X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hot og snot 2010


Svar
jaesjaesSkrevet 17/12-10 21:11, rettet 21/12-10 16:06 
Til links og egne bud på det bedste og værste i 2010.

Gamasutra's Best Of 2010: Top 10 Indie Games:
http://www.gamasutra.com/view/news/31924/Gamasutras_Best_Of_2010_Top_10_Indie_Games.php

1. Give Up Robot 2 (Matt Thorson) [Flash, freeware]
2. Hero Core (Daniel Remar) [Windows, freeware]
3. Desktop Dungeons (Rodain Joubert) [Windows, freeware - alpha version]
4. Super Meat Boy (Team Meat) [Xbox Live Arcade, Windows (Wii/Mac/Linux coming later), paid, free demo]
5. Super Crate Box (Vlambeer) [Windows/Mac, freeware]
6. Joe Danger (Hello Games) [Playstation Network, paid]
7. Hydorah (Locomalito) [Windows, freeware]
8. Minecraft (Mojang Specifications) [Windows, Mac and Linux, paid, beta available, free 'classic' version]
9. Shoot First (Beau Blyth) [Windows, freeware]
10. Limbo (Playdead Studios) [Xbox Live Arcade, paid]

Synes Desktop Dungeons er lidt overvurderet i den nuværende version, men det har bestemt potentiale. Prøv det for et hurtigt puzzle-fix :)

EDIT: Beklager overskriften, men er træt af "Best of..." osv. :) Og troede den var sjældnere brugt end det rent faktisk er tilfældet, og dermed kommer den til at virke lidt plat:/
HeroldHeroldSkrevet 17/12-10 22:03 
Overvurderet? Jeg synes ellers ikke det udgiver sig for at være noget det ikke er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 17/12-10 22:18 
Spillet og udviklerne er reelle nok, men nu er det jo også typisk folk udefra, der overvurderer eller undervurderer :P

Men pointen er, at det har fået mere ros end det fortjener IMO. Og at sætte det som nummer tre på en liste over årets bedste spil virker lidt vildt. Efter min mening er det et godt spil, som mangler et par regler eller muligheder før det kommer helt op at ringe.
jaesjaesSkrevet 21/12-10 16:02, rettet 21/12-10 16:07 
Gamespot er også begyndt. Indtil videre kan ses Special Achievement-kategorierne. Et lille udpluk:

Most Surprisingly Good Game:
Deadly Premonition

Best Story:
Deadly Premonition

Funniest Game:
Dead Rising 2

http://www.gamespot.com/best-of-2010/introduction/index.html
Bede-xBede-xSkrevet 26/12-10 21:34, rettet 26/12-10 22:17 
Jeg har ikke rigtigt haft tid til at spille mange af årets store spil og ville måske være lidt mere begejstret for 2010, hvis jeg havde nået at spille Mass Effect 2 færdig, var kommet i gang med Donkey Kong Country Returns eller havde fået gennemspillet Super Mario Galaxy 2.

Super Meat Boy ramte lige der hvor det skulle, indtil der begyndte at være save-problemer med det. Det lagde en dæmper på fornøjelsen og mindede en om en kedelig trend ved moderne konsolspil: Patch-tendensen.

Stemningen i Limbo er nok noget, der bør opleves af alle - hvornår var der sidst et spil, hvor miljøerne føltes så ildevarslende? - og jeg nød også, at det ikke prøvede at strække oplevelsen længere end nødvendigt ved at lave talløse gentagelser ligesom andre spil. Samtidigt gav det en følelse af, at det ikke bare var produceret for at tilfredsstille marketingsafdelinger eller fokusgrupper. Alene af de grunde var det et af årets vigtigste udgivelser, men jeg endte med at have det som med Shadow of the Colossus: Spillet er ikke(rigtig) sjovt, hvilket måske heller ikke er meningen med den slags spil. Det ærger mig dog, at hver gang snakken falder på spil og kunst, er det den slags spil der fremhæves. Ikke spil som lever på deres interaktive elementer og hvordan de relaterer sig til hinanden, men spil der viderefører stemningselementer fra andre medier og dermed i højere grad lever på de andre mediers præmisser. Men det er en anden og længere diskussion...

Dance Central er nok det spil, jeg har haft det sjovest med i år. Det er så ikke det samme som at sige, at det er årets bedste spil, men det har en meget smittende glæde, som jeg ikke har set i et spil i årevis. Man bliver i godt humør af det og hvad det mangler i præcision, synes det at vinde i umiddelbarhed.

Jeg har mere end en gang på Live fået tudet ørene fulde af, at Red Dead Redemption ikke bare er GTA i western-skin - hvilket det ligner i mine øjne :) - og at jeg SKAL give det en chance. Det har jeg ikke nået i år og det er muligvis en fejl, da det ifølge mange er et af årets bedste spil. Det må få chancen i 2011, selv om jeg ikke forventer andet end en by the numbers GTA klon. I western-skin :P

Blandt årets skuffelser er Halo Reach, Splinter Cell Conviction og Final Fantasy 13. Ikke fordi de er i nærheden af at være årets dårligste produkter, men fordi de på hver sin måde formåede at gå under mine forventninger til dem.

Reach for at gå mere i retning af Call of Dutys scripting helvede og for at ignorere alt hvad deres hardcore publikum vil have på multiplayer siden. Conviction droppede det meste af, hvad de gamle spil var kendt for og besluttede sig i stedet til at lave et mere ordinært actionspil ud af konceptet, mens Final Fantasy 13 imponerede med at få så lidt ud af så store produktionsomkostninger.

Alt i alt har det været et lidt fattigt eller måske bare et typisk år mht. spil udgivelser og 2011 ser ikke ud til at ændre dette.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 27/12-10 16:03 
Bede-x>
Alt i alt har det været et lidt fattigt eller måske bare et typisk år mht. spil udgivelser og 2011 ser ikke ud til at ændre dette.

Jeg synes, 2011 ser ud til at blive mere interessant, med spil som:
Deus Ex: Human Revolution
L.A. Noire
Last Guardian
Kingdoms of Amalur
Elderscrolls V
Ni no kuni
Hunted: The Demon's Forge
Last Story
Crysis 2
Hitman 5
Tomb Raider (reboot af serien, har vist ikke andet navn endnu)

- Pointen med de nævnte fortsættelser er, at det enten er længe siden, der er kommet et spil i serien, eller, at de nye udgaver ser ud til at skille sig en del ud fra forgængerne :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/12-10 16:09 
Jeg glæder mig selv rigtig meget til 3DS, Dynasty Warriors 7 og Star Wars the Old Republic
BeanoBeanoSkrevet 27/12-10 16:32, rettet 27/12-10 17:15 
2010 var et lidt halvlummer spilår syntes jeg - men Mass Effect 2, Red Dead Redemption, Super Mario Galaxy 2 og Darksiders var nogle af højdepunkterne for mig.

2011 ser allerede utroligt lovende ud:
LittleBigPlanet 2
Uncharted 3
Resistance 3
Killzone 3
Gears Of War 3
Dead Space 2
Batman Arkham City
Infamous 2
Zelda: Skyward Sword (2012?)
Forza 4
Mass Effect 3
Test Drive Unlimited 2
Marvel Vs Capcom 3
Kirby's Epic Yarn
Crysis 2
Deus Ex 3
Motorstorm: Apocalypse
Elderscrolls V
... og selvfølgeligt 3DS :D

Og sikkert meget andet guf som vil blive annonceret i de kommende måneder og omkring E3.

Last Guardian frygter jeg bliver en 2012 titel :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig