X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mangel på PS3 truer


Svar
scavengerscavengerSkrevet 02/03-11 19:23, rettet 02/03-11 19:24 
Under overskriften "Playstation 3 væk fra hylderne om få uger" skriver dagens B.T. om Bluray patent fejden mellem LG og Sony.

Så det er vist ved at være nu hvis man skal have en PS3, eller ?

Mangel på PS3 truer
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 02/03-11 20:24 
Bavl! Den tror jeg ikke på!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-11 20:29, rettet 02/03-11 20:33 
Hvilken del af det?

Det er sandt at Sony får tilbageholdt sine partier - det er ikke kun BT der rapporterer dette.

EDIT: Så vidt jeg har forstået, har LG dog ikke vundet retsagen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/03-11 20:34, rettet 02/03-11 20:36 
Mere det at maskinerne skal destrueres. Det hele ender vel kun med at Sony må punge ud og så er den fjer overstået. Det kan vel ikke betyde døden for PS3'en? Men jeg kan forestille mig at det ikke er et lille beløb!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/03-11 20:50, rettet 02/03-11 20:51 
Der er ikke faldet nogen dom i sagen og det er kun imidlertidigt at der er lukket for import til EU - 10 dages påbud pålagt af retten.

Lidt underligt at det kun er CECH-2501A modellen (altså den helt nye Slim model) som nævnes.

Spændende at se hvad der sker i sagen :)

"PlayStation 3s seized by EU customs "
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-11 21:29 
LG for mr. Satan da! :D
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 03/03-11 02:40 
Jeg syntes faktisk det er fair nok at SONY får smagt sin egen medicin :)
KilroyKilroySkrevet 03/03-11 08:52 
Har Sony gjort det samme? Jeg kan kun huske alle sagerne mod Sony gennem det sidste stykke tid....

Med mindre du naturligvis sammenligner med hacker-sagen?
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 03/03-11 09:00, rettet 03/03-11 09:01 
Det er bare LG's svar på at Sony sagsøger dem for et andet patent ifm. mobiltelefoner svjv - nævnes i artiklen jeg linker til ovenover. Måske det han mener.
TheDukeTheDukeSkrevet 03/03-11 16:47 
LG, Geohot, Lik-Sang, naboens hund der gør om natten. SONY sagsøger jo stort set alle de ikke bryder sig om. Måske vinder de ikke sagerne, men ofte har dem de sagsøger ikke råd til et længerevarende juridisk tovtrækkeri og trækker sig.
LG trækker sig næppe medmindre SONY åbner tegnebogen.
BeanoBeanoSkrevet 11/03-11 10:13 
Nyt i sagen...

300,000 European PS3s seized; Sony free to resume distribution but battle with LG is far from over.

A Dutch court has lifted the order it granted LG two weeks ago that saw some 300,000 European PlayStation 3 consoles seized.

The estimated customs value of the seized consoles was €43 million, reports Foss Patents. All seized consoles must now be released, and LG has been ordered to pay costs of €130,000, and an additional €200,000 for every day that it fails to do so.

As we reported yesterday, LG and Sony are embroiled in a bitter legal wrangle on both sides of the Atlantic concerning patent infringements. The two firms were in negotiations to settle a variety of licensing issues late last year, but when talks failed, they sprang into action.

It was this history of negotiations that prompted yesterday’s decision at a court in The Hague, with the court ruling that the seizure order be lifted because it seemed unfair given the two parties’ history of negotiations.

While the order has been lifted, and LG has been ordered to notify the Dutch authorities that there will be no further seizures, this is far from the end of the matter. While Sony is free to resume its normal European distribution activities, there is still a full legal hearing due to determine whether there is an infringement, with Sony facing a hefty royalties bill.

LG is seeking a patent royalty of between $2.50 and $2.55 per Blu-ray device sold. It estimates it is already owed between $150 milion and $180 million, and is reportedly asking for a bank guarantee of over $350 million to cover the existing royalties as well as any due in the future.

The case itself will be heard later this year, with proceedings set to start on November 18.


Kilde
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig