X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNK råd søges


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 19:01 
Jeg vil i gang med SNK scenen igen. Jeg har kigget lidt på CDZ/top-loader og AES.

Sidstnævnte har jeg haft før, men solgte den igen da jeg ikke kunne finde økonomiske midler til at få fat i de bedre titler.

Til sidste SSKT så jeg så Neros' setup. Det består af en AES med converter. Han kan derfor afvikle MVS på sit konsol. Ulempen her er prisen på denne converter. Dem jeg har set, koster i omegnen af $250.

Fordelen ved cd-mediet er prisen på spillene. De er langt billigere end deres brødre på cartridge. Ulempen IMO er at der er flere dele i CDZ/top-loaderen der kan gå i stykker.

Det jeg søger lidt vejledning til, er hvad I ville gå efter? En cd maskine der næsten koster det samme som en AES men med billigere spil (og større sandsynlighed for at gå i stykker), eller en AES og så spare lidt op på sidelinjen til en MVS converter?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 03/03-11 19:47, rettet 03/03-11 19:49 
Altså som vi har snakket om er jeg overhovedet ikke i tvivl om hvilken vej du skal gå nemlig en AES og så spare lidt op på sidelinjen til en MVS converter. Jeg er SÅ glad for min og synes det er herrer sejt at den afvikler MVS så godt på min AES maskine!

MVS converteren er billigst her:
http://www.arcadeshock.com/items/accessories-/super-mvs-convertor-ii-mvs-aes-blue-led-snmc-acc-detail.htm

Du kan jo også hører ad inde på NeoGeoforLife.com om der skulle være en venlig sjæl som måske sælger en billig converter ;-)

Har man overstået det lille bump på vejen som hedder MVS converter får du jo adgang til billige spil ligesom cd mediet.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 20:04 
Jeg er skam klar over din holdning. Og tak i øvrigt:) Så indtil videre er det 1-0 til AES.
Andre der vil komme med indlæg?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 20:16, rettet 03/03-11 20:21 
Jeg kan egentlig godt lide ideen om Neo Geo CD, men loadtiderne er for sindsyge. CDZ er hurtigere på det område, men der skulle være et overheating problem som i værste fald kan u-kamp-dygtig-gøre maskinen. Et eller andet blæser-mod er nok en nødvendighed hvis man går den vej.

Her er en video der viser load forskellen mellem MVS, CD og CDZ:
http://www.youtube.com/watch?v=6u-tp2f_Pt8

Jeg vil, ligsom Neros, holde på at MVS eller AES er den bedste løsning.

EDIT: Alternativt findes der nogle meget fornuftige Neo Geo ports til Saturn som ofte er ret billige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 20:24 
Heh, jeg har set den video. Den er lidt skræmmende ;)
Planen har hele tiden været at jeg, såfremt jeg anskaffer mig en CDZ, vil koncentrere mig om de ældre titler. Og helt holde mig væk fra diverse fightere. Last Blade 2 er jo ganske horribelt at spille på en cd maskine.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 20:28, rettet 03/03-11 20:32 
League Bowling skal nok ikke loade helt så længe, nej :)

Hvis du går efter dem på listen her der har lav MEG-rate så er der nok en chance for at loadtiderne er til at overkomme på en CDZ:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 20:31 
Heh, heller ikke Neo Turf. Hvilket iøvrigt er et lækkert spil.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 20:34 
Neo Turf Masters troede jeg var godt, men til træffet kunne man virkelig se hvor broken det var...

;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 20:37 
Var det ikke lige dér hvor Sumez pladerede løs om et eller andet? Jeg husker at jeg gik bagover af grin af jeres "dialog"...

Back to topic! :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 20:41 
Det var dér Sumez "var en Hest" ja... ;P
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 03/03-11 21:31, rettet 03/03-11 21:36 
Fra en der ejer både en AES, et MVS setup med supergun og en top-loader vil jeg selv hælde til MVS-løsningen eller AES + converter.

For mig ødelægger load-tiderne oplevelsen på NeoCD. Desuden er det med Neo Geo en del af oplevelsen at stå med alle "hestekræfterne" fra arcade-oplevelsen, og det føler jeg ikke på samme måde med CD-løsningen.

Der er noget unikt ved de store cartridges med minus load-tid, alle sprites, animationer, lyd o.s.v. fra arcaden.

AES-spil er ganske enkelt for dyre til at kunne dække hele spektret i spil-biblioteket til Neo Geo. Du kan anskaffe dig en hel del titler til relativt billige penge på AES, men det kommer til at gøre ondt i tegnebogen hvis du skal have de rigtig lækre titler. Et grelt eksempel er f.eks. Metal Slug serien, som koster en arm og et ben til AES.

MVS-spillene er der hvor guldet ligger begravet. Du får IMO den fulde arcade-oplevelse til rimelige penge her.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 03/03-11 21:34 
Konsolkongen>
Neo Turf Masters troede jeg var godt, men til træffet kunne man virkelig se hvor broken det var...

;)

Hvaba..? LOL Det blev kun et bedre spil af at i hørte så smukt efter mine gode caddy tips ;D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 21:47 
silverstar>
Fra en der ejer både en AES, et MVS setup med supergun og en top-loader vil jeg selv hælde til MVS-løsningen eller AES + converter.

MVS-løsningen er jo netop en AES med converter ;) Jeg har også haft en Supergun, men det var alt for bøvlet. Det fyldte jo en hel m2 hver gang det skulle sættes op.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-11 22:00 
Hvad med en CMVS, en consolized MVS/ MVS konsol som kan være alt fra 1 slot til 6 slots, hvis man ligger lidt tid og penge i sådan et projekt kan det sagtens blive lækkert, vil tro man kan lave sådan en med feks. et 4 slots motherboard til nærmest samme penge som en MVS converter koster..

Der er tit nogle til salg på neo-geo.com og ebay, men dem på ebay er ikke billige.. Måske kan du få konsolkongen til at hjælpe dig, han har allerede lavet en.

Hvis du går den vej er der stadig mulighed for at putte uni-bios i samt bruge AES stik pga. Neogeo MVS motherboards har indgang til to stick.
Hvis jeg ikke havde en AES allerede ville jeg gå for en CMVS.. har lige købt en MVS converter af en dude på ntsc-uk som ville sælge den for en fair pris skulle give 200USD incl. fragt fra england.. en AES med converter er også en god fremgangsmåde så har du også mulighed for at købe nogle af de billigere AES titler hjem.

Klik på CMVS der er et par forskellige der er lavet af random folk
silverstarsilverstarSkrevet 03/03-11 22:06 
Juggernaut>
MVS-løsningen er jo netop en AES med converter ;) Jeg har også haft en Supergun, men det var alt for bøvlet. Det fyldte jo en hel m2 hver gang det skulle sættes op.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger: MVS + supergun og AES + converter-setup.
Jeg hælder selv mest til MVS-setuppet, men begge løsninger kan laves lækre så man får max ud af Neo Geo'en.

Forresten, jeg læste lige dit indlæg igen: du må sgu ikke snyde dig selv for fighters på Neo Geo! Maskinen kan mange ting, men 2D fighters er en af de bærende grundpiller i spil-biblioteket. Selv hvis du ikke ellers er den store fighter-junkie, så må du ikke gå glip af serier som Samurai Shodown, Last Blade, Fatal Fury, KoF, AoF...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 22:09, rettet 03/03-11 22:10 
Er også overvejet :) Men jeg dutter altså ikke til elektronik. Det skal bare virke. Hvis det modsatte er tilfældet, er jeg helt lost. Bare en "nem" modificering af et konsol, kan jeg ikke klare. Bare spørg Jeppe(CenobiteDK og Martin(Konsolkongen).

Jeg har set et überfedt CMVS. Kan dog ikke finde et billede på stående fod. Prisen er i nærheden af $800. Det er satme mange penge!

EDIT: til T.L.O.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-11 22:25 
Jeg er også totalt teknik forladt :/ hvad lådning og printbaner angår. Hvis du nu kunne finde en i danmark eller udlandet der kunne lave en CMVS til dig mod betaling, men du selv indkøbte matrialerne og neo geo board, sticks, unibios osv.. måske det kunne være en løsning..
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 22:31 
Det ville selvfølgelig være en mulighed. Tror dog ingen vil påtage sig den opgave. Ligger der ikke for meget i det?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 03/03-11 22:32 
Hvad skal man bruge en unibios til på et MVS board? Spille AES?
Ting om dét og pis.
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-11 22:35 
Region, training mode, hemmelige figure, jukebox, cartdrige check osv..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 22:39 
Juggernaut>
Det ville selvfølgelig være en mulighed. Tror dog ingen vil påtage sig den opgave. Ligger der ikke for meget i det?


Det tar tid ja, men er meget ligetil. Du skal bare bruge en strømforsyning og så skal der laves AV out fra maskinen og et kabel til dit fjernsyn. Alt der skal loddes kan man finde på JAMMA connectoren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 22:41 
Martin, du taler sort :) Jeg ved jo ikke hvad det indebærer.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-11 22:43 
Sorry :)

Jeppe kan sikkert hjælpe dig med det hvis det er den vej du går.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/03-11 23:05, rettet 03/03-11 23:08 
Juggernaut>
Er også overvejet :) Men jeg dutter altså ikke til elektronik. Det skal bare virke. Hvis det modsatte er tilfældet, er jeg helt lost. Bare en "nem" modificering af et konsol, kan jeg ikke klare. Bare spørg Jeppe(CenobiteDK og Martin(Konsolkongen).

Sådan har jeg det også og derfor sprang jeg bare blindt ud i et MVS to AES converter køb. Heldigvis viste det sig jo, at det bare funger!

Noget andet er, at AES'en er en super flot maskine i et tidsløst design man bare skal eje hvis man er til SNK...fnis...nej jeg mener det sku :D

Tillykke T.L.O now we are two ;-)

Sorry Juggernaut jeg ved godt jeg er træls, og jeg kan godt forstå dine overvejelser omkring et sådant konsol køb.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/03-11 23:17, rettet 03/03-11 23:18 
Juggernaut>
Var det ikke lige dér hvor Sumez pladerede løs om et eller andet? Jeg husker at jeg gik bagover af grin af jeres "dialog"...

Gid jeg kunne huske hvad vi snakkede om.


Hvis det ikke allerede er understreget nok i denne tråd, så (vil jeg selv mene) går idéen i at have -en Neo Geo- fuldstændig af fløjten ved at købe en cd-maskine med strenge loadtider.

Jeg er selv helt vild med min MVS. Eller, mine MVS'er, er det så nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 03/03-11 23:25 
Husk endelig på at vi snakker 3000,- her for en AES med tilhørende converter. En CDZ kan erhverves for det halve.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-11 23:42, rettet 03/03-11 23:42 
Der er også Neogeo CD spil der er rare og mega dyre *o*

Edit: og de har lange loadtider
SumezSumezSkrevet 04/03-11 08:10 
Juggernaut>
Husk endelig på at vi snakker 3000,- her for en AES med tilhørende converter. En CDZ kan erhverves for det halve.

Og en MVS kan erhverves for en sjettedel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/03-11 08:17 
Er det her ikke relativt billigt?
Jeg har aldrig prøvet spillet, men bliver lidt tændt på det her salg...

Sengoku 3 MVS:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310300757473
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 04/03-11 09:38 
Jeg havde det til AES i tidernes morgen. Det er ret lækkert :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 04/03-11 09:39 
Sumez>
Og en MVS kan erhverves for en sjettedel. :P

Men så er vi jo ude i noget Supergun. Jeg vil gerne om muligt, begrænse valget til et konsol.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 04/03-11 10:37, rettet 04/03-11 20:05 

Tjaah det ligger sådan ca til end 100-150$ på ebay normalt mener jeg, men jeg ville MEGET hellere have fat i Sengoku 2, men det er så også det dyreste spil i den serie.
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 04/03-11 19:29 

Syntes det er lidt mistænkligt at han ikke har billede af selve MVS'en, det lugter lidt af en bootleg eller en stener..
nerosnerosSkrevet 04/03-11 20:05 
Jeg køber iøvrigt aldrig noget jeg ikke kan se billeder af.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 04/03-11 20:35 
T.L.O>

Syntes det er lidt mistænkligt at han ikke har billede af selve MVS'en, det lugter lidt af en bootleg eller en stener..

Jeg ville også bede om et billede og sælgers forsikring om at det ikke er en boot før køb.
Han har et par andre annoncer, som er boots, bl.a. King of Fighters 2002 plus og Metal Slug 6, hvor det ikke står angivet direkte i teksten (med mindre "ré-édition" er en diskret fransk måde at skrive "boot" på).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
T.L.OT.L.OSkrevet 04/03-11 22:19, rettet 04/03-11 22:22 
Jeg kan anbefale denne sælger han har sengoku 3 kit med fake labels for 98USD, spillet plejer at gå for mere men pga. de nye påsatte labels er det billigere.. Han sælger ingen boots, bor i kina men har tager ikke ret meget i fragt.
http://skywaypro.bravehost.com/neogeomvs.html

Edit: sorry juggernaut tråden er vist kørt af sporet, back to topic :)
JuggernautJuggernautSkrevet 05/03-11 10:23, rettet 05/03-11 10:23 
Han er lidt billigere end f.eks. Hit Japan. En lille $10 til forskel for en boxed CDZ. Men det er jo også værd at tage med i det samlede regnskab.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 05/03-11 10:34 
Jeg er virkeligt delt op i to lejre nu. Min tålmodighed er nok heller den bedste hvad angår konsolkøb.

Jeg har støvsuget SMJ og den bedste pris jeg har set for en boxed AES er omkring 20000Yen. Her var der så også 7 spil med. Men hertil kommer indenrigsfragt i Japan og fragt til mig samt tolden. Her er jeg stadigvæk ikke i stand til at afvikle MVS og der vil gå en rum tid inden jeg kan tilgodese $250 i budgettet. Dog kan jeg starte med de medfølgende spil.

Med CDZ'en kan jeg starte en samling med det samme med loadetider til følge. Jeg må indrømme at de ikke skræmmer mig _så_ meget. Det der så er imod et CDZ køb lige nu, er mekanikken i maskinen. En cd afspiller der trods alt har nogle år på bagen, vil eventuelt gå i stykker på et givent tidspunkt. AES'en har trods alt ingen bevægelige dele.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
T.L.OT.L.OSkrevet 05/03-11 12:03, rettet 05/03-11 12:44 
Køb dog en AES og et par gode men billige titler som er til at erhverve for menneske penge, derefter kan du købe en converter og købe de MVS'er du mangler.. hvis du køber en AES konsol der ikke er boxed er det meget billigere, jeg gav 800dk for min og den har et meget lavt serie nummer..

Der er mange billige og gode AES spil som ligger under 500dk prislejet, det kræver lidt tålmdighed at finde dem til den rigtige pris..
SumezSumezSkrevet 05/03-11 13:35 
AES er en hobby jeg fremfor alt vil advare imod at gå i gang med hvis man ikke har planer om at lægge virkelig mange penge i den. Det kan godt være at der findes en række fornuftige spil til en billig penge (f.eks. Samurai Shodown 2), men der kommer unægteligt et tidspunkt hvor man får lyst til at erhverve sig nogen af perlerne, og på det punkt er jeg glad for at jeg investerede i en MVS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/03-11 13:56, rettet 05/03-11 13:57 
Undskyld men jeg kan slet ikke forstå det er så svært! Hvis AES og CDZ/whatever :-) koster det samme så KØB DOG EN AES!!!

Der findes rigtig mange gode AES spil til billige penge. F.eks koster KOF'96 40-50 dollars osv. Jeg startede selv sådan og senere købte jeg så en MVS converter efter 3-4 måneders tid. Der er ikke noget som rigtige AES/MVS carts ;-)

Jeg mener det her. Du er bedre tjent med en rigtig AES konsol som kan afvikle SNK spil som de skal spilles når vi snakker arkade spil. Du får ikke en stor grim MVS supergun og alt muligt der står og fylder hvis du senere køber en MVS converter. Glem alt om loadetider og cd til Neo Geo spil. Det er i mit hoved meget dumt. Jeg mener det!

Er man rigtig Neo Geo Fan/Entiusiast så går man hele vejen og køber en AES.

neros har talt :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig