X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-mobiler


Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 08/08-14 09:29, rettet 08/08-14 09:29 
Touche og enig :)
j/k
SonicSonicSkrevet 08/08-14 09:32 
Generer mig skam ikke, i det mindste er Apple ikke med inde over alt, og ved alt om dig. Enjoy your google boys ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dchangdchangSkrevet 08/08-14 09:34 
Generer ikke mig, tag du roligt sølvpapirshatten på igen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SonicSonicSkrevet 08/08-14 09:35 
Er du mit ekko eller hvad?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dchangdchangSkrevet 08/08-14 09:37, rettet 08/08-14 09:37 
Nope.

EDIT: Enough OT herfra.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 08/08-14 10:00, rettet 08/08-14 10:00 
/ignoring apple fanboyz

Nogen der har en Z1 Compact, monstro?
j/k
AmbyAmbySkrevet 08/08-14 10:14 
Jeg havde en Z1, men kender en del der købte en Z1 Compact.
Blev lidt træt af den, og byttede den til en Nexus 5.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 08/08-14 10:15 
Why?
j/k
AmbyAmbySkrevet 08/08-14 10:20 
- Den var for stor
- På trods at Sony har et ret "rent" OS, så ville jeg prøve stock android

Jeg kan dog godt lide at Sony er hurtig ude med updates, og at de er ret aktive på communities.
Jeg har dog ikke fortrudt skiftet. Nexus 5 er en god størrelse, og går ikke højere end 4.7 mere.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 08/08-14 10:22, rettet 08/08-14 10:24 
Ok, tak - Z1 Compact vil jo så være lidt mindre :)

Tænker at prøve Xperia med en Z1 Compact, da de er rimeligt billige og så hoppe på en Z3 Compact, når den kommer - hvis jeg kan lide Android.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-14 10:31 
slk486>
Z3 Compact er også på vej.

Den må da næsten hedde Z2 Compact? Eller springer de den over? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/08-14 10:37 
Ja, det mener man de gør :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/08-14 10:40 
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/sony-xperia-z3-compact-nye-billeder,lid.32224/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-14 10:42 
Det er vildt nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-14 10:43, rettet 08/08-14 10:43 
Det rygtes at Z3 Compact annonceres d. 3 september (et par dage før iPhone 6), så nok en god ide at vente lidt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-14 10:47 
Sonic>
Mit problem med Android er deres styresystem, deres appstore, og Google. Damn jeg hader Google. De var seje engang, men nu er de bare latterlige.

Ja Google er forfærdelige, ingen tvivl om det. Men Apple, Facebook og Microsoft stjæler så vidt jeg husker også alle dine personlige oplysninger og sælger dem videre.

Lidt OT, men hvis du gerne vil slippe for at trackes af Google hver gang du laver noget på nettet kan du overveje at skifte search engine til f.eks. DuckDuckGo og installere et plugin som Ghostery. Det vil selvsagt være en rigitg god idé at undlade at bruge Chrome også. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 08/08-14 10:56 
@ Konsolkongen; De er alle sammen slemme til det. Nogle værre end andre. Men lad os tage snakken i en anden tråd.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/08-14 10:59 
At Google er kraftigt involveret står også klart på minus-siden for mig i Android-overvejelserne - ja anden debat :)
DunwichDunwichSkrevet 09/08-14 10:34 
Jeg har været ude i byen og kigge på Android telefoner. Skal man have en med samme rå kraft og skærm kvalitet som iPhone, står valget mellem en Sony, Samsung eller Htc. Enten synes de for store og/eller er lavet af plastik. Ikke super smart. Vil jeg have en i samme, IMO, perfekte størrelse som iPhone, med samme størrelse skærm, kan der kun vælges mellem tydeligt inferiøre modeller, med væsentligt neddroslede features, skærme, kraft og build kvalitet. Dog er de billige - den ros skal de have.

Ovenstående var mit indtryk, efter en tur i TDC butik, Fona, og en 3 butik. Har kigget lidt på Elgigantens hjemmeside, og mønstret synes det samme der.

Eksisterer der ikke en Android telefon i samme størrelse som iPhone 5, og med samme build kvalitet og power?
slk486slk486Skrevet 09/08-14 11:51 
Jo, Z1 Compact.
j/k
PlaykidPlaykidSkrevet 10/08-14 18:19 
Jeg kigger også lidt efter ny telefon og Z1 compact ser voldsomt lækker ud, med det store plus at den er vand resistent, men jeg tænker det er værd at vente til Z3 udkommer og se hvad den har at byde på.
Mit store problem er android dog styresystemet som ligner en omgang pærevælling til sammenligning med iOS.
Men om ikke andet er det nok meget sundt at prøve et andet OS :-)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-14 19:05, rettet 10/08-14 19:06 
Z1 Compact har et tyndt lag plastik foran glas-skærmen, som tiltrækker fingeraftryk ad H til og bliver meget nemt ridset. Hvis man monterer f.eks. noget Panzerglass ovenpå så er det selvfølgelig intet problem. Ellers ville jeg vente til Z3 Compact, den vil have glasskærm, da Sony nu heldigvis er gået helt væk fra det fis nu.
Det var den primære grundt til at jeg ikke overvejede Z1 Compact ret længe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 10/08-14 20:01 
Mht. At Android skulle være en pærevælling sammenlignet med iOS, så synes jeg det har været rigtig tidligere, men med det jeg sidder med her på min nye Xperia Z2, så finder jeg at Sony er lykkedes med at sammensætte en brugerflade ovenpå std Android der er så hæderlig at jeg endnu ikke er det mindste fristet til at roote og sætte tingene "rigtig" op selv.
Og det også i direkte sammenligning med min retina iPad med iOS 7.1.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 10/08-14 21:37 
Hvordan fornemmer du brugeroplevelsen er? Ie. kører det smooth as butter, eller er der lag og microstutter?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 10/08-14 22:21 
Konsolkongen>
Z1 Compact har et tyndt lag plastik foran glas-skærmen, som tiltrækker fingeraftryk ad H til og bliver meget nemt ridset. Hvis man monterer f.eks. noget Panzerglass ovenpå så er det selvfølgelig intet problem. Ellers ville jeg vente til Z3 Compact, den vil have glasskærm, da Sony nu heldigvis er gået helt væk fra det fis nu.
Det var den primære grundt til at jeg ikke overvejede Z1 Compact ret længe :)

Æv, så må jeg vente :(
j/k
dRxLdRxLSkrevet 10/08-14 22:58 
Glat som smør.
Mit bedste iOS sammenligningsgrundlag er min kærestes iphone 5 på iOS 7.1. der er ingen kvalitativ postiv forskel for mig at bemærke mellem de to.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-14 23:06, rettet 10/08-14 23:07 
slk486>
Konsolkongen>
Z1 Compact har et tyndt lag plastik foran glas-skærmen, som tiltrækker fingeraftryk ad H til og bliver meget nemt ridset. Hvis man monterer f.eks. noget Panzerglass ovenpå så er det selvfølgelig intet problem. Ellers ville jeg vente til Z3 Compact, den vil have glasskærm, da Sony nu heldigvis er gået helt væk fra det fis nu.
Det var den primære grundt til at jeg ikke overvejede Z1 Compact ret længe :)

Æv, så må jeg vente :(

Jeg har monteret sådan noget panzerglass på min Z2 også. Det fungerer rigtig fint, og overfladen er nu endnu glattere end den var som stock, så det gør touch-halløjet lidt rarere at bruge IMO :)

Hvis forsiden er lavet af samme type glas som bagsiden så kan Z2 desværre også nemt ridses. Min har desværre fået en lille ridse bagpå. Ikke noget slemt, og jeg køber nok det officielle cover til telefonen også.
Her var iPhone nu en del bedre med deres Gorilla glas, hvor der skulle noget mere til at ridse. Til sidst havde min 4S en del overfladiske små ridser (flest på bagsiden), men det var umuligt at se dem når skærmen var tændt. Jeg er ikke så sikker på at Z2'eren vil være lige så hårdfør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/08-14 23:41 
Pudsigt nok fik min 4s også stort set kun ridser på bagsiden - med cover på.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 00:18 
Ja det var ca 3 gange så slemt på bagsiden på min iPhone. Jeg mindes også at ridserne var dybere bagpå. Så det er tænkeligt at det er det samme på Z2.

Ville bare nævne at det kunne være et muligt problem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/08-14 00:32 
Kom så med Z3 Compact, Sony.

Hvordan føles Z2 i forhold til en mobil menneskestørrelse?
j/k
DunwichDunwichSkrevet 11/08-14 01:17 
slk486>
Pudsigt nok fik min 4s også stort set kun ridser på bagsiden - med cover på.

Så har du jo tydeligvis gjort noget forkert, ift opbevaring.
DunwichDunwichSkrevet 11/08-14 01:24 
slk486>
Jo, Z1 Compact.

Lige bortset fra skærmen, selvfølgelig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 01:43, rettet 11/08-14 01:46 
Dunwich>
slk486>
Pudsigt nok fik min 4s også stort set kun ridser på bagsiden - med cover på.

Så har du jo tydeligvis gjort noget forkert, ift opbevaring.

Det er langt fra alle covers der har bagsider. Mit havde f.eks. ikke. Ved normalt brug uden cover der dækker bagsiden får du svært ved at finde Phones der ikke har de ridser. Lidt nederen tone du skriver i.

Lige bortset fra skærmen, selvfølgelig.

Skærmen på Z1 Compact skulle være helt fin.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/08-14 02:00 
Min virtuelle /ignore virker heldigvis ;)

Mit cover havde faktisk bagside, men der har åbenbart sneget sig skidt ind bagved lidt efter lidt, der efterhånden har ridset.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 02:05 
Nu har jeg bestilt det officielle cover til Z2. Skriver hvad jeg synes når det er modtaget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/08-14 08:33 
Men hvad synes du om at have sådan en stor telefon generelt?
j/k
DunwichDunwichSkrevet 11/08-14 09:09 
Konsolkongen>
Det er langt fra alle covers der har bagsider. Mit havde f.eks. ikke. Ved normalt brug uden cover der dækker bagsiden får du svært ved at finde Phones der ikke har de ridser. Lidt nederen tone du skriver i.

Jeg kunne ikke få det til at hænge sammen, at når I først skriver at jeres telefon er beskyttet af et cover, men at den stadig bliver ridset på bagsiden; Går ud fra, at et cover som minimum dækker bagsiden. Alle jeg har haft, har gjort det. Men der findes både gode og dårlige covers - det er en jungle derude - så kanske man har været uheldig.

Mht skærmen på Z1 Compact, så gav du et noget andet indtryk af den, længere oppe i tråden, mens du nu skriver at den er fin nok. Det var det jeg undrede mig over.

Som afslutning, så spurgte jeg på en android telefon som kunne matche iPhone 5 på de samme punkter. Skærmen blev så Z1 Compact's akilleshæl, så jeg må undvære en android, da der logisk set bare ikke findes en god nok model.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-14 09:20, rettet 11/08-14 09:21 
Ridseproblem på en iPhone 4S?

Det overrasker mig at læse for jeg har kun en bumper (kantbeskytter) på min og har efter 2 1/2 år kun en meget lille ridse på bagsiden der næsten ikke kan ses. Har ikke passet specielt godt på telefonen, blot sørget for ikke have den i lommen med nøgler og andre skarpe genstande.
AmbyAmbySkrevet 11/08-14 10:12, rettet 11/08-14 11:30 
Generelt har jeg også oplevet meget færre ridser hos Apple end Android telefoner. Det var så nok min egen skyld. Jeg var rigtig ked af at der hurtig kom ridser i min Z1, indtil jeg fandt ud af den faktisk ikke have en skærm der beskyttede mig mod ridser. Jeg troede ellers den slags var standard i dag...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 11/08-14 10:44 
Også her... :P
dRxLdRxLSkrevet 11/08-14 14:27 
Men Xperia Z2 har Gorilla Glass 3. Z1 har ifølge Wikipedia 'tempered glass' som Sony har meldt ud skulle være endnu stærkere end Gorilla Glass (version 1?).

Det lykkedes mig også relativt hurtigt at lave en ridse i skærmen på min Gorilla Glass (1?) beskyttede Samsung Galaxy S2 med en nøgle i samme lomme.

Min Z2 er der indtil videre ikke sket noget med, men det kan da godt være jeg med ærgrelsen in mente fra den tidlige ridse i S2'eren skal kigge nærmere på det der Pander Dragon glas.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 16:46 
Dunwich>
Mht skærmen på Z1 Compact, så gav du et noget andet indtryk af den, længere oppe i tråden, mens du nu skriver at den er fin nok. Det var det jeg undrede mig over.

Som afslutning, så spurgte jeg på en android telefon som kunne matche iPhone 5 på de samme punkter. Skærmen blev så Z1 Compact's akilleshæl, så jeg må undvære en android, da der logisk set bare ikke findes en god nok model.

Jeg læste dit indlæg som om at skærmen på Z1 Compact skulle være dårlig billedkvalitetsmæssigt. Jeg kritiserer den for at være nem at ridse, selve billedet skulle være ret godt på den :)

Men Xperia Z2 har Gorilla Glass 3. Z1 har ifølge Wikipedia 'tempered glass' som Sony har meldt ud skulle være endnu stærkere end Gorilla Glass (version 1?).

Ja det står der ganske rigtigt på Wikipedia:

Similar to the devices under the Sony Xperia Z series, the Xperia Z2 has an "Omni-Balance", according to Sony, which is focused on creating balance and symmetry in all directions. The phone comes with the same aluminium frame as its predecessor. It also features tempered Gorilla Glass 3 on the front and back with an aluminium power button placed on the right side of the device.[8]

Men hvis det virkelig er det samme både for og bag, så er GG3 da noget slemt lort. Der gik månedsvis før min iPhone 4S havde det antal ridser min Z2 nu har på bagsiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 16:53 
slk486>
Men hvad synes du om at have sådan en stor telefon generelt?

Jeg er glad for den, men jeg vil ikke lave en Apple-fanboy og sige alt er perfekt hvis det ikke er tilfældet :)

Det ER en stor klods at rende rundt med. Jeg har ingen problemer med at have den i lommerne, hvis andre har, så er det fordi de har dårlige bukser. - Her prøvede jeg at lave en Naiera, lykkedes det?

Jeg har ingen problemer med at snakke i telefon med den, heller ikke selvom jeg har små fine hænder. Alt der hedder betjening af telefonen er mærkbart meget bedre med den store skærm. Jeg er rigtig glad for at man ikke længere behøver smide telefonen i YOKO for at skrive SMS'er.

Mine egentlige problemer lige nu er at den er klodset at hive ud af lommen for at se SMS'er og skifte musiknummer (løses forhåbentligt med et Smartwatch 2 i næste måned), og at den umiddelbart ridses let på bagsiden (løses med et cover).
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/08-14 21:39 
Er det ikke noget juks at betjene den med een hånd?
j/k
EltanEltanSkrevet 11/08-14 22:42 
Konsolkongen>

Det ER en stor klods at rende rundt med. Jeg har ingen problemer med at have den i lommerne, hvis andre har, så er det fordi de har dårlige bukser. - Her prøvede jeg at lave en Naiera, lykkedes det?


Yup, klassisk Naiera :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 22:43 
Sweet :)

Med hensyn til een hånd, så er den nok for stor. Jeg bruger næsten altid to, så mig har det ikke generet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 11/08-14 22:47 
Med den gigantiske og perfide stråmand du satte op i tidligere i tråden, så har du ingen ret til at spille smart.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 11/08-14 22:55 
Stråmand, skriver du?
j/k
slk486slk486Skrevet 11/08-14 22:55 
Med hensyn til een hånd, så er den nok for stor. Jeg bruger næsten altid to, så mig har det ikke generet :)

Men hvordan filmer du så når du kører på cykel, eller SMSer bag rattet?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-14 22:57, rettet 11/08-14 23:01 
Det gør jeg ikke så meget i :)

EDIT: Der er mulighed for at slå et one handed keyboard til. Det har jeg på nu, så jeg kan teste det lidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig