X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 18/11-11 14:58 
Du har ikke spillet nogen af de tidligere Elder Scrolls-spil, har du? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 18/11-11 17:06 
Endelig er jeg blevet grebet af dette spil. Jeg forsøgte i går aftes men var alt for træt grundet arbejde, børn osv.

Nu forsøgte jeg så igen her i formiddags og jeg blev straks hevet ind i det skønne univers. Tak skæbne. Troede at alderen havde indhentet mig :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 18/11-11 17:27 
Wehner>
Det er heller ikke mit indtryk at ret mange andre brød sig om de gates.

Heller ikke mig. Følte bare at det var endnu en gentagelse. Flow niveauet dalede seriøst anden gang at jeg drønede ind i en gate.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 18/11-11 18:00, rettet 18/11-11 18:32 
Sumez>
Du har ikke spillet nogen af de tidligere Elder Scrolls-spil, har du? :P

Oblivion, og der skulle man da også opgradere sin figur, så kom ikke her ;)

Men at sammenligne med andre spil er jo også ret underordnet.

EDIT: Nu kan jeg pludselig ikke huske, om man selv skal vælge evner eller lign. i Oblivion :/

Men for at uddybe:
I de fleste RPG'er, synes jeg det fungerer bedst hvis man har indflydelse på karakterens evner (både de passive og aktive - en evne i denne sammenhæng er fx en ny type angreb). Men får man nye evner automatisk er det ikke nødvendigvis et kæmpe problem, det andet er bare ofte bedre, da det er fedt at kunne tilpasse figuren selv. Det ville derimod være et kæmpe problem i fx Oblivion eller Skyrim, hvis man kun blev stærkere i de forskellige skills, men ikke fik nye evner.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 12:22 
Kan man købe et hus og opbevarer ting der da jeg simpelthen har for meget at slæbe rundt på hele tiden ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-11 12:40 
SPOILER:

Ja du kan. I Whiterun kan du købe et til 5000. I Riften et til 8000 og i Solitude et til 25000.
Det er dem jeg lige har stødt på, men der er nok et par mere.

Du skal klare nogle missioner for Jarlen inden det kan lade sig gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/11-11 15:05 
SPOILER:

Ok ja fordi jeg har godt nok lige sagt ja til en mission for Jarlen, men jeg gider fandme da ikke betale 25000! Det bliver i Whiterun jeg vil købe hus så :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 16:31 
Du kan godt bruge kister og lign. til at lagre dine ting men der er en chance for at de tages iflg. spillets hjælp. Jeg brugte selv en kiste i Dragonreach salen (oppe ved Jarlen) til et lagre en MASSE ukritiske ting inden jeg selv købte huset i Whiterun, og intet af det forsvandt.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/11-11 16:41 
Imo. retter Skyrim de sidste smaafejl i Oblivion og giver et endnu bedre spil (Er det overhovedet muligt?). Aarets spil for mig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 20/11-11 16:44 
Beano>
Jeg brugte selv en kiste i Dragonreach salen (oppe ved Jarlen) til et lagre en MASSE ukritiske ting inden jeg selv købte huset i Whiterun, og intet af det forsvandt.

Ok rigtig godt jeg har faktisk også tænkt at gøre det samme, men er lidt bange for at det så ikke skulle være der når man vender tilbage. Mit største problem lige nu må være mangel på guldmønter til at købe et hus :D
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 20/11-11 16:48 
Bethesda har idag annonceret at patch version 1.2 er færdig og på vej gennem certificeringsprocessen hos Microsoft. De regner med den går live ugen efter den der starter i morgen.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/11-11 16:50 
Yes, man kan blive en varulv. Oh, jubel!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 16:57 
spoiler!
SumezSumezSkrevet 20/11-11 18:38 
Jmog>
Bethesda har idag annonceret at patch version 1.2 er færdig og på vej gennem certificeringsprocessen hos Microsoft. De regner med den går live ugen efter den der starter i morgen.

Så håber jeg at jeg kan få min Esbern's Potion til at virke efter det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/11-11 19:50 
Jeg synes mit spil begyndte at hakke end hel del i det da jeg spillede det idag. Hvad kan man gøre mod det? Er det noget med de save games man har lavet osv og skal man ind og slette noget hvis det bliver ved?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 20/11-11 20:09 
Det er PS3-versionen, right?

Læste lidt om det i går, men fandt ikke andre løsninger end at genstarte konsollen, eller installere et SSD-drev. Som om :)

At spillet er upoleret er til at leve med, men det er lidt trist, at X360-udgaven har texture-problemer og frameraten for en del folk falder drastisk ved store saves i PS3-udgaven. For nogle er spillet bogstavelig talt uspilleligt, fordi de konstant taber kampe osv. Synes patch-helvedet er ved at nå til et punkt, hvor jeg personligt ikke er særligt tændt på at købe et spil lige efter udgivelsen.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 20:33 
neros>
Jeg synes mit spil begyndte at hakke end hel del i det da jeg spillede det idag. Hvad kan man gøre mod det? Er det noget med de save games man har lavet osv og skal man ind og slette noget hvis det bliver ved?

Hvis det er på 360, Prøv at cleare cachen - jeg har oplevet det samme og der hjalp det. Ulempen er så et spillet bliver langsommere til at loade og endda kan give texture problemet.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 21:15 
Undskyld glemte at skrive det var PS3 versionen. Ja jeg ville nok lyve hvis jeg påstod at jeg ikke havde oplevet en del bugs i spillet.

Oplevede også en flyvende Mammut og at jeg sad fast i en klippe :-)

Jeg håber spillet er til at komme igang med efter 2 timers pause igen. Så kan det være hakkeriet er holdt op.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 21:27 
Som Jaes helt korrekt skrev, så er der bekræftet en fejl i PS3 udgaven som kan få det til at hakke pga. save game størrelsen. Nok det du oplever.

Men ja - vild mange fejl. Blev i dag nød til at genstarte spillet fordi et puzzle nægte et blive løst. Det er også crashet totalt 3 gange så mi n360 helt skulle genstartes.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 23:06, rettet 20/11-11 23:06 
Det gælder så om ikke at have for mange save games :-/ Lidt Træls..!

Håber de får de fleste bugs fikset i fremtiden på begge platforme det kan ikke være rigtigt.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-11 23:06 
Det lyder som om at det er held i uheld at jeg har måttet vente med Skyrim - det er selvfølgelig Bethesda, så hvad havde nogen ventet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 21/11-11 11:53, rettet 21/11-11 12:36 
neros>
Det gælder så om ikke at have for mange save games :-/ Lidt Træls..!

Håber de får de fleste bugs fikset i fremtiden på begge platforme det kan ikke være rigtigt.

Antallet af saves skulle ikke have en betydning. Problemet er, når et save bliver relativt stort. De fleste taler om fra ca. 6 mb, men det varierer tilsyneladende meget. Der er en patch på vej, som Bethesda regner med kommer i ugen efter Thanksgiving (dvs. fra den 28/11 til 3/12).

EDIT: Har justeret det med datoerne.
SumezSumezSkrevet 21/11-11 11:57 
Er det officielt at patchen kommer til at løse det problem?
Det lyder for mig som om at de er nødt til at gå på kompromis med noget data for at kunne løse det. Dvs. vi snakker nok noget med dungeons, fjender og loot der respawner meget tidligere end det ellers burde.

Jeg er allerede begyndt at blive lidt irriteret over drager der respawner uden at give mig sjæle anden gang de bliver nedlagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/11-11 12:18, rettet 21/11-11 12:36 
Jeg kan ikke huske om formuleringen var, at det bliver løst eller mindsket. Men en mærkbar forskel kommer vi så til at se. Har ikke link, da det er Twitter-citater fra det officielle forum.
enfenenfenSkrevet 21/11-11 15:05 
Er der nogen, der har prøvet Skyrim i både PC og Xbox udgaven, der kan fortælle om 3rd person fungerer ens?

jeg har set PC udgaven, og der var 3rd person meget spilbart med pæne animationer - sammenlignet med eks. Fallout 3.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 21/11-11 15:30 
Jeg synes begge synsvinkler fungerer godt på konsol, og jeg skifter en del.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/11-11 15:57 
Jeg har virkelig prøvet at spille tredjeperson (på Xbox), da jeg ikke er særlig stor fan af førsteperson i det hele taget, men det er simpelthen bare umuligt.
Det er fint nok til at bevæge sig rundt i terrænnet (her er det faktisk næsten bedre end førsteperson), og jeg synes animationerne er ganske acceptable - men når man f.eks. skal gennemgå en reol for indhold, eller prøve at ramme fjenderne med sit sværd eller magi, er det nærmest umuligt i tredjeperson.
Min kæreste er endnu større tilhænger af tredjeperson end jeg er, og på trods af at Elder Scrolls er 100% et spil for hende (det er stort set den eneste genre hun rører) er det netop synsvinklen der har afholdt hende fra både Morrowind og Oblivion. Hun har også konstant kørt på at "tvinge mig" til at spille Skyrim i tredjeperson, da hun ikke selv ville gå i gang med spillet hvis det ikke er en mulighed.

Nu er hun så kommet i gang med spillet på PC, og selv hun er så endt med udelukkende at spille i førsteperson, så jeg tror roligt vi kan udelukke tredjeperson som en mulighed, fuldstændig.


Det er helt åbenlyst at spillet er lavet udelukkende med fokus på førsteperson, uden nogen tanker for hvordan man kunne gøre det tilgængeligt i tredjeperson, overhovedet. Altså endnu et løfte Bethesda "ikke helt" har været i stand til at holde hvad de lovede.
Og det er synd, synes jeg, for i et spil der i så stor grad handler om at skabe sin egen figur med sin egen rolle i spillets verden, vil jeg gerne kunne se min figur. En mulighed for at slå "synlig hjelm" fra i tredjeperson ville af samme årsag også have givet mening. Om ikke andet så i dialogerne, som Dragon Age gør det.

Interessant nok kan man (ved at holde R3 inde og bevæge venstre stick) zoome helt ind bag ryggen på sin figur til et Gears of War-agtigt "over the shoulder" perspektiv, hvilket faktisk gør tredjeperson fuldstændig spilbart - men så snart man trækker sine våben zoomer spillet ud igen.
Nogen burde fortælle Bethesda at de skal inkludere muligheden for at beholde "over-skulderen"-synsvinklen i kamp i forbindelse med deres kommende patch, men jeg er 95% sikker på at det ikke kommer til at ske...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/11-11 15:57 
Jeg er faktisk lidt meget træt af, at jeg altid kommer til at trykke i 3rd person view når jeg går i kamp. Bare man kunne lave det om med en anden knap eller noget!

Jeg synes det er klart bedre og føles fedest at kæmpe i First-Person view. Hvis jeg skifter til 3rd person view er det kun for at beundre mig selv ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 21/11-11 15:59 
Til kamp med sværd og skjold foretrækker jeg klart 3. person. Sådan er vi så forskellige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 21/11-11 16:14 
Men er der nogen, der har prøvet begge udgaver, der kan fortælle, om det fungerer ens?

I kraft af musen er det sikkert noget nemmere at samle ting op i 3. person.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 21/11-11 19:48, rettet 21/11-11 19:48 
Det lyder som om i allesamme lige burde tjekke et par walkthroughs af kingdoms of amelur ;-) det har også farver
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/11-11 12:02 
Nu kommer Kingdoms of Amalur: Reckoning jo først til februar, så vi kan vel godt nå at spille lidt Skyrim inden. ;)

Men jeg kan bekræfte at der er farver og de 15 minutter jeg spillede i Tyskland var meget Elder Scroll-agtigt. Men det var så mest combat og renden rundt. Men jeg er optimistisk.
KalicolaKalicolaSkrevet 22/11-11 13:39 
Der er faktisk allerede mange mods der ude til pc skyrim, som forbedrer farver, textures, anti alising, vand, ild, blod, himmel osv osv. Og spillet har knap været ude i 2 uger... Jeg vidste at jeg skulle ha købt pc udgaven i stedet... Men jeg må jo tænke på min stakkels musse hånd engang i mellem ;-)
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-11 09:45 
Jeg spiller på Xbox 360, og oplever texture-problemer SELVOM jeg ikke har installeret spillet, og have tømt cachen :/ Så kan jeg jo lige så godt installere skidtet, og slippe for at høre på larmen.

Det ville ikke være et Bethesda-spil, uden nogen graverende fejl.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-11 09:47 
Jeg kan simpelthen ikke finde mig til rette med sværhedsgraden, og det irriterer mig at jeg ikke kan finde den optimale setting...

Jeg satte den jo op på expert, fordi det var lidt for nemt.. Jeg rendte ind i en vampyr dungeon, som sparkede min røv for hårdt. Når der var flere vampyrer på én gang, røg jeg hurtigt rundt, uanset hvilken taktik jeg brugte, og jeg prøvede rigtigt meget forskelligt. Det gik nemmere da jeg satte niveauet ned på adept. Men efterfølgende dungeon der one-shot dræbte jeg de fleste skeletter, hvilket også bare lige lovligt lidt for nemt. SÅ hvad er det lige der sker her? Måske er de to dungeons bare vidt forskellige i sværhedsgrad? Men det stemmer jo ikke overens med den teori at hver dungeon tilpasser sig dit level når man går ind i dem første gang..
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 25/11-11 10:53 
Skeletter er på bunden af rangstigen. Jeg mener desuden ikke at der er leveltilpasning på den måde i Skyrim?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 25/11-11 11:43 
Kalicola>
Måske er de to dungeons bare vidt forskellige i sværhedsgrad? Men det stemmer jo ikke overens med den teori at hver dungeon tilpasser sig dit level når man går ind i dem første gang..

Selvom der er et system der "låser" dungeons til dit level, så vil der stadigvæk være dungeons som er sværere.

Personligt kan jeg slet ikke huske hvad sværhedsgrad jeg spiller på. En af de laveste, går jeg ud fra. For mig er det slet ikke kampene der er interessante, det er at udforske, se spændende ting osv. osv. Og der foretrækker jeg at kampene kan afvikles relativt nemt :)
Kilroy Was Here
nerosnerosSkrevet 25/11-11 14:57 
Skeletter, Vampyrer: same same ;-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-11 08:24 
Til dem der ikke hader det... og stadig ikke har købt det ;)

Vind
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 09:47 
Accepteres der også fejl i svarene? ;)
nerosnerosSkrevet 26/11-11 09:53, rettet 26/11-11 10:57 
Af så godt et spil at være får det godt nok meget unødvendigt brok!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/11-11 10:13 
Hvad sker der for størrelsen på tomaterne, på markedet i Whiterun? De er store som vandmeloner, og ligger ved siden af nogle porre der ser helt forskrækkede små ud. Det ødelægger immersionen totalt!!! :)

Det er godt at se at spillet er blevet væsentligt pænere og at der også er arbejdet med animationerne. Disse er dog stadig under par; især dem de bruger til mennesker. Når nogen løber ser det virkelig fjollet ud. Måske har det noget at gøre med at deres hænder meget sjældent animeres, men som regel bare ligne døde handsker.

Dette er umiddelbart det eneste jeg har at brokke mig over (jeg håber Neros tilgiver mig). Selvfølgelig er der de sædvanlige, ind imellem rimeligt graverende bugs, hvilket jeg havde forventet, og selvfølgelig ikke kan se igennem fingre med. Ser man bort fra disse er det et virkelig fantastisk spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 10:43, rettet 26/11-11 10:47 
Jeg har selv oplevet flere crashes, en puzzle som nægtede at blive løse (før jeg genstartede), personer som taler efter de er døde, forskellige stemmeskuespillere til een hovedkarakter, overlappende dialoger, NPC'er og dyr som gør de mest bizzare ting, hakkende grafik og menuer som først forsvandt ved clearing af cache, etc. Utroligt godt spil men det er ikke bare småfejl i det - det må Neros bare acceptere :)
nerosnerosSkrevet 26/11-11 10:56, rettet 26/11-11 11:01 
Beano>
Utroligt godt spil men det er ikke bare småfejl i det - det må Neros bare acceptere :)

Det siger jeg egentlig heller ikke noget om. Det er jo klart at sådan et type spil har bugs og andre fejl i betragtning af hvor stort og omfattende det er. Programmører er mennesker ligesom du og jeg.

Når spillet så alligevel levere og folk over hele kloden spiller det siger det lidt om hvad spillet er for en størrelse uanset bugs.

Tag spillet for hvad det er, og lad være med at tro det er virtual reality :-)

Jeg ved du mener det som en joke Echelon VI, men at brokke sig over tomaternes størrelse samtidig med at der flyver drager rundt i luften er sådan liiiiiiiiiige...! Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 11:10 
neros>
Det siger jeg egentlig heller ikke noget om. Det er jo klart at sådan et type spil har bugs og andre fejl i betragtning af hvor stort og omfattende det er. Programmører er mennesker ligesom du og jeg.

Når spillet så alligevel levere og folk over hele kloden spiller det siger det lidt om hvad spillet er for en størrelse uanset bugs.

Tag spillet for hvad det er, og lad være med at tro det er virtual reality :-)

Nej, det har jeg heller aldrig påstået eller forventet. Det var vist dig der begyndte at lave Tron referencer :)

Uanset skala, så burde de snart tage sig lidt sammen for sende et produkt der kan nogenlunde sammenlignes med andre produkter mht. fejlrate. Flere af fejlene er direkte sjusk manglende test, og intet med spillets størrelse at gøre. Er jeg overrasket? Nej, men havde ikke forventet at der var SÅ mange fejl som jeg har oplevet - flere end jeg så i Oblivion og Fallout New Vegas tilsammen :O Spillet er åbenlyst sendt på gaden ufærdigt.

Ja der er mange som spiller det og er glade for det (som mig), men der er også mange som har problemer (som mig).
nerosnerosSkrevet 26/11-11 11:35 
Jeg har også oplevet flyvende mammutter, men måske jeg er blind for alle de "store" fejl i pointere har jeg ikke set, eller også tager jeg mig bare ikke af det på samme måde.

Jeg spiller iøvrigt PS3 versionen hvis det skulle have noget at sige?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 11:41 
Flyvende mamutter, undervandsræve, warpende elge og lign. er fejl som ikke generer mig så meget, nærmest mest morsomt, men crashes, puzzles der ikke virker, etc, generer mig lidt :)

Om det også er i PS3 udgaven ved jeg ikke.
SumezSumezSkrevet 26/11-11 11:47, rettet 26/11-11 11:47 
Jeg synes nu heller ikke fejlene er ødelæggende for spillet. Ikke på samme måde som det var i Morrowind.
Eneste fejl der endnu er gået ud over en quest for mig, er den man får af Esbern, som man kan klare før man har fået den, hvilket medfører at hans potion ikke virker (!?), og questen dermed heller ikke afsluttes helt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/11-11 11:48 
King Chaos>
Til dem der ikke hader det... og stadig ikke har købt det ;)

Hvad hvis man har købt det, men til gengæld gerne vil have den der lækre guide book? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 11:55 
*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER*

Når man har gennemføst main-quest har man stadig en Elder Scrool i inventory som vejer 20 - kan man ikke slippe af med den igen?

*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER*
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig