X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor Street Fighter Alpha 3?


Svar
nerosnerosSkrevet 20/12-10 11:02 
"A fighting gamer's dream"

Street Fighter Zero 3 for the Sega Saturn is the ultimate fighting game ever released on any home console or in the arcades for that matter. SFZ3 is superior to its PSX cousin with its better graphics, extra frames of animation, faster loadtimes, and more gameplay modes. It is superior to its DC cousin because the DC version is a port of the inferior PSX version. Saturn SFZ3 is also superior to its arcade cousin because of the extra characters (also found on the other home versions) and the extra modes. Evidently Capcom gave its Saturn fans the best gift any gaming company has ever given its fans since Sonic Team gave out free copies of Christmas NiGHTS.


Efter at have set diverse tubes og læst reviews er en ting gået op for mig. Hvis det er sandt hvad de skriver og fortæller om det her spil hvorfor har jeg det så ikke? Jeg har SFA1 og har spillet det en del. Jeg har for længe siden prøvet den rigtige arkade version af SFA3, men var bare utroligt ringe til det og fattede ikke ret meget af at lave Supers osv. Det føltes også meget anderledes end det første spil i serien? Synes det lyder overfedt med alle de modes der er kommet på SEGA Saturn versionen.

Mener i andre også at det her er et af de bedste fighter spil nogensinde?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 11:17 
Saturn versionen er super lækker, uden tvivl. Men hvis du spørger mig, så er ekstra modes og characters ligegyldige, da de jo' ikke repræsenterer arcadeversionen. Det er måske endda med til at forvirre mere end at gavne.

Ud over at være et lækkert samlerobjekt, kan jeg ikke se nogen grund til at eje Saturn-versionen. Jeg er selv gået af med mit, da Street Fighter Alpha Anthology udkom til PS2.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/12-10 11:24 
Så ringe er PS1-udgaven nu heller ikke, men det er klart at man skal gå efter Saturn, hvis man vil have den "ultimative".
Jeg synes selv spillet er et af de bedste (og flotteste!) i SF-serien. Gameplayet er klassisk SF i stil med SF2, men mere lettilgængeligt IMO, og så at sige den "sidste udvikling" i det originale SF-gameplay (3'eren gik jo i en lidt anden retning), før 4'eren vendte "tilbage til rødderne". Ellers er det spil det minder mest om vel egentlig Capcom vs. SNK 2, som jo også genbruger en del sprites netop fra SFA3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 11:27 
Gameplayet er på ingen måde klassisk SF. De tre ISMs skal bruges vidt forskellige.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/12-10 11:50 
Ok jamen jeg ser det stadig som klassisk SF, bare videreudviklet, i langt større grad end SF3 der spilles helt anderledes. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/12-10 12:20 
SFA3 er helt sikkert mit favorit SF spil og nok det SF jeg har spillet mest.

Det var det klart bedste SF da det udkom og jeg synes ikke de senere spil i serien har levet op til samme kvalitet, men der er mange folk nok uenige :P
nerosnerosSkrevet 20/12-10 12:32, rettet 20/12-10 12:33 
Alf81>
Saturn versionen er super lækker, uden tvivl. Men hvis du spørger mig, så er ekstra modes og characters ligegyldige, da de jo' ikke repræsenterer arcadeversionen. Det er måske endda med til at forvirre mere end at gavne.

Ud over at være et lækkert samlerobjekt, kan jeg ikke se nogen grund til at eje Saturn-versionen. Jeg er selv gået af med mit, da Street Fighter Alpha Anthology udkom til PS2.

Nu vil jeg jo gerne have et lækkert samlerobjekt så tror jeg vil blive rigtig glad for Saturn versionen. Bare DET, at det skal spilles på en SEGA maskine alene gør rigtig meget for mig :D Også hvis den rigtige arkade version (måske endda bedre) er på disken med lidt ekstra modes kan jeg kun se det som et WIN..!

Du må da ikke skille dig af med sådan et spil Alf81 ;-)

Jeg kan nu heller ikke lige se hvad der menes med at SFA3 spilles som et klassisk SF? Alpha serien står alene efter min mening.

Når i skriver SF3 menes der så 3rd Strike?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/12-10 12:33 
Findes der andre SF3? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/12-10 12:36 
Hehe nu findes der jo ca 39 SF spil så jeg er lidt i tvivl!

Godt så ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 14:13 
neros>
Også hvis den rigtige arkade version (måske endda bedre) er på disken med lidt ekstra modes kan jeg kun se det som et WIN..!

Du må da ikke skille dig af med sådan et spil Alf81 ;-)

Lige for at slå én ting fast, så er SFZ3 på Saturn IKKE bedre end arcadeversionen ;) Ligeså fantastisk at spillet findes og kører så godt på Saturn, vil den ægte vare stadig altid være at foretrække.

I øvrigt har jeg også det originale CPSII board til min Astro City ;P
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 14:26, rettet 20/12-10 14:29 
Lucky bastard ;-)

Men hey hvis du mener den ægte vare stadig er at fortrække bliver jeg bare lidt forvirret over din vurdering af spillet for her skriver du nemlig "Saturn udgaven overgår alle andre, endda arcade-versionen"?

Det var faktisk på grund af din vurdering jeg lavede tråden her da jeg blev meget nysgerrig på spillet og begyndte at læse og se info omkring det :-)

..og fra nu af kalder jeg det SFZ3.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 14:30 
Haha... Så skal den rettes. Den er nok blev skrevet på et tidspunkt, hvor jeg stadig kunne finde på et spille den slags alene :D
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 14:38 
Hahaha! Det kender jeg godt :D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 14:40 
Jeg har også haft PSX og arcade version, jeg syntes det er det bedste lige efter 3rd strike. Købt det ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JonassoeJonassoeSkrevet 20/12-10 17:05, rettet 20/12-10 17:07 
Sumez>
Findes der andre SF3? :P

SF3 (vanilla), 2nd Impact og 3rd Strike :)
Så vidt jeg ved er det bare opdateringer af det samme spil med flere figurer og features, ligesom SFIV -> SSFIV.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 17:19 
Det er ikke den samme serie ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JonassoeJonassoeSkrevet 20/12-10 17:23 
Læs hvad Sumez spørger om :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 18:04, rettet 20/12-10 18:05 
Tror også mest, at det var et slags statement fra Sumez side. Noget i retningen af, at de to første udgaver ikke er værd at bruge tid på, måske?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/12-10 18:06, rettet 20/12-10 18:07 
Det var nu heller ikke helt seriøst ment :)

kb2: Nok mere noget i retning med at 3rd Strike godt og vel erstatter de andre to. Lidt som SFA3 kun byder på forbedringer og flere figurerer i fht. Alpha 1 og 2.
Faktisk tror jeg ikke engang jeg har prøvet det første SF3...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 18:11 
Sumez>
kb2: Nok mere noget i retning med at 3rd Strike godt og vel erstatter de andre to. Lidt som SFA3 kun byder på forbedringer og flere figurerer i fht. Alpha 1 og 2.

Var det ikke os' det, jeg skrev? :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/12-10 18:12 
Det er vel også en måde at læse det på :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 18:23 
Jonassoe>
Læs hvad Sumez spørger om :)

Sorry :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 21/12-10 00:26, rettet 21/12-10 00:27 
KroeboCop>
Jeg har også haft PSX og arcade version, jeg syntes det er det bedste lige efter 3rd strike. Købt det ;=)

It will happen ;D

Edit: med en Saturn version selvfølgelig.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-10 00:33 
Glæd dig, det er godt nok en teknisk triumf på Saturn. Der er så godt som ingen loadtider, men det gælder egentlig for mange af Capcoms 4MB-spil. Det er så sindsygt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/12-10 09:45 
Ja det er sku vildt med næsten ingen loadtider. Mit Vampire Savior spiller også ret fantastisk dog er der nogle lidt lange loadtider i mit Cyberbots full metal madness.

Jeg glæder mig så MEGA meget til at gå bananas i Saturn efter julen er overstået. Det bliver bad ass for vildt :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/01-11 14:30 
Kan det passe man ikke kan double dash i den her serie? Jeg sidder nemlig og hygger mig med lidt Street Fighter Alpha 1 lige nu.
Bashful Neophyte
DarklynoonDarklynoonSkrevet 01/01-11 15:42, rettet 01/01-11 15:43 
tror kun charlie har dash, men det er også helt klart noget at det jeg savner mest ved alpha serien.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
nerosnerosSkrevet 01/01-11 16:09, rettet 13/01-11 19:59 
Hmm det er da lidt mærkeligt? Jeg synes ellers jeg i går kunne double dash tilbage med Ken i går middag!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/01-11 20:04, rettet 13/01-11 20:05 
Jeg har spillet Street Fighter Zero 2 hver dag siden jeg fik det. Jeg må sige jeg er blevet meget begejstret for det spil. Baggrundene er så sindsygt fede i det spil. Især Final Fight baggrunden ;-)

Jeg synes selv jeg er blevet meget god til det. Så jeg håber vi måske kan spille det til det kommende træf. Godt nok spiller jeg med pad da jeg ikke ejer et stick endnu....Jaja jeg ved det godt ;D Men hvis jeg selv skal sige det så er jeg hamrende god med et Saturn pad til fightere.

Hvis SFZ3 er endnu bedre end det her har jeg skyhøje forventninger til det. Det er utroligt at jeg aldrig har bidt rigtig mærke i den serie før, men bedre sendt end aldrig.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig