- vejledende.

Valg af armbåndsur?
25.500,- vejledende.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-11 20:34 
Det' vildt nok. Jeg bruger stadigvæk mit gamle Adidas ur som jeg fik i konfirmationsgave (hvis jeg ikke husker helt forkert). Så det må være omkring 14 år gammelt. Mener ikke det kostede mere end halvanden tudse. Det har fået skiftet glasset to gange og remmen kun guderne ved hvor mange gange. Men det virker fint *bank-under-bordet*. Men hvis man er noget ved musikken, vil man nok mene, at det er håååååbløst 90'er-agtigt i designet. Jeg er sgu ligeglad.

Sorry for off-topic :D
AV Intelligent Terminal
varmtvandvarmtvandSkrevet 05/03-11 14:08 
tjek
http://www.squiggly.com/us/en/
Er personligt ret vild med swatch ure.
især fra 1983 til 1992.
Find en model du kan li og så find den på ebay eller lignende.
Sidste års collection var også fed. back to basic 1 farve.
Kan købes hos urhandlere rundt omkring.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig