X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Computerspielemuseum i Berlin


Reply
scavengerscavengerSkrevet 22/01-11 09:01 
Er der nogen der har besøgt Computerspielemuseum i Berlin, eller har hørt noget om det? Jeg opdagede det, da jeg tilfældigt kom forbi ZDF en aften hvor de havde et indslag om deres udvidelse. Det ser temmelig stort ud, men jeg ved ikke om jeg gider tage til Berlin hvis ikke det er det værd.


Computerspielemuseum
Nemo me impune lacessit
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/01-11 09:07 
Er det ikke bare at sende Daniel på inspektion? Han render så vidt jeg ved rundt dernede pt. :)
nerosnerosSkrevet 22/01-11 11:12 
FEDT! Jeg skal snart derned.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 22/01-11 11:42 
Nu åbnede de jo altså først i går :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 22/01-11 12:59 
Jeg når ikke at få kigget på det i denne omgang. Flytter tilbage til København d. 3. februar og er i slutspurt med at afslutte diverse projekter hernede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
scavengerscavengerSkrevet 22/01-11 14:57, rettet 22/01-11 14:57 
RJK>
Nu åbnede de jo altså først i går :)

Ja, i de udvidede lokaler. Iflg. deres hjemmeside har de eksisteret siden 1997.
Nemo me impune lacessit
RJKRJKSkrevet 22/01-11 15:01, rettet 22/01-11 15:04 
De har ikke haft åbent i mange, mange år, indtil i går. Og dengang var det svjh i et kælderrum under universitetet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/01-11 16:32 
dRxL>
Jeg når ikke at få kigget på det i denne omgang. Flytter tilbage til København d. 3. februar og er i slutspurt med at afslutte diverse projekter hernede.

Så kan det være jeg snart kan få mit togzelda :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/01-11 16:41 
Ser rigtig fedt ud det museum, forresten, må da også hellere kigge forbi når man engang kommer til Berlin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/07-14 18:47 
Dagens besøg gik til Computerspiel Museeum ins Berlin. :) Sammen med sønnen. Ret moderne indretning og typisk privatejet. Jeg ankom sammen med flere danske turister som meget målrettet gik efter museet.

Det er pt ikke særligt stort, men de går da en interessant fremtid i møde så rasende hurtigt som videospilhistorien udvikler sig. Som det er nu, stopper historien cirka ved GTA IV, men om 10 år må de næsten udvide lokalerne.

Der er en del læsestof og interaktive skærme som man burde bruge tid på at nærstudere, men med utålmodige børn med i lasten, kan det godt blive en udfordring. Best case: Besøg museet alene, medmindre du har dedikerede spilfans med.

Der var også eksperimentielle kunstspil med, som virkede lidt aparte i udstillingen.

Alt tekst er på tysk og engelsk, så alle kan læse med, men butikken har kun tysksprogede bøger (og var desuden lidt skrabet. Jeg havde håbet på at købe noget lækkert merchandise, men nope).

Ikke eksplosivt dyrt og nemt at finde fra U banen, men man burde bruge tid på at læse og se udstillingens pædagogik så man kan lære lidt.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 13/07-14 15:20 
Fik du prøvet Painstation?
Login for at besvare
Username
Password
Remember me