X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-mobiler


Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
253 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 19/01-11 15:21 
Wildfire har lige fået Android 2.2 og et boost i performance. Det er nok den billigste som jeg tør anbefale og den burde kunne fås til omkring en tusse brugt. SE's X10'ere skulle også være ok, de er bare ret små til en herrehånd.

Har selv Desire, men det er jo et helt andet prisleje. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:25 
Ja det skal helst bare lige være en plov, da det er til en seks måneders tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 19/01-11 15:57 
Tror jeg ikke man kan få, måske en Tattoo. Men den giver ikke et positivt indtryk af Android, tværtimod. Jeg havde én i fire dage og allerede efter førstedagen var jeg klar på at skyde knoppen af mig selv. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 19/01-11 16:57 
Android version 2.2 (aka. Froyo) er hvor det sjove starter.

Har en HTC hero som jeg har hacket en anelse, som jeg er meget tilfreds med. Det er dog muligt at man kan få væsentlig mere telefon for pengene.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 19/01-11 19:49 
Er her nogen der har erfaring med HTC Desire Z? Jeg overvejer på det kraftigste at udskifte min Iphone.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 19/01-11 20:18 
Ikke direkte, men jeg købte en X10 Mini Pro til min hustru, og hun (og jeg) er super begejstrede for det fulde tastatur. Det gør at man magter at skrive mere end meget korte beskeder (får hele breve fra hende).

Da en datalog senere spurgte efter Android anbefalinger, pegede jeg ham i retning af Desire Z som jeg lige havde set annonceringen af, han købte den så snart han kunne og jeg kun set ham skrive gode ting om den (og med den ;)) på facebook følgende.

Noget andet jeg har været begejstret for ved min hustrus X10MP er at telefonen er et mere end hæderligt lommekamera, hvor den tilsvarende funktionalitet i min HTC hero er en dårlig vittighed. Desire Z har både en dediceret billed-udløser knap og en LED flash (som er bedre end ingenting).

Det eneste jeg vil advare dig imod er at sikre dig at du kan root'e din telefon. Med Android forholder det sig sådan at google bliver ved med at spytte nye fantastiske version af styresystemet ud, som man er alt andet end sikker på at få glæde af hvis man holder sig til den firmware som udgives officielt.
Min HTC hero har f.eks. ikke en officiel ROM med versionsnummer højere end 2.1 og der skete helt fantastiske ting med 2.2 (som Desire Z ganske vidst har). Der er så heldigvis dygtige folk der har sørget godt for os Hero ejere i form af Froydvillain (http://www.villainrom.co.uk/vBwiki/index.php/FroydVillain )

Som Iphone ejer har du måske en rimelig god ide om hvad det vil sige at være ejet af et firma og så husk at sikre dig at du kan installere optimeret software på dit lækre hardware.

Der findes åbne ROM'er til Desire Z, men det ser også ud som om HTC prøver at lukke muligheden for at installere dem med deres software opdateringer.

Jeg stoler på engadget og de er vilde med Desire Z
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 19/01-11 23:53 
Kan sige at vi har rigtig mange kunder der er glade for X10MP, den skal lige have en upgrade til 2,1 så er den fed nok. Fejl procenten på den er ikke høj.

Desire Z har jeg kun prøvet kort. Fed telefon og HTC gør et godt arbejde med deres bruger overflade. I både Desire HD og Z har man den mulighed at spærre sin mobil, skulle man miste den, via en side på nettet og søger for der står en besked på den med et nr som folk kan ringe på. Hvis man er bange for den ikke kommer tilbage kan man også sletter alt på fra den side af. Den laver backup til samme side. Så man kan få sine kontakter igen. Dette er noget som mange er kede af at miste. Ved ikke hvor mange kunder jeg har haft gennem tiden der har været helt rund på gulvet når deres mobil er væk og de ikke har taget back-up.

En lille dum ting ved HTC, er deres reparation politik. Sender man sin HTC ind og den kun bliver nulstillet og software opdateret så tæller det ikke ifølge HTC som en rep. Også selvom det er samme fejl der går igen. Hos andre producenter så vil man som regl få den ombyttet når den har samme fejl 3. gang.

Ser frem til at SE nye Android mobiler. De hopper direkte til 2,3 med deres næste. Bla. ser deres Playstation mobil meget intr. ud fra en gamers synspunkt. Og ja.. de bruger PS logo'et på den. I hvert fald optræder det i softwaren.
JuggernautJuggernautSkrevet 20/01-11 09:49 
Mange tak for ordene. Jeg håbede på en to-tre linjer, og så får man en hel roman!
Hvis jeg skal være helt konkret, så jeg har kigget på følgende modeller:
HTC Desire Z
Google Nexus S
SE X10 Mini Pro
SE X8

Nu ved jeg at Google ikke har smidt deres tlf på gaden endnu. Men hvordan vil i prioritere ovenstående?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RitesRitesSkrevet 21/01-11 07:50 
Lad være med at købe Pro udgaven af X10 Mini, medmindre qwerty er et totalt must.
» a winner is you «
dpldplSkrevet 21/01-11 09:51 
Nexus s er jo en nyere samsung galaxy x, med 2,3 i stedet for 2,2 som min galaxy s har, efter hvad jeg kan se.

Vis man kan leve uden mere plads fra et sd kort, så lyder nexus s som et godt valg. elsker personlig min galaxy s, samme tid så er samsung super amoled skærme virkelig gode.

(dette er faktisk skrevet på min galaxy s, virker sgu godt med swype)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dRxLdRxLSkrevet 21/01-11 21:21 
@Jugger:
Du kan dualboote din iPhone mellem iOS og Android, ser super enkelt ud:
http://www.redmondpie.com/install-android-2.2.1-froyo-on-iphone-3g-2g-using-bootlace-in-cydia-no-computer-required/

Hvis det ikke er nok, og du død og pine ville have én Android, må du selv sætte dig ned og finde ud af hvad der er vigtig for dig.

Her er hvad jeg sætter pris på ved min nuværende smart-telefeon:
+Batteritiden er over 24 timer (ikke alle modeller magter dette)
+Root access
+Custom bootloader (Mulighed for at installere valgfrit styresystem da du ikke +kan regne med at producenten bliver ved med at levere opdateringer)
+SD-kort (Nexus S mangler dette)
+Skærm opløsning på 480*320 (x10MP lider af at have én der er mindre mht. app kompatibilitet), der findes endnu højere opløsnigner så vidt jeg ved

Her er hvad jeg mangler i min htc hero
- Hæderligt snapshot kamera med én eller anden form for blitz
- Fuldt keyboard, det er fantastisk at have en dims ved hånden man kan nedfælde sine idéer på, min hustru har stor glæde af muligheden for at gøre dette.
- Langsom processor, ting indlæser langsomt

Typisk brug:
Læsning af artikler i pdf format (min 480*320 skærm)
Modem til min laptop
RSS feed læsning
Offline Navigation (copilot)
Online navigation (google maps)
gmail
google calendar
Huskelister
Noter (savner virkelig et indbygget keyboard)

Hvis jeg skulle vælge fra din liste, ville det blive en Desire Z, men jeg ville hellere vente på denne telefon med "laptop" dock, som jeg (og engadget) er helt benovet over:
http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-Services/Atrix-Accessories-Page/Atrix-Accessories

Jeg forventer den kan ersatte mit behov for at have en laptop. Hvilket er lidt vildt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-11 21:57 
Hmm.. alt det har jeg i min Nokia N8. Lige med undtagelse af Google calenar. Plus fuld ud gratis GPS med off-line mode for hele verden(ovi-maps). Plus mange de apps. der findes til iOS og Android findes også på Ovi-store.

Og så er det 12mp HD kamera bare nice at havde med rundt :D
BazeBazeSkrevet 21/01-11 22:33 
Men kan du spille SNES, GBA, Mega Drive, PS1 og andre emus samt bruge din Wiimote som controller? :D
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-11 22:36 
Jeg må prøve at være specifik i mine behov og ønsker.

Noget jeg absolut ikke kan og vil undvære, er synkroniseringen Google Calender og telefonen imellem. Det er simpelthen guld værd! Det er så fedt altid at have styr på sine aftaler. Specielt når man ikke er gode venner med en alm. papirkalender.

RSS Feed er også en ren guldgrube men mon ikke de fleste smartphones har mulighed for dette?

Det kunne være lækkert at høre et stykke musik i ny og næ. Dog ikke en prioritet, da jeg er lidt skrækslagen overfor tinnitus. Og tro mig eller ej. Itunes sætter mig helt ud af spillet, hvad angår overførsel af diverse mp3'ere.

Nokia er helt ude af billedet IMO. Min kæreste har en N73 og den burde virkeligt være et skrækeksempel på hvorfor man ikke skal købe en mobil. Den er ultra langsom og brokker sig over alt og intet :) Bare det at connecte den til pc'en er en mindre videnskab.

Apps er da en dejlig ting. Meeen mange af dem kan man godt leve uden, eller finde informationerne andetsteds.

Til gengæld vil jeg da rose Iphone for at være yderst stabil. Det er meget sjældent, at jeg oplever brok fra den. Bevares, batteritiden efterlader meget at ønske, men jeg har nu vænnet mig til at lade den op hvor jeg end befinder mig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-11 23:10 
Baze>
Men kan du spille SNES, GBA, Mega Drive, PS1 og andre emus samt bruge din Wiimote som controller? :D

Ja... :) Symbian^3 er lige så flexsibel som Android.


Og Juggernaut... sammenlign ikke N8 med N73... den mobil er jo GAMMEL og køre med Symbian 2(første version) hvor N8 er det den første med Symbian^3. Som at sammen ligne last gen konsol med en current gen.
N8 gør alting nemt og hurtigt. At sætte den til at snakke med en PC er nemt, MEGET NEMT! At sætte den til en HD skræm med dens indbyggede HDMI stik.. lige så nemt.. strame film fra et USB via den til en HD skærm.. NEMT!

iPhone.. Vi er godkendte iPhone forhandlere.. men kæft hvor har Apple bare skabt dårlig stemming blandt alle udbydere.. der ingen der kan lide dem og de bare nød til at havde dem for det den mobil folk vil havde XD
JuggernautJuggernautSkrevet 22/01-11 14:32 
dRxL>
+Root access
+Custom bootloader (Mulighed for at installere valgfrit styresystem da du ikke +kan regne med at producenten bliver ved med at levere opdateringer)

Hvordan sikrer jeg mig ovenstående i en fremtidig mobil? Det fremgår vel ikke af specs'ene?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-11 21:00 
For det meste vil jeg sige at alle Smartphones kan dette.. iPhone er nok sværest med deres låste iOS... Android og Symbian^3 mobiler er nok nemmest at lave om på. Har selv to alternative overflader på min N8 hvis jeg vil laver om på den.
Men en HTC er nok nogen af de mobiler som har de mest kraftige specs til at kunne være sikker på at man altid kan lave om på det. Deres kameraer og support stinker men deres brugeroverflade er nice lavet.
dRxLdRxLSkrevet 23/01-11 19:29, rettet 23/01-11 19:31 
@greasebal:
Jeg er ikke "fejlfri-100-meter-mester" på mobiltelefoner, så det er muligt jeg tager fejl her,men hvis jeg forstår dig ret så er det mit indtryk at du skriver om noget helt andet end det Juggernauten spørger om.

@Jugge:
Tillad mig at udlægge hvad de to ting betyder:
Root adgang giver dig fuld kontrol over det vi kalder "runtime environment", hvilket vil sige at du kan ændre på alle filer og indstillinger i systemet efter det er startet op. Root har dog ikke mulighed for at tilgå styresystemets kerne, ændre på dens indstillinger eller skifte den ud.

Min hustrus X10MP har netop det problem at jeg godt kan få root privilegier, men ikke ændre på bootloaderen. Den vigtigste praktiske konsekvens heraf er at jeg ganske vidst kan opgradere alle programmer og styre lidt af hvert, men hvis google en dag udgiver en super-lækker forbedring af et af deres programmer (f.eks. gmail klienten eller kalenderen) der kræver en version af kernen som jeg ikke har mulighed for at opgradere til, så er det bare ærgerligt.

Hvis jeg kan installere min egen bootloader får jeg en masse nye muligheder udover frit selv at vælge mellem de tilgængelige styresystemer.
F.eks. kan man typisk fra sin bootloader lave et komplet system-backup til SD-kortet, hvilket er fedt hvis man lige skal prøve en kernevariation af, eller bare er glad for sine data. Jeg har også brugt kunnet bruge min bootloader til at injicere kode i min PS3's bootloader så den går i dev-mode. Og jeg overvejer at skrive et program til bootloaderen der gør min telefon til en adapter der lader mig bruge mit xbox360 USB rat som en bluetooth controller for min ps3.
Grunden til at tings som ps3hack og min ikke realiserede xbox360->ps3 kontroller adapter skal gøres som et program fra bootloaderen er at når kernen først er indlæst vil den gå ind og blokere den slags lavniveau adgang til hardware som den slags funktionalitet kræver.

Det giver sig selv at installation af bootloader medfører root adgang, så du behøver kun kigge efter hvorvidt der findes "custom roms" til telefonen.

Den slags informationer har det med at samle sig på xda-developers.com og jeg vil foreslå at du bruger google til hurtigere at få svaret.

Vi kan først søge på min HTC som har det:
http://lmgtfy.com/?q=%22HTC+hero%22+custom+rom+site%3Axda-developers.com

Man ser straks at søgeresultaterne er guides til at installere og "changelogs" for forskellige kernevarianter.

Hvis vi så søger på X10 Mini Pro som ikke har det bliver resultaterne lidt anderledes:
http://lmgtfy.com/?q=%22X10+mini+pro%22+custom+rom+site%3Axda-developers.com

Den pæne udlægning ville være at der bliver whinet og hylet en del i de søgeresultater ;-)

Udskift selv telefonnavnene med hvad du ellers måtte være interesseret i. Hvis du stadig er i tvivl skal du være velkommen spørge mig direkte om en specifik model.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-11 21:38, rettet 23/01-11 21:42 
Ingen ide om hva Root adgang er(før nu). Men jeg kom bare med mine 10 cent på hvilke mobiler det nok er nemmest at lave om på aka.. dem med mest kraftive specs.. navnlig smartphones. Ikke så meget ved at Roote en Nokia med Serie 40 OS :p
JuggernautJuggernautSkrevet 24/01-11 14:57 
Så er der handlet. Det blev til en Samsung Galaxy S. Den er de fleste steder blevet rost ganske fint. Der nævnes ingen steder hvorvidt den kan root'es eller ej.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 24/01-11 15:48, rettet 24/01-11 15:50 
Juggernaut>
Der nævnes ingen steder hvorvidt den kan root'es eller ej.

Jo der gør. Jeg kan nu kun antage at du ikke har læst hvad jeg skrev ovenfor... Der var ellers givet en rimeligt udførlig guide til at finde ud af om en bestemt telefon havde custom rom eller ej. Så meget for den tid det tog at skrive det :/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 24/01-11 16:05 
Det var nu ikke ment på den måde ;)
Rigtigt, jeg har endnu ikke haft tiden til at gennemgå det. At det ikke nævnes nogle steder, mener jeg på udbydernes webshops.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 24/01-11 18:33 
Det er der ingen telefonproducent der kunne finde på at gøre ;-)

Det svarer til at Apple udgiver en ny Mac og reklamerer med at man kan skille den ad.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/01-11 18:40 
Det er jo åbenbart det nye talk-of-the-talk, så min naivitet så tog lige over et øjeblik. Et eller andet sted kan jeg godt se problematikken.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-11 22:10, rettet 24/01-11 22:11 
Jmog>
Det er der ingen telefonproducent der kunne finde på at gøre ;-)

Det svarer til at Apple udgiver en ny Mac og reklamerer med at man kan skille den ad.

Ja Mac er så meget imod at man skiller deres ting ad at de laver deres egne nye skurer og rygter med at de ikke vil lave SIM kort holder i deres næste iPhone(bliver SÅ nemt at være mobilkunde og man skal bruge en anden mobil :p )
dRxLdRxLSkrevet 25/01-11 03:56 
Jmog>
Det er der ingen telefonproducent der kunne finde på at gøre ;-)

Det svarer til at Apple udgiver en ny Mac og reklamerer med at man kan skille den ad.

Passer nu ikke helt. De telefoner (Nexus One og Nexus S) som google selv står bag er netop piv-åbne fra begyndelsen. Motorola har også lige været ude og lovet bod og bedring mht. ikke at låse boot-rom'en på deres telefoner så hårdt som tidligere.

Motorola: Please baby one more time!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 25/01-11 14:04 
dRxL>
Passer nu ikke helt. De telefoner (Nexus One og Nexus S) som google selv står bag er netop piv-åbne fra begyndelsen.

Jojo, men er det noget de reklamerer med viden om og bredt? Hvis så, så er det da nok ikke ligefrem noget mange andre gør.
jaesjaesSkrevet 27/01-11 22:26, rettet 27/01-11 22:40 
Sony har samtidig med annonceringen af PSP 2 meldt ud, at de senere på året lancerer en PSP-emulator til Android. De opretter også en tjeneste til at købe og downloade PSP-spil. IMO en bedre nyhed end PSP 2 :P

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-395076.html

EDIT: Sitet på linket har tilsyneladende deres info fra en fejloversættelse: "Update: It looks like there may have been a translation error. The official press release, pasted after the break, is pretty clear that the service will be "starting with original PlayStation games (PSone classics).""
http://www.joystiq.com/2011/01/27/playstation-suite/
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 22:43 
Har nok noget med at de snart komme med en ny Xperia model.
Android-mobiler
dRxLdRxLSkrevet 13/04-11 05:55, rettet 13/04-11 05:59 


Samsung Galaxy S II
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/06-11 14:14 
Jeg har nu købt ovenstående og den er sagt med ét ord: ubeskriveligtfantastisk. Det føles som at sidde med et stykke magi hænderne.

Læs engadgets anmeldelse for en mere udførlig forklaring af begrebet magi:

Wrap-up
For a handset with such a broad range of standout features and specs, the Galaxy S II is remarkably easy to summarize. It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period. Of course, a 4.3-inch screen size won't suit everyone, no matter how stupendously thin the device that carries it may be, and we also can't say for sure that the Galaxy S II would justify a long-term iOS user foresaking his investment into one ecosystem and making the leap to another. Nonetheless, if you're asking us what smartphone to buy today, unconstrained by such externalities, the Galaxy S II would be the clear choice. Sometimes it's just as simple as that.


Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 01/06-11 14:37 
Kan i øvrigt fortælle at HTC vil åbne for deres bootloader. Håber bare det bliver med tilbagevirkende kraft :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 02/06-11 13:03, rettet 02/06-11 13:04 
Lidt eksempler på kameraet i Galaxy S II:


1080p video:
http://www.youtube.com/watch?v=Op1BSvDcZWk

8megapixel snapshot:
https://picasaweb.google.com/daniel.fairchild/DropBox?authkey=Gv1sRgCJSLzdf6m6ryGA#5613566729014944770

Bemærk at autofokus hopper lidt frem og tilabge i videoen og at farverne i still-billedet er lidt matte med en dybdeskarphed der kunne ønskes bedre.
Men det er stadig det bedste jeg har set fra en mobil-dims, og i modsætning til et DSLR og mit udmærkede 1080p videokamera, så har jeg altid dette kamera på mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 29/04-12 18:45 
Hvilken Android-mobil til maks. ca. 3000 kr. kan anbefales?

Jeg overvejer en Huawei Honor (ca. 2000 kr.), da den skulle være rigtig god til prisen og kun have få mangler/problemer.

Eller en Samsung Galaxy S II - den er faldet til ca. 3200 kr. (efterfølgeren bliver annonceret 3/5, og den falder vel yderligere en smule kort efter).

Andre gode alternativer?

Krav:
- 4-4,5" skærm (som ikke er hæslig i sollys; Honor skulle dog kun være acceptabel i den retning)
- God batteritid
- God og hurtig respons fra skærm, menuer osv.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-12 18:49 
Jeg har været ret godt tilfreds med min Galaxy (den første) og 2'eren er jo nærmest blevet skamrost, så den vil du nok ikke gå galt i byen med.
Hvad angår batteritid, skal du nok ikke forvente at det holder mere end et døgn ved blandet brug. Så i laderen hver aften og den er klar til at servicere dig næste :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 30/04-12 17:49 
Tak. Ja, de fleste jeg kender, som har Galaxy S II, er glade for den. Og som du siger har den fået vildt god kritik generelt, så tror den vil være et godt valg. Men er nysgerrig om der er alternativer, som det giver mening at overveje lidt nærmere :)
ChronoChronoSkrevet 01/06-12 23:04 
Jeg er lidt fristet af at udskifte min gamle iPhone 3GS med en Galaxy S3. Er der nogle af jer som har den og kan dele nogle erfaringer?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 02/06-12 03:45 
SII er i hvert fald en god telefon. Og den har endda det imod sig, at den er lavet af Samsung og kører Android ;)

Har du kigget på HTC One X?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/06-12 04:15 
Jeg plejer at være glad for engadgets telefonanmeldelser: http://www.engadget.com/2012/05/25/samsung-galaxy-s-iii-review/
De skeler også en del til HTC One X i deres anmeldelse af S III.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 02/06-12 15:42 
Okay, det er da den mest negative anmeldelse jeg har set indtil videre. Synes bestemt designet er flottere på S III. Men det er vel en smagssag.

Er der en af jer med HTC One X, S II eller SIII der gider prøve at installere Chrome Beta til Android og teste om dette spil kører okay (gætter på at standard browseren i al fald ikke er god nok):
http://chrome.voodoofriends.com

Vi laver jo HTML5-spil på mit arbejde, så det er lidt vigtigt for mig at kunne køre dem stadig. Jeg kan faktisk køre ovenstående i Safari på min gamle iPhone 3GS. Skaleringen ser ringe ud i den udgave jeg linker til, men ignorer bare det - kig på framerate.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 02/06-12 16:04 
Chrono>
Okay, det er da den mest negative anmeldelse jeg har set indtil videre. Synes bestemt designet er flottere på S III. Men det er vel en smagssag.

Er der en af jer med HTC One X, S II eller SIII der gider prøve at installere Chrome Beta til Android og teste om dette spil kører okay (gætter på at standard browseren i al fald ikke er god nok):
http://chrome.voodoofriends.com

Vi laver jo HTML5-spil på mit arbejde, så det er lidt vigtigt for mig at kunne køre dem stadig. Jeg kan faktisk køre ovenstående i Safari på min gamle iPhone 3GS. Skaleringen ser ringe ud i den udgave jeg linker til, men ignorer bare det - kig på framerate.

Spillet kører fint i android standard browseren på min S II.

Synes ikke anmeldelsen er så negativ igen, det lyder rigtig godt at kameraet er blevet så meget hurtigere, er nok en af de få anker jeg har med min S II, der tager udmærkede billeder når den kan nå det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 04/06-12 15:50 
Chrono>
Jeg er lidt fristet af at udskifte min gamle iPhone 3GS med en Galaxy S3. Er der nogle af jer som har den og kan dele nogle erfaringer?

LG Optimus 4X HD, der har fået fine anmeldelser, skulle komme i løbet af måneden og kun koste fra 3500 kr. Måske værd at overveje. Den har nogenlunde samme specifikationer som en Galaxy S III.

Anmeldelse:
http://www.mobil.nu/test-sektion/lg-optimus-4x-hd-test-superskaerm-lynhurtig-og-billig-1.505740.html
ChronoChronoSkrevet 04/06-12 16:30 
Jeg har haft en kollegas S III i hænderne nu. Det eneste minus jeg har på den nu, er at det udendørs i solskin var en del sværere at se hvad der var på skærmen end det er på min gamle iPhone 3GS. Men det kan jo også være slemt nok. Så jeg er nok stadig ikke længere end at overveje det. At skifte fra iPhone til Android er jo heller ikke noget ubetydeligt skifte - der er en del apps som bare ikke findes til Android.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 12/06-12 01:06 
jaes>
LG Optimus 4X HD, der har fået fine anmeldelser, skulle komme i løbet af måneden og kun koste fra 3500 kr. Måske værd at overveje. Den har nogenlunde samme specifikationer som en Galaxy S III.

Anmeldelse:
http://www.mobil.nu/test-sektion/lg-optimus-4x-hd-test-superskaerm-lynhurtig-og-billig-1.505740.html

Har set en ny anmeldelse, der kritiserer batteritiden, og har også set en test der sammenlignende filmafspilning på tre mobiler, og der døde batteriet også væsentligt hurtigere på 4X. Ikke videre positivt...
Krans.KKrans.KSkrevet 26/07-12 01:19 
Mit spørgsmål er både lidt teknisk og kulturelt anlagt.

Jeg skal på udveksling til Tokyo til efteråret, og tænker at det i den forbindelse kunne være smart at anskaffe mig en smartphone, for således at kunne bruge kort, digitale ordbøger, eventuelt diverse spil til indlæring af kanji og deslige.
Til dette formål er jeg nu blevet tilbudt en brugt Xperia X10 helt gratis af en bekendt, og selvom modellen jo er et par år gammel, tænker jeg alligevel, at sådan et tilbud næsten er svært at sige nej til, især fordi jeg bestemt ikke er tech-freak (i så fald havde jeg jo nok ikke først barslet med smartphoneambitioner nu).
Mit væsentligste spørgsmål er egentlig, om nogle af jer ved, om Android-markedet understøtter, og telefonen kan bære, væsentlige apps, som dem jeg nævnte før? Jeg har ladet mig fortælle af en anden bekendt, som har boet i Japan i et år, at man kan få ganske glimrende digitale ordbøger gratis, men han kan kun tale for sin iPhone.

Jeg ved, at visse brugere her på forum er bekendte med Japan-ture, så jeg håber at nogle af jer også kigger med her i tråden, så jeg kan koble lidt af jeres know-how med nogle af de mere smartphone-kyndiges =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-12 10:02, rettet 26/07-12 10:04 
Umiddelbart synes jeg de specs jeg kan finde på Xperia X10 lyder fint til de behov du har. Til prisen "gratis", ville jeg skynde mig at sige ja, men jeg har ingen personlig erfaring med modellen.

Jeg bruger "JED" på min Android mobil, der er et gratis og godt opslagsværk. Det eneste der mangler er tegngenkendelses via den berøringsfølsomme skærm. Det er dog svært at slå et ægte dedikeret digitalt opslagsværk. Har du en Nintendo DS findes der software der kommer meget tæt på.

Jeg ved ikke hvilket niveau du er på, men de fleste af de spil jeg har kunnet finde til både iOS og android er målrettet mod at lære hiragana og katakana, eller de mest simple kanji - altså de helt tidlige niveuaer. Det jeg har prøvet har ikke fungeret særligt godt som indlæringsværktøj. Til gengæld kan jeg anbefale Anki SRS til både pc, iOS og Android. Det er digitale huske/vendekort, hvor du kan hente kortsamlinger af høj kvalitet helt gratis - det er en klar favorit som jeg bruger til daglig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Krans.KKrans.KSkrevet 30/07-12 11:37 
Ja jeg har også taget imod tilbuddet, det var næsten svært at tillade sig andet. Jeg fik telefonen i lørdags, men har dog ikke fået ild i den endnu.

Jeg er på et meget tidligt begynderniveau, købte denne her for et par måneder siden http://www.amazon.co.uk/Genki-Second-Edition-Integrated-Elementary/dp/4789014401/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1343640769&sr=8-1 men er stadig kun ved de allerførste kapitler (bl.a. fordi bogen har ligget på et hittegodskontor i en måneds tid =P ), så værktøjer til de helt tidlige stadier lyder umiddelbart fint.
Men tusind tak for hjælpen, jeg vil da også prøve at tjekke Anki ud, det kan bruges til studerende på alle niveauer?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-12 12:26, rettet 30/07-12 12:27 
Genki I er en fin begynderbog - det er blandt andet den vi har anvendt på det propedeutiske år på mit studie. Jeg ved ikke hvor interesseret du er i det skriftlige, men opgavebogen der hører til grundbogen kan varmt anbefales - det giver hvert fald en meget bedre forståelse at have det skriftlige med. CD'en der følger med, skal man bestemt heller ikke undervurdere: Det er guld værd at få noget ægte og let forståeligt japansk ind i øregangen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 31/08-12 10:38, rettet 31/08-12 12:03 
Nogen der kender et alternativ til appen NoLED (synes den bruger lidt for meget batteri)? Det er en app til telefoner, der ikke har en notifikations-lampe (altså den lampe der blinker, når der er kommet en besked, et opkald osv.).
253 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig