X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2010

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-11 15:55 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2010 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, men vi har skelet lidt mindre til udgivelsesdatoer og lidt mere til, hvad folk har spillet i løbet af året. Selvom der har været flere gode spil i år, så har det stadig været svært at finde gode nomineringer, fordi en overvældende del af de bedre titler er efterfølgere, der i højere grad finpudser gamle spil, end leverer en helt ny spiloplevelse.

Derfor er der måske også flere velkendte titler med i år, men vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finalen
Red Dead Redemption (PS3/X360)

760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 27/01-11 19:41 
Så nu vil du godt stemme på en forbedret 1'er?

Heavy Rain herfra. Fordi at det tog konceptet gaming til helt nye steder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 19:48 
Gerne. Jeg har også stemt på Mass Effect 2, inden det røg ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 27/01-11 19:52 
Du skrev noget andet ;o)
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 19:53, rettet 27/01-11 19:54 
Jeg har også stemt imod det, hvis det er det, du mener. Der er jo flere runder - og da jeg stemte mod det, var det bestemt ikke matchet mod noget mislykket projekt, tværtimod.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 20:58 
PAS.

Er der slet ikke kommet nogen(ifølge jer som udvælger) gode bil spil ud i år 2010?
NaieraNaieraSkrevet 27/01-11 21:07 
Der er der da, men ingen af dem gør noget nyt, så der er mange andre mere interessante titler, at have med i afstemningen.
There are five lights.Spiller nu: Chrono Trigger, Persona 5
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 21:19 
Hvis man er meget kritisk så der heller ingen af de andre titler der gør det. Det vel også et spørgsmål om forbedring af en formel. Ellers ville der vel ikke være så mange efterfølgere imellem.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-11 21:54 
Naturligvis ikke, som om fps eller rpg nr.6 i en given serie gør noget mere 'nyt' en et bil eller sports spil nr.6 i en serie.

Men PR staben er jo smagsdommere for hvad der er 'interessant' i denne afstemning. Det bliver nok en kold dag i helved før vi ser et sportsspil eller bilspil her :)
CoreCoreSkrevet 27/01-11 21:56 
Wehner>
Jeg har også stemt imod det, hvis det er det, du mener

Og det var der du brugte "forbedret 1'er"-guldkornet ;o)
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 22:04 
Jeg er med på, hvad du mener, men det gør ikke de to kampe mere sammenlignelige.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/01-11 22:11, rettet 27/01-11 22:13 
Cronoss>
Min pointe er blot, at det er håbløst dumt, når Beano og du taler om meningsløshed. Heads up - vi er på en side omhandlende spil - en af de mindre funktionelle måder man kan bruge sin tid

Kald mig håbløs dum og belær mig om virkeligheden og det eneste du får er den anden kind min kære dreng :)

Heavy Rain GO!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 22:18, rettet 27/01-11 22:23 
Azzkikr>
Naturligvis ikke, som om fps eller rpg nr.6 i en given serie gør noget mere 'nyt' en et bil eller sports spil nr.6 i en serie.

Men PR staben er jo smagsdommere for hvad der er 'interessant' i denne afstemning. Det bliver nok en kold dag i helved før vi ser et sportsspil eller bilspil her :)

Ærligt, for syns eller at lige bil spil byder på noget nær ren spil glæde som kun de gamle Arcade spil kunne. IMO :)
Og mener ikke simulator typen som Forza og lign.
Blur, NFS:HP og SplitSecond var nogen af de titler jeg har haft meget sjovt med og som jeg syns prøvede at smide lidt mere oven i det bare at kører race. Ja HP har vi set før. Men det stadig sjovt.
Men du har nok ret at staben her inde ikke vil tage dem med.

Men siden der er så meget snak om hvorfor Minecraft var med når det kun var en beta(kunne havde givet pladsen til noget andet). Kunne man så ikke havde lavet en Årets Demo? ;p
RJKRJKSkrevet 27/01-11 22:19 
Azzkikr>
Det bliver nok en kold dag i helved før vi ser et sportsspil eller bilspil her :)

Der var endda hele to racerspil med forrige år, så det kan da ikke helt udelukkes at det sker igen... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem Fates, Rise Of The Tomb Raider..., Final Fantasy XV
GreaseballGreaseballSkrevet 27/01-11 22:23 
Hvilke var det?? :)
CoreCoreSkrevet 27/01-11 22:30, rettet 27/01-11 22:32 
Wehner>
det gør ikke de to kampe mere sammenlignelige.

Det gør det da. Det er da sammenligneligt at du bruger det som en begrundelse for at stemme et spil ned, samtidig med at du ignorerer samme faktum om et spil du stemmer videre.

Det er da selvmodsigende.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 22:36 
"Godt ikke-nyskabende spil" mod "godt, nyskabende spil" = jeg stemmer på godt, nyskabende spil

"Forsøg på nyt men forfejlet spil" mod "godt ikke-nyskabende spil" = jeg stemmer godt ikke-nyskabende spil.

Intet selvmodsigende og især ikke noget overraskende.
CoreCoreSkrevet 27/01-11 22:51 
I så fald venter jeg stadig spændt på at en eller anden peger på det "nyskabende" i RDR.

Det er et free-roam action-spil præcis som GTA, Saints Row og Gun, bare med et Western-skin. Her er da ingen elementer heri du ikke har set andre steder.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 22:59 
Men ny er det jo det, jeg synes, og det har jeg også gjort helt klart.
CoreCoreSkrevet 27/01-11 23:22 
Sorry, jeg er altså ikke helt med på, hvad du skriver til mig der.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-11 04:12 
Jeg har ikke rigtig spillet Mario Galaxy 2 og platform spil er ikke lige min force, så hvis jeg skal vælge bliver det nok Heavy Rain.
"Rings are cool" -- Knuckles, Sonic Boom (2014)
nerosnerosSkrevet 28/01-11 10:20 
Jeg har ikke den fjerneste forstand på begge spil så jeg melder pas.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/01-11 11:02 

Best PS3 game ever
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-11 11:23 
Og børster tænder...

http://www.youtube.com/watch?v=7ZZOlqq6rz8
RJKRJKSkrevet 28/01-11 16:38 
Mario tager pladsen i semifinalen med 65% af stemmerne.

To gange PlatinumGames i den sidste kvartfinale.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem Fates, Rise Of The Tomb Raider..., Final Fantasy XV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-11 16:46 
To PlatinumGames op mod hinanden?? Det er næsten helt unfair at man skal vælge.

Øh.... Vanquish så.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-11 17:02 
Vanquish er det bedre spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/01-11 17:18 
Doh! Der er jeg godt nok MEGET i tvivl...

Faktisk sådan som jeg har det lige nu synes jeg måske bedre om Bayonetta rent spilmæssigt.

Vanquish er fedt, men selvom gameplay opfordre til at kunne udfører mange forskellige ting i måden man kan spille på er selve level design og omgivelserne lidt kedeligt lavet faktisk. Der er også visse irritationsmomenter i moden kameraet er lavet på især når man går i slowmotion. Når det så er sagt har jeg hygget mig meget med det og synes det er ret badass.

Jeg bliver nødt til lige at tænke tingene mere igennem før jeg stemmer denne gang.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 28/01-11 19:30 
Vandet kvist her.
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-11 23:01 
Uha endnu en svær en. Siger Bayonetta her da jeg godt kan lide stilen i spillet.
Alf81Alf81Skrevet 28/01-11 23:14 
Konsolkongen>
Vanquish er det bedre spil.

Bare slet ikke :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-11 23:21 
Bayonetta er super fedt, men jeg synes ikke det gør ret meget nyt. Vanquish kan jeg bare ikke slippe igen :)
Alf81Alf81Skrevet 28/01-11 23:33 
Vanquish er bare Wet i Shadow Complex skin :P
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/01-11 23:55 
Hvis man kan lide alt hvad der er skørt i Bayonetta skal man ikke snyde sig selv for God Hand. Det er gennemført fantastisk og på den front en tydelig inspirationskilde.

Vanquish ender med at få min stemme fordi jeg ikke rigtig kan sige noget negativt om det. Ved Bayonetta kan jeg finde et par irritationsmomenter.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-11 00:01 
Alf81>
Vanquish er bare Wet i Shadow Complex skin :P

Spiller du kun demoer? ;)
Alf81Alf81Skrevet 29/01-11 00:13 
Skrev det bare i pjat. Jeg har slet ikke spillet nok Vanquish, til at kunne udtale mig. Ved bare at der er ret meget ved Bayonetta jeg elsker.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 29/01-11 00:18 
Konsoljunkeren>
Hvis man kan lide alt hvad der er skørt i Bayonetta skal man ikke snyde sig selv for God Hand. Det er gennemført fantastisk og på den front en tydelig inspirationskilde.

Jaah så rigtigt!

Jeg har endnu ikke bestemt mig..
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 29/01-11 00:20 
neros>
Jeg har endnu ikke bestemt mig..

Bare rolig, jeg er sikker på at RJK venter til at gå videre til næste runde indtil du er klar ;)

@RJK: Hvad er ca. tidsintervallet på de her ting? Minium et døgn?
SIMDSpiller nu: Assassin's Creed IV: Bl..., Super Mario 3D Land, Legend Of Zelda, The: T...
nerosnerosSkrevet 29/01-11 00:27 
Et døgn tror jeg :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 29/01-11 00:43 
Kl. 16-agtigt hver dag :)
SumezSumezSkrevet 29/01-11 10:01 
Flot gået af Platinum Games at de har to spil oppe mod hinanden i kvartfinalen! :)
Selvfølgelig er der forbehold for nomineringer og seedinger der direkte medfører hvornår i forløbet det overhovedet har haft mulighed for at møde hinanden, men det er tydeligvis to af årets nomineringer som mange folk går stærkt ind for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
nerosnerosSkrevet 29/01-11 10:24 
Jeg hentede bajere i netto :-)

Jeg har haft det sjovest med Bayonetta og synes det er det mest originale af de to spil. Vandkvist er et fint spil, men jeg er ikke overbevist nok til at lade det vinde over Bayonetta. Synes det er en lille bitte smule monotomt.
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 29/01-11 11:59 
Jeg har spillet cirka en til halvanden time ind i bayonetta.. syntes det er mægtigt godt det gør bare ikke noget nyt for mig, en klar over at spillet sikkert tager fart senere og der er en masse overraskelser (Sega fanservice)... men min stemme går til Vanquish, fordi det bare overrumblede mig mere ved førstehåndsintrykket og min kæbe hang længere nede ved gulvet i det første sykke tid af spillet.

kortfattede snæversynede sammenligning :)
Bayonetta=Devil May Cry men et twist af citrus
Vanquish=Halo/Gears Of War på crack
RJKRJKSkrevet 29/01-11 16:02 
Vanquish tager pladsen med 60% af stemmerne.

Dermed er vi nået ned på de fire spil i semifinalerne, hvormed deltagerne fra "den smalle gruppe" møder deltagerne fra "den brede gruppe".

Først Red Dead Redemption mod Vanquish (igen).
HulleHulleSkrevet 29/01-11 17:15 
Vanquish!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-11 17:37 
Red Dead Redemption.
nerosnerosSkrevet 29/01-11 17:53, rettet 29/01-11 18:26 
T.L.O>
Jeg har spillet cirka en til halvanden time ind i bayonetta.. syntes det er mægtigt godt det gør bare ikke noget nyt for mig, en klar over at spillet sikkert tager fart senere og der er en masse overraskelser

Bayonetta bliver først rigtig godt når de første baner er overstået. Starten er kun til for at lægge stemning :-) Jeg har tit vist spillet frem til venner men folk stor af på det når de ser starten, det er lidt synd. For der gemmer sig virkelig et godt spil her.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/01-11 17:55 
Uden at blinke har jeg stemt i et højtpumpende tempo.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/01-11 17:55 
Folk er virkelig glade for Vanquish, så jeg tør ikke stemme imod det, men jeg var godt nok også glad for RDR. Tror bare jeg springer over i denne omgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
BeanoBeanoSkrevet 29/01-11 18:03 
RDR her pga. den mere helstøbte spiloplevelse. Vanquish er dog også utroligt vellykket, men der skal jo findes en vinder.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/01-11 18:27 
Er Dét Er
760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig