X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2010

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-11 15:55 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2010 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, men vi har skelet lidt mindre til udgivelsesdatoer og lidt mere til, hvad folk har spillet i løbet af året. Selvom der har været flere gode spil i år, så har det stadig været svært at finde gode nomineringer, fordi en overvældende del af de bedre titler er efterfølgere, der i højere grad finpudser gamle spil, end leverer en helt ny spiloplevelse.

Derfor er der måske også flere velkendte titler med i år, men vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finalen
Red Dead Redemption (PS3/X360)

760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
tastasSkrevet 03/01-11 10:31, rettet 03/01-11 10:33 
SC2.

Har desværre ikke fået spillet GOW3 endnu, men SC2 har for mig været det bedste spil jeg har spillet i år. Samtidig er det også det bedste RTS jeg har spillet i mange mange år. Singleplayer campaign var fremragende og meget varieret (det var ikke bare base -> byg kæmpe hær -> attack hele vejen igen).

Multiplayer delen er desuden super gennemført, og jeg tør slet ikke tænke på hvor meget tid jeg har brugt på det allerede. Med godt 700 kampe spillet er det i hvert fald ikke lidt, og spillets dydbe er først ved rigtig at åbne sig for mig nu hvor man kender spillets mechanics nogenlunde.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 03/01-11 11:07 
Apropros SC2, var der ikke noget om at spillet blev udgivet i tre omgange for at få alle single player campaigns med? Nogen der ved hvornår resten er sat til at komme?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
The DaneThe DaneSkrevet 03/01-11 11:23, rettet 03/01-11 11:23 
De sagde de muligvis ville tilføje mere gennem udvidelsespakker - ikke så meget det at få de to andre sider med (medmindre jeg husker helt forkert).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 03/01-11 11:26 
Altså det der er den bedste information pt, er det leaked chart. Men der er nok nogle af de datoer som er liiiige optimistiske nok.. især når man kender Blizzards: " When it's done™ ".

Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 03/01-11 11:45 
Er 2013 -optimistisk-???? Damn. Jeg tror bare jeg springer det her spil over, så :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
JonassoeJonassoeSkrevet 03/01-11 13:23, rettet 03/01-11 13:26 
Er det ikke bare singleplayer campaigns, de udvider med? Kan godt ske at der kommer nyt indhold til multiplayer, a la Brood War, men indtil da kan men vel bare nyde den i forvejen velfungerende multiplayer?

Uanset hvad kan jeg bare ikke sætte mig ind i, at man springer et spil over ene og alene fordi der er lang tid til udvidelsen :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 03/01-11 13:26 
Jeg er ret ligeglad med multiplayer :)
dpldplSkrevet 03/01-11 13:57, rettet 03/01-11 13:58 
De udgiver hver single race for sig selv ja. Men singleplayer i hver spil er lige så lang som flest andre RTS.

Der er jo 26 missioner i singleplayer. Så ikke fordi der mangle på indhold til folk der kun vil have singleplayer delen eller til diverse mods der kommer med tiden.

Næste "udvidelse" kommer nok 2011(1½ år imellem lyder til at passe) også igen sidste "udvidelse" kommer nok starten af 2013. Og jo det leaked halløj skulle være rigtig nok, efter hvad jeg hørte.

Selv stemmet SC2, da GoW aldrig lykkes at fange mig.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
enfenenfenSkrevet 03/01-11 14:50 
GOW3...Har ikke spillet nogen af dem.
What is the Matrix?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/01-11 15:24, rettet 03/01-11 15:28 
Multiplayermæssigt er SC2 ikke til mere end 'ok' og det skulle have været spillets store styrke. Det er efter min mening det største dyk i kvalitet fra forgængeren (broodwars) i en spilserie nogensinde.

GOW3 er en fornøjelse og holder 100%, ihvertfald igennem en gennemspilning. Visuelt fantastisk og fantastiske scener trækker kun yderligere op. Så gow3 får min stemme, selvom jeg aldrig kunne finde på at smide det i maskinen igen.
RJKRJKSkrevet 03/01-11 18:14 
StarCraft II er i anden runde med 60% af stemmerne.

Og med tredje kamp er vi gået fra den brede gruppe til den smalle, og en dansk kandidat til Årets spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/01-11 18:24, rettet 03/01-11 18:24 
Orv den var ikke nem...

Jeg er ikke så vild med platformere, så jeg har faktisk ikke spillet Super Meat Boy, men jeg har set andre spille og er glad for dét det skaber som er en old-school udfordring for et bredt publikum, så jeg syntes at det er en værdig kandidat for det som det gør.

Samtidig er Limbo jo også et fantastisk stemningsfuldt spil som virkeligt har fået sat Danmark på den internationale indie-scene, som man kan kan håbe smitter af på Interstellar Marines eller nogen af de andre Indie titler som Danskere arbejder på.

Så jeg vil helst gerne stemme på begge to, men tror jeg springer over denne runde og ser hvad der går videre og hvad det kommer op imod...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-11 18:27 
Super Meat Boy er klart det sjoveste af de to (bedømt på demoen) så det får min stemme.

Limbo købte jeg den anden dags og kom et godt stykke ind i det, slukkede og har så ikke spillet siden. Det er et spændende spil på mange måder, især grafikken. Desværre er det også den grafiske stil der sætter alle forhindringerne og faktisk ikke gåderne selv. Et fint spil trods alt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 03/01-11 18:47 
Selvom det bestemt ikke er perfekt og det ikke er for spilmekanikken, så tror jeg Limbo var årets bedste spiloplevelse i min smag. Jeg fik uden tvivl mere spilglæde ud af andre spil, men de enkelte spiltimer jeg husker bedst fra 2010, var dem med Limbo. Det er ét af stadig færre spil jeg har lyst til at genspille (og faktisk har gjort det). En egenskab, jeg er sikker på vi med tiden i højere grad vil definere klassikere ud fra.

På mange måder står Limbo for ting jeg synes om, og som jeg håber flere spiludviklere vil skele til. Fx at det er bæret af en meget tydelig og ærlig vision fra manden bag, og ikke er kalkuleret efter trends og markedsanalyser. Jeg er sikker på at vi ville få bedre spil, hvis flere spilskabere på den måde kunne sætte sig igennem og få deres visioner kanaliseret ufiltreret ud. At det endda solgte rigtig fornuftigt er for mig en af de mest positive spiltendenser i 2010.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 03/01-11 18:47 
SMB forstod jeg ikke populariteten af (kun spillet demoen) så Lim Bo får min stemme.
SumezSumezSkrevet 03/01-11 19:01 
Limbo var en fantastisk oplevelse så længe det varede, men det simplistiske udtryk gør også at det måles på en noget mindre skala end den rene spilglæde, de hardcore udfordringer og uforfalskede arcadeoplevelse, Super Meat Boy formåede at lægge for dagen... Samlet set ligger spillene nok meget tæt, men Super Meat Boy er faktisk nok det spil der vil blive hos mig længest af de to, så jeg hælder mest til det. Men vil lige tænker over det resten af dagen.
enfenenfenSkrevet 03/01-11 19:25 
Limbo får også min stemme...
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 03/01-11 19:39 
Jeg har stemt på Limbo. Flot og kunstnerisk ambitiøst spil, som virkeligt fangede mig. Nu har jeg godt nok lige spillet Braid for første gang, og jeg må sige at det rammer et lidt højere niveau end Limbo. Men det er jo lige meget her - Limbo har bestemt været blandt de bedste spiloplevelser i 2010.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 03/01-11 19:57, rettet 03/01-11 19:58 
Jeg har besluttet mig for at være "kontroversiel" og stemme på Super Meat Boy, ganske enkelt fordi det er et bedre spil.

Limbo gør det, det gør, godt, men det gør heller ikke så meget andet.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/01-11 22:10 
Stemmer også SMB her. Har haft mere sjovt med det spil end jeg havde med Limbo.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 03/01-11 23:02 
SMB bliver det til. Det lugter lidt af spil selvom det ikke ligner.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Bede-xBede-xSkrevet 03/01-11 23:23 
Det er jo et umuligt valg. Jeg har det egentlig ligesom Rune mht. Limbo og kan kun tilføje, at det brændte sig fast i erindringen på samme måde som Ico. Det sagde meget med få virkemidler og samtidigt er det et af de få spil, som vil noget mere med mediet. Det er SÅ positivt i sig selv og derfor fortjener det selvfølgelig at blive anerkendt et sted som P:R.

På den anden side er Super Meat Boy ren uforfalsket spilleglæde og det ville være så fedt, hvis der bare kom et par stykker af den slags hvert år. Også selvom de skal patches først for at kunne save...

Et umuligt valg, men også en ond opsætning. Det her er netop sådan nogle spil, der fortjener at mødes i finalen, ikke blive slået ud af hinanden i de indledende runder. Ja, jeg ved selvfølgelig godt, at ingen af dem ville kunne nå så langt under alle omstændigher. Det vidste Braid på sørgeligste vis i en af de tidligere års afstemninger :(

Tror jeg vælger ikke at stemme, men at kaste min stemme i retningen af det af dem, som går videre.

Core>
Jeg lærer aldrig at forstå jer. For første gang i seriens historie leverede Halo-franchisen et (efter min mening) helt fantastisk spil i 2010

Det giver ellers fuldkommen mening i min verden. Jeg kan sagtens forstå, at DU er glad for det og det illustrerer samtidigt pointen: At Reach er et markant skifte fra den grundfilosofi, som lå bag Bungies oprindelige ide. Grundstammen i Reach minder ikke mere om de oprindelige spil, end Mario minder om Sonic. Ja, de tilhører samme genre, men der er alligevel åbenlyst tale om noget andet. Synes ikke lige jeg vil afsætte mere tid til at uddybe nu og det her er heller ikke tråden til det, men det er ikke overraskende, at vi to har byttet standpunkt, for samme ændring er at observere i spillet.

neros>
Det er da ihvertfald rart at se, at man udvikler sig lidt ;D

Der skal da bestemt være plads til udvikling. Ikke at det er sket her, da det er spillet, der har udviklet sig :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 03/01-11 23:32, rettet 03/01-11 23:32 
Bede-x>
Et umuligt valg, men også en ond opsætning.

Nu kommer ét af dem i det mindste videre, i stedet for at blive tromlet 90-10 af et fps ;)

Derudover har jeg stadig tiltro til, at Limbo når langt - ikke mindst takket været opsætningen :)
Bede-xBede-xSkrevet 03/01-11 23:53 
RJK>
Nu kommer ét af dem i det mindste videre, i stedet for at blive tromlet 90-10 af et fps ;)

På den måde kan man selvfølgelig godt se glasset som halv fuldt, men i den ideelle verden gik de begge videre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-11 00:07, rettet 04/01-11 00:07 
Bede-x>
Det her er netop sådan nogle spil, der fortjener at mødes i finalen, ikke blive slået ud af hinanden i de indledende runder.

Er det ikke ligegyldigt? Spillene kan alligevel ikke "finde formen" på vej til finalen :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 04/01-11 00:15 
Det kan de da. Folk advokerer for deres favoritter, og så er der nogen der når at give dem chancen og blive omvendt :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-11 00:37 
Så burde tråden blive omdøbt til "Årets Heldigste Spil 2010" ;)
AV Intelligent Terminal
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/01-11 00:44 
Totalt Jakogi stun! Du har for alvor reddet min aften Killerbean :D
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 04/01-11 08:12 
Killer Bean 2>

Ha ha!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/01-11 08:39 
Bede-x>
Det er jo et umuligt valg. Jeg har det egentlig ligesom Rune mht. Limbo og kan kun tilføje, at det brændte sig fast i erindringen på samme måde som Ico. Det sagde meget med få virkemidler og samtidigt er det et af de få spil, som vil noget mere med mediet.

Sammenligningen med Ico er unægtelig, Limbo gør rigtig meget af det samme, men jeg synes på ingen måder det når ligeså langt som Ico. Ico er et spil der virkelig rører mig, følelsesmæssigt. Limbo er "bare" en flot og stemningsfuld oplevelse.
Jeg synes netop Limbos eneste bagside er at det IKKE vil "mere" end det vil. Det kunne have været fantastisk hvis det havde været lidt mere ambitiøst.
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/01-11 12:24 
Killer Bean 2>

:D:D:D
PlaykidPlaykidSkrevet 04/01-11 14:02, rettet 04/01-11 14:03 
Limbo, som var en af mine bedre spiloplevelser dengang :)
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 04/01-11 16:09 
Limbo går til tredje runde med sikre 79% af stemmerne.

I fjerde kamp er på yderste mandat endnu et dansk spil og den i sammenhængen obligatoriske Cave-shooter.
dRxLdRxLSkrevet 04/01-11 16:13 
RJK>
Derudover har jeg stadig tiltro til, at Limbo når langt - ikke mindst takket været opsætningen :)

Not only does God play dice, the dice are loaded :-p
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-11 16:24 
Har ikke prøvet nogen af disse to. Man kan så sige at har man prøvet en type shooter så kender man formlen. Men HEY! Det gælder alle genre. Magic Marker ser faktisk geneialt ud og ja, har ikke fulgt Wii scene så meget, selv om det en genial lille maskine med fede spil.

Så sider over denne omgang af fairness til begge spil som ser geniale ud.
Alf81Alf81Skrevet 04/01-11 16:27 
Et af Caves bedste mod noget andet. Det er næsten ikke værd at kommentere... Hov!
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/01-11 16:33 
Æspø Galåda får min stemme
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/01-11 16:46 
Jeg stemmer også på Cave, men jeg er nu ikke så overbevist om, at det er et af deres bedste spil. Det hele ser ganske meget i stykker ud når man ser eksperter til spillet.
BeanoBeanoSkrevet 04/01-11 16:57 
Jeg har ikke spillet nogen af dem, så jeg stemmer bare på LBP2, ja jeg gør så!
Alf81Alf81Skrevet 04/01-11 17:05 
Kristensen>
Jeg stemmer også på Cave, men jeg er nu ikke så overbevist om, at det er et af deres bedste spil. Det hele ser ganske meget i stykker ud når man ser eksperter til spillet.

Det kender jeg ikke noget til. Hvad drejer det sig om?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-11 17:20, rettet 04/01-11 17:26 
Se ham der ligger nr 1's replay. Det er grotesk ulækkert :/

Men jeg har naturligvis stemt ESPgaluda II. Det er fremragende trods alt :)

EDIT: Jeg forstår heller ikke at man kan skubbe til skudene...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/01-11 17:54 
Jeg synes Esben Galuda er et rigtig godt spil, hvorimod Max and the Magic Marker er et temmelig kedeligt stykke gimmick-værk, så den her er nem. :)
nerosnerosSkrevet 04/01-11 18:05 
CAVE TAKES PIE ...FROM WAY DOWN TOWN!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 04/01-11 19:53 
No doubt!
Spiller nu: Travis Strikes Again: N..., Mega Man 11, Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 04/01-11 20:13 
Original puzzle-platformer eller generisk shmup - ikke et svært valg :-)
NaieraNaieraSkrevet 04/01-11 20:19 
Der er sgu ikke noget generisk ved et eneste af Caves shmups.
There are five lights.Spiller nu: Ni No Kuni II: Revenant..., Fallout 76
ChronoChronoSkrevet 04/01-11 20:21 
Jeg ved det :-)

Men hvis man ikke lige er inde i genren ligner de nu hinanden ret meget.
enfenenfenSkrevet 04/01-11 21:06 
Pas på denne
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 04/01-11 23:02 
Jeg synes nu også Max and the Magic Marker er temmelig generisk, hvis jeg skal være helt ærligt. Måske er det ikke en direkte klon af noget, men idéen er stadig ikke sønderligt originalt. Jeg synes det kræver mere end en gimmick for et spil at være originalt. Det skal også være en sjov gimmick, der fungerer. Se f.eks. på World of Goo, der er et pissefedt eksempel på et originalt puzzle-spil.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-11 23:21 
Men den 'gimmick' fungerer jo fint og efter hensigten i M&tMM? Siden hvornår behøver et spil også være sjovt for at være originalt, det er vel en individuel sag.

Spillet er ganske originalt, at der er så er komplet mangel på variation er så en anden ting.

Det får min stemme, dog mest fordi jeg er træt af overhyped Cave spil.
760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig