X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/02-11 13:14 
Ny info om Dark Souls (opfølger til Demon's Souls)...

"Dark Souls harder than Demon's Souls":
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-01-dark-souls-harder-than-demons-soulsSe hele indlægget
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
SumezSumezSkrevet 05/11-18 09:10 
Nogen tanker omkring hvilken udgave af Dark Souls Remastered der er bedst at investere i?

Det er ved at være en del år siden, og kunne godt tænke mig at opleve det spil igen, og udforske DLC-områderne når man alligevel er i gang, så det kunne i den forbindelse også være sjovt at investere i en ny udgave af det, og få lidt bedre performance med i købet.

Og med det i mente, så tænker jeg at det giver mest mening at investere i PS4-udgaven og få lækker 60fps over det hele.
Men på den anden side, så lokker idéen om en håndholdt Dark Souls på Switch også virkelig meget. 30fps er så til gengæld et mærkbart fald i forhold til PS4, men det skulle stadig køre ret stabilt så spørgsmålet er også hvor stor forskellen egentlig vil føles.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/11-18 09:43 
Jeg vil sige det kommer an på din spillestil. Hvis du er tanker eller afstandsrocker betyder det ikke så meget i de enkelte kampsituationer, men hvis man gør brug af parry og tight iframes, så betyder forskellen i response time virkelig meget.

Udover det selvfølgelig bare generelt føles enormt meget mere flydende :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 10:28 
PS4 helt klart. Performance gør al forskel i de spil, og Switch har stadig framepacing issues. En anden irriterende ting ved Switch-versionen er at A og B-knapperne er byttet så de matcher de andre versioner. Altså B for accept, og A for cancel i menuer. Det var super irriterende i betaen synes jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/11-18 10:46 
Ja, det er i det hele taget crazy at PlayStation-spil bliver ved med det show med at bytte rundt på knapperne, bare fordi de har vænnet den nye generation fra PS1-dagene til det >_> Det kunne være super sejt med en fælles international standard.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 10:57 
Det var nu ikke dét jeg mente :D Nintendos knaplayout er åbenlyst forkert (omvendt alfabetisk), men når man nu endelig (og det har taget mig ti år) har vænnet sig til det på deres platforme, så er det irriterende at nogle spil pludselig synes at de skal gøre det anderledes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/11-18 11:01, rettet 05/11-18 11:01 
Det skyldes jo netop at Sony valgte at ombytte knapperne på vestlige udgivelser på PS1-platformen, og har gjort det lige siden. :) Kun MGS-serien har på besynderlig vis formået at undgå denne vandalisering.

Nintendos layout (i forhold til placeringer, glem knappernes navne) har altid været standarden, og det er også sådan det ser ud for PlayStation-spil i Japan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 11:05, rettet 05/11-18 11:06 
Så vi glemmer bare Dreamcast og Xbox? :)

PS-layoutet i Japan er nu ikke så slemt da layoutet er magen til, det er også kun to knapper hvis funktioner er byttet om.
Nintendo bruger trods alt samme knapper som Xbox og Sega, og her blev det meget forvirrende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/11-18 21:45, rettet 22/11-18 21:47 
Det tog lidt tid, men besluttede at kaste mig ud i Dark Souls. Ikke fortrudt indtil videre, men mest pga. spillets atmosfære. Gameplay-elementerne er ekstremt tunge (for os, der foretrækker "less is more" er GOW-spillene bare sjovere at spille). Men jeg giver det en chance.

Dog kom jeg først et par timer inde i spillet i tanke om Demon's Souls. Det har jeg ikke fået spillet, men opdagede, at jeg har det liggende :P

Er det bare en forgænger i ånden, eller giver det evt. fordele at spille Demon's først? Basically, vil det give en ringere oplevelse at spille Dark Souls først?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 22/11-18 23:08 
Nej, Dark Souls er fint at starte med, det er nok stadig det bedste spil i serien, og det gør flere af de ting de ville have haft med i forgængeren.
Demon's Souls ville nok forberede dig på de lidt obskure stats, og den bedste tilgangsvinkel til nærkamp, men det samme kan siges den anden vej rundt.

Det første Souls spil man spiller er som regel det sværeste. Jeg husker stadig Demon's som det sværeste, men er ret sikker på at det omvendte er tilfældet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 00:08 
Okay, så spillenes historie er urelateret?

Surfer godt nok også en del rundt i menuerne for at finde hoved og hale på stats! :)

Jeg spiller som Thief og brugte en afskyelig masse tid på første boss (indtil jeg valgte et New game og kombinerede Thief + "Dark bombs"...ret effektive for så at opdage, at ens stats endnu ikke er gode nok til bruge bossens våben-drop!).

Jeg nåede også mange timer ind i The Witcher, men endte med ikke at kunne lægge den tid i spillet, som det reelt kræver.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 23/11-18 00:23 
Ja, helt urelateret. De eneste spil med relationer mellem sig er de tre Dark Souls spil, og selv her er relationerne utroligt vage. Hvis man skal sætte sig ind i historien i spillene, skal man grave rimelig dybt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 21:49 
Grave dybt? Historien i Dark virker nu helt enkel:

Du er en hollow. Du er *beep*'ed. Deal with it.

:D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 23/11-18 23:52 
Der er meget mere til det, men det er ikke "vigtigt". Der er bare virkelig meget historie i spillets verden som kun viser sig hvis man f.eks, læser beskrivelserne på de ting mand finder, eller drager sine egne konklusioner ved at iagttage områderne og hvordan de fungerer i samspænd.

Du kan helt sikkert finde de første 200 videoer om det på YouTube :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-18 21:00, rettet 24/11-18 21:01 
Tror så hellere jeg vil bruge tid på selve spillet...det må være mere belønnende ;P

Btw, ingen pauseknap i det her spil? :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig