X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-11 20:03 
Det tog også lige et par gange før jeg fik det til at virke. Man må ikke rydde cachen når usb-sticket er sluttet til Xboxen - her bliver cachen selvfølgelig også slettet så :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-11 09:22 
Har startet forfra for tredje gang nu. Og igen føles føles det som en ny oplevelse. Er endt i andre dungeons, og fundet helt andre våben og andre ting. Var heldig at finde et våben med soul trap, som jeg disenchantede. Jeg kan nu meget nemt og billigt få souls, som gør det meget nemmere at stige i enchanting. Hvilket var et af mine mål for denne gang.. Super sweet spil :-)
For The Love Of The Game
XiwanaXiwanaSkrevet 04/12-11 15:54, rettet 04/12-11 15:54 
Det er simpelthen så vildt det her spil!

(Mulig SPOILER):

Render rundt som lvl 12 archer (nothing fancy endnu). Havde lige gennemført diplomatic immunity-missionen. Dvs. jeg havde kun det equipment, jeg havde haft med derind. Havde imidlertid glemt at medbringe potions (+ jeg havde haft en noget langstrakt kamp med en regenererende frost troll, så pile var der ikke så mange af). Ankommer midt om natten til Riverwood for at hente mit gear, og bliver med det samme overfaldet af en random encounter-drage (den første af sin slags for mit vedkommende). Den svæver stædigt rundt over den lille landsby. Det er næsten, som om den venter på mig. Jeg equipper buen og de kraftigste pile, og går så i krig. Kampen varer vel en 10-15 minutter, men føles som en evighed. Man lærer hurtigt at misbruge AI'en på det groveste, men det er stadigvæk en besværlig og adrenalinpumpende affære. Hen mod slutningen af kampen vælger den lokale smed så at blande sig. Dragen er landet, og han farer hen - bevæbnet med hammer eller noget lign. - mens han råber op og skælder den ud (noget med "This is my town!"). Han er imidlertid et let bytte for ilden, men han har tjent sit (for mig uventede) formål. Jeg har kunne stå på behørig afstand og skyde pile som gjaldt det livet selv, hvilket det jo også gjorde på en måde. I samme nu er dragen nedlagt. Et kæmpe kadaver midt på hovedgaden. Jeg høster, hvad der høstes kan, og overhører en bemærkning fra den lokale vagt om, at det var noget af det vildeste han nogensinde havde overværet. En ret så sigende afslutningskommentar.
[inspirational quote here]
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-11 16:45 
Ja nogle gange går spillet full circle og så spiller det hele bare perfekt sammen..
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 04/12-11 19:42 
Så smeden fra Riverwood døde altså, så kan du jo ikke købe våben og andet hos ham mere eller hva?
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 04/12-11 19:56, rettet 04/12-11 19:56 
Jeg har faktisk ikke tjekket efter. Regnede sådan set bare med, at han respawnede, næste gang spillet blev sat i maskinen.
[inspirational quote here]
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/12-11 21:48 
Folk der dør i Elder Scrolls plejer at forblive døde - men det er jo ikke fordi han umiddelbart er den eneste smed i Skyrim :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 04/12-11 21:57, rettet 04/12-11 21:57 
Nej hehe :-)

Men jeg synes han faktisk har nogle gode ting i sin biks.



SPOILER:
Er der nogen som også har set den hovedeløse rytter? Har set ham en enkelt gang ride forbi mig midt om natten på en vej. Mener også han sagde et eller andet til mig men husker ikke hvad? Jeg var sådan set rimelig forbavset..!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/12-11 22:00 
neros>
Nej hehe :-)

Men jeg synes han faktisk har nogle gode ting i sin biks.

Øhm, de ting der sælges i de forskellige shops er da randomiserede!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 04/12-11 22:00 
neros>
Nej hehe :-)

Men jeg synes han faktisk har nogle gode ting i sin biks.



SPOILER:
Er der nogen som også har set den hovedeløse rytter? Har set ham en enkelt gang ride forbi mig midt om natten på en vej. Mener også han sagde et eller andet til mig men husker ikke hvad? Jeg var sådan set rimelig forbavset..!

Jøps. Jeg rendte rundt på vej mod en eller anden grotte, da han pludselig passerede mig. Jeg fulgte i sagens natur med, og endte på en gravplads med lidt loot. Men pokkers sjovt, især fordi jeg undervejs løb forbi et par bjørne, en sur Nord og andet godt :D
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 04/12-11 22:08 
Echelon VI>
neros>
Nej hehe :-)

Men jeg synes han faktisk har nogle gode ting i sin biks.

Øhm, de ting der sælges i de forskellige shops er da randomiserede!?

Uden at være helt sikker, mener jeg at nogle butikker har større sandsynlighed for at have visse ting end andre?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 04/12-11 22:10 
Kilroy>
Jøps. Jeg rendte rundt på vej mod en eller anden grotte, da han pludselig passerede mig. Jeg fulgte i sagens natur med, og endte på en gravplads med lidt loot. Men pokkers sjovt, især fordi jeg undervejs løb forbi et par bjørne, en sur Nord og andet godt :D

Ok jeg må hellere prøve at følge med ham næste gang så :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/12-11 22:15 
Herold>
Uden at være helt sikker, mener jeg at nogle butikker har større sandsynlighed for at have visse ting end andre?

Måske i har ret i at det er random, men jeg synes nu visse shops har bedre muligheder end andre alligevel. Ham smeden i Riverwood har ihvertfald givet et bedre udbytte end andre synes jeg.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/12-11 22:45 
Der er selvfølgelig forskel fra butik til butik, og enkelte handlende har helt særlige emner, som f.eks. Companion smeden, men mit indtryk er at en smed er en smed, og at man kan være lige heldig alle steder. Det er dog en ren praktisk erfaring.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 05/12-11 09:07 
Det rejsende kattefolk har også fine ting :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/12-11 10:31 
Har erfaret at dual cast destruction er nyttesløs. Det ekstra lille skade det gør kan dårligt mærkes, men til gengæld kan det mærkes på ens magicka, som næsten forsvinder dobbelt så hurtigt.. Med mindre at man vil ha impact som stunner fjender når man dual caster, så bør man holde sig fra dual cast.. Og dual cast rune er så dyrt at jeg ikke engang kan gøre det endnu.

Dual cast destruction er en overrated perk.

Spildt point, tid til at starte forfra igen, wohooo!!!
For The Love Of The Game
CronossCronossSkrevet 05/12-11 10:41 
Du har et sygeligt forhold til dine perks :-)
KalicolaKalicolaSkrevet 05/12-11 10:44 
Du har ret...
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 05/12-11 15:55 
Der er perks som minimerer magicka-forbruget. Skal dog ikke kunne sige, om de gør det tilstrækkeligt mht. dual destruction.
BeanoBeanoSkrevet 06/12-11 12:24, rettet 06/12-11 12:41 
Jeg købte en guide i dag hos Gamestop i Vejle. De har stadig mindst 3 styk hvis nogen skulle mangle :)
JuggernautJuggernautSkrevet 06/12-11 13:58 
Hvad koster de?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 06/12-11 14:02 
De er lidt dyre... 250,- for paperback.
HeroldHeroldSkrevet 06/12-11 14:05 
Er de pengene værd?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-11 14:05 
Jeg synes det er sjovt at finde ud af tingene selv ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/12-11 14:15 
Jeg har primært købt den som samleobjekt/artbook. Om den er prisen værd er for tidligt at sige da jeg ikke har åbnet den endnu :)
BeanoBeanoSkrevet 06/12-11 17:40 
Jeg har fået kigget en del i guiden og den virker yderst fornuftig :)
Minimal artbook-faktor over den, men en omfattende moppedreng på 655 sider spækket med detaljerede oplysninger om fjender, lokationer, karakterer, quests, våben, items, osv osv. helt som forventet. Pænt layout og kvalitets-farvetryk. Medfølger også et detaljeret folde-ud kort (8xA4 sider).
nerosnerosSkrevet 06/12-11 18:16 
Jeg vil også have den til min anden gennemspilning.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 07/12-11 12:28 
Er der andre end mig der finder det irriterende at followers/quest npc ikke kommer udstyret med en hest, når man selv har en? Bevares, det er ikke game breaking, men det er bare noget som skær i øjnene.

Og så fortryder jeg, at jeg er gået op i dual wielding, nøj hvor tager jeg bare meget skade.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 07/12-11 13:21 
jeg elsker dual wield giver så dejligt meget skade, eneste jeg hader lidt med det er mod drager og giants
KalicolaKalicolaSkrevet 08/12-11 17:39 
Hvad er egentligt fordelen ved at vælge light armor? Både heavy og light har en perk som gør at de ikke vejer noget, så hvorfor skulle man nogensinde vælge light frem for heavy?
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-11 17:49 
Du sneaker bedre med light armor. Men mon ikke det kan opvejes med en høj Sneak skill og nogle heavy armor perks som du selv er inde på?

Jeg har ikke selv puttet perks i armor så jeg har ikke undersøgt det så meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 08/12-11 20:24, rettet 09/12-11 13:31 
Mener også man bevæger sig hurtigere med light armor. Det er muligvis forklaret i Help-menuen. Tvivler på at perks, crafting osv. helt kan ophæve forskellene mellem de to typer, i hvert fald ikke før sent i spillet, ellers er det da et spøjst designvalg :)
KalicolaKalicolaSkrevet 09/12-11 09:15 
Ham her forklarer rimeligt godt alle perks i de forskellige skill trees, og hvilke som er brugbare og hvilke som er overflødige...

I det her link forklarer han om conjuration, som jo viser sig at være skræmmende meningsløst at bruge points i.

Conjuration in detail
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 09/12-11 11:44 
Den der perk der gør at heavy armor "ikke vejer noget" er godt nok overflødig. Det eneste den gør er at du kan sprinte længere tid (samme som du alligevel kan hvis du har Stone of the Steed aktiveret)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 09/12-11 12:28 
Kalicola>
Ham her forklarer rimeligt godt alle perks i de forskellige skill trees, og hvilke som er brugbare og hvilke som er overflødige...

I det her link forklarer han om conjuration, som jo viser sig at være skræmmende meningsløst at bruge points i.

synes lidt han lyder som en klump, en af hans agumenter for ikke et bruge perks i det er at du jo alligevel har 100 i skillen og har thralls...

jeg har også hele højre side af træet for ellers kan jeg ikke summone min thrall, har simpelthen ikke mana nok til

har går ud fra at du starter som lvl75 og derfor ikke kan bruge nogle af perksne til noget som helst...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 13:04 
Sumez>
Den der perk der gør at heavy armor "ikke vejer noget" er godt nok overflødig. Det eneste den gør er at du kan sprinte længere tid (samme som du alligevel kan hvis du har Stone of the Steed aktiveret)

Men der er mange Guardian Stones der er bedre end "Steed" skulle jeg mene. Heriblandt Lord, Lady, Apprentice og Atronach.

+100 carry weight can i øvrigt også hurtigt fås hvis man bruger 2-3 perks i Pickpocketing. Så kan man bruge sin active guardian stone på noget fornuftigt i stedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/12-11 13:20 
Men hvis jeg beholder "steed", har jeg så 6 perks jeg kan bruge på bedre ting end at løbe hurtigere og bære rundt på mere :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 13:24, rettet 09/12-11 13:24 
Men hvis du bruger de seks perks så kan du i stedet få bonusser som "Regenerate Health and Stamina 25% Faster.", "50 points of armor, 25% magic resistance.", "Recover Magicka twice as fast; twice as vulnerable to magic.". Især sidstnævnte er fed hvis man bruger magi meget og har enchanted sit armor med tilsvarende magic resistance.

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Guardian_Stones
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/12-11 19:31 
Så er hovedhistorien gennemført (på 94t06m), og jeg kan snart ikke udskyde længere at vælge side i borgerkrigen. Pest eller kolera. Hvad har I andre valgt - og hvorfor?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 19:46 
Jeg valgte Legion af de årsager jeg skrev tidligere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/12-11 21:31 
Jeg har det på samme måde, imperiet virker som nogle skurke, men jeg kan alligevel bedre forholde mig til deres mere fornuftige idealer. Det største problem med dem er nok deres alliance med Thalmor...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/12-11 22:03 
Lige præcis - dem kan jeg slet ikke have :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KeenKeenSkrevet 12/12-11 00:18 
jamen hurra! så buggede companion questlinen for mig... :(
BeanoBeanoSkrevet 12/12-11 13:35 
Så vil jeg anbefale at indlæse et ældre save game da quest bugs tilsyneladende ikke fixes med den kommende update.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 13:44 
Du kan også være sygt heldig at det løser sig selv på et senere tidspunkt. Jeg var i en dungeon hvor jeg skulle finde nogle ceremonial weapons for at åbne en dør. Det ene hang på en weapon platter, men af en eller anden årsag ville min character ikke interacte med den, så jeg kunne ikke komme videre. En 5-6 timer senere prøvede jeg igen og der virkede det.

Bestemt ikke optimalt og slet ikke et forsvar af spillet, jeg har også weapon platters og racks i mit Solitude Mansion der aldrig har virket for min character. Så vidt jeg kan læse mig til virker det fint for nogle.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/12-11 13:50 
Ingen af de virker for mig, jeg troede bare det var Bethesda der havde overset dem, for de virker i Whiterun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 14:11 
Ja det er det samme for mig :) Men der er weapon racks jeg ikke kan bruge med min nuværende character som virkede fint med min forrige. Så jeg tror det er virkelig random :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 12/12-11 14:11 
weapon platter'ne i solitude virker heller ikke for mig, og Beano så ved jeg ikke om jeg vil gå 3 timer tilbage i spillet for at håbe at det virker :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 14:15 
Så er det da muligt at de bare slet ikke virker i Solitude.

SPOILER:
Den weapon rack man finder hos hende Blade damen i Riverwood virker ikke i mit nuværende spil, men virkede fint i det forrige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/12-11 15:09 
Patch 1.3 på Xbox Leif nu.

Kilde
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig