X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 02/02-11 13:14 
Ny info om Dark Souls (opfølger til Demon's Souls)...

"Dark Souls harder than Demon's Souls":
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-01-dark-souls-harder-than-demons-soulsSe hele indlægget
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar Sortering
slk486slk486Skrevet 03/04-14 12:48, rettet 03/04-14 12:48 
Næh, ved nærmere eftertanke har du desværre ret, men det BURDE gøre sig gældende :)
j/k
CamousCamousSkrevet 03/04-14 12:55 
Ja, selv Dark Souls 2 er meget mindre brutal end 1'eren.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/04-14 14:27 
Herold>
"Du har opnået et 'trophy'." D:

Det er trods alt mindre slemt end hver gang jeg ser ordet "Gennemførelser" i dansk W8/WP8.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
PapandPapandSkrevet 03/04-14 14:41 
Camous>
Ja, selv Dark Souls 2 er meget mindre brutal end 1'eren.

Efter Iron Keep er jeg ikke helt enig i den udtalelse. Det er min controller heller ikke, den har delt sig i adskillige dele og er faktisk ikke længere i en position, hvor den kan udtale sig om noget som helst.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CamousCamousSkrevet 03/04-14 15:25 
Det eneste der gav mig lidt problemer var en optional boss som man skal slå perfekt. Alle hans attacks er one-shots.

Men selv der er der en lille trick der gøre tingene meget nemmere.
SumezSumezSkrevet 03/04-14 17:34 
Når jeg har spillet det igennem må jeg høre hvem det er, men indtil videre er det en spoiler :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 03/04-14 17:45, rettet 03/04-14 17:47 
Ja, derfor sagde jeg ikke hvad det var. You'll know when you get to it though., der er ikke meget tvivl.

Der er kun to, måske tre challenging bosses i DS2 og to af dem er optional.

Der er faktisk mange optional bosser i DS2 og de er næsten altid en bedre oplevelse end story bosser.
--Skrevet 04/04-14 00:05 
Så fandt jeg lige ud af at de der humanity point skulle uses, inden de røg op i venstre hjørne... der lå 20 humanity + 4 twin humanity i mit inventory :D

Derudover lå der lige diverse souls som skulle uses, som alt i alt gav cirka 40k souls :P

Yep, jeg lærer noget nyt hver dag :P

Btw så har jeg også lige prøvet at blive cursed. det er da rimelig træls :D
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/04-14 00:20 
Ja, man skal huske at købe de der som cure cursed!!!
der er lang op til ham hatte manden i tårnet! ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-14 00:41 
m1chelsen>
Derudover lå der lige diverse souls som skulle uses, som alt i alt gav cirka 40k souls :P

Som desværre ikke altid er så smarte at bruge for souls, da de kan bruges til at lave specielle våben og items i stedet :( Det lærte jeg også på den hårde måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 04/04-14 07:05 
Har gemt Boss souls. Er det ikke de eneste som kan bruges til den slags?

Ja... der var lige et stykke vej. Manden i tårnet ser btw mega creepy ud :p
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 04/04-14 08:09 
Jo, det er kun boss souls der bruges til særlige formål, og det understreges meget tydeligt af beskrivelsen, hvis ikke det unikke navn er et hint :D
Resten plejer jeg dog også at gemme, til man lige pludselig står og f.eks. mangler bare 1000 souls for næste level up, eller skal købe lidt mere end man lige har råd til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/04-14 08:38 
Jeg har altid brugt mine Boss souls i flæng :)
j/k
--Skrevet 05/04-14 15:17 
Anor Londo... 2 bueskytter...

Frustrerende på den rådne måde.
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 05/04-14 15:31 
RUN! Hele vejen. Når du er på toppen, så holder du ryggen mod muren og tager kampen, her vil den anden bueskytte ikke kunne ramme dig. I de fleste tilfælde vil blokeringen fra dit skjold vælte bueskytten udover kanten, men ellers må du baske lidt til ham.

Absolut på de fleste top 5 over mest frustrerende øjeblikke i Dark Souls. Men når du først har klaret den, vil du formentlig kunne gøre det igen 9 ud af 10 gange uden problemer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 05/04-14 15:35 
Så når jeg når hen til hjørnet hvor bueskyttet til højre begynder at gå melee, så kan venstre bueskytte ikke ramme?
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/04-14 15:43 
;)
https://www.youtube.com/watch?v=CZl_C44qx1A
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PapandPapandSkrevet 05/04-14 15:48 
Præcis sådan her gør jeg:

https://www.youtube.com/watch?v=nxo7qPiIMfo
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/04-14 15:52, rettet 05/04-14 15:53 
Jeg kan ærligt ikke huske hvad jeg gjorte? De ga' ikke mig problemer :)
Sikkert rent held! Min bror raged over dem :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 05/04-14 17:31 
Så kom jeg forbi. Egentlig lidt ærgerligt "udfordring" at inkludere, når spillet skal være hårdt men fair. Ikke mega fedt at blive trykket sidelæns ud over kanten af et frontalt stød. Så virker det mere held baseret, end skill.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 05/04-14 17:58 
Lige p.t. tåger jeg rundt med Great Scyth, som er +9. Når den bliver +10, er det så smartest at fortsætte med at opgradere den til +15, eller vælge at lave den til lightning, fire, osv?

Er det noget med at det kan svare sig bare at blive ved med at opgradere den til +15, hvis jeg fylder mine lvl points i dex, så dmg scaler med dex, eller skal man være meget høj lvl, før denne scale overgår den dmg lightning eller fire kan give?

Jeg er p.t. lvl 53 btw.
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 06/04-14 13:56 
Jeg synes faktisk situationen med bueskytterne er et godt eksempel på hvorfor Dark Souls er så godt skruet sammen. De første par gange kan det virkelig fuldstændig umuligt, men når først man har løst situationen og mestrer den, så ser det legende let ud.

Med hensyn til din Great Scyth, så vil du her og nu få mest ud af at lave den om. Scaling bliver først for alvor en faktor i New Game+. Vil man PvP, så er det SL 125 man skal ramme og her betyder scaling selvfølgelig meget. Desuden kan Great Scyth buffes, så det er endnu en grund til at gå efter +15. I PvP er det et top våben. +15, buffed, 2-handed og du er en dræbermaskine.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 06/04-14 17:06 
Kan godt følge din tankegang vedr. indlæringskurven, dog er jeg stadig uenig i at det er godt skruet sammen, netop fordi fysikken i det pågældende sted ikke giver mening. Hvis man skaber et spil som DS, hvor sværhedsgraden er høj og prisen for fejl kan være markant, bør det ikke være muligt at skulle bøje fysikken, hvor at tvinge sig forbi en passage. Lidt ligesom når fjenderne slår igennem vægge... Det bør ikke være en del af den gode oplevelse.

At man så efter noget tid kan lære at tage højde for når spyddene ryger igennem væggen, eller hvordan man skal komme forbi bueskytten, så er det IMO ikke fordi det er "flot designet", men nærmere et irritationsmoment der skal overstås ASAP.

Vedr. min Great Scythe, så har jeg valgt at opgradere den til +14 nu, og min dex er lvl 40, så det begynder at give en ganske fin dmg. Jeg er blevet invadet et par gange, og har indtil videre haft fin held med at være manden med leen :D

Men det har været en god søndag, hvor jeg har fået klaret Ornstein & Smough, Sif og 4 kings.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 09/04-14 21:37 
Så fik jeg gennemført spillets storyline + en del valgfrie bosser. Fuck hvor har det været en fed oplevelse. Klart et spil, som har smidt sig solidt ind på min top 5. Når man først begynder at få styr på kontrollen og movesettet, så er det simpelthen så fed en oplevelse. Glæder mig til den dag jeg skal i gang med DS2!
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 09/04-14 21:51 
Ja :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/04-14 00:13 
Elsker dark souls , har lige siddet i 2-3 timer med DS2 og er skuffet... Ved ikke om jeg gider prøve at spille det mere? Det fanger mig bare ikke.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 10/04-14 01:53, rettet 10/04-14 01:55 
Hvis alle dem der spillede Demon's back in the day bare gav spillet 2-3 timer og gav op ville vi aldrig have fået mere.

Dark Souls 2 er helt klart ikke originalen værdig, men originalen var sin generations piece de resistance, så den var ikke nemt at toppe, specielt ikke når skaberen, Miyazaki, ikke var skipper længer. Men det betyder ikke at den er dårlig. Stadig bedre end stortset alle andre moderne spil derude, bare ikke den åbenbaring som Dark Souls var.

From Software, for guds skyld, bring Miyazaki tilbage for fremtidige Souls spil. Hvad fanden tænkte i da på ved at fjerne ham der satte jeres firma på verdenskortet?
JmogJmogSkrevet 10/08-15 21:50 
Jeg er ved at downloade Dark Souls til PC i skrivende stund. Hvordan er spillets tilstand nutildags - skal man stadig bruge Durantes DSfix eller er det patchet til at understøtte ordentlige opløsninger?
slk486slk486Skrevet 11/08-15 08:42 
Den eneste måde at spille det i 60fps er med Durantes DSfix, så... :)
j/k
JmogJmogSkrevet 11/08-15 11:38 
Ok, så skal jeg helt klart have hentet dsfix i aften, når jeg kommer hjem så. Glæder mig til endelig at prøve det.
JmogJmogSkrevet 18/02-17 20:50 
Kom aldrig igang med det og blev ved med at udsætte til det gik lidt i glemmebogen.

Men NU er jeg endelug kommet igang med det og har spillet det et par timer :-). Efter Bloodborne er de fleste ting ganske velkendte og selvom man godt kan mærke at det her er et par spil ældre, så er det stadig rigtig godt. Indtil videre hjælper min Vloodborne erfaring, for jeg er kun død to gange og den ene var ved første boss med et ødelagt våben. Klarede ham i første forsøg, da jeg vendte tilbage med et sværd.

Det er i øvrigt stadig et rigtig flot spil. Art direction er fremragende
--Skrevet 19/02-17 08:59 
Synes noget af det fedeste ved Dark Souls er det overordnede level design, hvor man pludselig gennemskuer hvordan det hele hænger sammen i en stor verden. Jeg har aldrig før oplevet et spil, som formår at lave en så gennemført verden, hvor alt ser ud til at gå op i en højere enhed.

Balancen ift. antal bonfires og shortcuts er ligeledes lige i skabet. På alle måder et kongespil! Det er lige før jeg får lyst til at begynde med det igen :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 19/02-17 21:04 
Ja, det er rigtigt at Bloodborne overordnet set føles lidt mere velpoleret på flere områder, men det originale Dark Souls er stadig det klart bedste i serien efter min mening. Og "stadig" også et af de flotteste, ja :) det er virkelig godt skuldret for budgettet!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 16:06 
Remastered udgave kommer til PS4, NSW, XB1 og PC d. 25. maj

http://www.eurogamer.net/articles/2018-01-11-nintendo-switch-is-getting-dark-souls-remastered
slk486slk486Skrevet 11/01-18 16:09 
Så er der ENDELIG grundlag for at have en Switch! Portable Dark Souls :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-18 16:11 
Jeg er personligt lidt ligeglad med Switch-udgaven da den nok kommer til at køre 30 frames, hvor jeg håber at PS4/Xbox One kører 60 når DS2 nu gjorde. Men det er From Software, så jeg er forberedt på at blive skuffet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-18 16:14 
Det får en ret lækker collection box på PS4 med alle tre Dark Souls spil inkluderet:

https://www.resetera.com/threads/dark-souls-trilogy-box-coming-exclusively-for-ps4.15684/

DS Remastered skulle også være capped på 60fps på PS4. Så må vi se hvor ofte den holder det..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 11/01-18 16:14, rettet 11/01-18 16:17 
Jeg køber altså heller ikke en Switch for Dark Souls... Medmindre jeg pludselig får en lang flyvetur :D

Og det er bekræftet at det er 60 på PS4/XO/PC og 30 på Switch. Hvor godt frameraten så holder må tiden vise.
j/k
slk486slk486Skrevet 11/01-18 16:15 
Bede-x>
Det får en ret lækker collection box på PS4 med alle tre Dark Souls spil inkluderet:

Sweet lord! Den er jeg nede med!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 16:16 
Nok kun i Japan?
slk486slk486Skrevet 11/01-18 16:18, rettet 11/01-18 16:20 
Holy f...! Så slet ikke prisen :o Nevermind, så:) Vil også hellere have det på One X, medmindre det er 60 locked på PS4 Pro.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/01-18 16:43 
Kun kr 2775? Du er ret nærrig... :O
SumezSumezSkrevet 11/01-18 18:16, rettet 11/01-18 18:16 
slk486>
Så er der ENDELIG grundlag for at have en Switch! Portable Dark Souls :)

"Too little, too late" burde være deres slogan :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-18 22:52 
Den remasterede version bliver halv pris for PC ejere, hvis man ejer det gamle i forvejen:

https://www.resetera.com/threads/dark-souls-remastered-will-be-50-off-on-pc-if-you-own-prepare-to-die-edition.15815/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 12/01-18 00:02 
Ser egentlig ingen grund til at købe den på PC igen. Vi har allerede 60fps, HD packs, vanvittig opløsning osv. med DSfix.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 09/03-18 10:48 
https://gamerant.com/dark-souls-remaster-developer/

Nogen der kender noget til kvaliteten af deres andre ports? Og hvad betyder "smoother gameplay"? :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-18 11:42 
Det betyder forhåbentlig at de retter den elendige frame-pacing som From Software aldrig selv har formået :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/03-18 12:07 
Er det ikke ligegyldigt hvis de kan få spillet til at holde en stabil framerate? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-18 12:21 
Nej for bad framepacing betyder ikke nødvendigvis at spillene afviger fra 30fps. Men det føles som om at spillene kører dårligt alligevel.

Det vil jo være ligegyldigt hvis PS4-versionen kører 60fps som lovet, men det bliver spændende at se om de forbedrer Switch-versionen på det punkt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/03-18 12:39 
Ja dårlig frame-pacing er enormt distraherende og giver illusionen af lavere framerate end tilfældet er. Oftest er det slet ikke performance relateret så det kan nemmere fixes end egentlige performance problemer.
364 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig