X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-mobiler


Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 16/08-14 00:13 
Jeg fandt Lige én yderligere grund til at vælge Sony android telefoner fremfor andre androider. De er nemlig født med Ant+ radio understøttelse som min Garmin pulsmåler også er baseret på. Mit Garmin løbeur som måleren kom med har udviklet et defekt batteri fordi jeg ikke har brugt det i et års tid (!), men det holdt jeg op med at ærgre mig over det øjeblik jeg (da jeg undersøgte hvilke pulsmålere der kan bruges med endomondo) fandt ud af at min nye telefon og den måler jeg allerede havde liggende passede perfekt sammen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-14 16:15 
Nu kunne jeg ikke dy mig længere. Jeg har bestilt en Xperia Z1 Compact.

Egentlig burde jeg vel vente og købe en Z3 Compact, men det ser ud til, at den bliver en del dyrere.

Det er min første smartphone, så jeg har alligevel ikke noget at sammenligne den med :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 02/09-14 16:22 
Det er også den (Z3) jeg har i kikkerten og overvejde Z1 på vejen. Spændt på at høre hvad du synes.
j/k
SonicSonicSkrevet 19/09-14 10:37 
Lige for at hive tråden frem igen, vil jeg sige, at efter lidt nærstuderen af KitKat og Z3, er jeg lidt på vippen til at bestille en Z3, og bare prøve det. Om ikke andet kan man altid skifte tilbage til ævle igen, hvis det er helt galt. Men der er efterhånden en del ting der tiltaler mig ved Z3. Alle apps jeg bruger på min iPhone findes alligevel til android. Goddamnit. Kan Xperia serien snildt rootes? Jeg har kigget på en MIUI 6 rom der ser ret spændende ud. Nogen der kender det?

http://en.miui.com/overview.php
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 19/09-14 10:50 
Sony Mobile har et officielt rooting program:
http://developer.sonymobile.com/unlockbootloader/unlock-yourboot-loader/

Jeg har dog været så tilfreds med det medfølgende Android variant fra Sony at jeg ikke rigtig længere overvejer at root'e min Z2 (noget jeg har brugt megen tid på med tidligere Android'er jeg har haft).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 19/09-14 10:53 
Det er da for nice :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 19/09-14 11:02 
Ja deres tilgang til rooting var et kæmpe plus da jeg skulle vælge hvilket firma jeg skulle købe min næste android fra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 19/09-14 11:07 
Fandeme go' stil.
SonicSonicSkrevet 24/09-14 21:40 
Så blev der bestilt Z3. Bliver spændende.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 22/04-15 00:42 
Hvad skal man gå efter hvis man vil have en fornuftig telefon under 2000, lige nu? Ikke noget fancy, men helst heller ikke for langsom. Stor nok til at touchskærmen fungerer med mine voksne fingre, men lille nok til at være i lommen.

Allerbedst er det hvis det er en jeg hurtigst muligt kan gå ned og samle op i ElGiganten eller Fona eller lign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 22/04-15 08:48 
Hvis ikke du vil købe en brugt LG G2 som IMO er bedre kan du købe en LG G3 s, det er nok noget af det mest fornuftige i det prisleje.

LG G3 s...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 22/04-15 11:48 
Det her er den bedste Android du kan købe pt. og den koster lige omkring 2K:
https://oneplus.net/dk

Sig til hvis du skal have en invitation.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/04-15 12:06 
Den ser virkelig god ud, ud fra hvad man kan finde og læse, men ser ud til at den skal købes via nettet, og ikke er på lager? Skal helst bruge en telefon inden weekenden, eller i hvert fald i løbet af næste uge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 22/04-15 12:16, rettet 22/04-15 12:38 
Ville oprindeligt også have foreslået One+ One for som dRxL påpeger er det den der giver mest bang for the buck, skærmen er dog ret stor så medmindre du er heb-håpper (de går nemmerlig i kæmpestore bukser) er den nok lidt svær at have i en bukselomme.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 22/04-15 12:20 
Synes også G3 ser ret stor ud. Hvis One+ er endnu større, så er det måske heller ikke så meget mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 22/04-15 12:34 
dchang>
Ville oprindeligt også have foreslået One+ One for som dRxL påpeger er det den der giver mest bang for the buck, skærmen er dog ret stor så medmindre du er heb-håpper skal du nok ikke have slim jeans på. :-)

Siden hvornår har hæphåppere nogensinde gået i slim jeans?
dchangdchangSkrevet 22/04-15 12:39 
Mon ikke nogen gør? :-) Har rettet nu.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 01/06-15 11:34, rettet 01/06-15 13:17 
Kan man få Instagram på en en BlackBerry Bold 9900?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-15 12:35 
BlackBerry har deres eget styresystem, som ikke er i familie med Android. Bold 9900 bruger endda en ældre udgave, som slet ikke er beregnet på at skulle have noget med Android at gøre, så efter hvad Google fortæller mig, kan man kun få Instagram til at køre på den ad kringlede og upraktiske omveje :/
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 01/06-15 13:31 
Der kommer en røvfuld resultater frem, når jeg søger efter Instagram på BlackBerry World på min gamle Bold 9900. Mon ikke en af dem kan klare opgaven?

I øvrigt en sød lille telefon, sammenlignet med min nye Classic ;)

Android-mobiler
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/06-15 13:52 
Hmm..ok det er fordi jeg jo har en Instagram profil nu som jeg så gerne vil overføre på en anden telefon, og tænkte jeg kunne købe en Blackberry. Savner et tastatur ;-) Men hvis jeg bare kan få et lignede program duer det jo vist ikke det skal jo være Instagram.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/06-15 13:59, rettet 01/06-15 14:01 
If you say so. Jeg aner intet om Instagram. Men det ser ud til at være rigtig, rigtig simpelt, at få Instagram på en af de nye BlackBerry-telefoner med OS10.

Instagram på BB OS10
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/06-15 14:05 
En hurtig Google søgning afslørede i hvert fald at Instabeuri har været "blokeret" af Instagram siden 2013, så det er vist også en nitte. :/

Lyder til at være lidt som Snapchat der blokerede alle 6snap users, selvom de ikke selv gad/gider lave en Windows Phone app, og skaberen ikke tager penge for sine apps (selvom 6snap IMO var langt bedre end min nuværende Snapchat app)



Men ja, det sker også ret ofte, at jeg savner tastaturet fra min gamle Xperia X10 Mini Pro.
.... Det er så også noget af det eneste jeg savnede ved den som smartphone. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 01/06-15 17:24 
Hvad med ebay på Blackberry kan man det? Var inde på deres side men synes der stod at jeg ikke kunne downloade app'en her i Danmark?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/06-15 19:38 
Den ligger i Amazon App Store, så du kan få den på en BlackBerry med OS 10.

Men ellers virker browseren jo helt fint...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/06-15 23:34 
Ah ja selvfølgelig :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 25/05-16 13:03, rettet 25/05-16 13:04 
Jeg købte en Android-billigfrans (Huawei P8 Lite) til musik, apps som MobilePay og Mobilbillet, som min BlackBerry ikke kan få, og er rigtig positivt overrasket. Udenpå er det noget billigt plastik, men styresystemet fungerer ti gange bedre end det Android jeg kan huske, selvom der selvfølgelig stadig er nogle småting der er til at falde ned af stolen over. Et MicroSD-kort på 64GB koster ~130 kroner, og det giver jo lige dobbelt så meget plads til musik som min iPod Touch 5G. Eneste hage er, at det ekstra simkort blev dyrere end jeg havde regnet med.

Telefonen kan opgraderes til 6.0, men vil det fjerne noget af den overflade Huawei måske/måske ikke har lagt på? Jeg har ingen anelse om hvordan "nøgen" Android ser ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 25/05-16 13:15 
Telefonen kan opgraderes til 6.0, men vil det fjerne noget af den overflade Huawei måske/måske ikke har lagt på?

Ikke hvis du opgraderer den på almindelig vis via din udbyder. Den eneste måde du kan skrælle din udbyders UI-udvidelser af er ved at installere en 3rd party ROM som f.eks. CyanogenMod.
NaieraNaieraSkrevet 25/05-16 13:28 
Jeg havde tænkt mig bare at snige det ind ved at hente styresystemet fra indernettet. Lige nu har jeg ikke fået mit sim fra 3 endnu, så jeg aner ikke hvad det gør.

Hvordan helvede får jeg i øvrigt (gratis!) min musik fra min iPod over på min computer? ALLE programmerne jeg har prøvet (10-20 stykker) koster penge nu. Da jeg skiftede fra min første Touch til min nuværende fandt jeg noget gratis...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 25/05-16 19:53 
Ipod, det er nemt. Winamp kan sættes til at sætte den i disk mode, hvorefter den bliver set som en ekstern harddisk.

Mener det var sådan jeg gjorde i sin tid.
NaieraNaieraSkrevet 25/05-16 20:19 
Men nok ikke på Mac...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-16 20:23 
Burde det ikke bare virke igenne iTunes? Eller har de nerfed de gamle iPod-modeller i en ny opdatering, så du ikke kan overføre musikken derfra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/05-16 20:57 
Man har aldrig kunnet tage musik FRA en iPod/iPhone med iTunes. Min 5. generations Touch genkender den ellers fint, og den har også iOS 9.3.2. Derfor kan den heller ikke jailbreakes, hvilket jeg har læst var en mulighed for at gøre det jeg ville.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-16 20:58 
Aha, det var jeg ikke klar over :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/05-16 22:48 
Naiera>
Men nok ikke på Mac...

Ah, DET har du nok ret i.

Hmm, besøge en PC-ven og låne hans maskine i en halv times tid til at få musik ud og derefter over på en ekstern HDD eller lignende?
NaieraNaieraSkrevet 25/05-16 23:16 
Ja, det må blive noget i den retning. De fleste jeg kender har dog Mac :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-16 20:46 
Findes der en måde at få musikafspilleren til at dele sangene op i album, præcis ligesom en iPod altid har kunnet finde ud af? Efter konvertering fra AAC til MP3 i iTunes ligger sangene tilmed i band-mapper med undermapper til hver eneste plade...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-16 22:21 
Det kommer vel an på afspilleren.
Sådan har jeg også mine filer liggende, og det virker helt fint i Power Amp og Sonys egen afspiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/05-16 23:04 
OK. Jeg ser på nogle download-afspillere. Lidt ringe at den indbyggede er så klodset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 30/05-16 05:49, rettet 30/05-16 05:56 
Jeg er da ret sikker på, at man kan overføre dem via iTunes (Windows). Det er da lykkedes for mig. Hvis man syncer bliver de overført, og man kan vist bare selv fiske dem ud af Apples labyrint af et system efterfølgende og gemme dem et andet sted. Har købt en del siden jeg sidst gjorde det, så måske skulle jeg prøve igen. Google Play til gengæld - mareridt hvis man har brugt sine 2 normale downloads.

Edit: Noget a la det her: http://osxdaily.com/2013/02/16/itunes-library-location
NaieraNaieraSkrevet 30/05-16 12:46 
Tak. Jeg lånte verdens dårligste Windows 10-maskine i lørdags og fik hevet det ud ved "blot" at installere iTunes og et program der så kunne fiske sangene ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/05-16 13:15, rettet 30/05-16 13:15 
Jeg hentede lige Android File Transfer til Mac, og tænkte at det var da et fint lille stykke software. Lige hvad jeg havde brug for!

Men da jeg går ind på mit 64GB SD-kort og vælger mappen Music, så går listen over mapper ikke længere ned end Bombay Bicycle Club... :–/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-16 17:51, rettet 30/05-16 19:29 
Har overtaget en Galaxy S4. Brugt en Nokia de sidste 6 år. Desværre kan den snart ikke mere. Ellers super godt kamera i den. Meget bedre end noget jeg har set. Så lidt trist at gå ned i kvalitet på det punkt.

Nå men mit spørgsmål til jer der har haft android længere. Findes der et headset hvor man styre musikken og selv sætte sine egne høretelefoner til?
Det var så dejligt på den gamle. Afskyr de små in-ear ting.
dRxLdRxLSkrevet 11/06-16 20:55 
Ja, jeg har en Bluetooth dims fra Sony der kan netop det. Finder lige navnet til dig lidt senere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 12/06-16 11:59 
Cool. Hvordan er batteri tiden på sådan en?
OdinOdinSkrevet 12/06-16 12:16, rettet 12/06-16 12:20 
Jeg har den (formentlig) samme dims som dRxL har - SONY MW600 - og har sågar en i overskud. Den er testet, men ellers ubrugt og stadig i sin originale emballage. Batterilevetiden er omkring 10 timer. Jeg bytter den hjertens gerne for et spil eller noget. Det er denne her:
http://www.androidcentral.com/sony-ericson-mw600-hi-fi-wireless-headset-review
dRxLdRxLSkrevet 13/06-16 13:30 
Sorry, kom fra at finde navnet frem.

Jeg har denne: http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/smart-bluetooth-handset-sbh52/

Specifikationerne siger ca. 10 timers lyttetid i høretelefoner, hvilket nok passer meget godt med hvad de ydede da batteriet var nyt for halvandet års tid siden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 14/06-16 18:34 
Odin>
Den er testet, men ellers ubrugt og stadig i sin originale emballage. Batterilevetiden er omkring 10 timer. Jeg bytter den hjertens gerne for et spil eller noget. Det er denne her:
http://www.androidcentral.com/sony-ericson-mw600-hi-fi-wireless-headset-review

Var det noget, Greaseball?
GreaseballGreaseballSkrevet 22/08-16 19:23 
Lille update om det headset jeg fik fra Odin. Dejlig lyd. Nem at bruge og evt havde i sikkerhed i en lomme. Plus batteri tiden. Med mit næsten daglige brug så holder det næsten 2 uger.
Tak igen Odin.
OdinOdinSkrevet 22/08-16 20:37 
Fedt at du kunne bruge det, Greaseball!
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig