X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2010: Vinderen


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 03/02-11 00:56, rettet 03/02-11 01:11 
Efter en måned med masser af stemmer og indlæg kåres hermed P:R's Årets Spil 2010.

Igen i år formåede forhåndsfavoritten at holde hele vejen, og overraskelserne var små. De smalle spil gjorde sig bemærket igen i år, og trods de mange nominerede efterfølgere var i hvert fald de sidste otte kæmpende domineret af helt nye titler.

Og uden videre bortforklaring...

(http://www.playright.dk/tmp/aaretsspil2010.jpg]tryk for stor størrelse[/LINK]" target="">tryk for stor størrelse)

http://www.playright.dk/tmp/aaretsspil2010.jpg]Årets Spil 2010: Vinderen[/LINK]" target="">Årets Spil 2010: Vinderen

Vi takker for interessen og håber at alle spiller årets spil, Red Dead Redemption, og også giver en masse af de andre nominerede kvalitetsspil chancen.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-11 01:45 
Troede ellers Mario ville vinde med det store følge af fans her på P:R Tæt sejre må man sige.
Igen i år meget sjov med afstemningen som altid førte nogen gode diskosioner med sig.
Der er nogen af de nominerede spil jeg lige vil kigge lidt på og så spille Red Dead Redemption engang til :)

The ol' west will never die ;p
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-11 02:04 
Var selvfølgelig lidt utilfreds med at Valkyria Chronicles II røg ud i første rundte, men jeg syntes også Red Dead Redemption er den etter der fortjener at vinde.
Captain NCaptain NSkrevet 03/02-11 03:51, rettet 03/02-11 03:54 
Øv:) troede lige vi kunne få en årets spil uden RDR. :p
Tæt løb dog.
Det ville også havde været lidt sjovere hvis alle de gode spil ikke blev sat mod hinanden allerede i starten så man ikke kan se hvor langt de kunne havde kommet.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
nerosnerosSkrevet 03/02-11 08:07, rettet 03/02-11 08:09 
Så tager L.A. Noire nok også titlen som årets spil i 2011.

Sindsygt at Limbo kom så højt op?

Tørt :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 03/02-11 08:20, rettet 03/02-11 08:20 
Jeg er godt nok ked af at Succesor of The Sky røg ud i første runde; det spil er for lækkert...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 03/02-11 09:11 
Det er vist første gang, min favorit har vundet, så jeg synes, det er helt fortjent :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 03/02-11 10:16 
Jeg kan ikke forstå det, jeg troede ikke Red Dead var SÅ populært :)
Havde regnet med Mario vandt med en 80%.
Spiller nu: Halo 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-11 14:43, rettet 03/02-11 14:43 
Når jeg sådan kigger på alle de nominerede spil går det virkelig op for mig hvor utrolig tyndt 2010 var som spilår, der er meget få virkelig gode spil imellem de nominerede. 80% af spillene burde ikke være i nærheden af en årets spil liste, men nogle skal jo vælges.

2011 bliver forhåbentligt bedre.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-11 14:50 
Nej, det var ikke det helt vilde det blev til. Man må håbe på at 2011 bliver et nyt 2008. Ah, 2008, et fortræffeligt spil-år :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-11 15:05, rettet 03/02-11 15:06 
Så vil jeg gerne være Rasmus-modsat og påstå at 2010 er et af de bedste spilår længe. Kun 2008 kommer i nærheden med Valkyria Chronicles og Fallout 3 som var super oplevelser. Men det er sjældent der kommer så mange gode spil som jeg også gerne vil spille, som der gjorde sidste år.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-11 15:13, rettet 03/02-11 15:20 
Der er ikke et eneste spil fra 2010 jeg vil huske tilbage på om 5 år og tænkte "wow det var fedt og noget udover det sædvanlige".

Det tætteste jeg kommer på det er nok heavy rain, fordi er specielt på godt og ondt.

Hvis vi bare tager semi finalisterne fra de sidste 3 år synes jeg også der er et styrtdyk i kvalitet i 2010. Men det er selvfølgelig bare min mening.

2010: RDR, Vanquish, Limbo og SMG2
2009: Uncharted 2, NSMB, Demons souls og Persona 4
2008: Fallout 3, MGS4, GTA4 og LBP
KeenKeenSkrevet 03/02-11 15:21 
jeg vil nu give konsolkongen ret her jeg synes godt nok ikke det har været et elendigt år, der er fint med spil som jeg enten har nydt eller ønsker at få spillet...
SumezSumezSkrevet 03/02-11 15:29, rettet 03/02-11 15:29 
Jeg vil også sige det har været et virkelig godt spilår! Aldrig har jeg været så presset med bunker af nye spil, jeg skal have spillet men som jeg aldrig har fået tid til, simpelthen fordi der er så meget.

Omvendt synes jeg heller ikke der er kommet nogen virkelig skelsættende spil i stil med Demon's Souls, Mario Galaxy (1!) osv., så selvom topniveauet har været lavere, har niveauet gennemsnitligt været nærmest rekordhøjt IMO.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-11 15:32 
Azzkikr>
2010: RDR, Vanquish, Limbo og SMG2
2009: Uncharted 2, NSMB, Demons souls og Persona 4
2008: Fallout 3, MGS4, GTA4 og LBP

Nu vil jeg helst ikke skulle vurdere det udfra finalisterne da mange af mine favoritter som regel er blevet sorteret fra inden.
Skulle jeg dømme ud fra din liste så var '08 det svageste år pga GTA4 og LBP :) '09 og '10 er nok nogenlunde lige, men der har jeg ikke spillet dem alle endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-11 15:33, rettet 03/02-11 15:35 
Der har dog været et par rigtigt gode spil som slet er ikke blevet nomineret.

Blandt andet MGS: Peace walker, det klart bedste handheld spil i år og et spil som anmelderne har rost til skyerne og der er bred enighed om er det klart bedste PSP spil til dato og enda et af de bedste MGS spil overhovedet.

Jeg kan slet ikke begribe hvordan en så stor titel kan blive forbigået, taget i betragtning af hvor mange ligegyldige titler der har været med i årets afstemning.

Men fejl kan jo ske :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-11 15:37, rettet 03/02-11 15:37 
Sumez>så selvom topniveauet har været lavere, har niveauet gennemsnitligt været nærmest rekordhøjt IMO.

Sådan kan man selvfølgelig vælge at se på det. Der blev lavet mange 'okay' kloner i 2010.

Men jeg foretrækker kvalitet frem for kvantitet.
NaieraNaieraSkrevet 03/02-11 15:38 
Azzkikr>
Hvis vi bare tager semi finalisterne fra de sidste 3 år synes jeg også der er et styrtdyk i kvalitet i 2010. Men det er selvfølgelig bare min mening.
2010: RDR, Vanquish, Limbo og SMG2

Folk kan da også bare lade være med at stemme spil som Fallout: New Vegas, Valkyria Chronicles II, Final Fantasy XIII og ESPGaluda II ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/02-11 15:49, rettet 03/02-11 15:49 
Azzkikr>
Men jeg foretrækker kvalitet frem for kvantitet.

Så firkantet synes jeg ikke man kan se på det. Min pointe er jo ikke at der er blevet lavet "rigtig mange ok titler", men at de mange ok titler, som ALTID kommer, generelt har været langt bedre end standarden. Det betyder da ikke at jeg ikke savner en ny toptitel, men jeg synes da bestemt det er værd at glæde sig over at selv fantasiforladte, genretyper som Darksiders kan laves så godt.

Med titler som Last Guardian, Dark Souls, Skyward Sword, Journey, Catherine, The Last Story, Skyrim, Bioshock Infinite, Deus Ex 3 og Uncharted 3 på vej, har jeg ikke tid til at ærgre mig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig