X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At brænde en musik cd


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 27/01-11 20:50 
Hvordan dælen gør man?

Jeg har søgt rundt omkring på nettet, og ikke blevet så meget klogere.
Mit bedste bud var at man skulle højreklikke på sin playlist i Itunes, og derefter vælg brænd spilleliste til cd.
Det har jeg prøvet et par gange nu, men cd'en kan kun afspilles på mac'en, ikke på anlæget i stuen som var tiltænkt.
Nogle af numrene er downloadet via. Iphone og itunes store, og cd'en jeg prøver at brænde på er en cd-rw.

Er det virkelig så besværligt at lave en cd?
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 20:58 
Normale anlæg kan ikke tage rw-cd'er - det kunne de i hvert fald ikke for bare ganske få år siden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KilroyKilroySkrevet 27/01-11 20:58 
Jeg har fundet denne vejledning. Jeg ved ikke om den virker, da jeg aldrig selv har lavet sådan noget, men prøv dog :D

Burn an audio CD with Itunes
First you need to set your preferences:

Under "Edit" menu select "preferences"
Click on "Advanced" Tab - then select the "burning" tab
Make sure "Audio CD" is selected.
Next, you need to make a playlist of the songs you want to burn to a CD.
Finally you need to select the playlist and then click on the "burn disc" button.

If your CD still doesn’t work in your Bose player try the CD in another CD player.
Sometimes certain CD players won’t recognize burned CD’s in general.
Kilroy Was Here
PlaykidPlaykidSkrevet 27/01-11 22:32 
Det lyder stort set som det jeg gjorde, men jeg tror det er en ældre guide. Ikke desto mindre virkede det desværre ikke.

Jeg ved anlægget kan spille brændte cd'er, så jeg gætter på det entent er en forkert metode. Ellers er det som Lasse hinter til, et forkert format :)
Jeg hælder mest til formatet, så må jeg desværre ud og købe nogle nye ce'er :(
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 22:37 
Hvor nyt er anlægget Tem? Hvis det ikke er helt nyt, så er det 100% det med rw.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 27/01-11 22:46 
Hvis musiknumrene brændes som MP3 eller tilsvarende format, kan det være grunden - ikke alle anlæg kan afspille disse formater. Konverter evt. musikken til wav-format først, som er det format, der bruges på originale musik-cd'er.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 22:49 
Det må vi vel antage, at iTunes gør automatisk?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/01-11 02:56, rettet 28/01-11 02:56 
Det gør den også.

Du har helt ret i at det må være et drev, der ikke kan læse RW. Der er nærmest ingen grund til at tro det kan være noget andet. Få fat i en almindelig CD-R, så er du kørende.
PlaykidPlaykidSkrevet 28/01-11 19:47 
Anlægget er tilbage fra dengang jeg spillede violin, så i hvertfald 12 år :)

Testede 2 cd'er med samme type indhold, bare i mp3 og itunes format de virkede fint i bilen, men ikke stuen. Så jeg er overbevist om i har ret, må ud og have fat i nogle af type cd-r :)
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig