X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad læser du?


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/07-03 15:43 
andre end mig der bruger ferien til at få læst de bøger, der bare ligger og griner af en på hylden fordi man aldrig har tid nok til at læse dem?

er selv igang patricia cornwell's "postmortem"...kanon krimi a'la csi...ellers ligger harry potter 5 og venter på mig :P

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/07-03 15:43 
andre end mig der bruger ferien til at få læst de bøger, der bare ligger og griner af en på hylden fordi man aldrig har tid nok til at læse dem?

er selv igang patricia cornwell's "postmortem"...kanon krimi a'la csi...ellers ligger harry potter 5 og venter på mig :P

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
la0sla0sSkrevet 12/07-03 15:49 
Ditlev Tamms introduktion til Borges (har læst Borges bøger)

Peter Seebergs: Dinosaurusens sene eftermiddag (nydes i mindre bider)

Flann O'Brien: Den trejde politibetjent (Irlands næststørste forfatter efter Joyce)

Michael Houllebeuq: Platform

og hvis tiden kommer til det et par småbøger om Dekonstruktivisme og andet fjollet fransk tankespind...
men ellers vil jeg nok læse noget Pynchon eller Proust
Hvad sker der?
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/07-03 15:56, rettet 12/07-03 15:56 
NowhereMan1 >
patricia cornwell's "postmortem"...kanon krimi a'la csi


Det er nu nok omvendt. Anyways, så er Cornwells romaner om retsmedicineren Kay Scarpetta, også efter min mening, top-læsning.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/07-03 16:05 
King Chaos >
Det er nu nok omvendt.

det var også bare for at sammenligne det med noget de fleste kender...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 12/07-03 16:10, rettet 12/07-03 16:13 
Parfumen af Patrick Süskind - også en slags krimi, selvom jeg nu ikke ser den sådan. Har læst noget af den, da den var en del af vores tyskpensum engang, men jeg foretrækker den nu på dansk.

Herudover forsøger jeg (for 2.gang) at komme igang med James Joyce: Ulysses

Herudover har jeg et par historiske romaner samt Jens Otto Krags dagbog liggende, som jeg meget gerne vil nå at komme igennem inden 1.sep.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 12/07-03 16:22 
Jeg læser alt af Alistair Maclean. Fantastiske spændingsromaner.
I win, you loose
RitesRitesSkrevet 12/07-03 16:24 
The Cleric Quintet er jeg lige gået igang med, hvilket også ligesom definerer genren jeg foretrækker.
» a winner is you «
JimPPJimPPSkrevet 12/07-03 16:25 
Relief af Dennis Jürgensen - det er min sommerferie bog og har været det de sidste 4 år.

Ellers er jeg igang med Discworld: Color of Magic - hyllende morsom!
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RitesRitesSkrevet 12/07-03 16:42 
Skal også have fat i Discworld(s) på et tidspunkt :)
» a winner is you «
MarcKMarcKSkrevet 12/07-03 17:00, rettet 12/07-03 17:14 
Jeg har viet denne sommerferie til skønlitteraturen for en gangs skyld. Jeg er lige nu igang med tredje bind i Ringenes Herre (jeg har endnu ikke set filmene). Derefter vil jeg læse Terry Pratchett's "The Colour of Magic" (den første Discworld bog). Efter den venter Douglas Adams' "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Bliver der mere tid overvejer jeg at begynde på Bibelen.
MåsseMåsseSkrevet 12/07-03 17:06 
Dan Simmons sommernattens rædsel...kanon gys og slutspil af samme forfater
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
mostwantedmostwantedSkrevet 12/07-03 17:24 
JimPP >
Relief af Dennis Jürgensen - det er min sommerferie bog og har været det de sidste 4 år.

Ellers er jeg igang med Discworld: Color of Magic - hyllende morsom!

Den første Discworld bog er også den dårligste i serien, så hvis du synes, den er hylende morsom, så kan jeg KUN anbefale de næste 27! Dog har jeg ikke læst dem allesammen endnu :D

Men bl.a. er nr. 25, der hedder 'The Truth', hylende morsom - og Soul Music, der også er lavet som en tegnefilmsserie (som de sendte på Tv2 engang... hvor blev den AF??), er også rigtig sjov! Det gode ved Discworld serien, er at hver bog kan læses for sig som en selvstændig bog, fordi det ikke altid er Rincewind the Wizzard der er hovedpersonen - faktisk er nogle af kendetegnene ved Discworld-serien at den har et meeeeeget løst greb om hvem der er hovedpersoner... undtagen de to første dog; de er en sammenhængende historie!
... men det kan godt være jeg lyver! :D
RitesRitesSkrevet 12/07-03 17:44, rettet 12/07-03 21:06 
Selvfølgelig er den her jo den bedste ;)

Siger sig selv, jo.
» a winner is you «
JmogJmogSkrevet 12/07-03 19:36 
"Children of The Mind" af Orson Scott Card.

Venter dog med længsel på at George R.R. Martin får skrevet sin næste Song Of Ice And Fire-bog færdig. Den serie holder uhæmmet hårdt.
BrummelumBrummelumSkrevet 12/07-03 21:13 
Michael Crichton kan bestemt også anbefales. Stort set alle hans bøger er filmatiseret, men filmene kan som regelt ikke helt måles sig med bøgerne.

Rising Sun
Disclosure
Congo
Sphere
Twister
Jurassic Park
The Lost World
Timeline
13th Warrior
The Andromeda Strain
The Terminal Man
Airframe
m.m.
XBL Gamertag: Brummelum
millenniummillenniumSkrevet 12/07-03 22:47, rettet 12/07-03 22:48 
Douglas Coupland: Mikroslaver (reality-tv i bogformat om computerfreaks. Meget underholdende og meget anbefalelsesværdigt)

James Elroy (ham med L.A. confidentiel): Black Dahlia (hårdtslående krimi, a'la film-noir)

Alex Garland: The Beach (se ikke filmen, læs bogen).

Robert M. Pirsig: Zen og kunsten at vedligeholde en motorcykel. (respekt for æstetikken og tankevirksomheden, men også ret 'dyb').
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 12/07-03 23:42 
millenium:
bare lige et råd.. hold dig fra Kæreste i koma af Coupland... please do.. den kammer over til sidst og ødelægger sig selv :)

men mikroslaver er en rigtig rar bog, behagelig at læse og ret sjov... faktisk en god sommerbog ikk sandt?
Hvad sker der?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/07-03 03:59 
Jeg læser Opening The Xbox.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SquareSquareSkrevet 13/07-03 04:12 
Har lige læst 1984 og Kammerat Napoleon af George orwell, og skal nu i gang med en bog om en eller anden eks nazi.
It's only a state of mind.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 13/07-03 11:50 
så blev jeg færdig med cornwell...rigtig god læsning! skal bestemt også igennem resten af scarpetta-serien, men først venter king's nye "from a buick 8"...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
AmbyAmbySkrevet 13/07-03 19:32 
- Thomas Harris triologien.
- MicroSlaver
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ChaserChaserSkrevet 13/07-03 19:44 
Har selv Hillary's Living History og Kristian Jensens "Hurra for Globaliseringen" liggende klar til at blive læst i ferien.
quadquadSkrevet 13/07-03 19:47 
Illustreret videnskab, de sidste 4 års eksemplarer :)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 13/07-03 20:52 
Mangler 90 sider af Andy Mcnabs Fjernstyret - en ok bog. Hvorefter jeg skal begynde på Halo Fall of Reach som jeg ser meget frem til!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 13/07-03 21:04 
Jeg læser da også lidt...

High Score The Illustrated History of Electronic Games


Og Xenogears er jo næsten også som en bog :P
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 13/07-03 21:43 
Har lige (gen)læst David Marrs Vision, begynder på William Gibsons Pattern Recognition i morgen. Den har jo fået rigtig gode anmeldelser, så jeg må lige tjekke den, selvom jeg ikke har være ubetinget begejstret for resten af Gibsons forfatterskab.
Born to kill space
AndyAndySkrevet 14/07-03 16:36 
Jeg er igang med Harry Potter serien
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/07-03 17:36 
for første gang? dansk el. engelsk?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/07-03 00:36 
Måsse >
Dan Simmons sommernattens rædsel...kanon gys

OOOOhhh hans fire boeger om Hyperion og Endymion er noget af det bedste jeg nogensinde har laest.

Men selv laeser jeg lige nu Harry Potter 5 - i Prag.

Ellers maa jeg sige at I har rimelig god smag i boeger.
D'herrer Douglas Adams og Douglas Coupland burde jo vaere livs pensum for alle.

Ellers kan jeg anbefale ALT af Bret Easton Ellis - isaer Uskrevne Regler / Rules of Attraction.
Der er vist ingen mord i ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JimPPJimPPSkrevet 15/07-03 00:41 
Blev skuffet da jeg så American Psyco - den kunne slet ikke hamle op med bogen - Han er herligt provokerende, dog syntes jeg at Rules of Attraction er en noget rodet omgang. Men igen det er jo lidt hans stil ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
AmbyAmbySkrevet 15/07-03 09:51, rettet 15/07-03 09:51 
Uden at blive alt for folkeskoleagtig så er den "noget rode omgang" netop symboliserende deres livsstil i Rules of Attraction.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JimPPJimPPSkrevet 15/07-03 10:08 
Ja, det var også den konklusion jeg nåede frem til.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
fumfumSkrevet 15/07-03 11:20, rettet 15/07-03 11:20 
Skødstrup bibliotek er lukket i Juli. Jeg er gået igang med det lille hus på prærien-serien. Ganske underholdene og let læst sommerlekture.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
millenniummillenniumSkrevet 15/07-03 11:44 
Meget anbefalelsesværdig er ogå Tom Wolfe's romaner:
- Kold Marv (som film: The Right Stuff)
- Forfængelighedens Bål
- En Stor Mand

Det er relativt lange bøger, men Wolfe kan skrive på en enestående og fængende måde.

Hmm, nogen der læser noget af kvindelige forfattere......?
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 15/07-03 11:57 
jeg har "en stor mand" til at ligge på reolen, den ligger ikke på min to read liste, men skal helt sikkert kværnes. Så længe Tom Wolfe ikke bli'r helt så anstrengende som sin gonzo bror Hunter S Thompson tit kan være.

Angående kvindlige forfattere har jeg for nyligt læst lidt af Simone de Beauvoir, hun er helt den gamle hunræv (selvom hun svinede Camus til).
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 15/07-03 13:42 
millennium >
Hmm, nogen der læser noget af kvindelige forfattere......?

Anne Rice og Margaret Weiss.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MobyMobySkrevet 15/07-03 15:28 
Har aldrig tålmodighed til at læse bøger. Dog skal jeg snart igang med min officiel Linkin Park biografi bog :D
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 15/07-03 16:08 
Manualen til Star Wars Galaxies
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
millenniummillenniumSkrevet 15/07-03 16:11 
The Edge: Det eneste computermagasin som jeg mener har værdige artikler og en kritisk vinkel.
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 15/07-03 16:16 
"Edge" og "en kritisk vinkel"

Hehe :)
» a winner is you «
quadquadSkrevet 15/07-03 16:17 
Tekki Manual...Pheeeew ;)
JimPPJimPPSkrevet 15/07-03 16:27 
Okay det var Color of Magic, skal have købt den næste i serien ;) Ellers læser jeg "Alt om Degu'en" Manualen til mine nye dyr.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
millenniummillenniumSkrevet 15/07-03 16:34 
Rites >
"Edge" og "en kritisk vinkel"

De var da ikke bange for at påstå af spilindustrien i dag er nået til en midtvejs krise. (issue 122, Bored to death of videogames).
Det er da lidt af en påstand, når videospil er magasinets levebrød.
The medium is the message.
TLTLSkrevet 16/07-03 15:42, rettet 16/07-03 15:44 
Jeg er i gang med LOTR (Dansk). Og jeg er ca. havlt igennem. Det har også taget ca. 5 mdr.

EDIT: Jeg ved godt at jeg er langsom, men jeg har jo også andet at lave.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
yokanabsteryokanabsterSkrevet 16/07-03 16:13 
Jeg læser Fall of reach (igen) Og the flood (igen).
Ellers noget andet om halo. Og snart den nye halo bog first strike...Ellers bare noget med halo...
soon the world will be one big computer
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 17:51 
Igang med to fede bøger, bestemt anbefalesesværdige ! Arthur C. Clarke: 2001
William Gibson: Neuromantiker

Begge på dansk
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JimPPJimPPSkrevet 16/07-03 21:26, rettet 16/07-03 21:26 
millennium >
De var da ikke bange for at påstå af spilindustrien i dag er nået til en midtvejs krise. (issue 122, Bored to death of videogames).
Det er da lidt af en påstand, når videospil er magasinets levebrød.

Jeg tror ikke de mister læsere (eller løber nogen risiko) af sådan en påstand, og så længe de har læserne skal spilindutrien nok støtte dem.

EDIT: Sorry, Back to topic!
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
la0sla0sSkrevet 16/07-03 23:52 
Palsgaard >
Igang med to fede bøger, bestemt anbefalesesværdige ! Arthur C. Clarke: 2001
William Gibson: Neuromantiker

Begge på dansk

det er da at gøre lige præcis de to bøger stor utjeneste, at læse dem på dansk?
Hvad sker der?
SaturinoXSaturinoXSkrevet 17/07-03 03:25 
Jeg kan godt li at læse lidt Dan Turell i ny og næ, det er nu rart med nogle krimi'er engang imellem :)

(forfatteren er sikkert stavet forkert)
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/07-03 08:50 
la0s >
Palsgaard >
Igang med to fede bøger, bestemt anbefalesesværdige ! Arthur C. Clarke: 2001
William Gibson: Neuromantiker

Begge på dansk

det er da at gøre lige præcis de to bøger stor utjeneste, at læse dem på dansk?

Ja men jeg vil lige igennem dem på dansk inden jeg går i gang med de engelske versioner! For bedre at forstå dem på engelsk simpelthen !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig