X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/02-11 13:14 
Ny info om Dark Souls (opfølger til Demon's Souls)...

"Dark Souls harder than Demon's Souls":
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-01-dark-souls-harder-than-demons-soulsSe hele indlægget
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/11-11 17:23 
Den patch bliver nok ikke relevant for mig. Synes ikke rigtig jeg har mod på new game+ efter så massivt et spil som DS ;)

Men gad vide hvilken retning de tager det tredje spil. Mon de gør det til et full-blown MMO eller noget der minder om det? Lige nu er de vel en af de udviklere, der har bedst mulighed for at udføre det på konsoller, med den fanbase og teknologi de besidder. Men det er måske mere sandsynligt at de holder fast i deres single-player/multi-player hybrid på kort sigt. Ærgeligt nok fik jeg ikke en eneste summon eller invasion til at fungere de gange jeg prøvede. Der kom altid en besked om at det fejlede.
(...)
SumezSumezSkrevet 04/11-11 21:13 
Jeg tror de fortsætter i præcis samme retning. Forskellen mellem de to Souls spil var ikke overvejende stor, men de få ting der var ændret synes jeg var til det bedre. :)
From Software har altid haft en tendens til at fortsætte i den samme rille når de har fundet noget der fungerer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/11-11 21:20 
Det ville være tragisk hvis de lavede det til et MMO i hvert fald.

Men det tvivler jeg nu også stærkt på at de gør. Hvis de ville have haft mere multiplayer fokus havde de nok lavet de allerede i Dark Souls, men der skete jo ikke den store udvikling.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/11-11 11:05 
jeg håber på coop, så jeg kan få hjælp til spillet xD. (i hele spillet)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 05/11-11 12:46 
Coop er da i forvejen en ret stor del af Dark Souls synes jeg. Men det er selvfølgelig "valgfrit" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/11-11 12:57 
er det ikke kun i boss kamp? :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HeroldHeroldSkrevet 05/11-11 13:13 
Jeg tror ikke hverken coop eller MMORPG bliver aktuelt. Jeg interviewede Hidetaka Miyazaki tilbage i februar og det virkede meget som om at hans fokus er at spillerne skal kunne føle sig som en helt alene, og samtidigt kunne interagere med andre spillere, uden at bliver et bærende element.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/11-11 14:20 
Det er også lykkedes rigtig godt.

Du kan sagtens co-op'e områderne udenfor bosskampene, det er meget almindeligt at der ligger summon signs lige ved bonfires (mere almindeligt end udenfor bossdøren, synes jeg). Men ham du summoner får selvfølgelig kun noget ud af det når I slår bossen ihjel, så det er ikke god stil med for mange omveje :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/11-11 20:42 
Ja helt enig, det fungerede rigtig godt. Virkelig en trykkende, klaustrofobisk og fjendtlig stemning hele vejen igennem, der cementerer følelsen af isolation. Selv de fleste af NPC'erne virker meget usympatiske eller direkte vanvittige. Kommer til at tænke på ham merchanten i Undead Burg med hans pænt ubehagelige/komiske grin ;)

Så det er såmænd heller ikke fordi jeg ønsker at det skal blive til et MMO. Det var bare ren spekulation i om de kunne tænke at gå i den retning. På et eller andet tidspunkt må der vel være en udvikler der vil forsøge at efterligne Blizzard's money-printing-trick på konsoller. Ved dog ikke hvorvidt eller hvordan sådan en betalingsmodel skulle fungere på konsol, ovenpå f.eks. XBL.

Som sagt er jeg dog skuffet over at online-elementet virkede så dårligt hos mig i DS, for konceptet er godt.
(...)
PapandPapandSkrevet 08/11-11 17:05 
Fik endelig ramt på bosskampen mod Ornstein og Smough. Efter at have prøvet mere end 10 gange alene uden held lykkedes det mig endelig at få summoned en til at hjælpe - og hvilken skuffelse det var. Kampen var nu pludselig super nem, da vi bare kunne skiftes til at tage aggro og lade den anden slå løs. Det ødelægger altså lidt af oplevelsen, at det hele pludselig blev så fesent. Så kan alle jo klare det og jeg er blot handicappet af, at summon systemet aldrig virker hos mig. Det skal siges det var først gang, både med Dark og Demon Souls at det lykkedes mig at hente hjælp ude fra.

Derudover skinner spillets tekniske problemer virkelig igennem i den kamp. Bosserne der kan angribe gennem stolperne, mens jeg ikke kan og AI'ens elendige path finding.

Jeg er stadig glad for spillet, og skal nok få det gennemført, men det er altså med en hvis frustration, som jeg ikke mener bør være der.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 08/11-11 17:12 
?
For det første synes jeg at spillets pathfinding generelt er djævelsk god, og for det andet er en stor del af strategien i den kamp jo netop at de ikke kan angribe gennem stolperne?

Jeg er enig i at kampene bliver FOR nemme når man er flere (men det giver næsten sig selv) - jeg tror dog det bliver meget rart på NG+, NG++, osv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 08/11-11 17:44 
Spyddet fra Ornstein gaar lige igennem. Spillet er generelt ramt af clipping fejl, hvor du selv og fjenderne kan slaa gennem ting som vaegge og stolper. Men netop i denne kamp finder jeg det ekstra uretfaerdigt.

Soul farmin glitchen i skoven vidner ikke om god path finding imo. Derudover synes jeg ofte ai'en render hovedlost ud over kanter eller mod dorkarme.

Det er nok mest af alt min bitterhed over den her bosskamp som fremkalder mit nye syn paa spillet. Den kritiske sans har det med at forsvinde, naar man for alvor suges ind i Dark Souls.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 08/11-11 19:26 
Soul farming glitch? Hvad går det ud på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/11-11 22:07, rettet 08/11-11 22:07 
At få fjenderne i Darkroot Garden til at gå ud over kanten:

http://www.youtube.com/watch?v=BW2uqq1Otwg&feature=youtube_gdata_player
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/11-11 22:56 
Tror du man kan betegne det som en farming glitch? Det er jo fjender der kan slås ihjel med et par slag fra et fornuftigt våben hurtigere end man kan få dem hen til kanten alligevel :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 08/11-11 23:01 
Det er ellers favoritten blandt alle PVP'ere, når de skal farme souls. Har også selv misbrugt det til at eksperimentere med våben.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-11 00:01 
Sumez>
Tror du man kan betegne det som en farming glitch?

Det er den folk tænker på, når de taler om glitchen i skoven. En anden er infinite glitchen med dragemasken, hvor man laver souls så længe man har endurance.

Sumez>
Det er jo fjender der kan slås ihjel med et par slag fra et fornuftigt våben hurtigere end man kan få dem hen til kanten alligevel :)

Senere i spillet, ja :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 03:40 
Papand>
Spyddet fra Ornstein gaar lige igennem. Spillet er generelt ramt af clipping fejl, hvor du selv og fjenderne kan slaa gennem ting som vaegge og stolper. Men netop i denne kamp finder jeg det ekstra uretfaerdigt.

Også et stort problem i Demon's Souls. Er det forbedret på nogen måde i Dark?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-11 09:53, rettet 09/11-11 09:53 
Laver I sjov??
Ja, det fungerer ikke altid 100% som i den virkelige verden, men vægge, søjler og andet der går i vejen for bestemte angrebsmønstre er en meget stor del af kampsystemet i især Dark Souls. Jeg har aldrig spillet andre spil hvor vægge der begrænser bevægelsesfriheden i nærkamsangreb er en bevidst del af spildesignet (tætteste jeg umiddelbart kan tænke på er Berserk-spillene).

Hvor finder I clippingfejl, og har vi spillet det samme spil? Hvilket våben bruger I evt.?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/11-11 09:58 
Bede-x>
Sumez>
Det er jo fjender der kan slås ihjel med et par slag fra et fornuftigt våben hurtigere end man kan få dem hen til kanten alligevel :)

Senere i spillet, ja :)

Jeg er ikke med? Hvorfor først senere? Hvis dit våben ikke er godt nok til at slås med fjenderne i det område på det tidspunkt du får skrabet 20k sjæle sammen til nøglen, så burde du da allermindst være i stand til at kunne opgradere det til noget fornuftigt.
Jeg synes dog generelt at det er en af spillets skår i glæden at "exp-mængden" er utroligt ringe fordelt over fjenderne, og dem man støder på sidst i spillet ikke giver mange flere sjæle end dem man møder langt tidligere. De to bedste steder at "grinde" er i sidste ende altid det sted i Darkroot, eller Vandpølen lige før Nito. Du skal heller ikke mange levels op før 2000 souls pludselig er utroligt lidt, og så er det irriterende at man ikke kan tage trinnet længere op uden at gå til NG+

Men i sidste ende er det jo et spil hvor "penge" og "exp" betyder utroligt lidt i forhold til dine egne egenskaber til at mestre kampsystemet og kæmpe rigtigt. Der er allerede masser der har gennemført spillet på level 1-figurer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-11 12:08 
Sumez>
Hvor finder I clippingfejl, og har vi spillet det samme spil?

Der er masser af clippingfejl* både rent grafisk og gameplay baserede hvor et angreb går gennem en væg/dør, men det er der jo oftest i spil af den her type.

Det Souls gør fantastisk er (som du skriver), at for at benytte diverse våben og for så vidt også spells, er man nødt til at tage højde for omgivelserne. Det er et af de mest positive tiltag omkring kampsystemet.

Sumez>
Jeg er ikke med? Hvorfor først senere?

Fordi fjenderne er stærke. At tage dem ud med et par slag er ikke så enkelt, som du gør det til. Eller det gætter jeg på. Der er selvfølgelig stor forskel på, hvordan man sætter sin mand op, men jeg tror det er stærke fjender for de fleste, når de første gang kommer til området. Det var i hvertfald tilfældet for min spellcaster og dem jeg har snakket med på min friendsliste. Læser du om spillet på nettet, bliver fjenderne i skoven også præsenteret som farlige.

De har så åbenbart været en walkover for dig, da du kom til dem første gang, men det tror jeg ikke har været standarden. Med det sagt kan man sætte sin mand op på utallige måder og jeg har selv oplevet mange steder som lette, hvor mine venner der ikke spillede spellcaster havde problemer. Og omvendt. Så det er ikke sådan at jeg betvivler, at de har været lette for din karakter :)

Sumez>
De to bedste steder at "grinde" er i sidste ende altid det sted i Darkroot, eller Vandpølen lige før Nito.

MULIG SPOILER:

Jeg har hørt venner snakke om, at der skulle være et sted i Anar Londo hvis man nakkker hende sol guden, men har ikke selv undersøgt det.

SPOILER SLUT.

Men i det store hele synes jeg sjælene er fint fordelt, da de steder du/jeg nævner ligger langt inde i spillet eller har så stærke fjender, at man får problemer med at tage dem tidligt. Min erfaring var i hvertfald at soulmængden blev øget over tid, men det vigtigste i den her sammenhæng er selvfølgelig:

Sumez>
Men i sidste ende er det jo et spil hvor "penge" og "exp" betyder utroligt lidt i forhold til dine egne egenskaber til at mestre kampsystemet og kæmpe rigtigt. Der er allerede masser der har gennemført spillet på level 1-figurer.

Grinding har nogle positive sider ift. sværhedsgrad fordi spilleren selv kan sænke den, ved at betale med tid, men i og med at elementet optræder i så mange spil efterhånden og ofte munder ud i store perioder med spild tid, er det ved at tage overhånd - særligt i spil med in-app purchases - og det føles dejligt friskt med et spil, som har grinding som et grundelement, men hvor man ikke bare kan grinde sig fra problemerne.

I stedet hjælper grinding dig mere med hvilken retning du vil gå i og åbner op for den. Man får stat'sene til at benytte en bestemt evne eller et våben, men ikke til at benytte den ordentligt. Det må man selv lære.

Konsekvensen ved det er at man taber en masse spillere, som ikke kan bruge grindingen til at komme videre som i andre spil. Men det er et bevidst designvalg og spillet giver sig på ingen måde ud for at forsøge at favne alle. Alene spillets hjemmeside preparetodie.com burde sende et tydeligt signal om intentionen :)

Det positive er for dem der bliver tilbage, den helt unikke oplevelse det er at overkomme et område og efterfølgende vende tilbage og finde det overraskende nemt, fordi man har "lært" fjenderne og omgivelserne, frem for som det typisk er, at nogle level stigninger betyder, at et gammelt område kan tages på autopilot fordi ens stats er blevet højere.

Jeg var spellcaster i min første gennemførsel og var næsten uden opgrades i vitality, så hvis fjenderne så meget som kiggede på mig, var det normalt slut. Det gør bare ikke så meget i et spil, hvor det er muligt at mestre det meste uden at blive ramt :)

Souls opskriften skal selvfølgelig ikke benyttes på alle spil modeller, men den passer til den her og jeg tror folk der føler sig skræmt væk netop bliver det, fordi det ikke følger den almindelige opskrift for et spil af den her type. Men det er et meget bevidst valg fra udviklerens side og selv om bevidstheden omkring et designvalg i sig selv ikke kan retfærdiggøre decideret dårligt design, håber jeg det er åbenlyst for alle, at det ikke er tilfældet her.

Der er mere tale om valg som indsnævrer målgruppen og ekskluderer en række folk, frem for ringe design og det kan man se i måden de individuelle designvalg understøtter hinanden på for i fællesskab at forstærke den samlede(ensartede) oplevelse. Hensigten er(forhåbentlig) tydelig.

*For lige at nævne en ud af en million og så vi er enige om, at de er der, så gå hen til det første bål i spillet og gå ind i det første boss rum, hvor der er to zombies. Når de har set dig, så løb ud af rummet og få dem til at løbe efter dig indtil de går ind i den åbne dobbeltdør og sætter sig fast. Nu kan du ramme dem gennem døren og de kan gøre det samme ved dig. Du ser deres arme/våben og enkelte gange ben stikke gennem døren, når de slår efter dig.

Bemærk som ovenfor nævnt at jeg ikke ser det som en stor fejl. Bare noget genre typisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/11-11 12:15 
Nåja, den slags clippingfejl har jeg også set en del af (de store ben i Izalith er et andet godt eksempel), men jeg synes slet ikke det præger spillet og er nærmere undtagelsen end normen. Jeg er oftere blevet imponeret over hvor mange steder der faktisk er taget højde for netop den slags, som ingen andre spil med fokus på nærkamp ville gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/11-11 12:18, rettet 09/11-11 12:19 
Bede-x>
De har så åbenbart været en walkover for dig, da du kom til dem første gang, men det tror jeg ikke har været standarden.

Ikke da jeg kom til stedet første gang, nej. Der bliver man jo overrumplet af flere "usynlige" fjender samtidig, og jeg døde i hvert fald én gang, og flere af dem døde også af at falde ud over kanten - dog ikke overlagt fra min side - pathfindingen er normalt ret god i det her spil, så det overraskede mig virkelig at det skete så nemt. Der er åbenbart ikke taget højde for skrænten i kodningen af det område. Se fjenderne i første halvdel af blighttown som et eksempel på den modsatte tendens, hvor de forcerer det komplicerede terræn uden problemer overhovedet.

Men det er jo kun fire fjender i det område der respawner, hvoraf kun én er "usynlig", og de kan nemt tages én ad gangen. Jeg vil ikke betegne dem som "stærke fjender".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/11-11 12:54 
Konsolkongen>
Også et stort problem i Demon's Souls. Er det forbedret på nogen måde i Dark?

?

Om noget er det da totalt omvendt i demons souls, stort set alle metoder til at cheese kill bosser går jo netop ud på at misbruge specifikke positioner hvor bossen rammer en væg i stedet for dig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 15:40, rettet 09/11-11 15:41 
Det passer bare overhovedet ikke. Ved bossen i 4-1 (Demon's) valgte jeg i starten at blive øverst oppe for at kunne få et overblik over bossens angrebsmønstre. Eter den havde revet det den kunne af loftet ned blev jeg pludselig alligevel ramt af noget som jeg på det tidspunkt ikke anede hvad var. Det var så bossens tunge der gik uhindret igennem gulv og vægge og kunne ramme mig alligevel...

Jeg har heller ikke tal på hvor tit jeg er blevet ramt af de flyvende rokkers spyd imens jeg har været nede under jorden i det hemmelige område (også 4-1). Deres angreb trodser al form for logik og landskab.

Og så har jeg tit spillet cheap ved at stå og angribe igennem muren ved et hjørne så fjenden ikke har kunne gøre en fis. Så det virker også omvendt nogle gange :)

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan forsvare disse meget tydelige fejl i spillet (Sumez).

Jeg har som sagt kun spillet Demon's, men jeg var interesseret i om det var blevet forbedret i Dark. Det lader det ikke til at det er, ligsom de stadig har den forfærdelige ragdoll fysik på fjenderne som i etteren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/11-11 17:56 
Jeg synes også jeg oplevede en del clipping i DS, som føles ret cheap i et spil hvor der ofte er så meget på "spil" (primært dyrebar tid). Slutkampen mod Gwyn er også et eksempel på dette, hvor man godt kan bruge søjlerne til at skabe afstand mellem ham og spilleren, men han stadig slår lige i gennem hvis man står tæt på. Man lærer selvfølgelig at planlægge ud fra det, men det er stadig et område der bør arbejdes med.

Mht. glitches, så benyttede jeg mig af infinite souls tricket, da jeg var færdig med spillet og skulle have lidt sjov, ved at pumpe point ind i områder jeg ellers havde fravalgt :) Med en stamina ring kan den fortsætte i det uendelige. Tror jeg høstede lidt over 300 millioner sjæle, men ét level kostede så også flere millioner når man kom derop af ;)
(...)
SumezSumezSkrevet 09/11-11 18:29 
Konsolkongen>
Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan forsvare disse meget tydelige fejl i spillet (Sumez).

Det er mest i kraft af at jeg overhovedet ikke ser disse tydelige fejl. Om ikke andet kan jeg ikke forstå hvilke spil du mener at kunne holde det op imod som bedre eksempler på hvordan den slags bør gøres? Hele collision/clipping/pathfinding/osv. delen i Demon's og Dark Souls er noget af det mest gennemførte jeg har oplevet. Selvfølgelig ikke fejlfrit, men fejlene skinder nok tydeligere igennem netop pga. alle de detaljer de _har_ taget højde for - jeg tror også vi er mindst en generation fra at gengive virkeligheden så perfekt som du forventer, i et spil. :)

.
Jeg har heller ikke tal på hvor tit jeg er blevet ramt af de flyvende rokkers spyd imens jeg har været nede under jorden i det hemmelige område (også 4-1). Deres angreb trodser al form for logik og landskab.

Lige netop den her er så et bevidst designvalg. Et af de mest enaverende facetter af den fjende er jo netop at deres angreb er piercing.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 18:45 
Sumez>
jeg tror også vi er mindst en generation fra at gengive virkeligheden så perfekt som du forventer, i et spil. :)

To generationer i følge din logik, for Demon's Souls minder mest om noget fra PS2-tiden jvf. førnævnte fejl ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-11 18:50 
Sumez>
Om ikke andet kan jeg ikke forstå hvilke spil du mener at kunne holde det op imod som bedre eksempler på hvordan den slags bør gøres?

:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 19:19 
Hehe :) Det er jo spørgsmålet hvilke andre spil det kan sammenlignes med. Jeg har ikke spillet mange 3rd person beat 'em ups (eller hvad vi skal kalde det) på den nuværende generation. Dem jeg har spillet synes jeg heller ikke er fair at sammenligne med Demon's Souls da de i forhold er meget mere simple.

Men selvom Demon's Souls har et mere omfattende gameplay synes jeg stadig ikke det er fair at tilsidesætte så tydelige clipping fejl, der om noget burde høre fortiden til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-11 19:40, rettet 09/11-11 19:40 
Konsolkongen>
Dem jeg har spillet synes jeg heller ikke er fair at sammenligne med Demon's Souls da de i forhold er meget mere simple.

Lige præcis :) Måske gør min programmørmentalitet at jeg ser anderledes på det, men jeg har ikke rigtig set noget andet så gennemført som Dark Souls på lige de her punkter, derfor synes jeg det er meget synd at pille det fra hinanden og bebrejde det for ikke at være perfekt ned til mindste ligegyldige polygon (hvilket jeg stadig vil mene en PS3 får svært ved at leve op til). Og at sammenligne spillet med PS2-teknologi er så langt ude at jeg slet ikke kan forholde mig til det.
Jeg mener ikke spillet er fejlfrit overhovedet, men jeg ville nok rette min kritik mod andre områder der er mere fortjent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 19:47 
Sumez>
Og at sammenligne spillet med PS2-teknologi er så langt ude at jeg slet ikke kan forholde mig til det.

Clipping fejlene er at sammenligne med et PS2-spil, lad nu være med at putte ord i munden på mig.

Hvis du ikke kan se at det lider af ualmindeligt mange clipping fejl så er du så forblændet af spillet at jeg ikke gider bruge mere tid på at diskutere det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-11 19:57, rettet 09/11-11 19:59 
Jeg mener bare at der er forskel på reelle "fejl" og at vide hvor man skal trække sin grænse i forhold til optimeret kode. RAM og processorkraft er ikke en uendelig kilde, og collision detection er selv den dag i dag noget af det mest krævende for et spil. From Software viser jo netop med Dark Souls at de godt ved hvordan man laver gennemført clipping der endda spiller en stor rolle i gameplayet, og når du ikke kan nævne nogen eksempler på hvordan det skal laves "rigtigt" er det svært for mig at se det som en stor fejl.
Men nu er det så også længe siden jeg har spillet Demon's, så kan ikke huske hvordan det forholder sig der. Er spændt på hvordan du ser på det når du engang får prøvet Dark Souls.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-11 20:18 
Sumez>
From Software viser jo netop med Dark Souls at de godt ved hvordan man laver gennemført clipping der endda spiller en stor rolle i gameplayet, og når du ikke kan nævne nogen eksempler på hvordan det skal laves "rigtigt" er det svært for mig at se det som en stor fejl.

Kan du så ikke prøve at give eksempler på hvor i spillet det er lavet så fantastisk godt? Så kan jeg kigge efter det næste gang jeg spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/11-11 12:38 
så kom jeg i gemmen det!!

Hold kæft en lorte slutning.... efter alt det hårde arbejde, skulle der være en længer fest for mig... så man tog' fejl om det var en dark souls eller metal gear slutning :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-11 14:04 
Der er mindst to slutninger...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/11-11 14:23 
Har ikke råd til flere ps3 controller.... så kommer ikke til at se flere xD
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-11 16:05, rettet 07/12-11 16:05 
Ret interessant artikel omkring fortæller metoden i Dark Souls, der berører nogen af de tanker, jeg selv har gået med om spillet og noget af det Sumez er inde på tidligere i tråden:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-12-07-telling-tales-skyrim-and-dark-souls-article

Den sammenligner med Skyrim og der tror jeg - uden at have spillet det - at den rammer forbi målet. Men afsnittene omkring Dark Souls er værd at læse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/12-11 16:24 
Rich Stanton>
In Dark Souls you feel like one actor in a world full of them.

Det er nok her den største forskel mellem Skyrim og Dark Souls findes.

Jeg er vild med Dark Souls fordi det hel føles så fjendtligt og fremmed. Man er ikke velkommen, men trængt ind, hvor man ikke hører hjemme, og kan kun skridt for skridt, med stærk viljestyrke, opdage spillets hemmeligheder. Spillet og historien er centrum, ikke spilleren selv. Tingene bliver vist, ikke fortalt.

Jeg synes han rammer forskellene i de to spil meget godt, og må indrømme at jeg også synes Skyrims måde at gøre det på, er inferiørt. Det er dog nok fordi jeg foretrækker den høje detaljegrad Dark Souls tilbyder, frem for Skyrims mere åbne tilgang. Begge spil er dog forfærdeligt gode.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/04-12 00:08 
Ny udvidelse til Dark Souls!
http://preparetodie.com/en/about/

Jeg håber det kommer som DLC (som I ved, ja, ægte DLC, der er udviklet efter spillets udgivelse), og ikke kræver man køber spillet igen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 12/04-12 10:51 
Så vidt jeg ved er der ikke nævnt noget om prepare to die og konsoller. Indtil videre er det kun sikkert Prepare to die kommer til PC i august!

Så tæt på købe til xbox flere gang(Ikke rigtig komme til bruge xbox for tiden udover weekend). Men PC version med mere indhold og chance for det kan kører med 60fps og højere opløsning, tro sgu jeg snupper det på pc nu, så længe det er en ok port.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 12/04-12 11:21 
Det er også derfor jeg skriver "håber".

Jeg kan dog slet ikke forestille mig at spillet det spil med mus og tastatur, så jeg håber du har et godt gamepad til din PC.
Framerate-problemerne i spillet skyldes pathfinding, ikke grafiske begrænsninger, så en PC-konvertering er ingen garanti for at de kommes til livs, men de er vel bevidst om problemerne, så mon ikke de prøver at gøre noget ved det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 12/04-12 12:42, rettet 12/04-12 12:42 
Ikke endnu. Men har planner om det, især da Sonic generation giver mig lyst til at smide med mit tastatur. Men en 360 controller eller Razer Onza, er jo let at smide til PC og bruge.

Nej ingen der siger der er garanti for framerate bliver bedre, kommer jo også an på hvor god spillet bliver konverteret til PC. Men vis de laver en nogenlunde konvertering, så er der chance for PC ekstra kræfter kan gøre frameraten bedre. Opløsning kommer jo også an på om de har lavet store nok textures.

Må vente at se, er en chance for den kører bedre og måske ser flottere ud. Men kan også gå forkerte vej, hvilket er skod når det gøre(Ugh stadig irriteret over Borderlands til PC)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 12/04-12 12:48 
For udviklere der er vant til konsol, er der helt sikkert mange faldgrupper i en PC-konvertering. Men de har allerede bevist at de nemt kunne porte en engine designet med Sony-software til X360 uden problemer, og at PC-udgaven først kommer et år senere er også kun et godt tegn.
Dark Souls er i forvejen det flotteste spil jeg nogensinde har set, og tekniske detaljer og ligegyldigheder som "teksturer" og "opløsning" kan ikke lave om på det, så længe de er i stand til at genbruge deres eksisterende shadere og andre stemningseffekter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 12/04-12 13:22, rettet 12/04-12 13:23 
Ingen tvivler om der kan være faldgrupper, Selv folk der kender PC udvikling har lavet dårlige konvertering af spil til PC.

Ikke rigtig set nok af det på konsol til at kunne bedøm hvor flot det er, men min favorit er stadig witcher 2. som de flest folk ikke engang kan spille på maks (Ubersampling kræver en del af ens PC). Men vis de lavet alle deres teskturer i god opløsning fra start og skaleret ned til 720p eller hvad konsoller version nu sat til. Så skulle være let nok at give PC version bedre opløsning og der ingen tvivl om højere opløsning med højere anti-aliasing, altså kun vil gøre spillet endnu pænere. Jeg be ikke om at de smide nye grafik features i som konsoller måske ikke har, Men derimod bare en nogenlunde optimeret spil med højere opløsning.

Og vis de bruger kræfter på lave PC version ordenligt er jeg heller ikke i tvivl de ting er klaret.

Sidde og skrive engelsk over messenger samme tid, fik mig til skrive en del af dette i engelsk først ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
OlimarOlimarSkrevet 12/04-12 20:32 
Pc version :
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jzSqBfPQIEk



new content http://www.preparetodie.com/en/about/

Quote:
New Bosses - Including Artorias of Abyss, Chimera of Tomb, and more
PVP Online Matchmaking System - Quick matching for co-op or PVP
New Areas – Including Oolacile Tomb, Old Ruins and more
New Enemies – Including Abyss Guard, Chained Prisoner and more
New NPCs – Including Hawkeye Gough and more
New Weapons and Armor – Equip some from the new bosses, enemies, and NPCs
SumezSumezSkrevet 12/04-12 23:03 
Var det ikke det vi allerede snakkede om? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 13/04-12 15:01 
Jo det er vel pointen med den her tråd :P ? Det omhandler bare PC'versionen, det jeg postede :D
SumezSumezSkrevet 13/04-12 15:02 
Ok, men så tror jeg også jeg til bidrage med følgende link :D

http://www.preparetodie.com/en/about/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 24/04-12 17:12 
Efter 5 måneders pause, pga. frustrationen i de forfærdelige Catacombs, fik jeg nu endelig gennemført Dark Souls. Klarede stortset resten uden problemer og brugte faktisk mest tid på at maksimere min beholdning af våben, embers, flasks etc. så jeg kunne være klar til New Game +.

Der er ingen tvivl om at det er helt fantastisk, men jeg har nu alligevel en del punkter der irriterer:
-Afhængighed af wikis, guides og lignende. Uden en wiki havde jeg ikke fundet halvparten af de spells, items og upgrades der er tilgængelige. Visse af dem er jo fuldstændig umulige at opdage uden en guide.

-Phantom systemet er en fin hjælp når man sætter fast. Men det er altså fesent, at Ornstein og Smough kan klaskes uden problemer bare man er 2. Mens det er stortset umuligt alene. Jeg vil ikke tvinges til at skulle bede om hjælp. Demon's Souls var bedre her.

-Slutningen. Nu har spillet tortureret mig i 100 timer og så får jeg verdens kedeligste slutning. Skuffende.

-Tekniske problemer. Specielt frameraten visse steder er ødelæggende for oplevelsen. Elendig pathfinding og clipping fejl.

Det positive overskygger dog i overflod det negative. Den åbne verden synes jeg fungerer perfekt med spillet. Det giver en følelse af noget stort og episk, når man kan spotte en tidligere lokation i baggrunden. Sværhedsgraden finder jeg meget lignende Demon's Souls. Jeg døde mindre i Dark Souls, men jeg tror egentligt det hænger sammen med al den "træning" jeg fik i forgængeren. I sidste ende har begge spil været store oplevelser og jeg er utrolig glad for at jeg tog chancen og prøvede dem - faktisk efter omtalen her på Playright. Så tak for det.

Hvis jeg i sidste ende skulle vælge mellem de to spil, så synes jeg Dark Souls er lige den tand bedre.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig