X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tak, Rising Star


Svar
RJKRJKSkrevet 27/02-11 14:23, rettet 27/02-11 14:25 
I et spilmarked baseret på penge og mainstream, som jeg vist ofte er den første til at brokke over, er det fantastisk at der er plads til en udgiver som Rising Star Games - deraf denne lille hyldesttråd. Ikke at jeg har nogen som helst indsigt i forholdene bag, men når man ser på de titler de bringer til Europa, så må det være med mere kærlighed til spilmediet end til penge. Det er vel nærmest det europæiske svar på legendariske Working Designs, uden nærmere sammenligning.

For et års tid siden ville mange af os have forsværget at et Cave-spil nogensinde ville udkomme i vesten, og nu står DeathSmiles på butikshylderne i Danmark på grund af Rising Star - og selvfølgelig Nordic Game Supply fra Aarhus, som distribuerer dem herhjemme.

Men det er jo ikke bare DeathSmiles, de har givet os. Det er også No More Heroes, Muramasa, Deadly Premonition, Fragile Dreams, Half-Minute Hero, Little King's Story, Growlanser: Heritage Of War og min lille personlige favoritserie, Luminous Arc. Der er også lidt decideret skrald i mellem, men generelt rigtig mange små kvalitetstitler, som vi med garanti ellers aldrig havde set på disse breddegrader.

Så inden jeg engang skal skrive et indlæg med hvor ærgerligt det er, at de er gået fallit, så gør os alle den tjeneste, at støt op om disse udgivelser, ved at købe dem herhjemme. Ja, en del af os har i forvejen spenderet flere tusinde kroner for at kunne spille DeathSmiles i den japanske udgave, men så betyder et par hundrede kroner oveni for at vise opbakning jo heller ikke det helt store.

Rising Star Games
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 27/02-11 14:45 
Jeg følger dem nærmest slavisk for at se hvornår de forhåbentlig annoncerer Akai Katana i Europa! Cave er eftersigende selv meget interesserede i at få dem til at udgive både Akai Katana og Daifukkatsu...

Jeg tøvede faktisk lidt med at skrive den der mail efter det korrigerede soundtrack til DeathSmiles, da jeg er bange for at de ville miste mange penge på udgivelsen. Spillet har ikke solgt nær så godt i Europa som det gjorde i USA (hvor det faktisk har solgt mere end i Japan, det anede jeg ikke!), men alligevel langt bedre end jeg havde troet, så jeg håber virkelig at det betyder vi kan se flere Cave-spil og andre mere niche-prægede spil fra dem (som Deadly Premonition!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/02-11 14:59 
Når chancen en dag byder sig, så køber jeg helt sikkert også DeathSmiles i GAME eller GamesTop. Altså, sålænge de har et eksemplar de ikke har åbnet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-11 15:51 
Jeg vil næsten kalde Rising Star Games for et Europæisk Atlus.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-11 16:15, rettet 27/02-11 16:16 
Det er helt sikkert firmaer som NIS og Rising Star vi skal støtte op omkring. Dét sagt så har jeg et blandet forhold til Rising Star's udgivelser. Little Kings Story valgte de at udgive KUN i 50Hz og interlaced og DeathSmiles soundtracket er heller ikke for heldigt, men det er spillet heldigvis :) Jeg håber de strammer lidt op for på næsten alle områder har de fat i den lange ende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
T.L.OT.L.OSkrevet 27/02-11 18:46 
Troede virkelig aldrig vi ville se Deathsmiles i danske butikker. det er sååå awesome at det er kommet ud i Eu :)
SumezSumezSkrevet 27/02-11 19:14, rettet 27/02-11 19:14 
Jeg er virkelig overrasket over at høre at det endda er at finde i danske butikker! Jeg troede kun det kunne opdrives i engelske webshops.
Har set flere skrive om at de har taget spillet og fjernet det fra discountsektionen, og sat det frem på hylderne sammen med topsælgerne :D

Lidt som Fleshmangler og jeg gjorde med kirsebærvinen i Faktaen i Næstved...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/02-11 19:18, rettet 27/02-11 19:23 
Som skrevet er det distribueret af NGS herhjemme. Jeg har ikke selv været i nogen fysiske spilbutikker siden det udkom, men de danske webshops har det og der er sendt anmelderkopier ud.

NGS
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-11 19:35 
279,- i GamesTop så vidt jeg husker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/02-11 20:02, rettet 27/02-11 20:02 
Er Deadly Premonition godt? Det ligner et David Lynch spil :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-11 20:47 
Jeg syntes det er fantastisk. Som et action adventure er det på mange måder helt vildt klosset og gammeldags som f.eks. Resident Evil 1, men det er samtidig virkelig fængende og interessant.

En anden gammeldags feature er også at det har en ordentlig længde frem for de 6-8 timer spil normalt varer nu om dage.
nerosnerosSkrevet 27/02-11 21:00 
Det lyder godt. Mener jeg har set det et par gange ude i butikkerne, men har ikke rigtigt tænkt længere over hvad det var for et spil. Jeg kan godt lide Action Adventure spil :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/02-11 21:47 
http://playright.dk/forumemne.php?id=29879
http://playright.dk/forumemne.php?id=31754

:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 27/02-11 22:12 
Jeg er hooket på at investere i DeathSmiles, bare for at give det en chance. Hvad er der galt med Soundtracket?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-11 22:16 
Der er nogen der har fucket op og lavet en data disc med en bunke Wav filer på istedet for en regulær Audio CD.
HulleHulleSkrevet 27/02-11 22:39 
Føj for en svipser.

Nogen der ved om Blockbuster har det og evt. en pris? Jeg kan ikke finde det på hjemmesiden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 27/02-11 22:39, rettet 27/02-11 22:39 
Soundtracket i spillet er rigtig godt, men IMO kun som spilsoundtrack! Jeg ville få spat af de der hvinende elguitarer splejset sammen med japanerfunk, hvis jeg skulle høre det på mit anlæg. :P

Men det minder godt nok meget om en række klassiske PC Engine soundtracks hehe. (især Ys serien og Rondo og Blood)

Hulle, køb det på shopto.net, så slippet du med omkring 180kr inkl. forsendelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-11 22:46 
Darkbeat>
Der er nogen der har fucket op og lavet en data disc med en bunke Wav filer på istedet for en regulær Audio CD.

Har hørt, at man kan brokke sig somewhere, og få tilsendt en rigtig lyd-CD. Man skal nok sende dem kvittering eller noget, så de kan se man har købt det - Idunno :-)
SumezSumezSkrevet 27/02-11 23:23 
Nej de vælger at stole på folk, så jeg håber at folk er fair og ikke udnytter tilbudet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/03-11 14:20, rettet 01/03-11 14:27 
Fra Rising Star:
Hi all,

thanks for all your support and comments on Deathsmiles, they really are appreciated!

As for Dondonpachi Daifukkatsu, it's far too early for us to make any comments on it at the moment. We're happy with the sales of Deathsmiles so far and hope for it to continue. We are still receiving figures from the rest of Europe and it'll be a while before we can say whether it has been a success or not.

All I can tell you is that your voices have been heard and we will take this into consideration when we next talk to CAVE.

No promises at the moment though!

De virker optimistiske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/06-11 09:43 
Lidt mere omkring Caves fremtid i Europa fra RSG:

I'd like to put your minds at ease that the lack of response to any particular topic does not constitute a lack of interest. It just means that we are either unavailable to respond or cannot discuss it (for any reason). Rest assured that we are working as hard as we can behind the scenes to give you the games you want. :)

Deathsmiles has proved to be very successful for us, and I don't just mean in relation to sales. The community feedback in reference to our release was overwhelmingly positive and I would like to say a big THANK YOU on behalf of us all at RSG for your support. We would be making a serious mistake if we didn't even consider building on this goodwill...don't you think? ;)

Don't worry folks, without giving anything away, we'll be making an announcement on our line up for the rest of 2011 in good time and I'm sure a lot of you will be pleased with what we have in store.

I'm the meantime, please do keep up your support and let us know what you want to see released in Europe...we'll always try our best!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/01-12 13:47 
http://risingstargames.tumblr.com/

En rød måne, en lama og tofu(?) - hvad kan det betyde?
Månen er jo nok endnu et Harvest Moon, men hvad kan de ellers have på vej?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-12 15:58 
Rising Star Games har annonceret en bunke efterårsudgivelser

http://www.facebook.com/notes/rising-star-games/rising-star-games-announces-autumn-assortment/10151372178168636

Mest interessant er måske nok Under Defeat HD Deluxe?

· Shifting World (3DS) – September
· Jewel Master: Cradle of Egypt 2 (DS) – October
· Girls’ Fashion Shoot (3DS) – October
· Under Defeat HD Deluxe Edition (360/PS3) – October
· Virtue’s Last Reward (3DS/Vita) - November
· Super Black Bass (3DS) – November
spectrespectreSkrevet 10/08-12 18:34 
Super nice med Under Defeat HD. Jeg var godt nok skuffet at den ikke udkom i EU i første omgang.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 24/10-12 14:04 
Tak, Rising Star
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/10-12 14:46, rettet 24/10-12 14:50 
Sumez>
<billede af masser af Under Defeat HD>

Købt stort ind Sumez?
Havde det til Dreamcast og var ikke særligt imponeret af det som spil. Zero Gunner II derimod synes jeg var ret interessant.

Edit: Fandt deres facebookside: http://www.facebook.com/RisingStarGames
Tak, Rising Star
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 24/10-12 14:56, rettet 24/10-12 15:36 
dRxL>
Sumez>
<billede af masser af Under Defeat HD>

Købt stort ind Sumez?

Jeg troede også først, at jeg var i "Hvad kom ind ad døren" :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/10-12 15:35 
Hehe :)

RSG er bare stolte af deres udgivelse. Jeg kan godt lide at man kan fornemme deres dedikation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/10-12 16:04 
Har pre-ordered mit eksemplar hos amazon, og glæder mig vildt meget til at spille det igen. Havde det til Dreamcast for nogle år siden, og synes det er super fedt.

Rising Star Games virker til at være super entusiastiske. En af medarbejderne har en konto på shmups.com hvor han spørger efter feedback på udgivelser, forslag til fremtidige udgivelser osv.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 05/08-16 10:02 
Rising Star er på vej med en fysisk udgave af Pirat-Shantae (altså det digital spil der kom for nyligt, ikke kickstarter-spillet som også er på vej). Dog desværre kun til 3DS.
http://www.risingstargames.com/eu/boxing-the-acclaimed-platform-adventure-shantae-and-the-pirates-curse/

Er det nyt at de er begyndt at at udgive i USA?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig