X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-mobiler


Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 19/01-11 15:01 
Da jeg har en iPhone 4 på arbejdet synes jeg godt jeg kan vente til næste version med at købe en selv. Jeg overvejer at købe en billig brugt Android at have indtil da, da min gamle er ved at stå af. Og det er jo også smart nok lige at have prøvet Android.

Men hvor langt op i version skal man, før man kan sige, at man har prøvet det? De fleste billige på den blå har v1.6
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar Sortering
Bede-xBede-xSkrevet 15/03-13 14:07 
Samsung har lavet ekstern controller til Galaxy S4:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-15-samsung-galaxy-s4-has-an-xbox-360-like-gaming-controller-with-an-extendable-clamp-that-holds-phone
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 27/03-13 14:34 
Men den virker kun til Galaxy?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/03-13 15:21 
...and is able to clamp-on a Note 2 and even a Note 8.0, reported Engadget.

Så er næste spørgsmål, om den kun passer til Samsung modeller.

Ellers laver Steelseries en wireless controller, der virker til både Android tlf/tab, iOS tlf/tab, OS X og Windows.
Den koster så desværre 5-600 herhjemme, og er uden det smarte clamp-system som den Samsung.
Dog må det absolut være et plus, at den virker på mere end ét system. :)

Steelseries Free
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 29/03-13 09:46, rettet 29/03-13 09:47 
Sumez>
Men den virker kun til Galaxy?

Det har de vist ikke sagt noget om. Det interessante var mest at producenten af Androids flagskibmodeller pludselig bekymrede sig lidt om spil.

Et par demonstrationer af controlleren:

http://www.youtube.com/watch?v=rsAp4Z2yVXs&feature=youtube_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=Wd3Q2ngSvkM&feature=youtube_gdata_player
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 15/04-13 23:34, rettet 15/04-13 23:50 
Nogen der har et godt tip til automatisk sync af noter mellem Windows og Android, og mulighed for at både åbne og redigere dem offline på både tlf. og computer? Dvs. enten et reelt note-program/app eller program/app der kan åbne og redigere samme tekst-format (evt. to-delt, så det ene er tekstprogram/app og det andet et sync-program/app).

Har prøvet Evernote samt alm. tekstfiler (txt-format) i Google Drive, Skydrive og Dropbox, men igen af dem kan opfylde alle krav.

EDIT: Evernote kan auto-synce, men det sker efter 15 min. som det hurtigste.
dRxLdRxLSkrevet 15/04-13 23:40 
Catch.com opfylder så vidt jeg kan se dine krav. Der er en app der tillader offline redigering med senere synkronisering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 16/04-13 09:44 
Cool, tak. Ved du hvad appen hedder, jeg kan nemlig ikke umiddelbart finde den?
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 10:29 
https://catch.com/resources/mobile/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 16/04-13 12:36 
Selve Catch har jeg fundet. "Der er en app der tillader offline redigering med senere synkronisering." synes jeg fik det til at lyde, som at der var en ekstern app, der kunne give offline mode på pc, og det var som sagt et af kravene :)
dRxLdRxLSkrevet 16/04-13 12:44 
Hvornår er din pc offline?

Jeg løser i øvrigt selv problemet med offline+online synkronisering af ios/android/pc med det distribuerede versionsstyringssytem git + root på mine enheder, men at lære at bruge git er nok lidt krævende for brugere i almindelighed.

Git
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 16/04-13 20:35 
Hehe, nu skal du ikke begynde at lyde som en spiludgiver :P

Bare det at være hæmmet af det selv kortere tid er jo irriterende nok, og ingen internetforbindelser har ikke nedetid flere gange om året efter min erfaring. Dertil er der jo ferier, mulighed for at arbejde udendørs om sommeren osv. Hvis man står og skal bruge en note "nu og her" kan det jo værste fald få ret alvorlige konsekvenser - tænker fx deadlines på opgaver både arbejdsmæssigt og privat. Eller måske skal man vise noget til en, og det skal helst være med det samme. Sådan noget som adgang til tekstnoter skal bare være tilgængeligt nærmest 24/7 IMO (med enkelte oplagte undtagelser, som at når man er på sin arbejdsplads, behøver man normalt ikke sine private noter) :)

Git ser rigtig nok ikke ud som en løsning. Læste i øvrigt at Catch-folkene er i gang med at undersøge muligheden/behovet for en computer-udgave, og ud fra kommentarerne under artiklen, var der rigtig mange i min situation ;)
KilroyKilroySkrevet 23/04-13 19:33 
Jeg har her et spørgsmål fra en ven. Han har (havde, den er afgået ved døden) en Sony Ericsson Experia Mini og er utilfreds med størrelsen på telefonens brugerordbog. Hvis han indtaster 100 forskellige ord i denne, vil den efterfølgende begynde at overskrive tidligere indtastede ord.

Er dette en begrænsning på telefonen eller en begrænsning i Android. Og i tilfælde af hvis det er telefonen, har I et forslag til en ny Android telefon til en omkring 2000 kroner? Den må gerne være vandtæt, da det var hvad der tog livet af Ericssonen. Jeg har foreslået ham en Samsung Galaxy SIII Mini, men er ellers lidt i tvivl om hvad der mon kunne være spændende.
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 24/04-13 15:24, rettet 24/04-13 15:24 
Jeg er 99% sikker på, at det ikke er en begrænsning i Android. Han kan i hvert fald starte med at downloade et nyt keyboard med brugerord på Google Play.
BeanoBeanoSkrevet 07/08-14 13:10, rettet 07/08-14 13:11 
Jeg overvejer at skifte fra iPhone til Android - specifikt en Sony Xperia Z2 som ser lovende ud på papiret og får meget positiv omtale.

Men har et par spørgsmål som nok vedrører Android generelt. Jeg anvender Outlook på min Windows PC til mail, kalender og kontaktpersoner som jeg ikke ønsker at uploade til en Google cloud-løsning.

Hvilke muligheder er der for 2-vej sync (helst via wifi, ellers bare USB) imellem Android's kalender og kontaktpersoner og Outlook (lokal PST-fil, ikke Exchange server)? Så vidt jeg kan se må man ty til at købe 3. parts software som koster $50 for en licens. Eller har jeg overset noget?

Noget andet: Sony har vist lige droppet deres PSM support på Android - gælder det mon også Xperia serien?
slk486slk486Skrevet 07/08-14 13:15 
Går med nøjagtig samme tanke. Har du fundet den til en god pris?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 07/08-14 13:17 
Så langt er jeg ikke nået i processen ;)
slk486slk486Skrevet 07/08-14 13:40 
Hmm, tror jeg venter på Z3 compact. "Normalsize" Androids er sgu for giga.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 13:46 
Noget sjovt ved de der giga-telefoner er, at de jo egentlig ikke er opstået ud fra noget reelt behov - man skulle bare have noget der var "bedre" end iPhone! :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 07/08-14 14:07 
og Apples modsvar til dette er lancering af iPhone 6 i samme størrelse...
slk486slk486Skrevet 07/08-14 14:10, rettet 07/08-14 14:11 
Naiera>
Noget sjovt ved de der giga-telefoner er, at de jo egentlig ikke er opstået ud fra noget reelt behov - man skulle bare have noget der var "bedre" end iPhone! :p

'Murica!

Eltan>
og Apples modsvar til dette er lancering af iPhone 6 i samme størrelse...

Ja, de er totalt stagneret.
j/k
EltanEltanSkrevet 07/08-14 14:14, rettet 07/08-14 14:21 
yup, det er kun gået en vej efter at SJ trak det korteste strå og det er nedad.
SonicSonicSkrevet 07/08-14 14:47 
Enig. De er blevet lidt ideløse i æblehaven.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/08-14 14:58 
Ja, nu må vi se om de finder på noget nyt, ellers hopper jeg nok også på Android 'fonen.
BeanoBeanoSkrevet 07/08-14 14:58 
Det er tragisk. F.eks. vildt hvor mange forringelser som de introducerede med iOS7 og hvor lidt nyt iOS8 bringer.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:17 
Eltan>
og Apples modsvar til dette er lancering af iPhone 6 i samme størrelse...

De holdte stand længe, men når folk er blevet vant til at KÆMPESTORE telefoner er det rigtige, så bliver Æble vel nødt til at følge med.

Der kommer en modreaktion på et tidspunkt. Det er jeg sikker på. Folk bliver på et tidspunkt trætte af phablets, der overhovedet ikke kan være i en normal lomme. Apple går selvfølgelig ikke over til udelukkende at lave kæmpetelefoner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:18 
slk486>
'Murica!

Jeg vil så gerne give dig ret, men Samsung osv. er ikke så amerikanske ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:19 
Beano>
Det er tragisk. F.eks. vildt hvor mange forringelser som de introducerede med iOS7 og hvor lidt nyt iOS8 bringer.

Nu har jeg jo kun iPod Touch og iPad Mini, men alle de forringelser kan jeg ikke få øje på. Det eneste der virkelig er gået i vasken i mine øjne, er Apples egen Remote-app, der af uforklarlige årsager kun er blevet værre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:22 
Sonic>
Enig. De er blevet lidt ideløse i æblehaven.

Men hvilke kæmpe innovationer er det Android kan byde på? Større telefoner? Kameraer der ikke kan optage video med stabil framerate?

Android er stadigvæk et meget værre styresystem. Jeg får gåsehud af tanken om, at skulle bruge Android i det daglige. Heldigvis findes BlackBerry stadig, og til surf, musik og fjernbetjening er iOS bare SÅ meget rarere at bruge...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 07/08-14 15:32 
Det skinner tydeligt igennem at det er mange år og iterationer siden du sidst har haft en Andriod mobil i hånden, dine kommentarer omkring styresystem har intet på sig idag. ifht. IOS7 er Andriod 4.4 en del nemmere og mere bruger venligt.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:38, rettet 07/08-14 15:39 
Hvad der er nemmere og mere brugervenligt er et spørgsmål om smag. Nogle mener, at brugervenlighed er, at man kan pille ved alt nødvendigt og unødvendigt. Andre mener, at brugervenlighed er, når tingene er ligetil, og bare virker.

Som nævnt andetsteds pillede jeg lidt ved en Xperia Z1 Compact for nogle uger siden. Jeg kan se, at Android har stadig den der latterlige sorte bar i bunden af skærmen, fordi man ikke kan blive enige om hvor mange knapper sådan en telefon skal eller ikke skal have. Den fylder latterligt meget, og i landscape-mode er der stadig kun tre åndede knapper. Fuldstændig tåbeligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-14 15:40, rettet 07/08-14 15:43 
Naiera>
Nu har jeg jo kun iPod Touch og iPad Mini, men alle de forringelser kan jeg ikke få øje på.

Dårligere task-switching, ubrugervenlig kalender, broken wallpaper funktion, utroligt ustabilt (specielt Safari) på 64bit enheder (7.0, meget bedre i 7.1), AirPlay stabilitet forringet, længere/langsommere animationer, længere wake-up tid på ældre iPhones, osv. er nogle af de ting jeg lige kan huske. Er generelt heller ikke fan af det flade og hvidt-hvidt udseende i iOS7, men naturligvis en smagssag.
De bruger en masse krudt på kosmetiske ændringer men gør intet ved gamle mangler som brugerne efterspørger, bl.a, mail som jeg har haft oppe tidligere.

Det skal siges jeg er utrolig glad for min iPad Air (bortset fra den har for lidt RAM), men på telefonsiden kan jeg sagtens finde på at forlade iOS.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-14 15:43 
Jeg bruger ikke kalender og aner ikke hvad du mener med wallpaper, må jeg indrømme. Resten er ikke umiddelbart noget jeg har bemærket, men if you say so :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-14 15:45, rettet 07/08-14 15:52 
Mht. wallpaper, forsøger man at lave et wallpaper "snappes" billedet automatisk til at passe og kan kan ikke frit skaleres som før.

Edit: Forstår heller ikke hvorfor man stadig ikke må have dato i titel linien sammen med klokkeslet - en option der fint kan bruges på iPad hvor man har pladsen. Men sår'n har det altid været ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-14 22:40 
Naiera>
Jeg kan se, at Android har stadig den der latterlige sorte bar i bunden af skærmen, fordi man ikke kan blive enige om hvor mange knapper sådan en telefon skal eller ikke skal have. Den fylder latterligt meget, og i landscape-mode er der stadig kun tre åndede knapper. Fuldstændig tåbeligt.

Det ville være hamrende dårligt design at der dukkede flere knapper op fordi man holdt den på siden. Så skulle brugerne konstant vende og dreje telenfonen.

Det er jeg nu glad for ved den større telefon, at man ikke skal vende den på siden længere for at kunne ramme tasterne når man skriver SMS. Jeg har heller ikke noget problem med at have den i lommen, men kan godt se at det må være et problem hvis man går i stram læder eller latex.
Mit umiddelbare eneste problem med telefonens størrelse er at den er for klodset at tage op ad lommen når man hører musik og vil skifte nummer. Nu overvejer jeg faktisk et Smartwatch, også selvom man nok kommer til at ligne en douchebag når man render rundt med sådan et. Men nemmere adgang til sangskift, at man kan se SMS'er og hvem der ringer, uden at man skal tage telefonen op tiltalter mig faktisk meget. Det er også meget billigere end jeg havde regnet med.

Beano>
Der er PlayStation Mobile på Z2, hvis det var det du mente med PSM :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/08-14 22:41, rettet 07/08-14 22:42 
Er der et Sony smartwatch, der passer til Z2'en? Kunne være en cool combo.

Naiera>
slk486>
'Murica!

Jeg vil så gerne give dig ret, men Samsung osv. er ikke så amerikanske ;)

Nej nej, men princippet i at større = bedre.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-14 22:47 
Smartwatch 2 passer til alle(?) Android telefoner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/08-14 23:13, rettet 07/08-14 23:13 
Ja, men stilmæssigt.

http://www.sonymobile.com/us/products/accessories/smartwatch/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-14 23:17, rettet 07/08-14 23:18 
Nå det ved jeg sgu ikke. Det er udkommet omkring samtidig, så jeg vil tro de følger nogenlunde samme design. Jeg synes det er okay pænt.
Der er også det fra Samsung, som er dyrere, og har kamera og mikrofon samt højttaler så man kan snakke i det. Jeg er virkelig glad for at Sony'et ikke har nogen af delene :D

Men gad vide om det har ridsefast glas?

EDIT:
Det er i øvrigt det her der er det nye:
http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/smartwatch-2-sw2/

Så vidt jeg har forstået kan man udskifte remmen på det med en hvilken som helst anden i samme bredde. Det er ret fedt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/08-14 23:22, rettet 07/08-14 23:30 
Ja, nu tror jeg sgu jeg er solgt på en Z2-SW2 combo.

Der står det er scratch-resistant.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-14 23:36 
Det må vente til næste måned for mig. Men SM2 stod vidst til omkring 1100kr hos elgiganten. Før jeg undersøgte havde jeg regnet med 2k eller mere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/08-14 23:43, rettet 07/08-14 23:44 
980,- hos cinemagic.dk.

Hvor nupsede du din Z2?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-14 00:34 
Jeg har bare købt den i Telenor butikken :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/08-14 00:52 
Konsolkongen>
Det ville være hamrende dårligt design at der dukkede flere knapper op fordi man holdt den på siden. Så skulle brugerne konstant vende og dreje telenfonen.

Det dårlige design er, at den sorte bar overhovedet skal være der.

Konsolkongen>
Jeg har heller ikke noget problem med at have den i lommen, men kan godt se at det må være et problem hvis man går i stram læder eller latex.

Flot.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-14 00:57 
Selv flot.

Og TILBAGE TIL EMNET.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/08-14 09:01 
Jeg har osse overvejet en Android telefon på et tidspunkt, men hver gang der kommer en ny der ser lidt spændende ud, virker den alt for stor. Iphone 5 har en perfekt størrelse til mig. Kan man få Android telefoner i ca samme størrelse, uden at gå på kompromis med performance ift iphone 5?

Er den generelle konsensus, at man skal holde sig fra Samsung Galaxy, pga plastik buildet? Hvad med den nye Htc One M8? Den ser da lidt interessant ud, omend den stadig er stor. Forstår ikke folk efterspørger telefoner på størrelse med tablets. De kan ikke være særligt behagelige at bruge, når man skal tale i dem.

Efter at have læst anmeldelser, har jeg fået indtryk af, at Sony Xperia Z2 er endnu større end Galaxy S5, og så virker det altså som om vi er oppe i en lille størrelse tablet - endda uden afrundede kanter, så den måske er endnu mere ukomfortabel at holde under feks samtale.
slk486slk486Skrevet 08/08-14 09:09 
http://www.phonearena.com/phones/Sony-Xperia-Z2_id8323/size

Pointen her var at med et SmartWatch gør det ikke lige så meget at telefonen er giga.
j/k
dchangdchangSkrevet 08/08-14 09:20, rettet 08/08-14 09:21 
Dunwich, der er ikke så mange muligheder i 4" segmentet. HTC One (M7) har 4,7" skærm. Men ellers er der også varianter som ikke virker så store som fx Nexus 5.

Og kan man undvære et fornuftig kamera, NFC og andet lir køber man den opgraderede Moto G med 4,5" med plads til hukommelseskort og 4G til knap 1400 spir. Så får du stock android uden farvelade fra producenten og kan grine hele vejen til banken.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 08/08-14 09:21, rettet 08/08-14 09:21 
Z3 Compact er også på vej.
j/k
SonicSonicSkrevet 08/08-14 09:28 
Mit problem med Android er deres styresystem, deres appstore, og Google. Damn jeg hader Google. De var seje engang, men nu er de bare latterlige.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dchangdchangSkrevet 08/08-14 09:29 
Mit problem med Apple er deres styresystem, deres appstore, og Apple. Damn jeg hader Apple. De var seje engang, men nu er de bare latterlige.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
253 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig