X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo = Koster en formue


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/07-03 14:34 
Men hvorfor? :) Ja, spørgsmålet er måske dumt, men jeg forstår ikke helt hvorfor de selv på Ebay bliver solgt for flere tusinde... Er det fordi der ikke eksisterer voldsomt mange af dem, eller har den bare generelt altid været dyrere end gennemsnittet? :) Jeg håbede lige på at jeg kunne anskaffe mig en, da der jo findes nogle fede spil til, men jeg kan godt se at jeg skal vente lidt...
RJKRJKSkrevet 13/07-03 14:48 
Nu er Neo Geo jo et vidt begreb. Hvis du snakker om AES, så har de altid været dyre, ja.

Og der er heller ikke så mange af dem (forholdsvis).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/07-03 14:58 
Ja, det var den jeg mente :)

Jeg kan huske at jeg læste om den i engelske blade som min far havde med hjem til mig, når han havde været ude og rejse...Jeg undrede mig altid over hvorfor jeg aldrig havde set en herhjemme, når nu spillene så så fede ud :)
KTCKTCSkrevet 14/07-03 18:49 
AES er jo også nogle store kort, der har forholdsvist dyre komponenter på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
happyEDhappyEDSkrevet 31/07-03 19:13 
det er et amerikansk firma og det er næsten kun der det er frigivet så derfor findes der ikke så mange af dem... også har de mange rettigeheder på gamele spil der ellers kun er til arcade maskiner....
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:25 
Det er ikke et amerikansk firma...

Det andet du siger er også lidt noget vrøvl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 31/07-03 19:33 
Amen!
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SumezSumezSkrevet 31/07-03 19:51 
MVS er billigere end AES, og stadig originale carts (altså ikke cd-lort)
Egentlig var tanken at MVS carts skulle være betydeligt dyrere end AES, da AES er til hjemmebrug, men med tiden er brugte MVS carts blevet noget billigere end deres AES-modpart, da de ikke længere skal bruges i arkadehallerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MadsMadsSkrevet 31/07-03 19:52 
toAt >
det er et amerikansk firma og det er næsten kun der det er frigivet så derfor findes der ikke så mange af dem... også har de mange rettigeheder på gamele spil der ellers kun er til arcade maskiner....

OMG!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
happyEDhappyEDSkrevet 01/08-03 02:09 
det er det godt nok,, altså et amerikansk firma!!!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-03 02:16 
Det er det godt nok IKKE da!
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 02:18 
toAt >
det er det godt nok,, altså et amerikansk firma!!!!

Nej...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 01/08-03 03:12 
toAt >
det er det godt nok,, altså et amerikansk firma!!!!

Har du overhovedet nogen anelse om hvad du snakker om?

For det første, Neo Geo er ikke et firma, det er SNK, dem som udviklede systemet. De startede ud som et lille >JAPANSK< tredje parts udvikler for Nintendos NES, og gik ind på arcade markedet i slutningen af 80'erne med deres Multi-Video System. Senere (1990) tog de skridtet videre og lavede en hjemme version af MVS'en, nemlig en AES. Og så kan jeg ikke lige huske hvornår CD-versionen udkom, men sådan forløb det sådan cirka. Og SNK, firmaet der udviklede Neo Geo, ER japansk.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MIKA-LMIKA-LSkrevet 01/08-03 03:28 
CD-versionen kom cirka et års tid senere, i 1991.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 11:29 
Links for l0rn:

http://www.videogameimports.com/neogeo.htm

http://www.neo-geo.com/reviews/NeoGlossary/neoglossary.htm
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 01/08-03 12:14 
SNK gik nu allerede på arcademarkedet i starten af 80'erne, hvis ikke i slutningen af 70'erne.

Jeg har mange af de ting de har lavet, med udover Ikari Warriors (86), er der ikke de store ting. Nogen synes dog om fx Vanguard (81) og Psycho Soldier (87, svjh). Der er også et par interessante ikke-Neo Geo titler omkring 89-90.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 01/08-03 12:21 
Okay, jeg synes bare at have læst det var i slutningen, men jeg tror af god grund på dig her ;) - så det viser bare man skal tjekke op på tingene, og ikke tro man kan huske det hele.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KTCKTCSkrevet 01/08-03 12:24 
Prehistoric Isle (1989) for eksempel.

League Bowling (1990) og King Of Monsters (1991) er nogle af deres tidlige NeoGeo titler, der altid vil være nogle af mine favoritter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 01/08-03 12:44, rettet 01/08-03 12:46 
Teki >
Okay, jeg synes bare at have læst det var i slutningen, men jeg tror af god grund på dig her ;)

You'd better! ;))

EDIT: Listen inkluderer ikke alt de har lavet (blandt andet ikke et par af dem jeg nævnte...). Det er fordi KLOV ofte lister de mere kendte spil efter, hvem der har distribueret dem i USA. Så R-Type står fx under Nintendo og ikke Irem... :-/

KLOV: SNK
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig