X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 20/12-11 21:40 
Skyrim har lige skudt en pil i knæet på Call of Duty og topper salgslisten i England i juleugen. Det er første gang siden 2002, at det ikke er et spil fra enten EA eller Activision.

http://www.destructoid.com/skyrim-becomes-the-uk-s-christmas-number-one-218154.phtml

Elder Scrolls V: Skyrim
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/12-11 15:36, rettet 21/12-11 16:27 
Ok nu er jeg sku snart ved at være træt af det! Nu for 3 gang fryser min PS3 mit i det hele og der er intet andet at gøre end at slukke bæstet ned sådan uden videre. Meget irriterende hvis man ikke lige har saved indenfor den sidste halve time og har klaret en stor opgave! For satan da også!

Kan man dog ikke snart få det patchet så man bliver fri for den slags?!
Bashful Neophyte
KeenKeenSkrevet 21/12-11 16:36 
sæt autosave til at save oftere, så skal du ikke så langt tilbage
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/12-11 18:06 
Hvis nogle vil købe, så har jeg guide bogen til salg for 100kr.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/12-11 20:27 
Det eneste der er glat med bogen, er at der er blevet lagt nisseæg på sidde 76...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/12-11 20:31 
Hva?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-11 13:12 
Passer ikke, der findes ikke nisser :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 26/12-11 14:08 
Jeg bryder mig heller ikke om glatte guides!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-11 17:15 
Haha, typisk mig at stave forkert :==P
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 29/12-11 09:46 
Jeg hørte noget om at hvis man har købt PC udgaven af Skyrim, på normal disc, altså ikke download, så kræver det stadig at man har Steam før man overhovedet kan installere/spille det? Kan det virkelig passe??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/12-11 11:02 
Er der ikke flere spil, der lider under samme smarte feature?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 29/12-11 11:24 
Jo :-(
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-11 11:25 
Det er vist efterhånden mere reglen end undtagelsen mht. PC-spil :/
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 29/12-11 11:43 
Købte det på disc og ja det kræver steam.

Personligt er jeg ret glad for den form for DRM... forudsat jeg ikke ønsker at sælge/bytte eller bare smide et spil af H til (*host* AvP *host*).

Jeg skal ikke have noget liggende og brumme i drevet. Nemt at tage til lan med en bærbar uden at skulle hive en hel taske med spil med, samt at spillene er account baseret og ikke bundet op til en lokation/maskine.

Typisk kan disse spil fint kører i offline mode (efter det er aktiveret og kørt mindst en gang).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 29/12-11 11:44, rettet 29/12-11 11:45 
Av, det er da rimelig snedigt gjort. Kan man virkelig tillade sig at sælge spil uden at advare om den slags først? Det sælges jo bare som "Windows PC spil", ikke som "Steam spil".
Jeg har hørt at det efter sigende står på æsken, men det står f.eks. ingen steder på shopto's side med spillet. Jeg er da rimelig glad for at jeg lige er blevet gjort opmærksom på det, før jeg blindt går ud og køber et nyt PC spil i fremtiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 29/12-11 11:53, rettet 29/12-11 11:55 
Sumez>
Jeg har hørt at det efter sigende står på æsken

"Requires internet connection and free steam account to activate" ;)

Men det med at købe på nettet giver jeg dig fuldstændig ret i. Men det er sådan det meste af vejen rundt, inkl. de store som Amazon osv. Har også nogle gange brændt nallerne på film pakker/serier, hvor pakken indeholder hvad den skal, men bare ikke lige i den/de bokse der er vist på produkt siden.

edit: husker også godt de tider hvor det ikke var normen at spil krævede netadgang og man som ung knægt ikke lige nær læste på bagsiden... øj hvor kunne man blive skuffet når man kom hjem!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 29/12-11 12:08 
Jeg synes bare det er utroligt at spilbranchen endnu ikke er kommet ud over den fase hvor de skal gøre alting mere besværligt for de betalende kunder, i et håbløst forsøg på at komme piraterne (der ikke berøres af besværet) til livs...

Flere firmaer burde følge CD Projekt's eksempel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/12-11 12:40 
Killer Bean 2>
Det er vist efterhånden mere reglen end undtagelsen mht. PC-spil :/

Det er både en grov og fejlagtig generalisering. Det er fandeme ikke mange pc-spil der kommer med Steamworks-integration og kræver Steam for at kunne køre.

Sumez: Det er desuden ikke "bare" DRM, men også en pakke med synkronisering af save games på en cloud-server, håndtering af DLC og patches, samt et stort community med forums for det givne spil.

At Shopto.net så ikke nævner det, og Bethesda er selvfølgelig beklageligt, men det er ikke et "Steam Game" kontra et "Windows Game". Steam er gratis, det er Windows ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-11 13:08, rettet 29/12-11 13:08 
Sumez>
Flere firmaer burde følge CD Projekt's eksempel.


Jeg ved ikke om jeg synes meget bedre om deres metoder...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-11 14:29 
Herold>
Killer Bean 2>
Det er vist efterhånden mere reglen end undtagelsen mht. PC-spil :/

Det er både en grov og fejlagtig generalisering. Det er fandeme ikke mange pc-spil der kommer med Steamworks-integration og kræver Steam for at kunne køre.

Jeg kan jo kun tale ud fra egen erfaring. Næsten alle nyudgivede PC-spil, jeg har købt det seneste stykke tid, har krævet Steam eller en efterligning deraf.

Det er heller ikke fordi jeg som sådan har noget imod Steam. Jeg synes bare, det er lidt trist, at man har valgt en løsning, der giver spillene en kunstig "livstid".
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/12-11 21:15 
Echelon VI>
Jeg ved ikke om jeg synes meget bedre om deres metoder...

Jeg forstår ikke helt hvad der er i vejen med deres "metoder" imod faktiske pirater, det er ikke meget anderledes end alle andre firmaer?

Herold>
At Shopto.net så ikke nævner det, og Bethesda er selvfølgelig beklageligt, men det er ikke et "Steam Game" kontra et "Windows Game". Steam er gratis, det er Windows ikke.

Steam er måske gratis, men det er stadig påtvunget, det er da ekstremt relevant?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/12-11 22:07 
Jeg er enig i at det bør stå de steder hvor spillet sælges online, men det er ikke en mærkat der erstatter "Games For Windows" eller whatevs.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/12-11 22:14 
Nej det var heller ikke mine tanker :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-11 22:52, rettet 29/12-11 22:59 
Sumez>
Jeg forstår ikke helt hvad der er i vejen med deres "metoder" imod faktiske pirater, det er ikke meget anderledes end alle andre firmaer?

Det problematiske er om det er muligt at identificere individer ved brug af ip-adresser, og om det er en god ide at omgå det juridiske system, ved at afpresse penge ved hjælp af trusler om større konsekvenser. Det er der mig bekendt ikke ret mange andre firmaer der gør. Om der er hold i de rapporter der har været om folk der intet overhovedet kender til spillet har fået dumme-bøder, ved jeg ikke, men er CD Projekt sikre i deres sag, kan de jo bare køre sagerne traditionelt.

Kudos til dem for ikke at anvende DRM, men nogen moralsk højborg bor de altså ikke i.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 29/12-11 23:26, rettet 29/12-11 23:27 
Det er da temmelig normalt at firmaer opkræver erstatning før de går ad rettens vej - det er der aldrig nogen der ønsker, da især ikke den "sigtede", da det ellers hurtigt kunne gå hen og blive en over dobbelt så dyr fornøjelse. At tolke det som et "trusselsbrev" lyder mest som en journalistisk trick i mine ører.

Det eneste jeg har læst om sagen før dette er at de ikke ønskede at sigte nogen med mindre de var 110% sikre på at det var en person der helt bestemt har spillet en piratudgave af spillet!


Om ikke andet havde min kommentar om CDP som eksempel nu ikke noget med moral at gøre, mere et spørgsmål om hvor dumt det er at straffe de lovlige ejere af et spil (og endda kun dem!) for at andre snyder sig til samme spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/12-11 10:00, rettet 30/12-11 14:39 
Sumez>
Det eneste jeg har læst om sagen før dette er at de ikke ønskede at sigte nogen med mindre de var 110% sikre på at det var en person der helt bestemt har spillet en piratudgave af spillet!

Jeg kan ikke forestille mig at de har andre muligheder end bruge ip-adressen som identifakation, og hvis det er en 110% sikkerhed, så heddder jeg Mads.

Jeg ved at nogen brugte metoden i musikbranchen for år tilbage. Sidst jeg hørte nogen bruge det i spilbranchen fik de er slemt rap over fingrene som konsekvens af en retssag derover - sagen står også nævnt i artiklen.

Har du læst hele artiklen jeg linker til? Jeg kan ikke tilføje meget mere som svar til dit indlæg, end hvad der står i artiklen, og hvad jeg skrev i mit forrige indlæg. Der er vist heller ingen grund til at lade tråden køre mere af sporet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 30/12-11 14:01 
Så har modderne endeligt fået ordentligt fat i Skyrim. Det her er gionights mod, han vil dog ikke dele sine settings endnu, men det skal nok komme :)

Dyrk lige de screens her.
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 17/01-12 22:42 
Jeg kunne godt bruge en lommelygte. Og en pistol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-12 20:57, rettet 30/01-12 20:57 
Hold kæft jeg er SÅ træt af fejl i spillet! Den værste er bug er at man ikke kan blive anholdt i Markarth og har jeg efterhånden en del missioner :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 30/01-12 21:00 
Spiller du på PC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-12 21:24 
Nej det er 360.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KeenKeenSkrevet 31/01-12 10:41, rettet 31/01-12 10:43 
Markarth er bare lorte byen min "truth about the forsworn" buggede også derind så hvis jeg nærmede mig byen blev jeg anholdt og det eneste jeg kunne vælge, hvis ikke samtalen skulle loope, var at be' dem om at slå mig ihjel hvis de ville have mig, så kunne ikke lave en skid derinde uden at have 50 vagter i hælene XD

buggen "løste" lidt sig selv efter en stormcloak quest, så nu bugger vagterne kun hvis jeg går hen og snakker med dem direkte eller laver noget ulovligt

Edit: har også en bug der gør at jeg kan have 2 hatte/hjelme og 2 halskæder på, på samme tid, men den brokker jeg mig ikke over XD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/02-12 12:09 
Jeg har taget nogle missioner nu, var bare nød til at dræbe mange vagter i Markarth, for at jeg kunne komme til at tage missionerne :=S
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 14/02-12 19:34 


Possible Skyrim DLC or Mods from DICE 2012 Keynote Address
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-12 20:06 
Werebear! Nice :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 19/02-12 12:20 
Noob-spørgsmål.

Er der ingen større byer i Skyrim, der er tilgængelige forholdsvist tidligt?

Jeg er level 6, og har lige dræbt drage nummer to, og slæber rundt på BOKSEN i tungt læs, der forhindrer mig i at løbe. De små byers købmænd, har ikke råd til at købe Dragon-scales og -bones af mig, og jeg er for fedtet til bare at smide de værdifulde ting fra mig.

Jeg mangler en stor by, som den vi havde i Oblivion.

Er det noget der kan betale sig at lede efter, eller må jeg bare sælge små klatter ad gangen, og se i øjnene at jeg ikke kan have alt med mig?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 19/02-12 12:45 
Whiterun ligger lige nord for riverwood, det er en af de største byer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/02-12 12:51, rettet 19/02-12 12:53 
Ja, skynd dig til Whiterun og snak med jarlen dér, løs nogle quests så du kan købe et hus i byen. Dér kan du smide alt dit loot uden at det forsvinder ud i luften og sælge senere.

Det sagt, kommer du nok til at VADE i scales og bones... jeg tror jeg endte med at have et par hundrede af hver, så jeg kunne have undladt at samle op fra masser af drager. Men jeg forstår din griskhed; jeg led af det samme :-D

EDIT: I øvrigt bliver merchants aldrig specielt rige uden at du spilder en bunke skill points på at købe op i speech. Point, som jeg ikke kunne få mig til at ofre.
SumezSumezSkrevet 19/02-12 13:05, rettet 19/02-12 13:05 
Ja, hvis du er ligeså grisk som os andre, og ikke i stand til at efterlade værdifuldt loot, er det bedste tip at købe et hus.
Man bruger utroligt lang tid på at løbe frem og tilbage mellem dungeons for at stashe. Helt klart en af de ting der har trukket ned i Elder Scroll-serien i lang tid. Men det er lidt selvforskyldt, så det er svært at være sur over.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/02-12 13:26 
Jeg synes det er et realistisk tiltag at man ikke kan bærer rundt på en mammut og flere tons loot hele spillet igennem :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/02-12 14:43 
Jeg spillede godt 20 timer før jeg gik over til New Vegas, og jeg synes det var utroligt så pokkers rig jeg blev så hurtigt. Og jeg fandt aldrig rigtig noget at bruge mønterne på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 19/02-12 15:23 
Har spillet ca. 30 timer og har ikke været rig på noget tidspunkt. Faktisk først inden for de seneste timer, at jeg har fået suget skrammel/penge nok sammen til et hus :)

Har vist udelukkende fulgt historien, så kan være det har noget at sige...
KalicolaKalicolaSkrevet 20/02-12 09:03 
Jeg plejer bare at smide al mit lort (dragon scales) i kisten lige uden for bygningen hvor gray beards holder til.. Jeg har ikke mistet noget fra den kiste endnu.. Men det kan jo være at det sker, men så er det jo bare ud og slagte nogle flere drager ;)

Jeg skulle lige hilse at sige at "Deadly Dragons" mod'n til pc gør hver eneste møde med en drage til en episk boss fight :) Ikke nok med at de har mere health og gør mere skade. De har også meget mere resistance, så man får intet ud af at bruge ild mod en fire dragon. Plus de bruger spells som meteor shower og lightning storm, alt efter hvilken type drage man møder. Og at kæmpe imod en magma drage midt i en meteor storm, er noget af det vildeste jeg har prøvet i et spil endnu.

Warzones: Civil unrest er en mod som tilføjer store slagmarker rundt omkring i Skyrim. Her kan man støde ind i kampe med flere hundrede npc'er i kamp på én gang. Igen en Episk mod, som ændrer spillet til det bedre :) Hvis ens PC altså kan køre det.

Syntes jeg bare lige at jeg ville nævne, selvom de fleste herinde nok spiller det til konsol.
For The Love Of The Game
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/02-12 22:00 
Nogle der som mig har fået problemer(igen!) i Skyrim på 360? Efter den nye update er spillet begyndt af blive sygt langsomt, når jeg fx skal søge en person eller gå ud af en dør. Det her spil må da være det mest buggy spil ever!
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/02-12 01:48 
Moon Buggy er altså endnu mere buggy!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/03-12 19:16 
Hehe :=)

Usynlig kiste
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 13/03-12 10:14 
Sådan spiller man Skyrim i Sverige!!!!

Badass Viking from Sweden!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/03-12 18:49 
Han er en total nutter!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/03-12 20:38 
Nu tør jeg slet ikke købe spillet. Hvis jeg ikke gør li'som ham, kommer jeg til at føle mig som en ussel havenisse :/
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/03-12 20:52 
Jeg har lige solgt mit pga det er SÅ mega meget fyldt med fejl. Det er en skam det var det, der skulle gøre at jeg solgte det :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig