X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-mobiler


Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 01/09-16 17:47 
Nogen der ved om en nulstillet samsung mobil. Hvor bruger har haft en Samsung account på til backup. Men kan ikke huske mail eller kode til det. Er de f.... eller det muligt at grave det frem?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/09-16 20:33 
Prøv at holde Volume + og Power knappen nede når du tænder den. Så burde du starte op i safe mode hvor du får mulighed for at lave et factory reset.
GreaseballGreaseballSkrevet 02/09-16 09:50 
Factory reset er blevet gjort. Brugeren viste dog ikke at det data som blev lavet backup på ligger bag en mail og en kode som de nu ikke kan huske. Lidt ala Apple ID. Så gætter på den backup er rimelig lost lige PT?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-16 10:11 
Ja, en factory reset sletter alt på telefonen. Hvis man ikke kan huske emailen er man lidt på den.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-16 17:22, rettet 29/11-16 17:31 
Hvilke high-end android telefoner bør man gå efter for tiden (ie. inden jul) ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 29/11-16 17:32 
Huawei Honor 8, P9 eller P9 Plus.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-16 17:52 
Hvad med Google Pixel?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 29/11-16 18:33 
OnePlus 3T bør næsten også være i spil. I hvert fald kaldes både T og den originale OP3 topkøb til prisen, som i rundt regnet ligeså god som telefoner, der er dobbelt så dyre.
https://oneplus.net/dk/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-16 18:40 
Er den det? Jeg synes sidst jeg kiggede på OnePlus (toeren vidst) var den alligevel en del svagere end de kraftigste modeller fra konkurrenterne. Dog til en langt billigere penge som du siger.

Jeg aner ikke hvordan 3'eren ligger i forhold til konkurrenterne denne gang, og jeg interesserer mig ikke nok for mobiltelefoner til at tjekke op på og sammenligne alle fabrikanter lige nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/11-16 19:06, rettet 29/11-16 19:09 
OP3 var vildt hurtig, da den kom i juni - med Snapdragon 820 bankede den næsten alle i test. OP3T, som lige er udkommet, har Snapdragon 821, som lige er 10% hurtigere og stadig gør at den nakker det meste på markedet.

Andre pros:
- frontkamera er over middel - der er bedre på markedet men billeder og video er bestemt i orden
- hurtig fingerlæser (0,2 sekund)
- dedikeret home-knap
- blandt de hurtigste til at lade - og teoretisk er quick chargeren bedre end de fleste da den leder varmen væk fra telefonen
- fin skærm, oled 1080p
- mange RAM, 6 GB

Skal selv have ny telefon og har kogt det ned til, at det skal være en OP3T, men det kommer jo meget an på behov :)
NaieraNaieraSkrevet 29/11-16 21:17 
Konsolkongen>
Er den det? Jeg synes sidst jeg kiggede på OnePlus (toeren vidst) var den alligevel en del svagere end de kraftigste modeller fra konkurrenterne. Dog til en langt billigere penge som du siger.

Jeg aner ikke hvordan 3'eren ligger i forhold til konkurrenterne denne gang, og jeg interesserer mig ikke nok for mobiltelefoner til at tjekke op på og sammenligne alle fabrikanter lige nu :)

Jeg mener at EtPlus mistede en del da de skiftede Android-udgave.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
John DoeJohn DoeSkrevet 30/11-16 00:09 
Jeg er rigtig glad for min OP3, men jeg har også rootet den og smidt CyanogenMod på den.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
dRxLdRxLSkrevet 01/12-16 12:52, rettet 01/12-16 13:09 
Endte med en Google Pixel. Er indtil videre yderst tilfreds (omend jeg nok ikke ville have givet så mange penge for en telefon, hvis ikke det var til firmaet).

Efter vores firma blev mere coorperate med Exchange server (hosted hos amazon), krævede exchange kontoen at jeg som minimum skulle have pinkode på startskærmen, hvilket jeg fandt lidt tungt. Set i det lys er den fine fingeraftrykslæser bag på Google Pixel den bedste tænd knap jeg endnu har prøvet. Derudover er telefonen lækker og hurtigt, det føles rigtig at være tilbage på en Amoled skærm (som jeg sidst havde i min Galaxy S2), og USB-C virker som et rimeligt solidt og brugbart stik.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 01/12-16 13:07 
Fingeraftrykslæser er rigtig, rigtig godt :)

Jeg er selv på en P9 Lite for tiden, men alene det faktum at Honor 8 har hovedtelefonstikket i bunden gør, at jeg skal have sådan en hurtigst muligt. Den næstmest interessante feature på den er så dens fingeraftrykslæser, som også er en knap der kan bruges til genveje.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 01/12-16 19:29, rettet 01/12-16 19:29 
Jeg er godt nok imponeret over den digitale assistent. Den forstår mig stort set fejlfrit, og svarer på det sprog jeg spørger den på.

Android-mobiler
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/12-16 09:23 
Jeg er begyndt at diktere korte beskeder til min telefon. Nu virker det der talegenkendelse sgu =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 12/02-17 23:09, rettet 12/02-17 23:16 
Vi snakkede jo lidt om OnePlus 3t tidligere - nu har jeg fået en og har haft den tre dage.

Overordnet er jeg godt tilfreds, men er ikke typen der ofte skifter mobil, så har ikke så meget nyere at sammenligne med.

- Den er super hurtig
- Ret kompakt når man tænker på at skærmen er 5,5"
- Solidt bygget og nydeligt design (det er Gun metal-modellen)
- Imponerende batteritid - ca. 3 dage med moderat forbrug (Android 6x, folk taler lidt blandet om 7 mht. batteritid på OP3t men jeg er i gang med at opdatere, da jeg er ret sikker på, at det kommer an på apps/indstillinger, og ellers bliver det nok fikset)
- Har kun kort testet kamera og video og kun indendørs om aftenen, men fotos lader i det mindste til at være gode
- Dash charge lader til at holde hvad de lover (60% opladning på 30 min. og tlf bliver kun lun)
- Skærmen er ret god
- Har ikke testet lyden andet end ringetoner osv - dvs kan ikke sige noget om fx musik gennem højttalere og hovedtlf.

EDIT: Jeg elsker fingerscanneren - de lovede 0,2 sekunder og den relativt gode præcision holder stik
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-17 15:03, rettet 09/04-17 15:04 
Historietid:

Jeg har haft en Sony Xperia Z1 Compact i et par år. Egentlig en ret lækker telefon, men jeg har aldrig gjort brug af en brøkdel af hardwarens potentiale, på trods af, at det langt fra er/var den kraftigste telefon i Sony's lineup. Skærmen på den er også lige en anelse for lille til, at jeg synes, den er behagelig at bruge.

For et par måneder siden hev jeg den så op af lommen og opdagede, at skærmen var fuldstændig knust :(

Samtidig fik jeg lært på den hårde måde, at touch'en på en Sony-telefon dør, hvis der kommer en revne i frontglasset . Virkelig nederen... Men anyways, heldigvis kan man få en en ny skærm inklusiv touch for et par hundrede krone på eBay, så jeg kylede SIM-kortet over i en gammel Nokia og rendte rundt med den indtil den nye skærm dukkede op. Installationen forløb næsten fuldstændigt smertefrit, og resultatet var noget, der lignede en sprit ny telefon. Lykke!.. indtil et døgns tid efter, hvor den nye skærm begynder at give slip fra rammen :(

Dum som jeg er, forsøger jeg at hive skærmen af igen for at se, hvad der foregår, og selvfølgelig revner lortet (død touch). Jeg tænker, at jeg sikkert bare ikke har gjort kontaktfladerne ordentligt rene før jeg gik i gang, så jeg gentager cirkusnummeret: Køb ny skærm på eBay -> Installer ny skærm (efter seriøst grundig rengøring) -> Skærm giver slip fra rammen -> Kan ikke lade være med at pille -> Lortet revner!

Rinse and repeat. Denne gang mistænker jeg de OEM klistermærke-forseglinger, som følger med skærmene, for ikke at være gode nok, så jeg bestiller en ekstra og klistre to af dem oven på hinanden, før skærmen kommer på. Det virker!... næsten. Skærmen løfter sig igen, men kun en smule.

Nu er det så, at jeg gør det, jeg skulle have gjort fra starten af. Jeg kigger grundigt på telefonen og opdager, at det slag, der i sin tid knuste den originale skærme, tilsyneladende har været så kraftigt, at det har bøjet selve rammen. Mit forsøg på at få en ny skærm til at sidde fast har altså været håbløst helt fra begyndelsen :/

For en uge siden taber jeg så en tallerken på min telefon så skærmen ryger endnu en gang (I shit you not!), og jeg tager det som et tegn fra én eller anden gud til, at min Z1 Compact skal pensioneres. Jeg kigger hurtigt på nettet for at se, om man kan få noget smidt i nakken, og opdager, at CDON har en Lenovo/"Motorola" Moto G4 Play på tilbud til 800 kr. Jeg kigger lidt på anmeldelserne af den. Folk tuder over at den ikke har fingeraftrykslæser, at den ikke kan køre 4000 apps samtidigt, at den ikke er et gaming powerhouse og at kameraet kun er "okay". Fire ting, jeg ikke kunne være mere fløjtende ligeglad med, specielt når man tænker på prisen. Så jeg hapser dyret.

Det første jeg gør, da pakken ankommer, er at låse bootloaderen op, sletter det gamle styresystem og installerer Lineage OS. Så nu har jeg en snotbillig smartphone, der er rigeligt kraftig til mit behov og er fuldstændig fri for bloatware. Hvis jeg bare kan undgå at smadre skærmen på den (7-9-13), lader det vist til, at jeg har fundet min "perfekte" smartphone :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 14/06-17 14:26 
Til jer med Android telefoner... kan I anbefale en god sync løsning til Outlook (kalender og kontaktpersoner) på Windows?
EltanEltanSkrevet 14/06-17 14:45 
Er det ikke "blot" at tilføje en exchange konto?
BeanoBeanoSkrevet 14/06-17 14:50 
Jeg anvender ikke Exchange Server, kun Outlook lokalt.
EltanEltanSkrevet 14/06-17 15:00 
Hmm, office 365 I skyen eller exporter skidtet til Google og benyt kun Google fremadrettet.
BeanoBeanoSkrevet 14/06-17 15:04, rettet 14/06-17 15:06 
Er jeg ikke interesseret i. Jeg leder efter Outlook<->Google sync software.

Fandt lige dette som er open-source, om det er godt/skidt ved jeg ikke:
https://sourceforge.net/projects/googlesyncmod/

Edit: Og dette som er kommercielt ($40):
http://www.sync2.com/sync-outlook-with-gmail-service.aspx
dchangdchangSkrevet 15/06-17 12:31 
På mit tidligere arbejde havde jeg fin succes med Nine. Måske kan man prøve først før køb?

Nine
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-17 13:29, rettet 20/06-17 13:30 
Undskyld jeg glemte dit svar, hvis det altså var til mig ;)

Jeg leder som sagt efter et stykke sync-software til Windows (PC), ikke et andet mail program på Android mobilen. Jeg anvender pt. iPhone hvor Apple's iCloud Windows sync utility virker fint med Outlook lokalt. Jeg forventer at skifte til Android telefon i nærmeste frremtid (ikke 100% sikkert), så derfor er jeg ved at undersøge markedet for sync værktøjer (blot til Google's sky) uden at forlade min nuværende Outlook løsning. Jeg vil kigge nærmere på de to løsninger jeg selv fandt når/hvis det bliver aktuelt pga. telefonskifte.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/11-17 10:40 
Har overtaget en Sony Xperia Z5 compact. Men der en 4 cifret kode på den. Den kode min ven gav mig var forkert. Hvis han nu ikke kan huske sin gamle kode. Er der nogen måde at nustille Sony's mobiler hvis man har glemt koden?
JmogJmogSkrevet 23/11-17 11:07 
Det burde der ikke være. Det ville dræbe hele ideen med koden.

Så det er nok noget med at snakke med Samsung support. De vil sikkert se faktura på købet før de kan hjælpe.
slk486slk486Skrevet 23/11-17 11:17 
Tror måske det er bedre at tage fat i Sony support ;)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 23/11-17 11:18, rettet 23/11-17 11:19 
Jmog>
Det burde der ikke være. Det ville dræbe hele ideen med koden.

Så det er nok noget med at snakke med Samsung support. De vil sikkert se faktura på købet før de kan hjælpe.

Det så nok bedre at snakke med Sony.
Men en Samsung kan nulstilles ved hjælp af en knap kombination. Det sletter så også alt bruger data. Det sådan noget jeg er efter. Hvis det stadig findes på Sony mobiler. Eller noget software.
fumfumSkrevet 23/11-17 12:13 
På en samsung? Det vil jo betyde let spil for tyvagtige folk. Er du sikker?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/11-17 12:28, rettet 23/11-17 12:31 
Ja. Med mindre de har lavet det om i de nyere. Så power + lyd op (eller ned). Så kommer android boot menuen frem. Det kan nustille og slette alt på min Galaxy S4.
Der flere androids det virker på ved jeg af erfaring fra mit forrige arbejde.

Personlig data er stadig beskyttet. Så den kan nulstilles og bruges af en ny bruger. Slet ikke som Æble der bliver til en 6000kr dørstopper hvis du glemmer din æble ID.
slk486slk486Skrevet 23/11-17 12:30 
fum>
På en samsung? Det vil jo betyde let spil for tyvagtige folk. Er du sikker?

Pointen med en kode er ikke at forhindre mobilen i at blive brugt, men at beskytte dine oplysninger ;)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 23/11-17 16:56 
Min ven jeg har telefonen fra. Han kom på den rigtige kode i dag. Så den er klar til at blive sat op nu. Mangler så bare lige SIM skuffen som han har smidt væk. ^^;
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/11-17 19:11 
^ Det kan heldigvis klares forholdsvist billigt. :)

https://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-xperia-z3-159454p.html
Pt. sat ned fra 49,- til 29,- for en original bakke.

De har to pick-up points på Sjælland (Hillerød og København), så hvis et af dem er i nærheden af dig, kan du tilmed spare de 29 kroners forsendelse.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-17 09:06 
Fandt også den side. Så fik bestilt en. Var ikke så galt.
tastasSkrevet 25/11-17 20:46 
Hey

Har lige brug for lidt input :)

Min kone har en Samsung Galaxy S6 som hun egentlig er tilfreds med og er ganske lækker. MEN; den løber tør for hende hurtigt. Hun kan aldrig komme igennem en fuld dag. Givet, hun bruger den meget, men jeg er meget overrasket over hvor hurtigt den går tør. Jeg kan læse mig frem til, at det er et generelt issue at batteriet simpelthen er for lille i den model.

Jeg overvejer derfor en ny til hende i julegave, og så må vi sælge den anden.

Jeg har en selv en Huawei P9 som jeg er vanvittig godt tilfreds med - også på batteri tid.
Den går p..t i denne weekend for 2111 i Power og jeg har svært ved at se man kan få mere tlf. for pengene. Dog kan jeg igen læse mig frem til, at batteriet deri er "average" (selvom jegpersonligt kun har meget gode erfaringer med det og finder batteriet godt, men måske jeg blot ikke er "power user").

Nogle der har nogle andre forslag i det prisleje - jeg kigger selv på en Samsung Galaxy A5 (2017) i power til 1888 som også får sindssyg meget ros på batteri tid.
Men det er jo i bund og grund en mid-range med de kompromisser der er på kamera og spec. Men det er måske blevet OK i dag.

Skal siges vi også vægter et godt kamera, da vi må erkende at de fleste billeder vi tager af vores børn er fra tlf. selvom vi har et godt kamera ved siden af.

Jeg kender ikke så meget til andet en Huawei og Samsung. Sony har jeg haft tidligere, men ikke været så glad for (kvalitetsmæssigt
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 25/11-17 21:48, rettet 25/11-17 21:49 
Overvej en OnePlus 5 som kom i sommers. Jeg er meget glad for min - vildt hurtig i brug, godt kamera, fin OLED skærm, hurtig boost-opladning, ingen fjollede design gimmicks. Der er lige kommet en 5T model som har en lidt større skærm og forbedret kamerasystem men samme formfaktor. De har dog flyttet fingerscanneren om på bagsiden hvilket jeg ikke syntes lyder smart. Find anmeldeler på YT for at se om det er noget ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/11-17 22:13 
"De har dog flyttet fingerscanneren om på bagsiden hvilket jeg ikke syntes lyder smart."

Det er i hvert fald det eneste irritationsmoment på min Nexus 5x... Det er fint nok når man bare tager telefonen op af lommen, men det er noget lurt hvis den f.eks. ligger på et bord og man bare lige hurtigt vil læse en besked eller lignende.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 25/11-17 22:20 
Ja præcist ;)
NaieraNaieraSkrevet 26/11-17 00:14 
Finger-scanner på bagsiden er mega godt. Min Honor 8 har også en knap så den kan tricks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 24/07-18 18:08, rettet 24/07-18 18:36 
Min bror skal bruge en holdbar android med et godt kamera. Han bruger ikke smartphone features (ie. de må ikke være der men er ikke vigtige).

Nogle gode bud til under 5K?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 24/07-18 19:22 
Samsung S9 eller Huawei P20 Pro kan begge erhverves for de penge og det er nok de 2 modeller med de bedste kameraer blandt Android-telefonerne. Man undgår nok ikke helt diverse smarte features men det går nok tænker jeg. Han må ind og læse lidt reviews om dem.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
vyssenvyssenSkrevet 25/07-18 07:18 
De der dual camera på Samsungs nyere toptelefoner, de er bare fede. De er helt klart værd at tjekke ud for ham, hvis kameraet er en vigtig parameter.
jaesjaesSkrevet 30/06-19 19:31 
Min ellers udmærkede Oneplus 3t har i dag lidt asfaltdøden.

Dårlig timing, da jeg havde planer om at lade den køre til næste år, hvor der gerne skulle være en del større udvalg af 5G-telefoner.

Har nogen et bud på, hvor udbredt og prisvenligt abonnementer med 5G vil være i starten?

Det handler nemlig lidt om, hvorvidt jeg skal købe den billigste telefon jeg kan finde nu, og skifte ud igen næste år, eller købe en ordentlig telefon med det samme og lade den køre 2-3 år.
JmogJmogSkrevet 03/07-19 21:05 
Lyder som om det kommer til at tage flere år, før det bliver så udbredt, at det kan betale sig at give ekstra for en telefon, der understøtter det:
https://finans.dk/tech/ECE11215345/nu-kommer-fremtidens-5gnetvaerk-til-danmark-men-det-bliver-ikke-for-hr-og-fru-hansen/?ctxref=ext
jaesjaesSkrevet 04/07-19 12:35, rettet 04/07-19 12:36 
Tak for link.
Jeg valgte at købe en god 4G-mobil (Oneplus 7 pro). Har dog ikke haft mulighed for at få den afprøvet.
Så skifter jeg ud med en 5G-mobil, når 7'eren begynder at føles forældet.
BeanoBeanoSkrevet 04/07-19 12:54 
Godt valg - har selv en 5'er som jeg er meget glad for og den er stadig hurtig. Muligheden for 2 SIM-kort er et stort plus for mig.
jaesjaesSkrevet 05/07-19 11:45 
Jeg tror også jeg bliver glad for den og var glad for min 3t *. I sidste ende stod valget mellem Galaxy S10+ og 7 pro, da prisen næsten er den samme p.t. Men 7 pro vandt med et mulehår.

* Den fik dog et problem med lav udstyrke ved kald efter en opdatering, men jeg fik ikke tid til at prøve at løse det før telefonen røg på jorden. Men jeg har set andre med samme problem i Oneplus' forum.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/12-19 15:47 
Købte en Samsung Galaxy A40 idaw og fandt ud af at det kabel der er med, er alt for kort. Gik ned i Fakta og købte et tredjeparts kabel på 2m til den, men nu er jeg kommet i tvivl om, det er en god idé at bruge det. kiggede lidt på nettet og nogle mener man skal bruge deres officielle kabel, da der er en change for man ødelægger noget. Andre her inde der bruger USB C fra Fakta af :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-19 18:38 
Jeg tror det er fint. Bare hold dig fra billige møg strømforsyninger, de kan potentielt være livsfarlige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig