X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Engelske spil på min danske SNES maskine


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/07-03 17:11 
... det virker ikke :(

På trods af at de begge er pal, kan jeg ikke få liv i dem. Jeg har prøvet med 2 spil indtil videre, og det eneste jeg får er en sort skærm når jeg tænder konsollen

Jeg fik at vide at på trods af, at de begge er PAL er UK en region for sig selv på SNES. Hvis dette er sandt, hvad kan jeg så gøre, så jeg kan spille de spil jeg har investeret i? :)

Mvh
KidCaffeine
One1One1Skrevet 12/07-03 18:09 
Der burde ikke være noget problem med det.
Spillene trænger nok bare til at blive renset?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/07-03 18:30 
You dog, you! :P

Det virkede... Og så var jeg oven i købet blevet vildledt af teorier om at UK havde sin egen regionskode dengang NES og SNES var fremme. Det var groft ;)

Mvh
KidCaffeine
mostwantedmostwantedSkrevet 12/07-03 18:32 
Hehe, sry fordi jeg skrev det, men det var noget jeg selv havde læst et sted. Har aldrig haft en SNES, så det kan jeg ikke vide mig sikker i! :D
... men det kan godt være jeg lyver! :D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/07-03 18:35 
Hov, du er også her :D

No worries, du prøvede jo at hjælpe...

Det virker nu hvor jeg har renset det, men det er dog lidt sart, og virker ikke hver gang jeg tænder. Er der nogen der ved om det evt kan betale sig at købe sådan en cleaning kit fra Lik Sang og rengøre hele svineriet?

Mvh
KidCaffeine
RJKRJKSkrevet 12/07-03 19:19 
Hvad rensede du med?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/07-03 23:14 
Så vidt jeg ved er NES den eneste maskine, hvor UK er i en anden region end os.
Hvis der er andre, er de nok ikke særlig store. Er der andre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-03 01:45 
Lidt spyt og en blå Netto-klud var effektive sager til mit eBay-eksemplar af Skyblazer...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/07-03 10:07 
...det er så nok den blå Netto-klud der gør forskellen ;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/07-03 10:29 
Jeg rensede på den klassiske måde med at puste støv væk :) Men det er som sagt stadig ikke helt funktionelt, jeg skal trykke på reset en del gange og "rette" lidt på mit cartridge... Det er frustrerende, men bedre end intet. Tror dog at en rigtig rengøring ville være smart
RJKRJKSkrevet 13/07-03 11:44 
Vi bør vist have et FAQ-emne om det efterhånden... ;)

Isopropanol, isopropanol, isopropanol.

Svar nok? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 13/07-03 13:21, rettet 13/07-03 14:02 
Som nævnt mange gange Propylalcohol.
Ja, og hvis ikke lige du ligger inde med det.
Er det det rensevæske der følger med rensebånd til Video og båndoptagere også...:)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/07-03 14:28 
Jae... Jeg burde måske nok have kigget jeres forum lidt bedre igennem før jeg spurgte til det :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/07-03 12:47, rettet 14/07-03 12:51 
RJK >
Isopropanol, isopropanol, isopropanol.

Nu er det ikke for at rette på dig, men det man som regel bruger ved rensning af tonehoveder og den slags, er isopropyl-alkohol. Det fik jeg i hvert fald med til et lille rensebånd.
Men hvad forskellen på isopropanol og isopropyl-alkohol er, skal vi nok spørge nogle af de kloge hoveder om! ;-)

Ved nærmere undersøgelse så ser det egentlig ud til at være det samme: http://www.biosite.dk/staabi/2propanol.htm
Så handler det vel bare om hvad man få billigst! :-D
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 14/07-03 12:54, rettet 14/07-03 12:55 
Isopropyl-alkohol er så vidt jeg husker det fordanskede navn af isopropanol.

EDIT: Ja, okay... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 14/07-03 17:32 
Det kan fås for 15-20kr hos Matas :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 14/07-03 19:33 
Ellers kan almindelig husholdningssprit også bruges. Isopropanol er dog altid at fortrække...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 14/07-03 19:36 
Husholdningssprit vil jeg nok holde mig fra, da jeg har hørt, at det kan få emnet til at ruste ved længere tids brug. Jeg ved ikke om dette passer, men jeg bruger kun Isopropylalkohol (99%) for at være på den sikre side.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig