X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2010

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-11 15:55 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2010 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, men vi har skelet lidt mindre til udgivelsesdatoer og lidt mere til, hvad folk har spillet i løbet af året. Selvom der har været flere gode spil i år, så har det stadig været svært at finde gode nomineringer, fordi en overvældende del af de bedre titler er efterfølgere, der i højere grad finpudser gamle spil, end leverer en helt ny spiloplevelse.

Derfor er der måske også flere velkendte titler med i år, men vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finalen
Red Dead Redemption (PS3/X360)

760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-11 21:20 
neros>
Fra nu af stemmer vi alle sammen ensrettet så vi kan få "de rigtige" årets spil til tops!

"Deja-vu" Fornemmelsen af at have oplevet noget før. Kan fremkaldes af blandt andet mangel på søvn eller en tumor i hjernen.
BeanoBeanoSkrevet 12/01-11 21:30 
høhø!
nerosnerosSkrevet 12/01-11 21:32 
Jeg så også den sorte kat to gange!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 12/01-11 21:45 
Da det nok ikke fremgår særligt tydeligt i år med de mange efterfølgere, og som forskud på "hvorfor er fps X og bilspil Y ikke med"-diskussionerne, så vil jeg bare lige igen bemærke, at vi i udvælgelsen favoriserer titler der gør noget nyt eller anderledes, ligesom vi gør det omvendte med gentagelser og opfølgere.

Det burde faktisk aflede en helt anden diskussion, for mens der bestemt har været mange spil i den helt gode ende i 2010, så er det næsten skræmmende hvor mange af dem der er efterfølgere eller - i bedste fald - kopier af andre spil. Uden store protester kunne vi have valgt lutter efterfølgere som kandidater. Det er i mine øjne sørgeligt at markedet og mediet har udviklet sig så man næsten kun kan lave gode spil på den måde, for det medfører åbenlyst stagnation.

Men det er som sagt en anden diskussion. Bare til forberedelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem Fates, Rise Of The Tomb Raider..., Final Fantasy XV
CoreCoreSkrevet 12/01-11 23:16 
DARKSIDERS - YAY!

GOTY!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 13/01-11 08:31 
Har ikke spillet Infinite Space, men synes det ser rigtig spændende ud. Jeg vælger dog at stole på Chronoss' vurdering, da han plejer at vide hvad han snakker om, og stemmer Darksiders på baggrund af at jeg selv blev ualmindeligt godt underhold af det spil, faktisk et af årets absolut bedste oplevelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 13/01-11 09:04, rettet 13/01-11 09:40 
Sumez>
Jeg vælger dog at stole på Chronoss' vurdering, da han plejer at vide hvad han snakker om

Til ære for Johannes skal dette lige quotes for det er måske både første og sidste gang han nogensinde hører det :p Og herefter lige en smagsprøve på hvad han mente for et par år siden, men han kan jo også være blevet klogere!

Nummer tre fra oven...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 13/01-11 09:18 
Hoho :-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/01-11 09:30 
Ah, ja... lad os lave dette til en tråd om Johannes :D
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 13/01-11 09:43 
Infinite Space for bare at være på tværs...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HankyHankySkrevet 13/01-11 09:50 
Samme her ;P
Spiller nu: Dead Rising, Progear No Arashi, Windjammers
Bede-xBede-xSkrevet 13/01-11 10:00, rettet 13/01-11 10:01 
RJK>
Spillets stil og Remedys forhistorie in mente har jeg begrundet håb for, at det er en titel hvis kvaliteter jeg vil sætte meget stor pris på.

Du kommer til at blive skuffet. Det tager præcis fem minutter før konceptets potientiale er smuldret mellem hænderne på Remedy og spillet er degenereret til et simplet skydespil med en forudsigelig struktur. Komplet med slowmotion i actionsekvenserne, så man ikke er i tvivl om, hvad der vægter højt på deres skala.

Det var i hvertfald mit indtryk i de timer, jeg spillede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CronossCronossSkrevet 13/01-11 11:16, rettet 13/01-11 11:29 
De bedste og skarpeste kritikere er dem, som formår at skabe debat. De ringeste er dem, som blindt fastholder synspunkter uden selv at gøre sig erfaringer med selve objektet ;-)

Kristensen>
Infinite Space for bare at være på tværs...

Dette illustrerer vist fint min Kingdom Hearts vurdering ;-)

Bede-x>
Det tager præcis fem minutter før konceptets potientiale er smuldret mellem hænderne på Remedy og spillet er degenereret til et simplet skydespil med en forudsigelig struktur.

Dette er jeg som sådan enig i - Alan Wake kan være både frustrerende og trivielt, men har dog en stemning og en historie som vil mere og andet end man normalt ser i genren. Derfor er Alan Wake lidt den direkte modsætning til Vanquish, som er super underholdende og virkelig veludført ud fra rent spiltekniske termer, men som måske ikke indeholder den store narrative dybde. Begge spil er fremragende, men på forskellige punkter.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 13/01-11 11:55, rettet 13/01-11 11:55 
Betyder det, at KH fik 4/10 fordi du ville være på tværs? ;)

Den her duel fuldstændig ligegyldig i samme grad som SMG2 mod Angry Birds var. Infinite Space er nomineret og mere kan ingen andre spil end vinderen tage med sig når afstemningen er bygget op på denne måde.

Men er du ikke flink lige at nævne hvilke andre DS rpg fra 2010 der burde have været nomineret i stedet for IS? Det kunne jo være der var noget interessant imellem :)
SumezSumezSkrevet 13/01-11 12:03 
For the record er det misbrug af vurderingssystemet (dvs. ikke tilladt) at give vurderinger, som er lavere end man objektivt mener, "for at være på tværs". Men går ud fra at Johannes også har mere fornuftige begrundelser for denne bedømmelse.

Det er selvfølgelig heller ikke fair at stemme på et spil, man ikke tror på er bedre end det andet, "for at være på tværs", i denne konkurrence, så håber ikke Kristensen og Hanky var seriøse omkring den kommentar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
CronossCronossSkrevet 13/01-11 12:13 
Selvfølgelig har jeg helt reelle grunde til at vurdere KH som jeg gør - det er et spændende spil, der til dels ødelægges af vanvittigt frustrerende designbeslutninger, som stort set alle løses i den glimrende efterfølger - men det hører vel ikke helt hjemme i denne tråd.

Som Kristensen ønsker skal han få:

- Avalon Code
- Dragon Quest IX
- Final Fantasy The 4 Heroes of Light
- Golden Sun: Dark Dawn

Ikke at jeg synes at de skal nomineres, men de er alle bedre end Infinite Space, som jeg blot - stilfærdigt - syntes var et spøjst valg på en topliste. DQIX kan selvfølgelig nå at komme med endnu, men det er uden diskussion det bedste rpg udgivet i europa til DS i år. Strange Journey er det bedste alt i alt, men nu er vi jo ikke bosat i staterne ;-)
SumezSumezSkrevet 13/01-11 12:16 
DQ9 blev så vidt jeg husker droppet da flere stemte for at det simpelthen var for ringe. Jeg har ikke selv spillet det og skal ikke kunne udtale mig om det, men jeg formodede nu også det var et rigtig godt spil, og det er jo umådeligt populært i Japan.
Infinite Space er nok mere "interessant" end i hvert fald DQ, FF og GS-spillene i og med at det er en original IP. Jeg synes nu også jeg har hørt meget godt om spillet.
CronossCronossSkrevet 13/01-11 12:19, rettet 13/01-11 12:20 
Det er også et langt stykke af vejen en fin begrundelse - bortset fra at IS altså ikke er ret godt og derfor måske ikke burde få helt så meget serveret, blot ved at være en original IP. Det er Naughty Bear vel også, men det er (forhåbentlig) ikke med på listen :-)

Avalon Code er desuden en original IP, som er langt mere interessant og er bedre udført end IS.
SumezSumezSkrevet 13/01-11 12:22 
Jeg har slet ikke hørt om det :(
CronossCronossSkrevet 13/01-11 12:28 
Jeg tror ikke at det er specielt kendt, men det er rigtig ærgeligt, for det er faktisk både sjovt og meget anderledes end andre spil i genren. Her er Infinite Space ret klassisk, på trods af sin overflade.
Men lad os komme tilbage til at hylde et af årets allerbedste spil - Darksiders!
Bede-xBede-xSkrevet 13/01-11 12:46, rettet 13/01-11 12:52 
Det ville være positivt, hvis P:R prisen til årets spil fremover gik til spil, som gik i nye retninger eller vil mere med mediet. De ville selvfølgelig stadig skulle besidde en god portion kvalitet, ved siden af de elementer som gør dem unikke, for at komme i betragning til at blive udtaget.

Således ville Amnesia:DD* blive nomineret frem for Alan Wake.

Men det kræver selvfølgelig at man dropper at udtage velproducerede metervare spil som God of War 3, Darksiders o.lign. De kan være fine nok i sig selv, men bliver de ikke hyldet nok andre steder?

* Bare et eksempel. Har ikke spillet Amnesia endnu, men det virker interessant.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 12:54, rettet 13/01-11 12:55 
Jeg syntes ikke P:R staben skal begynde at være smagsdommere over hvilke spil der går i nye retninger og hvilke der ikke gøre det - det er meget subjektivt. Syntes den nuværende model er tilstrækkelig.
Men hvis P:R drengene vil kåre deres egen GOTY ud over aftemningen, kunne det være udemærket.
nerosnerosSkrevet 13/01-11 13:34 
Beano>
Men hvis P:R drengene vil kåre deres egen GOTY ud over aftemningen, kunne det være udemærket.

Det synes jeg ville være en glimrende ide som til kontrast til den her afstemning!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/01-11 13:38, rettet 13/01-11 13:40 
Sumez>
For the record er det misbrug af vurderingssystemet (dvs. ikke tilladt) at give vurderinger, som er lavere end man objektivt mener, "for at være på tværs". Men går ud fra at Johannes også har mere fornuftige begrundelser for denne bedømmelse.

Så misbruger du sgu også systemet med din 5/10 til Shinobi III ;)

Jeg vil så gerne se dig spille det spil. Du må gøre et eller andet fuldstændigt forkert.

Sumez>
Det er selvfølgelig heller ikke fair at stemme på et spil, man ikke tror på er bedre end det andet, "for at være på tværs", i denne konkurrence, så håber ikke Kristensen og Hanky var seriøse omkring den kommentar.

Jeg synes det er mere hul i hovedet, når folk skiver ting som: "Jeg har ikke spillet nogen af de to, men stemmer på.."
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 13/01-11 13:55 
Killer Bean 2>

A hva?!!!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/01-11 14:03 
Ja, jeg kan godt gå med til, at et par stykker kun giver det 8/10..

... men 5/10 giver ingen mening.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/01-11 14:11, rettet 13/01-11 14:13 
Killer Bean 2>
Jeg vil så gerne se dig spille det spil. Du må gøre et eller andet fuldstændigt forkert.

Jeg har i hvert fald ikke givet det den karakter for at "være på tværs". Jeg synes ikke spillet er dårligt, men er ude af stand til at se hvad der gør det bedre end middelmådigt. Men det er der jo ikke nogen grund til at diskutere igen-igen, en af os kan jo tage det med til SSKT6, så kan jeg prøve det igen der.

Jeg tror bare jeg vil undlade nogensinde at spille Rolling Thunder-spillene og vurdere dem, for dem har jeg GODT NOK også svært ved at forstå hvorfor I går op i en spids over. :)
RJKRJKSkrevet 13/01-11 14:13 
Cronoss>
Jeg tror ikke at det er specielt kendt

Jeg har så spillet Avalon Code, og det er da i hvert fald helt irrelevant i dette selskab :) Men smag og behag...

Vi smagsdømmer en del, men prøver vel at finde en balance i det. Der er jo nogen der er utilfredse uanset om man fokuserer på det brede eller det smalle, eller om vi kårer noget selvstændigt. Vi har prøvet det hele og fået brok for det hele. Så lev med det som det er :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem Fates, Rise Of The Tomb Raider..., Final Fantasy XV
CronossCronossSkrevet 13/01-11 14:17, rettet 13/01-11 14:17 
Som sagt - i mine øjne er alle titlerne irrelevante i denne sammenhæng, undtagen DQIX. De andre titler er simpelthen ikke gode eller innovative nok.
Ellers er det helt fint med smagsdommeri og jeg synes der er en fin balance mellem smalle titler og populære spil.
nerosnerosSkrevet 13/01-11 14:17 
Sumez@: Du er mærkelig? :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 14:18, rettet 13/01-11 14:19 
Jeg mente naturligvis at der ikke skulle gå alt for meget smagsdømmeri i det. Når der kun er plads til 32 titler i afstemningen er der klart pillet mange titler fra - ellers bliver vi jo aldrig færdige med at stemme på 2010 spillene før vi skal igang med 2011 :D
RJKRJKSkrevet 13/01-11 14:19 
Cronoss>
Som sagt - i mine øjne er alle titlerne irrelevante i denne sammenhæng, undtagen DQIX.

Jeg kan trøste dig med at Infinite Space kom med på et af de sidste mandater, og at DQIX var meget inde og ude omkring samme placering. Så det er skam ikke fordi vi bare ignorerede det, selvom vi ultimativt undlod at tage det med.
CronossCronossSkrevet 13/01-11 14:22, rettet 13/01-11 14:24 
Det går nok ;-)

Syntes bare det lugtede lidt for meget af at man ikke havde prøvet Infinite Space, men syntes at det så innovativt ud - så ville jeg bare lufte et modsatrettet synspunkt, baseret på mange timers irritation over spillet :-)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/01-11 14:46 
Har i bare smidt alle de nominerede ned i en stor hat og trukket dem tilfældigt imod hinanden?

Jeg synes de forskellige 'matchups' bærer præg af tilfældighed nemlig. Det virker meningsløst, mildt sagt.

Måske burde man tænke lidt over hvilke spil der kommer op mod hinanden i første runde? Fx så spil for samme genre kommer mod hinanden og så handheld spil ikke kommer op imod ps3/wii/360 favoritterne fra start, men op imod hinanden i stedet.

Det ville nok gøre det hele en smule mere interessant hvis man strukturerede det ordenligt.
LarsGLLarsGLSkrevet 13/01-11 15:48 
Ligesom det er en skam, at Alan Wake ryger ud så tidligt. Det kan godt give et lidt skævt billede af spillenes reelle 'styrkeforhold'.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 13/01-11 16:20 
Sumez>

Er det fair at stemme i en duel hvor man ikke har prøvet begge spil? Jeg stemmer på præcis samme grundlag som alle andre hvor tyndt det så end må være. Vinderen bliver ikke den jeg håber alligevel, men der er godt nok mange spil jeg helst ikke ser vinder og her er Darksiders iblandt.
Man skal altså passe på, at sådan en afstemning ikke bliver for højtidelig.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/01-11 16:36 
Beano>
Jeg syntes ikke P:R staben skal begynde at være smagsdommere over hvilke spil der går i nye retninger og hvilke der ikke gøre det - det er meget subjektivt.

Så er det da godt at efterfølgere helt objektivt ikke kan gå i nye retninger...

/sarcasm
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-11 17:50 
Nåh, men det er jo også bare spil. Vi kan jo kun stemme på det vi selv syntes er godt :)
RJKRJKSkrevet 13/01-11 18:12 
Darksiders tager pladsen i anden runde med 70% af stemmerne.

Og der er flere efterfølgere at stemme på i 13. kamp.
HeroldHeroldSkrevet 13/01-11 18:16 
Alt andet end en stemme til Mass Effect 2 vil være tragisk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-11 18:24 
Mass Effect 2 er super fedt. Jeg kunne virkelig godt lide det med at den hiver ting ind fra din save-fil fra etteren og jeg glæder mig rigtig meget treeren for at se hvilke beslutninger der bliver båret over i det.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-11 18:27 
Av det er et svært valg. Begge spil har bragt mig mange gode timer.
Siger Mass effect her da det nok er den fedeste sci-fi fortælling i lang tid.
Var Mass Effect en film ville den få Avartar til at ligne noget James Cameron have lavet i et badekar.
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/01-11 18:28 
Det er faktisk så godt at jeg overvejer at spille PS3-udgaven som udkommer i næste uge :P
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 18:30 
ME2 leverede en af mine bedste spiloplever sidste år, så den fik min stemme.

F3 fangede mig ikke.
RuneSPRuneSPSkrevet 13/01-11 18:56 
Mass Effect 2, uden tvivl.
ChronoChronoSkrevet 13/01-11 18:59 
Jeg er i gang med 1'eren som er så godt at jeg godt tør smide en stemme på 2'eren :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 13/01-11 19:36 
Mass Effect 2
What is the Matrix?Spiller nu: Call Of Duty: WWII, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-11 19:38, rettet 13/01-11 19:39 
King Chaos>
Det er faktisk så godt at jeg overvejer at spille PS3-udgaven som udkommer i næste uge :P

Dont bother.. Bioware har sagt at det ikke kommer til at se bedre ud selv om det bruger ME3 grafik motoren. Kun at det har alle de udgivet DLC med fra start. Men ja.. det er helt klart mere end en gennemspilning værd
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 19:40 
Faktisk hyper Bioware PS3 ugaven som flottere ... men jeg syntes nu ikke den var flottere vurderet udfra demoen. Bemærkede ihvertfald mere tearing.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-11 20:05 
Mente ellers det var Bioware selv der havde sagt det..
Men her videoen der bekræfter at spillet faktisk virker bedre på Xbox360 end PS3. Man skulle ellers tror at siden de brugte ME3 motoren at det ville være sådan.

ME2 - 360 version Vs. Ps3 version
760 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig