X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDMI version?


Svar
RJKRJKSkrevet 28/12-10 16:48 
Jeg skal ikke bruge det til noget, så det er ikke særligt vigtigt, men jeg undrer mig, og tænker nogen må vide det :)

Jeg har en ældre 50" Sony skærm med HDMI, som der aldrig har været problemer med. Jeg har normalt blandt andet min PS3 (PAL 80GB) sat til via HDMI. I dag prøvede jeg så at sætte en bekendts japanske PS3 til (også den første model med Emotion Engine osv.), og fjernsynet registrerer intet signal via HDMI. PS3'en virker via HDMI og vi prøvede alle relevante indstillinger via en computerskærm med HDMI, som fint kunne se signalet. Jeg tror vi testede alt i kabler, indgange osv. osv., men hver gang med samme resultat. Alt virker - bare ikke lige præcis kombinationen af den japanske PS3 og den specifikke Sony skærm.

Så, er forklaringen at den japanske PS3 kører med en anden HDMI version, som min skærm er for gammel til at forstå eller sådan noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 16:57 
Prøv at holde power knappen inden under boot - så nulstiller den display settings. Kan være konsollen er sat til en video mode som TV'et ikke understøtter?
RJKRJKSkrevet 28/12-10 17:20 
Som sagt: alt det er prøvet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/12-10 17:20 
Ja, hvis det er et ældre TV du har ligesom mit der ikke kan køre helt op i 1080p (mit kører kun op til 1080i), så kan det være at det ikke vil vise noget hvis PS3'en er sat op til at køre 1080p
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 17:25, rettet 28/12-10 17:26 
RJK>
Som sagt: alt det er prøvet :)

Du skrev ikke at i havde nulstillet display settings ;)

Hvilket TV er problemet med?
RJKRJKSkrevet 28/12-10 17:30 
Jeg mener vi prøvede alt. Også at slå 1080p fra, som det rigtigt nok ikke kan køre. Men ingen forbedring.

Kan det være noget med hvordan signalet er komprimeret? Nogen der ved noget om HDMI versioner på PAL/Jap PS3'er?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 17:38 
Mener det er 1.3(a?) men bagudkompatibel med ældre HDMI standarder - har ikke hørt om der er forskel på jap og EU maskiner når det kommer til HDMI.
Andre indstillinger end kun opløsning som kan give problemer, derfor en display reset under opstart burde have løst det.
JmogJmogSkrevet 28/12-10 21:44 
Er begge maskiner opdateret med nyeste systemsoftware? Hvis ikke, så kører de nemlig ikke HDMI 1.3 - jeg tror de launchede med HDMI 1.1

1.2 og 1.3 blev de opgraderet til via softwareopdateringen.
NaieraNaieraSkrevet 28/12-10 21:57 
Jeg kan ikke se hvad HDMI-version skulle have af indflydelse her. Hvis nogle enheder ikke understøtter f.eks. 1.3, så mister man bare de features der er i den version. Alt er bagudkompatibelt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/12-10 09:00, rettet 29/12-10 09:02 
Jmog>
Hvis ikke, så kører de nemlig ikke HDMI 1.3 - jeg tror de launchede med HDMI 1.1

Ikke iflg. wikipedia og Sony'e egen dokument fra 2006:

"All models include: Blu-ray/DVD/CD drive, HDMI 1.3a, Bluetooth 2.0, Gigabit Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) and PlayStation backward compatibility through software emulation."

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3

http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/060922e.pdf

HDMI 1.4 er vist kommet med ifm. 3D firmware opdateringen, men ikke sikker.
JmogJmogSkrevet 30/12-10 00:28 
Beano>
HDMI 1.4 er vist kommet med ifm. 3D firmware opdateringen, men ikke sikker.

Hvilket jo er længe efter PS3 launchede. HDMI 1.3 var slet ikke opfundet da.

Og Naiera, jeg ved godt at det intet burde have at sige, men Runes problem giver jo ikke nogen mening, så det er bare et skud i tågen. Der må jo være en forskel af en eller anden art på de to PS3-maskiner.
BeanoBeanoSkrevet 30/12-10 00:32 
Jmog>
Hvilket jo er længe efter PS3 launchede. HDMI 1.3 var slet ikke opfundet da.

Nej men den launchede med 1.3 og ikke 1.1 som du skrev :)
RJKRJKSkrevet 30/12-10 00:50, rettet 30/12-10 00:52 
Jmog>
Er begge maskiner opdateret med nyeste systemsoftware?

PAL'en er, JAP'en er ikke.

Og det er ikke et problem da jeg ikke skal bruge den anden - men man bør jo prøve at forstå de ting, man ikke forstår :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 30/12-10 01:04 
Beano>
Nej men den launchede med 1.3 og ikke 1.1 som du skrev :)

Det var satans, du har ret. PS3 kom i juni 2006. HDMI 1.3 var november.
BeanoBeanoSkrevet 30/12-10 07:24 
Omvendt .... HDMI 1.3 i juni og PS3 i nov :)
JmogJmogSkrevet 30/12-10 21:53 
Doh!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig