X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls


Svar
BeanoBeanoSkrevet 02/02-11 13:14 
Ny info om Dark Souls (opfølger til Demon's Souls)...

"Dark Souls harder than Demon's Souls":
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-01-dark-souls-harder-than-demons-soulsSe hele indlægget
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-11 10:04, rettet 14/09-11 10:06 
Ikke uventet :)) Men dejligt at få det bekræftet.
Dark Souls har potentiale til at blive det bedste spil jeg har prøvet.

Demon's Souls fik dog kun (9/7/7/6)
Hvis forbedringen i Dark Souls er at spillet er mere "brugervenligt", kan det jo diskuteres om det er en forbedring. Men ud fra de interviews jeg har læst, er det svært at tro.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/09-11 10:09 
Tilføjelse:
Som jeg nævner i min P:R-vurdering af Demon's Souls er det eneste der holder mig fra at give det 10/10 faktisk det faktum at det nok er et spil med en ret begrænset målgruppe. Men med den scene success spillet har nydt sidenhen er jeg tilbøjelig til at indse at jeg muligvis tog fejl, og at spillet er i stand til at tiltale en langt bredere skare end jeg først havde antaget, og faktisk fortjener en "perfekt" vurdering. Jeg har nemlig meget svært ved at se noget "galt" med spillet udover dette forbehold.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/09-11 14:51 
Synes du ikke, målgrupper og et spils kvaliteter er meget adskilte aspekter? Som jeg ser det, bør en større eller mindre målgruppe ikke ændre på en vurdering. En vurdering er vel udelukkende en måde at måle kvalitet, mens målgrupper er et udtryk for kvantitet :)
SumezSumezSkrevet 14/09-11 15:17, rettet 14/09-11 15:18 
Jo, enig. Hvis jeg skulle basere mine vurderinger på hvor mange der har lyst til at spille et bestemt spil, ville meningen være helt i skoven. Men målgruppe spiller en rolle i den forstand at et genreX-spil som alle ærke-genreX-fans vil elske helt vildt bør, som jeg ser det, netop ikke vurderes højt hvis det er påkrævet at man holder uforholdsmæssigt meget af genreX for at kunne holde af spillet.

Det var primært tanken om at man skal være at et vist masochistisk sind for virkelig at nyde Demon's Souls på den måde jeg gør, og at spillets kvaliteter dermed ikke nødvendigvis var helt objektive, der gjorde at jeg holdt mig fra at give det et perfekt 10-tal. Men som sagt er der meget tyder på at det måske ikke var en helt korrekt formodning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/09-11 19:21 
Jeg synes stadig, det er to ret forskellige ting, du taler om. Men, hey :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/09-11 20:21, rettet 14/09-11 20:23 
Efter hvad jeg har læst tror jeg spillet kommer til at skuffe fælt for folk som mig der elskede det første spil for dets kompromisløse gameplay med masser af konsekvens og den nervepirrende forsigtige tilgang man var nød til at have.

Bare det at der nu er checkpoints mange steder igennem verdenen og bonfires hvor man kan regain health ødelægger konceptet fuldstændig og er en katastrofal gameplay ændring efter min mening.

Omvendt skal spillet nok blive en succes for folk der er fan af konsekvensløs run'n'gun/slash spil hvor man bare drøner derud af indtil man har gennemført spillet og er ligeglad med om man dør.

Men nu må se om det bliver så slemt som jeg frygter, jeg har før taget fejl, omend sjældent.
SumezSumezSkrevet 14/09-11 23:09 
Azzkikr>
Bare det at der nu er checkpoints mange steder igennem verdenen og bonfires hvor man kan regain health ødelægger konceptet fuldstændig og er en katastrofal gameplay ændring efter min mening.

Lige netop den gav mig også en ubehagelig klump i halsen, men mener det var samme interview eller artikel hvor jeg også nævnte at de gjorde meget ud af IKKE at gå på kompromis med Dark Souls, og gik op i at det skulle være mere udfordrende end Demon's Souls.

Men hvordan man måler "udfordring" nu om dage er jo så også lidt løst nu om dage. Det er jo ikke nødvendigvis fordi mængden af "checkpoints" spillet en rolle her, og at man har vurderet spillet som "svært" selv om konsekvensen af at fejle er mindre end i det forrige spil. Det var jo netop det koncept med at man blev straffet utroligt brutalt af at træde forkert, og derfor altid bevægede sig virkelig varsomt frem, der var en stor del af charmen ved Demon's Souls.

Man kan håbe at de checkpoints der har været snak om, ikke er blevet mere gavmildt spredt end de steder man kunne åbne genveje i "1'eren".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 15/09-11 00:47 
Jeg ved heller ikke helt hvad jeg mene om de checkpoints. Det med health regen bekymrer mig ikke så meget, da det sker uden for combat. Det svarer vel bare til når man æder noget karse i Demon's Souls efter en kamp. Så slipper man bare for at skulle tilbage til den første bane for at lave et karse-run når ens forsyninger er ved at slippe op. Det er helt ok, da der ikke er meget udfordring i det efter man når lidt op i levels.
BeanoBeanoSkrevet 15/09-11 08:56 
Jeg tror/håber også de har ballanceret det så checkpoints som helhed ikke gør spillet nemmere men måske bare fjerner lidt frustration. Jeg ser stadig meget frem til det - specielt efter at have set videoen i linket ovenover :)
BeanoBeanoSkrevet 22/09-11 10:56, rettet 22/09-11 10:58 
Spiller man Dark Souls for tidligt, sender de en max-level Black Phantom ind i spillet. Yickes :O

"From Software thwarts early Dark Souls players"
BeanoBeanoSkrevet 28/09-11 09:14 
Kotaku har taget et hurtigt kig på 360 versionen:

http://kotaku.com/5844514/hows-dark-souls-looking-on-xbox-360
SumezSumezSkrevet 28/09-11 10:43 
1up har også en meget god gennemgang af spillet.

Lader til at spillet er langt mere nonlineært end "1'eren", og samtidig bevarer alt det gode ved settingen, hvad angår stemningen og den måde spillet fortæller "historien" gennem personlige oplevelser fremfor tekst og dialoger, a la Metroid:

http://www.1up.com/previews/dark-souls-secretly-true-modern-castlevania
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 13:15 
Eurogamer anmeldelse...

DØ!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/10-11 15:39 
Ikke at jeg giver noget for eurogamers anmeldelser, men det ser rimelig godt ud.

Jeg har forudbestilt det fra zavvi, så håber jeg det lander inden efterårsferien.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 18:15 
Gamespot giver det 9.5
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/10-11 19:15, rettet 03/10-11 19:17 
Mange reviews nævner at der er langt større fokus på melee combat i Dark souls end forgængeren og at det faktisk er uundgåeligt.

Det synes jeg er lidt synd at bow/magic er blevet degraderet til en slags subweapons med begrænset brugbarhed i forhold til Demons souls hvor man kunne opbygge en char til udelukkende at bruge magic eller bow (eller begge) eller i hvert fald med overvejende fokus mod enten melee, magic eller bow.

Men lad os nu se, det kan vel også bare være uduelige anmeldere, det ville ikke være første gang det var tilfældet i hvert fald.

Hvis man skal tvinges til overvejende at være melee er det i hvert fald et stort minus for mig og begrænser måden man kan spille spillet på i forhold til Demons Souls.
SumezSumezSkrevet 04/10-11 09:35, rettet 04/10-11 09:40 
Azzkikr>
Ikke at jeg giver noget for eurogamers anmeldelser, men det ser rimelig godt ud.

Kan ikke se hvad problemet skulle være med dem. Det var lige netop Eurogamer's anmeldelse der fik mig hooked på Demon's Souls i første omgang.

Mht, melee vs. ranged synes jeg det er godt at man tvinges til at blande de to - jeg synes det passer bedre ind i spillets ånd. Det er jo ikke Elder Scrolls vi har med at gøre. Og Demon's Souls melee system var så fornuftigt at det ville være synd at gøre det muligt helt at undgå det i Dark Souls.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/10-11 11:39 
Hvorfor er det "synd at undgå det" når det giver en hel anden dimension og tilgang til spillet når man spiller det som primært ranged vs primært melee?

Det lyder ikke til du har spillet Demons Souls som primært caster eller bow, det kræver en hel anden tilgang til banerne, bosser og den måde du går frem på, ikke mindst fordi man sjældent har ret meget hp og armor på disse typer karakterer og den måde du skal gribe kampene an på er væsentligt anderledes.

Det er da efter min mening netop synd at begrænse gameplayet og de karakter udviklingsmuligheder man har til at skulle tvinges til at være melee.
SumezSumezSkrevet 04/10-11 11:54 
Det giver jo til gengæld nogle flere muligheder indenfor selve spildesignet.

Man kan også sagtens lave teorier om at Mario ville være sjovt, hvis man kunne spille gennem spillet på hesteryg, men det er stadig noget andet end det er designet til.
Du har ret i at jeg ikke har prøvet at spille Demon's Souls som primær ranged, men jeg kan godt lide at man selv som gennemført melee-figur i Demon's er nødt til flere gange at have buen frem, hvis man vil spille så effektivt som muligt. Det giver en mere realistisk og jordnær tilgang, som jeg synes går helt fint i spænd med den unikke oplevelse spillet generelt byder på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/10-11 12:48 
Hver sin smag, men når konceptet med at kunne specialiserer sin karakter til enten primært melee, magic eller bow virkede perfekt i etteren og gav forskellige tilgange til gameplayet hvorfor så ændre det?

If it ain't broke, don't fix it.

Det lugter desværre lidt af et forsøg på at gøre spillet mere actionpræget end demons souls, hvilket også er det indtryk jeg får af diverse video'er af gameplayet.

Men det er vel den naturlige udvikling taget i betragtning af at etteren blev en pænt success i vesten, hvor populære simple action adventures er generelt og at spillet nu er multiplatform og tiltænkt et bredere publikum.
SumezSumezSkrevet 04/10-11 13:05 
Mener du da at Demon's Souls er noget andet end et actionspil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 04/10-11 18:40 
Jeg har lige fået det. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/10-11 08:40 
At dømme efter denne starter-guide, lyder Dark Souls på næsten alle områder præcis som Demon's Souls. Hvilket er helt perfekt...

http://www.1up.com/features/dark-souls-survival-guide

Shopto sendte mit i går. Håber jeg når at få det før ugens udgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 05/10-11 09:43 
Det synes jeg også. Jeg havde nemmere ved at komme i gang med det, men jeg synes de er relativt ens indtil videre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/10-11 13:11 
Digital Foundry er kommet på banen.

Face-Off: Dark Souls
SumezSumezSkrevet 05/10-11 13:49 
Og for at opsummere ovenstående artikel: Der er ingen nævneværdig forskel på de to konsoller, og det kommer helt an på personlig præference.

Ærgrer mig faktisk lidt over at jeg besilte PS3-versionen, nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-11 17:05 
Så er det da lidt dumt at du har bestilt det til ps3...

Ligegyldigt hvad havde forskellene været minimale.

Jeg begriber ikke hvorfor folk stadig går op de minimale forskelle der kan være grafisk i multiplatform spil fremfor at købe til den konsol de bedst kan lide at spille på.
SumezSumezSkrevet 05/10-11 17:34 
Nej, jeg er også temmelig ligeglad, men forestillede mig at hvad angår dette spil kunne man godt "risikere" at et spil hvis forgænger var PS3-eksklusivt, og som endda er lavet på Sony's 3D engine, havde fået lidt samme behandling som PS3-udgaven af Bayonetta, hvor der nok i større grad er tale om en sløset port end en reel multiplatformtitel (så vidt jeg har hørt, anyway)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 05/10-11 17:35, rettet 05/10-11 17:39 
Fordi det ikke altid kun er minimale forskelle. Men det ved man jo sjældent før nogen har lavet faceoff artikler.
Eksempel: Fallout 3: PS3 < 360 (Markant forskel).

Edit: Sumez kom først. Bayonetta er endnu et godt eksempel at hive frem.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-11 17:57, rettet 05/10-11 18:00 
Markant forskel hvordan? Som jeg husker fallout3 til ps3 synes jeg da ikke der ligefrem var nogen fejl eller mangler der hæmmede spiloplevelsen?

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor folk går så meget op i det fremfor at købe til den konsol man bedst kan lide at spille på. For mit vedkommende skal der godt nok være utroligt meget galt med PS3 versionen af et multiplatform spil før jeg kunne finde på at købe det til xbox i stedet og det være noget andet end grafikken som er forringet for det er jeg ligeglad med, det opdager man jo ikke når man sidder og spiller en given version om den er ½% dårligere eller bedre end til den anden konsol.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-11 18:24, rettet 05/10-11 18:25 
Jeg kan godt følge dig for tendensen er mindre og mindre forskelle i multi-platform titler, og endda flere titler med lille fordel til PS3. Men har man begge konsoller syntes jeg stadig det er relevant at kende de små forskelle hvis man vil have det med. Og der sker af og til at forskellen ikke er minimal trods tendensen. Jeg foretrækker at spille på PS3 men køber jævnligt 360 versioner hvis jeg vurderer at der at noget at vinde ved det.
HulleHulleSkrevet 05/10-11 19:50 
Azzkikr>
Markant forskel hvordan? Som jeg husker fallout3 til ps3 synes jeg da ikke der ligefrem var nogen fejl eller mangler der hæmmede spiloplevelsen?

Citater fra Gamespot og IGN:

Gamespot:
It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 release aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around.

IGN:
I, and other editors at IGN, have also experienced an annoying number of bugs on the PS3 version that have prevented the game from progressing or have broken the world. In all of these cases, reloading the game has been enough to fix the errors and nothing was frustrating or detrimental enough to give me thought of not recommending the game. However, there is one major issue with the PS3 version that can't be fixed with a reset. Every time anybody on your friends list signs on or sends you a message (or any time you receive any network notification), the game freezes and the screen blurs for a few seconds. If you have a lot of friends signing on and off all day, this will completely ruin the game. The only way to circumvent this is to either play offline or turn off notifications entirely.

Det kan godt være at man kan patche sig ud af forskellene på versionerne, men det ændrer ikke på at man fra dag 1 vil have to forskellige oplevelser afhængigt af hvilken maskine man spiller på.
Bayonetta havde frygtelig tearing på PS3. Det gik ud over spillet når der skete meget på skærmen, i og med at det kræver hurtige reaktioner at spille spillet. Det har de vist ikke kunne patche sig ud af.

Men det gør heller ikke mig meget at der er en smule forskel på spillene, der andre ting der vejer højere end små grafiske tweaks. Men når det går ud over gameplayet, så er den ene version klart at foretrække frem for den anden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-11 21:40 
ok der kan man bare se, det er aldrig noget jeg har bemærket. Men om så jeg havde vidst det for på forhånd havde jeg stadig ikke købt spillet til 360 da jeg langt bedre kan lide at spille på ps3 fremfor min gamle larmende falcon xbox.

Det er klart at hvis man ingen præferencer har ang. konsol overhovedet, så kan jeg sagtens se ideen i at nitpicke lidt.
nerosnerosSkrevet 05/10-11 23:47 
Nu fik Gamespot's video review mig overbevist om, at jeg hellere må få det her også. Damn! Der er lidt for meget man gerne vil have i øjeblikket ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 06/10-11 13:37 
Jeg har nogle spørgsmål som ingen reviewers snakker om.

1. Hvad er rewarden for at overleve? Jeg mener. I Diablo f.eks, hvis man klare en svær fjende, eller bare en fjende, så er der chance for at den dropper et fedt våben, derfor bliver man ved med at spille. Hvordan er loot systemet her? og hvad er det som gir en lyst til at spille videre, når man tydeligvis dør tit?

2. Hvordan er skill/spell systemet? I alle de videoer jeg ser, render helten rundt med et skjold og sværd og stikker til fjenden igen og igen til den dør. Hvor er firewalls? meteor shower? frost armor? magic arrows? summons zombie? osv... Er magi fuldstændigt nytteløst i det her spil?

3. Er det muligt at gennemføre i co-op?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 06/10-11 13:55, rettet 06/10-11 13:58 
1. Interessant spørgsmål, da jeg mener at det er her Demon's Souls (og dermed også Dark Souls) gør noget virkelig genialt.
Alt hvad du dræber resulterer i spillets eneste møntenhed, sjæle. Du finder ikke loot på fjenderne, som i Diablo (disse er fordelt faste steder på banerne), men udelukkende sjæle, der bruges både i butikkerne og som exp til at opgradere din figur, dvs. at optjene sjæle er muligvis spilles primære drivkraft.
Dør du, mister du alle dine sjæle, derfor er "præmien for at overleve" at beholde alle de sjæle man har optjent. Men selvfølgelig ville det være frustrerende hvis alt hvad man har gjort ville være forgæves så snart man dør, derfor gør spillet brug af den klassiske "hent dit lig for at generhverve de ting du har mistet" taktik, så efter hver død har man et nyt mål - kæmpe sig vej gennem banen igen (alle fjender respawner efter hver død eller checkpoint) OG nå dit lig for at få dine sjæle tilbage. Dør du igen, mister du så, permanent, alt hvad der var på det forrige lig, og står nu overfor den udfordring at hente "det nye lig", så der er altid en gulerod foran næsen til at drive lysten til at gå i krig.
Det hele ville være enormt frustrerende, hvis ikke enhver gennemspilning af samme område altid byder på udfordring og muligheder for at forbedre både dine egne evner og din figurs (mere "exp"), ligesom enhver død i spillet som regel også betyder at du lærer af dine fejl og kan gøre det bedre næste gang, modsat Diablo hvor en stærk fjende altid vil være stærk fordi dit udstyr eller din figur er for dårligt.

Det betyder også at det aldrig er godt nok bare at "være heldig" at komme igennem et svært sted. Du er nødt til at kunne mestre stedet og være i stand til konsekvent komme igennem via dine egne evner, for at opnå fornemmelsen af fremgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/10-11 14:02 
2. Der findes meget magi, men du bruger sjældent meget af gangen, og det er generelt dyrt at bruge, med mindre du investerer rigtig mange point i det.
Men spillet handler ikke om at være flashy og overrumple modstanderne, tværtimod handler det om altid at have oddsene imod dig og kun overleve via rå skills, hvilket i sidste ende afhænger af at plante din spell præcis hvor den skal være eller sænke skjoldet på nøjagtigt det rigtige tidspunkt - ikke bare spamme dine fjender med en regn af flammer.
Kampsystemet ligner simpelt "stik og løb væk" a la Elder Scrolls, men det er meget mere taktisk pga. enkelte geniale tiltag. F.eks. kan du ikke bare gemme dig bag dit skjold, da det koster stamina at parrere, eller rettere, skjoldet konverterer angrebets skade direkte til stamina. Dvs. løber du tør for stamina går det ud over dit helbred i stedet, og de fleste fjender kan dræbe dig i kun et par slag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/10-11 14:06 
3. Co-op er en stor del af spillet, men ikke i den klassiske forstand.
Du kan ikke bare planlægge at sætte dig med en ven og vælte gennem spillet - man kan anmode om at summone hjælpere, eller selv at blive summonet i et område, hvilket resulterer i at man tilkalder en anonym spøgelseshjælper (med voicechat deaktiveret), som bliver belønnet af at hjælpe andre. I Demon's Souls er belønningen at man kommer tilbage til livet, har ikke tjek på hvordan det fungerer i Dark Souls.

Det lyder måske "dumt" at man ikke har en multiplayerlobby og kan planlægge at spille og handle udstyr med vennerne, men det er en stor del af spillets ensomme stemning, og fungerer virkelig godt.
Teknisk set er det også muligt at planlægge "hemmelige mødesteder" hvis man absolut vil teame op med én bestemt person.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/10-11 15:54 
Det tror jeg ikke man kan i Dark Souls længere. Synes jeg har læst at folk bliver grupperet i mindre områder af en eller anden art, men det kan godt være at det bare var formodninger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 06/10-11 15:55 
Jeg synes også at udforskningen spiller en stor rolle - man aner ikke hvad der er om næste hjørne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 06/10-11 17:14, rettet 06/10-11 17:14 
Ja, det er uden tvivl det der forseglede oplevelsen for mig ved Demon's Souls!
Banerne føles ikke som et computerspil, hvor man per automatik afdækker hvert hjørne for at finde skjulte skatte. Det føles som et ægte sted, hvor der kan være hvad som helst bag hvert hjørne, lige fra en uinteressant blindgyde, til et unikt monster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/10-11 11:40 
Er grinding/farming egentlig accepteret/nødvendigt? Jeg får det lidt skidt over at gøre ting, der virker lidt cheesy.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/10-11 16:52 
Nu har jeg ikke spillet Dark endnu (er i gang med den tredje af de opdateringer der skal til før man kan få lov til at spille det...), men i Demon's kan man grinde og farme al det man vil. Jeg gjorde det mest for at finde ressourcer til opgraderinger af våben og health-pickups (hvilket vist nok ikke er et issue i Dark Souls?). Uanset hvor meget du "grinder" vil din overlevelse alligevel altid afhænge af dine egne evner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/10-11 17:21 
Health-pickups er ikke. Jeg var bare ikke sikker på om det var "en del af spillet", eller om det er en reel og accepteret taktik. Jeg har altid haft det lidt skidt ved at farme nemme ofre :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/10-11 19:02, rettet 08/10-11 19:04 
Jeg synes det gav en god følelse, når man opdagede en svaghed der kunne udnyttes, i Demon Souls - f.eks. fjender der giver høj xp, men som er nemme at slå ihjel. I Demon's Souls var det nødvendigt at grinde for at lave specifikke våben (som Sumez beskriver det). Jeg opfatter det bestemt ikke som snyd, blot endnu en konsekvens af spillet regler; fjenderne respawner når man starter en level for fra, dør etc., så noget "naturligt" grind kan man ikke undgå!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/10-11 08:47, rettet 10/10-11 09:29 
Puh, jeg føler godt nok at Dark Souls er meget brutalt fra starten af, uden andet end et standardsværd at forsvare sig med, og kun én vej at gå, med mindre man ønsker at gå den (endnu mere) sikre død i møde. Den første rigtige boss (altså typerne med navn over livbaren) man møder er både stor, brutal og kræver at man bruger nogle temmelige billige kneb for at nedlægge sikkert. Der var Phalanx en lidt mere "behagelig" start i Demon's.
Spillet begynder så småt at åbne sig når man når kirken og tårnet hvor smeden holder til, og lige nu føler jeg at jeg kan nå adskillige overkommelige områder, og kan for alvor begynde at udforske, men til gengæld har jeg heller ikke rigtig fundet noget nævneværdigt interessant udstyr endnu (udover sværdet nævnt nedenfor).
Spillet virker godt nok ubehageligt stort og uoverkommeligt, hvilket indtil videre er meget positivt i min bog.

Jeg har i hvert fald to gode kneb til andre nybegyndere på spillet:
1. Køb en satans masse brandbomber af den første sælger du møder. Det virker næsten som snyd at bruge dem, men de har adskillige fordele, bl.a. at de skader flere fjender ad gangen, og når gennem det meste armor, så de er gode mod både bosser og mindre fjender, der giver flere problemer end de burde. Og jeg er indtil videre ikke stødt på andre sælgere, der sælger dem.
2. Køb en bue og en masse af de billige pile, af samme sælger. Dragen på broen giver et rigtig godt sværd, hvis du skyder halen af den.
Selve dragen kan heale sig selv, så det er svært at tage livet af den tidligt i spillet, men det kræver ikke særlig mange skud at få halen til at falde af, hvilket som sagt giver et sværd der kan nedlægge de fleste af fjenderne i "startområdet" i ét hug, hvilket gør en del af spillets tidlige udfordringer en del mere overkommelige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/10-11 10:18 
Hvis andre har spillet videre end mig (er på vej ned gennem kloakkerne under byen) og har lignende tips, eller kender et godt sted med en liste over vigtige/brugbare genstande man skal være opmærksom på undervejs, er jeg meget interesseret! :)

Der er masser af gode guides og wiki'er rundt om på nettet, men jeg er også bange for at spoile for meget for mig - en af de ting jeg rigtig godt kan lide ved spillet er at opdage ting selv, ikke vide hvilke områder man kommer til at støde på, og hvornår (har allerede fået flere overvældende overraskelser af den slags, der fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig! Har aldrig nogensinde oplevet lignende i andre spil)
Det er også meget sjovere selv at finde unikke våben osv. men jeg ved jf. Demon's Souls at det er langt fra dem alle man falder over uden en meget nøjagtig guide til obskure stunts man skal udføre for at finde dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/10-11 14:34 
Woah, du er kommet langt på kort tid :D
Drake-sværdet er umiddelbart det eneste jeg kender til, af genstande lige her. Skoven har vist noget heavy armor et sted bag nogle ubehagelige stenting.

Transient Curse skal du gemme på - de skal bruges til at slås med spøgelser og koster 4000 hvis du skal købe dem D: (og vendors kan løbe tør). Jeg spildte min første på at rende ud over en kant og drukne :(

Hvad spiller du? Jeg tog Knight.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/10-11 14:40, rettet 10/10-11 14:42 
Sjovt, min kæreste synes jeg har spillet en evighed (et par timer lørdag + det meste af søndagen), uden at komme nogen vejne overhovedet, da jeg stadig render rundt i byen. :P

Jeg tog sorceror da jeg har hørt det giver praktiske start-stats uanset hvad man har tænkt sig at spille som, men jeg er godt nok ikke helt sikker længere, synes der er lidt spild iblandt.
Jeg spiller primært som melee med sværd, men bruger andre angreb meget som backup, så har både sværd, skjold, bue og tryllestav equipped. Det har jeg lært af Demon's Souls. :P
Har slet ikke fået nogen transient curses (eller set nogen spøgelser) - er der noget sted de dropper?

Læste iøvrigt din anmeldelse på Eurogamer, den er rigtig god! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/10-11 09:47, rettet 11/10-11 09:48 
Endnu et lille tip, jeg selv fandt ud af grundet min nysgerrighed...
Når I på et tidspunkt uundgåeligt kommer til "Demon Ruins", så lad være med at holde Jer tilbage, selvom det ligner et sted man skal være level syv milliarder for at kunne overleve i.
Sørg for ikke at have for mange sjæle med, og brug den humanity du evt. har tilbage, og så bare mos fremad, så er der lidt godt udstyr at finde for folk, der endnu ikke har særlig høje stats.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig