X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Two Worlds II


Svar
XsaneXsaneSkrevet 20/12-10 21:48 
Jeg vil bare lige anbefale Two Worlds II. Da jeg tror det godt kan blive overset pga. Two Worlds 1,fik dårlig kritik. Jeg er 5 timer iden i spillet, og er meget positiv over det visuelle, framerate og voice acting, for mig føles det som et mix af Assassin's Creed for det visuelle og styring, og nået Oblivion for rpg elementer. Spiller det på xbox360.
72 emne(r).
1 2 > »

Svar
XsaneXsaneSkrevet 20/12-10 21:48 
Jeg vil bare lige anbefale Two Worlds II. Da jeg tror det godt kan blive overset pga. Two Worlds 1,fik dårlig kritik. Jeg er 5 timer iden i spillet, og er meget positiv over det visuelle, framerate og voice acting, for mig føles det som et mix af Assassin's Creed for det visuelle og styring, og nået Oblivion for rpg elementer. Spiller det på xbox360.
SumezSumezSkrevet 21/12-10 08:16 
Tak for anbefalingen, det lyder interessant synes jeg. Jeg synes ikke det første Two Worlds så -så- ringe ud - det var en smule amatøragtigt, men havde nogle gode idéer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/12-10 08:57 
Jeg gik bevidst uden om etteren, fordi det så for svagt ud, men toeren ser ud til at have rettet op på mange ting (måske ligesom AssCreed 1 --> 2 også er et spring i den rigtige retning). Jeg er ret sikker på, at TW2 skal have en chance hos mig.
SumezSumezSkrevet 21/12-10 08:58 
Jeg kan se at det har været ude i nogen tid - findes der slet ingen demo til det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/12-10 09:36 
Øh... lidt forvirret nu! Kommer det ikke først i januar? Jeg troede der blev snakket om en review copy.

Release date 14/1-11
SumezSumezSkrevet 21/12-10 10:06 
Ok så er datoen på P:R forkert :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-10 12:00, rettet 21/12-10 12:01 
Spillet har forskellige udgivelsesdatoer alt efter hvor man bor i Europa. Det er ude i Danmark nu. Butikkerne i Aalborg har haft i hvertfald 360 versionen et stykke tid. Sikkert også de andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/12-10 15:57 
Ah, så fandt jeg datoerne.

26. nov. i "Nordic region" - 14. jan. i UK
KilroyKilroySkrevet 26/12-10 19:08 
Damnit, hvorfor skulle jeg læse denne her tråd? Jeg har nu i de sidste par dage gået og tænkt på det spil, uden at have set noget rigtigt til det.
Nåh, butikkerne åbner jo i morgen...
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 27/12-10 08:11, rettet 27/12-10 08:11 
Jeg tror bare jeg venter til det kommer i England, det er vist lige i overkanten at penge firehundrede kr ud for spillet i danske butikker, blot fordi det SER godt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-10 11:23, rettet 27/12-10 11:25 
Ja, så hellere vente et par uger og få det for under 300,-
Eller vente en måneds tid efter det, så er den sikkert nede i 200,-
Ingen hastværk herfra...
nerosnerosSkrevet 27/12-10 17:03, rettet 27/12-10 17:08 
Kan man spille det i online co-op?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-10 18:27 
Det ser det ud til

http://twoworldsvault.ign.com/View.php?view=Editorials.Detail&id=63

men jeg ved ikke hvordan det fungerer. Mon det er ligesom Fable 2, med drop-in/out og man spiller i en host-verden?
nerosnerosSkrevet 27/12-10 21:01 
Jeg kunne godt bruge et stort online RPG multiplayer spil.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 27/12-10 21:40 
Så har Activision-Blizzard lige spillet til dig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 27/12-10 22:32 
neros>
Kan man spille det i online co-op?

Jeg er væsentlig mere interesseret i offline co-op, men det kan man vist ikke :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 27/12-10 22:51 
Wehner>
Så har Activision-Blizzard lige spillet til dig :)

WOW?

Nej tak :-) Det skal være ligesom det her eller i stil med Oblivion. WOW universet har ALDRIG sagt mig noget.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/12-10 16:49, rettet 29/12-10 17:56 
Jeg så spillet i dag i Stereo Studio til 499kr. Jeg var fristet men købte det ikke...

Andre som har købt det?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-10 17:40 
Der er sgu da noget rivende galt med danske spilpriser! Hvis man kan holde ud at vente 2 uger endnu kan man få det til det halve i UK! Jesus H. Christensen!
nerosnerosSkrevet 29/12-10 17:57 
Ja enig og nye spil koster 549kr i blockbuster!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-10 19:04 
Spell systemet ser ihvertfald rigtigt interessant ud.

Troldmand
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/12-10 20:40 
Vores anmelder var ikke særlig begejstret. Da jeg fik fremvist spillet i Köln, havde jeg ellers forhåbninger om at det ville blive godt... :/

2W2
BeanoBeanoSkrevet 29/12-10 20:49 
Ydr... tror jeg overfører mine TW2 penge til GOTY 2011 der kommer om 3 uger ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-10 21:52 


Awwww shucks! 45%?
HeroldHeroldSkrevet 29/12-10 21:57 
Beano>
Ydr... tror jeg overfører mine TW2 penge til GOTY 2011 der kommer om 3 uger ;)

LPB2? Det' nice!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/12-10 22:42, rettet 29/12-10 22:43 
Hm ham anmelderen lyder som om han har nogle lidt skæve prioriteter i forhold til genren, og det er ret rodet skrevet, så jeg vælger mig ikke at hænge i den og håber der kommer en demo så vi selv kan prøve spillet først.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/12-10 00:17 
Ja, jeg tror også hvis du venter længe nok bliver det til Oblivion 2 ;)
SumezSumezSkrevet 11/02-11 10:02, rettet 11/02-11 10:02 
Modtog spillet i går. Coolshop solgte en "brugt" udgave af royal edition til 200kr inkl. forsendelse, hvilket var langt billigere end at købe den normale udgave af spillet.

Royal edition er jo åndssvagt stor, en kæmpe æske med dvd, artbook, kort, musemåtte(??) og en stor, grim plasticfigur. Selve X360-casen var stadig forseglet og urørt.

Er spændt på at se hvad spillet er værd, tror min kæreste kommer til at bruge hele weekenden på det mens jeg er i Næstved :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-11 10:13 
Det har bedre voice acting, er noget mere indelukket, men besidder ellers de samme kvaliteter som det første. Spillet er meget buggy efter 10+ timers spil, så jeg ville nok anbefale at vente på en patch. 15+ timers gameplay, 30+ crashes. Jeg siger det bare.... :)

Alternativet er at lade være med at åbne for mange missioner af gangen, da det synes at gøre det ustabilt. PC versionen er blevet patched, mens konsolversionernes rettelser var hos Microsoft/Sony, sidst jeg undersøgte det. De kan evt være kommet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/02-11 10:32 
Bede-x>
15+ timers gameplay, 30+ crashes. Jeg siger det bare.... :)

Stadig en bedre statistik end Morrowind :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/02-11 13:29, rettet 11/02-11 13:30 
Bede-x:

Læste noget om, at man kan bygge huse i byerne. Er det rigtigt, og er det i så fald godt lavet, som at man ikke bare vælger et færdig-designet hus?
Bede-xBede-xSkrevet 14/02-11 08:51, rettet 14/02-11 08:51 
Jeg har ikke leget rundt med sim-delen alene af den grund, at jeg ikke er stødt på det i singleplayer. Min fornemmelse siger mig, at det er forbeholdt multiplayer eller også gemmer det sig bare godt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 21/02-11 09:47 
Med forbehold for at jeg faktisk ikke har spillet spillet, men kun ageret tilskuer en god vej gennem spillet, må jeg konkludere at jeg er fuldstændig uforstående overfor den anmeldelse, King Chaos linker ovenfor. Jeg ved ikke hvor indtrykket at et ufærdigt spil, mangelfulde animationer, og det der med at løbe rundt med fjenderne i halen for at regenerere health kommer fra.
Bede-X's crashes er vi heldigvis heller ikke stødt på, eller i hvert fald ikke i samme omfang. Spillet har crashet én enkelt gang, og så har vi været ude for en enkelt mini-sidequest der ikke kunne løses pga. en ting der ikke kan samles op - derudover var der et hul man kunne falde ned i, som man ikke kan hoppe ud af, hvilket dog ikke medførte være konsekvenser end at man blev tvunget til at teleportere sig ud. :P


Two Worlds II virker tværtimod som et utroligt velgjort og helstøbt spil. Spillet er både latterligt stort, og utroligt flot, og ligeså meget som spillets system og verden "låner" fra Oblivion, er byerne opbygget efter Assassin's Creed-skabelonen, og ligner faktisk fuldstændig noget fra AC1 - jeg er virkelig overrasket over at de har turdet poste så mange penge i dette spil efter 1'erens fiasko(?), men resultatet er en storproduktion, der er noget ru i kanten, hvor mange ting ikke fungerer optimalt, og der ikke mindst er en del fejl hist og her, men til gengæld masser at gå til.
For at sætte det hele lidt i perspektiv, har vi brugt over 20 timer på spillet nu, og stadig kun udforsket de mindre øer. Ca. midt øverst på verdenskortet er der en meget stor ø/kontinent, som er en del større end hele det område der allerede er kortlagt, men som stadig ligger uudforsket hen. Der er konstant en masse små quests at løse for samtlige figurer man støder på, og spillets udbud af forskellige typer fjender og mere eller mindre neutrale dyr i de forskellige områder er direkte imponerende, og IMO noget især Elder Scrolls-serien kunne lære rigtig meget af.
Two Worlds II er et spil for folk der godt kan lide at udforske endeløse, smukke områder, og rende ad helvede til på egen hånd og løse sidequests i stedet for at følge spillets historie. Vil man have solid historiefortælling og tight gameplay er det ikke spillet, man bør opsøge.


Spillets bagsider synes jeg primært ligger i at udviklerne af og til ikke har taget spillet særlig seriøst, og bl.a. figurernes utroligt ubehøvlede sprog og tendens til ikke bare at bande, men at bruge decideret nedladende udtryk synes jeg er fuldstændig unødvendigt, selvom man måske kan mene at det giver spillets mere "karakter". Derudover virker spillets historie fuldstændig ligegyldig og er meget passende kørt i baggrunden, og systemet med at styre både en fighter, mage og rogue-type figur samtidig synes jeg virker som en udvanding af genren der reflekterer tidens slappe forhold til restriktioner i spil lidt mere end jeg bryder mig om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-11 11:35, rettet 21/02-11 11:51 
Sumez>Bede-X's crashes er vi heldigvis heller ikke stødt på, eller i hvert fald ikke i samme omfang.

Det er blevet patched.

Sumez>Ca. midt øverst på verdenskortet er der en meget stor ø/kontinent, som er en del større end hele det område der allerede er kortlagt, men som stadig ligger uudforsket hen.

SPOILER

Du bliver nok skuffet, for den store ø kan du kun udforske langs kysten. Man glæder sig første gang, man får fat i båden eller en anden måde at komme over vandet på, men det er lidt antiklimaks at finde ud af, at alt er afspærret af bjerge. Det er til gengæld ret fedt, at man hele tiden kan se borgen på den store ø, mens man udforsker de andre øer, for det gør, at man konstant får sin nysgerrighed pirret ift. hvad bygningen i distancen mon indeholder. Den slags er dog udført bedre i det første spil.

Alt i alt tager TWII omkring 15-30 timer at gennemføre, hvilket er fint, men ikke helt så meget som man forstiller sig, når man ser den enorme uudforskede ø.

SPOILER SLUT.

Jeg vil stadig ikke kunne give TWII særligt højt, for det er ligesom det første for upoleret og man ender hurtigt i en stop-start rutine mht saving, da alt er så farligt, at man for at overleve må bruge for meget tid på savemenuen.

Samtidigt er det skuffende at det er så indelukket ift det første spil, men i det mindste er voice acting blevet bedre(omend ikke god).

Spiller man de her spil for udforskningen og kan man tilgive en række fejl, bør man give TW spillene en chance. De er ikke objektivt gode(faktisk dårlige), men jeg nød dem personligt mere end fx Oblivion og Fallout, fordi de har mere varierede verdener og sjovere opgraderingssystemer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 24/02-11 20:29, rettet 24/02-11 20:36 
Jeg har lavet mig en archer for at løbe lidt rundt og lege, nu hvor spillet kører bedre, men kan det virkelig passe, at man ikke kan inverte styringen, når man zoomer ind?

Når jeg ændrer den ene invert option, jeg kan finde, gælder det kun så længe man ikke er zoomet ind. Så man skal tilsyneladende sigte på en måde normalt og med omvendt styring når man zoomer, hvis man er vant til at spille med invert. Det er jo helt håbløst og gør archeren tæt på ubrugelig for mig.

Mine options er i øvrigt sat til invert i dashboarded.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 21/07-11 09:46 
Er lige ved at købe det her spil pga det interessante magic system (ser ud som om at melee combat stinker). Anyways, skal jeg købe det til ps3 eller xbox? Har ikke kunne finde ordentlig info omkring forskellen på de to.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/07-11 10:16 
Allerførst! VENT!

Der kommer en GOTY-udgave til efteråret, hvor der ud over at være rettet en bunke spildræbende glitches og crashes også er inkluderet en DLC-pakke.

Jeg kender ikke noget til forskel mellem platformene, men går selv og venter på X360-versionen...

Two Worlds 2 Velvet
BeanoBeanoSkrevet 21/07-11 11:51 
Nu vil jeg nødig fornærme fans af spillet og jeg har slet ikke prøvet det selv... men alligevel... GOTY edition?
SumezSumezSkrevet 21/07-11 11:53, rettet 21/07-11 11:53 
Betyder "Game of the year" efterhånden ikke bare "Spillet inkl. alle udvidelser"? :P
Makes perfect sense
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/07-11 12:14 
Betegnelsen er ihvertfald noget udtyndet må man konstatere :)

Ultimate Edition eller lign. ville passe bedre IMO.
jaesjaesSkrevet 21/07-11 14:47 
Hyakotake>
Der kommer en GOTY-udgave til efteråret, hvor der ud over at være rettet en bunke spildræbende glitches og crashes også er inkluderet en DLC-pakke.

Jeg tror nu ikke, der er rettet fejl - der står i hvert fald hverken noget om det på dit link eller i den officielle pressemeddelelse :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/07-11 01:25 
Der er rettet fejl.

"More to the point, the Velvet GOTY Edition comes with the September-bound Pirates of the Flying Fortress expansion, which fixes nearly as much scurvy content as it adds.

The GOTY Edition also contains a multi-lingual and up-to-date patched version of the Two Worlds II game."

Ergo, det er ikke den samme iteration, som er udgivet tidligere...

Eurogamer info
SumezSumezSkrevet 22/07-11 08:35 
Man må da håbe at de patcher den eksisterende version også, ellers er det virkelig et lamt træk fra udgivernes side.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/07-11 22:37 
Det er utroligt så kryptiske udgivere kan være i pressemeddelelser - pressemeddelelsen til Flying Fortress forklarer ikke, om forbedringer/tilføjelser kun er gældende for de nye områder, eller om de har bredt sig til resten af spillet. Læste lidt i et interview, og der lød til det, at det var muligt, men de ville ikke sige noget konkret.

Hyakotake>
"The GOTY Edition also contains a multi-lingual and up-to-date patched version of the Two Worlds II game."

Det kan vel godt bare betyde, at GOTY kommer med alle patches installeret.

Well, folk må jo så tage chancen, eller lede efter mere info :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-11 09:29 
More to the point, så læser jeg altså følgende som en heavy bug update fixing:

"...which fixes nearly as much scurvy content as it adds."

"Scurvy content" må da være "bad code" som ødelægger spillet... og som bliver fixed sammen med DLC'en.
KalicolaKalicolaSkrevet 23/07-11 12:35 
I får det til at lyde som om at spillet er uspilleligt uden en update.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-11 13:24 
Fra hvad jeg har hørt, så ja. Crashes ca. hver halve time - masser af glitches i terrænet - save-problemer... Der er sikkert rettet en del i nogle patches, men det lyder stadig helt forfærdeligt. Jeg vil dog give det en chance når Velvet Ed. udkommer.
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-11 14:00, rettet 23/07-11 14:01 
Kalicola>
I får det til at lyde som om at spillet er uspilleligt uden en update.

Det var det også oprindeligt, men det er siden blevet patched og selv om det stadig ikke er helt fri for bugs, kan det sagtens spilles nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 23/07-11 15:38, rettet 23/07-11 16:10 
Hyakotake>
More to the point, så læser jeg altså følgende som en heavy bug update fixing:

"...which fixes nearly as much scurvy content as it adds."

"Scurvy content" må da være "bad code" som ødelægger spillet... og som bliver fixed sammen med DLC'en.

Ikke nødvendigvis hvis man læser kilde-linket ;)

Men ikke noget jeg gider forfølge - prøver bare at finde ud af hvordan tingene hænger sammen...

Kalicola>
I får det til at lyde som om at spillet er uspilleligt uden en update.

Aner ikke noget om spillet, prøver bare finde ud af om det er et køb værd :)

EDIT: Altså, gider ikke researche mere - har ikke noget imod diskussionen her :)
dpldplSkrevet 23/07-11 16:21 
Godt nok PC versionen jeg har, ikke oplevet en eneste bug endnu, og vis man kan spille Bethesda eller obsidian spil, så tvivler jeg på dette spil heller flere bug end de Gamebryo(Lorte engine) RPG´s der er på market.

Men som sagt kan der være forskel på pv version iforhold til konsol versionen.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
72 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig