X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SEGA Saturn Stick?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/12-10 15:37, rettet 17/12-10 15:38 
Daw!

Nu skal der købes ind til Saturn :D

Derfor skal jeg jo selvfølgelig have et nyt godt arkadestick. Jeg har kikket lidt på det der SEGA Saturn virtua stick. Det ser så lækkert ud, men jeg kunne forstå på sidste træf at knapperne ikke er det bedste i det, men mener nogen sagde det var pære let at udskifte knapperne i.

Ellers har jeg kik på det her fra HORI også. Synes det ser rigtig godt ud og det regner jeg bestemt også med er noget godt kram.

Så hvad synes i jeg skal vælge?

HORI Stick til saturn
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 17/12-10 16:26 
Hori kan nemt anskaffes fra Japan, men vær forberedt på en heftig fragt. De vejer godt til!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 17/12-10 16:43 
Jeg har det fra Hori, jeg synes det er udmærket. Helt klart et af de tungeste sticks jeg ejer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-10 17:30 
Jeg vil tro at Hori's er det bedste af de to uden nogen form for mods.

Skulle jeg selv have et ville jeg gå efter SEGAs da det er meget pænere. Desværre er det et helvede at modde (meget værre end Dreamcast sticket).

Kan du leve med designet på Hori's ville jeg gå efter det. Jeg tror også det er nemmere at modde hvis du vil udskifte delene senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/12-10 22:11 
Jeg har også Hori sticket. Jeg har intet at kritisere ved det. Det er godt at spille på og virker som om det kan klare en atomsprængning. Ekstremt solidt.
nerosnerosSkrevet 17/12-10 23:47, rettet 17/12-10 23:48 
Konsolkongen>
Desværre er det et helvede at modde (meget værre end Dreamcast sticket).

Er det? Nåh øv! Ja så vil jeg helst ikke gå efter det selvom det ser så lækkert ud i farverne osv.

Jeg vil købe et HORI i stedet når i andre siger god for det ;-) Jeg kan godt lide noget tungt og holdbart gear. Bare ærgeligt at man skal betale så meget i fragt for det :-/ Jeg synes faktisk heller ikke det ser så grimt ud..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-10 00:02, rettet 18/12-10 00:03 
Knapperne er nemme nok at skifte, men pinden er noget bøvl. Og den er altså ret elendig på Sega's stick :(

Men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg gjorde det på T.L.O's stick :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 09:39 
Konsolkongen>
Og den er altså ret elendig på Sega's stick :(

Den er nu okay på mit stick. Jeg har i hvert fald tænkt mig kun at skifte knapperne. Det var vist overordentligt slidt på T.L.O's stick, så hvis du dømmer Sega's stick ud fra det, er du ikke helt fair ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-10 13:02 
Tja den er vel ok så længe den ikke er slidt :) Det samme gælder også Dreamcast Agetec sticket, men jeg synes de bliver slidt på ingen tid :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 18/12-10 13:24 
Hvis du ikke kan finde noget brugbart på Ebay, vil jeg gerne hjælpe dig med at hive et eller to stick hjem fra Japan.
Du kan bare skrive en besked, hvis du er interesseret.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 18/12-10 14:09 
Flinke mand! ;-)

Det lyder ellers godt, men jeg har ellers lige fundet et HORI stick på ebay igår men jeg skal lige have løn fra postdk først ;D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 23/06-12 08:34 
Konsolkongen>

Skulle jeg selv have et ville jeg gå efter SEGAs da det er meget pænere. Desværre er det et helvede at modde (meget værre end Dreamcast sticket).

Mener du HSS-0136? Kigger selv på et sådan lige nu. Prisen er fin, men jeg kan ikke helt finde nogle konkrete specs på det. Tænker lidt at knapperne er de samme som på Agetec?
Alternativt er der HSS-0130. Det er for vildt altså. Nå ja, det samme med fragtprisen :(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Le RoofLe RoofSkrevet 23/06-12 09:05 
Knapperne i HSS-0136 kender jeg ikke noget til, men den første udgave af stick'et har en Seimitsu LS-56 pind siddende :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 23/06-12 09:11 
Ja, det har jeg også læst mig til. Men hvordan pokker kan man skelne forskellen på den første udgave, og så resten?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 23/06-12 10:00 
Vil jeg også gerne vide? :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-12 12:35 
Juggernaut>
Mener du HSS-0136? Kigger selv på et sådan lige nu. Prisen er fin, men jeg kan ikke helt finde nogle konkrete specs på det. Tænker lidt at knapperne er de samme som på Agetec?
Alternativt er der HSS-0130. Det er for vildt altså. Nå ja, det samme med fragtprisen :(

Ja det er det jeg mente. Knapperne er de samme som på Dreamcast-sticket.

Jeg var ikke klar over at der findes udgaver med LS-56, de er da klart at foretrække så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 23/06-12 12:37 
Konsolkongen>
Jeg var ikke klar over at der findes udgaver med LS-56, de er da klart at foretrække så :)

Jeg kan kun være enig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-12 12:38 
Det var godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 02/05-13 23:12 
Hiver lige en ældre tråd frem igen som jeg havde glemt at svare på.

Juggernaut>
Ja, det har jeg også læst mig til. Men hvordan pokker kan man skelne forskellen på den første udgave, og så resten?

Jeg fandt det oprindelig dokumenteret i en tråd på shmups forum. Desværre kan man ikke se sammenligningen af de 2 mulige sticks i Virtua Stick'et længere. Så vidt jeg husker kunne man blandt andet kende forskel på de 2 sticks bare ved at se checke farven på restrictor gates. Seimitsu'en har en hvid og det andet er sort. Om ikke andet kan du se hvordan LS-56-01 ser ud længere nede i tråden.

shmups tråd
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 24/07-14 19:25, rettet 24/07-14 19:26 
Kender folk til Real Arcade VF sticket herinde?

Mærkeligt lille stick fra Hori med kun 3 og 4 knapper? Nok mest beregnet til Virtua Fighter, men det kan sikker også bruges til en del andre Saturn arkade ports.

Glemte at skrive det også er billigt ;-)

Det ser solidt ud!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-14 20:22 
Det ligner lidt noget der hungrer efter at blive boret i med 30mm-bor så det kan få de knapper det mangler :) Ellers ser det rimelig godt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/07-14 21:13 
Hehe ja det ser lidt ud som om det mangler noget. Det ville nok være et fint og billigt stick at modde. Kunne godt tænke mig at vide hvad indmaden består af i det stick. Det ligner sanwa men er det nok ikke ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 25/07-14 10:36 
Er det billigt, siger du?
j/k
nerosnerosSkrevet 25/07-14 15:45 
Ja meget! ;-)

Du kan få det smidt i nakken på ebay. Altså vi snakker om det med 3 knapper det andet har jeg ikke set til salg nogen steder?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig