X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC engine Duo


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-11 15:59 
Hejsa :)
Jeg leder efter en pc engine duo i CIB
Skal bruge den til et review til mit youtube show sener hen :)

Vil godt gi et sted mellem 1200 - 1500kr

Mit youtube show :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 16:58 
De har nogle på GameofJapan i det prisleje du søger (inkl forsendelse). Har selv købt en MegaDrive 1 derfra og jeg er fuldt tilfreds.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-11 17:20 
Konsolkongen>
De har nogle på GameofJapan i det prisleje du søger (inkl forsendelse). Har selv købt en MegaDrive 1 derfra og jeg er fuldt tilfreds.

Tak du er kongen ;)
hvad er forskel på duo/duo-r/duo-rx :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 17:23 
Der må en anden lige træde til for jeg ved ikke ret meget om PC-engine. Husk at den skal moddes før du kan få RGB billede fra den!
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-11 17:25 
er det 50/60 billedet du tænker på?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 17:27 
Nej det er allerede 60Hz på alle JAP og US konsoller. Jeg snakker RGB som i det bedste billede du kan få fra en retrokonsol. Tjek linket her:

http://www.disgruntleddesigner.com/chrisc/gotRGB/screenshots.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-11 17:36 
ok :)
Cool.. vil lige stene lidt på begge sider ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 16/02-11 17:44 
Og RGB-moddet kræver at man giver sig i kast med en SMD-chip med meget små ben, derfor jeg aldrig har fået lavet det. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/02-11 17:48, rettet 16/02-11 17:48 
Lidt offtopic, men jeg er stadig ikke helt sikker på hvornår man får RGB på sådan noget som en PS2... Er det når jeg forbinder den via Component kabler, eller er det noget andet der sker der? Jeg har blot hooket min op via component fordi jeg har fået at vide at det er det bedste billede og jeg kan også se klar forskel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-11 17:53 
Component er ca. det samme som RGB. Component har den fordel at det understøtter 480p og HD opløsninger. Der er enkelte 480p titler på PS2 (Guilty Gear f.eks) og meget få der kan køre i 1080i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-11 17:53 
Hvor sidder HDMI på min atari 2600 :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WonderboyWonderboySkrevet 16/02-11 18:21, rettet 16/02-11 18:22 
ChronoSousa>
Hvor sidder HDMI på min atari 2600 :D

Det sætter foran på den, hvis den du har, har HDMI stik.
:-D
I love monster land
nerosnerosSkrevet 29/03-11 23:46 
Jeg har siddet og stenet lidt over en PC-Engine DUO. Har lagt mærke til at det ser ud som om der kun er "en" kontrollerport i maskinen kan det virkelig passe?

Kan man bruge S-video på sådan en PC-Engine DUO?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-11 23:51 
Der er kun en controller port. Skal du spille flere skal du bruge en multitap. Mener op til 5 spillere er max.

Maskinen er composhit only og skal moddes til RGB :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/03-11 23:54 
til 2 player skal du bruge en "turbotap" det heder den til turbografx turboduo.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 30/03-11 00:13 
Ok yes sir "turbotap" it is :-)

Det er da nederen at den kun kan composite :-( Jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig sådan en, men billedet vil nok se meget grimt ud på mit TV så. Er den virkelig så svær at RGB modde?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 08:19, rettet 30/03-11 08:19 
RGB-moddet kræver at man giver sig i kast med nogle meget små SMD-chip-ben, som kan være ret besværlige, men derudover er det vist rimelig lige ud ad landevejen.
EDIT: Ok, kan se at jeg har skrevet det samme længere tilbage i tråden :D

Jeg har muuuligvis en ekstra multi.. turbotab til PC Engine som du sikkert kan købe billigt, hvis du ikke kan få en med i købet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/03-11 08:50 
Sumez>
Jeg har muuuligvis en ekstra multi.. turbotab til PC Engine som du sikkert kan købe billigt, hvis du ikke kan få en med i købet.

Det skriver jeg mig lige bag øret hvis jeg kommer så langt ;-)

Foruden Carstenvania har systemet sku nogle ret fede shmups og andre lækkerier!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 08:55, rettet 30/03-11 08:56 
Ja, det har helt klart den generations bedste arcade ports, samt flere unikke titler som f.eks. Star Soldier-serien, og det første Spriggan-spil ses også som en del af Aleste-serien. Og så er Parasol Stars et absolut must-have i min bog, helt genialt arcade-agtigt "Bubble Bobble"-spil, som ikke findes i andre fornuftige udgaver (Amiga-udgaven er lidt noget bæ IMO :P)
Nåja, og så er der Ai Cho Aniki.

På mange måder udfyldte den samme rolle som Saturn gjorde flere år senere (udpræget arcade-ports, stort set kun populær i Japan, bærer præg af flere af de samme spilserier)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/03-11 09:04 
Parasol Stars mener jeg du snakkede om til træffet ;-) Det ser godt ud.

Jeg har lige 2 spørgsmål mere til systemet.

1. Er det ikke noget med at man skal have nogle Hu-cards til at spille de forskellige regioner af spil osv.

2. Ville billedet fra PC-engine DUO ikke se meget bedre ud hvis man putter signalet igennem en XRGB-2? Så kunne det være jeg bliver fri for at få den moddet ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 09:13 
neros>
Parasol Stars mener jeg du snakkede om til træffet ;-) Det ser godt ud.

Formentlig, jeg snakker hele tiden om det. :)

neros>
1. Er det ikke noget med at man skal have nogle Hu-cards til at spille de forskellige regioner af spil osv.

Der er ganske almindelig regionsbeskyttelse på HuCards, men det er de færreste spil der er udgivet i US, og af dem der er, er der ingen teksttunge titler alligevel - man støder i det hele taget næsten aldrig på dem, så et evt. regionsmod er nærmest formålsløst.

CD-spil er regionsfri - jeg har et par US-spil her, da f.eks. Ys-spillene (som jeg også er ret vild med :)) naturligvis ikke er særlig spilbare på japansk. For at spille cd-spil skal man dog have et specielt system-hucard (ver 3.0 kan anbefales medmindre man er helt vild efter at smide en formue efter et arcade card så man også kan spille de par halvflade neo geo-ports, der kræver det). Men hvis du alligevel køber en Duo, er sådan et systemkort ikke nødvendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-11 09:28 
cd er region's free. det er hu card ikke ... en conveter er monster dyrt! ><

Jeg ville købe en pc engine duo og en normal turbografx 16

så du kan spille TG16 HU card!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 30/03-11 09:36, rettet 30/03-11 09:36 
Jeg tænker kun på at købe en DUO så et cd card er ikke nødvendigt, men jeg troede egentlig den kunne spille alle slags HU-cards?

Nu da jeg har en Neo Geo ville det være synd at afvikle Neo-titler på en PC-Engine ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 09:52 
Ja, det er ikke Neo Geo portsne du skal købe dyret for.
Som sagt kommer du nok ret sjældent / aldrig ud for et US HuCard, du har interesse i.
Det eneste HuCard-spil jeg kan tænke på der er at foretrække i US fremfor Jap, er R-Type, der kræver to seperate spil i Jap, men er udgivet som ét samlet spil i US. Dette findes dog også i Jap i en CD-udgave med opdateret musik, til gengæld lider det af forfærdelige load-tider. VIRKELIG forfærdelige.

Ved ikke om nogen kan tænke på andre Hu-spil som er at foretrække i US-udgaven (enten pga. sprog, pris, ændringer eller eksklusivitet)?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/03-11 10:16 
Ok hehe R-Type som to seperate spil! Er det fordi der er cutscenes med eller hva? Det lyder da helt gak gak..

Nåh men DUO it is når jeg får penge til den.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 10:26 
Nej jeg har ingen anelse om hvorfor det er udgivet som to. Men jeg kan alligevel ikke klare mere end de første tre baner. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/03-11 10:44 
Mig to ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 10:57 
Derudover er det forresten en vildt flot port der ligner arcade-udgaven utroligt godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-11 12:25 
rpg neutopia 1 og 2 ville jeg spille i USA
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 30/03-11 15:24 
Er de gode? De ser rigtig hyggelige ud, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/03-11 15:40 
Sumez>
Derudover er det forresten en vildt flot port der ligner arcade-udgaven utroligt godt.

Der findes også et Image Fight II :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/03-11 15:41 
Har aldrig turdet give mig i kast med Image Fight-spillene, men de skulle være rigtig gode, omend ubehageligt svære :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-11 16:16 
Det er zelda, bare til TG16 :) Og ja 1 er super sjovt, ved ikke med 2, har ikke spillet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 30/03-11 16:51 
Sumez>
Har aldrig turdet give mig i kast med Image Fight-spillene, men de skulle være rigtig gode, omend ubehageligt svære :)

Man skal vist have "mad skillz" for at synes de er sjove men tror bare det handler om meget udenadslære ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 31/03-11 20:52 
Jeg synes der bliver snakket om RAM expansion i visse DUO spil. Hvad er det egentlig man snakker om her? Er det noget ekstra man skal købe til at afvikle visse spil som f.eks Ginga Fukei Densetsu: Sapphire?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 31/03-11 21:44 
Jap, jeg tror Sapphire er det eneste spil jeg kunne finde på at købe arcade kort for, men det er jo dyrt nok i sig selv. Godt nok længe siden jeg har hørt om det spil, havde næsten glemt det.
Det er de der systemkort vi snakker om før der fungerer som "RAM expansion". Som sagt ikke relevant hvis man har en Duo, og selv hvis man ikke har sådan en, skulle man være dækket godt ind med et System v3.0 kort. Medmindre man vil spille Sapphire eller PC-Engine udgaven af Art of Fighting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 31/03-11 23:31, rettet 31/03-11 23:31 
OK ja Art Of Fighting har jeg jo en anden maskine som kan klare ;-) Sapphire ser godt nok for sindsygt flot ud!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 07:56 
Det er godt nok længe siden jeg har prøvet Sapphire, og måske husker jeg forkert, men det var ikke noget umiddelbart bemærkelsesværdigt. Det er nok mest kendt for at være det mest teknisk imponerende 8-bit spil nogensinde. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 10:17 
Rent visuelt ser det fantatisk ud, men de videoer jeg har set på tuben har givet mig lidt en dårlig smag i munden hvad angår lyden. Ved ikke om det er fordi det bliver kørt på en emulator eller noget men nogle af lydeffecterne er direkte afskyelige?

Ellers er der jo mange andre vildt fede shmups til systemet har jeg erfaret :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 10:26, rettet 01/04-11 10:29 
PC Engine har som regel en ret afskyelig intern lyd, og selvom den vistnok har tendens til at være endnu værre på emulator, er den stadig ikke køn på den rigtige maskine.
Men det afhænger, som på MegaDrive, meget af spillet, og sjovt nok synes jeg tit det er CD-spillene der lyder værst, når de pludselig skifter over til musik fra lydchippen, dette er især tydligt i Castlevania Rondo of Blood og Ys 3. Til gengæld er musikken i Parasol Stars (som er et HuCard-spil) blød og hyggelig på bedste Taito-manér.
Ved ikke om det bare skyldes den pludselige kontrast fra cd-audio til lydchip at det lyder værre end det er, eller om det bare er fordi udviklerne ikke har fokuseret særlig meget på at få den del til at lyde godt når størstedelen af de spilsoundtracks alligevel kører med cd-audio.

En lidt sjov detalje er at mange cd-spil har mulighed for at afspille digitaliseret lyd (altså stemmer og avancerede lydeffekter) via lydchippen (modsat cd-audio soundtracksne der afspilles via den indbyggede cd-afspiller), som lyder langt bedre end nogen andre 8- eller 16-bit maskiner har kunnet gøre det, måske med undtagelse af et par af de seneste SNES-spil. Har dog ikke stødt på nogen PCE-emulator der har kunnet afspille disse. Både Ai Cho Aniki og Rondo of Blood gør brug af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 10:56, rettet 01/04-11 10:58 
Ja kontrasten fra cd-audio til lydchip er måske det største minus ved maskinen synes jeg. Jeg er gået fuldstændig berserk i PC-Engine DUO spil biblioteket og har også kikket en del på Hu-cards. Jeg har stødt på et par titler som rent visuelt ser fede ud, men så kommer lydeffeckterne :-/ Det er dog langt fra i alle tilfælde og det kan da også have sin charme, men hold da op der er nogle titler som lyder af bæ..

Spil jeg skal have når jeg får min maskine:

Seirei Senshi Spriggan
http://www.youtube.com/watch?v=pG4oA-ic9C0

Ane-san (morsomt)
http://www.youtube.com/watch?v=ZZKbTwSZi6s

Mystic Formula (kan ikke finde noget video af det men det ligner noget jeg kan lide)
http://gamehall.uol.com.br/pcengine/mystic/mystic_formula.htm

Sylphia
http://www.youtube.com/watch?v=ZehU4jk8hX0

Fausseté Amour
http://www.youtube.com/watch?v=OH7Z8EcFSxs&feature=channel_video_title

Full Metal Force Mad Stalker
http://www.youtube.com/watch?v=klPgcUNq5yU&feature=channel_video_title

og så selvfølgelig Gate of Thunder og Lords of Thunder.

Det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om, men jeg har set meget andet også ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 11:09, rettet 01/04-11 11:10 
Held og lykke med at finde Fausseté Amour til under 1000kr :)
Jeg har ledt længe efter det spil, og har en teori om at det er det samme eksemplar der går på runde via eBay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 11:26, rettet 01/04-11 11:26 
Hehe ok ja der er desværre også en del spil som er temmelig pebret og svære at få fat på :-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-11 13:32 
castlevania er det først køb, når jeg får en pcn :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 01/04-11 13:41 
Jeg synes det ser flot ud, men er bange for gameplayet er lidt for langsomt til min smag, men det skal da ihvertfald også købes engang :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 13:59 
Det er et af mine yndlingsspil i hvert fald.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig