X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Svar
BeanoBeanoSkrevet 01/11-16 16:26 
Online har næppe noget med sagen at gøre. Sony er generelt restriktive med tillade import at eksterne assets som for det først kan komprimitere systemet, og for det andet misbruges til at lave ting som var uden for rating. F.eks. kunne man heller ikke nemt hive billeder/textures og musik ind i LBP pga. dette.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-16 17:11 
Sjovt at man Sony netop tillod alt dette i Unreal Turnament III, hvor der var totalt lukket for mods på 360 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-16 17:39, rettet 01/11-16 17:41 
For snart 10 år siden...

Edit: 9 år men det viser jo bare politik skifter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-16 18:44 
Netop min pointe...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-16 18:57, rettet 01/11-16 18:59 
Åh ja ;)

Naturligvis spekulativt, men i dag hvor enhver PS4 ejer kan trykke på en Share knap og dele gameplay med hele verden, så kan det måske have indflydelse på at de sætter skrappere krav til moderering på deres platform..
Bede-xBede-xSkrevet 02/11-16 06:53 
The Forgotten City skulle være kommet på XO også:

http://youtu.be/tQaCc-SPEcU
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 03/11-16 17:15 
Remaster'en er forresten ikke egnet for børn under 13... eller 15... eller 16... eller 18
Elder Scrolls V: Skyrim
[inspirational quote here]
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/11-16 21:48 
Har spillet Skyrim Special Edition 40 timer so far paa PS4, og det er bare lige saa godt, som jeg husker det. Selvom jeg har gennemspillet det 2-3 gange paa 360, saa er det stadig lige fantastisk at starte paa igen.
Jeg ved ike, hvad Bethesda gjorde forkert med Fallout 4, men efter at have proevet gentagne gange, saa fanger det mig slet ikke. Maaske er det den ensformige post-apokalyptiske setting... Dunno.

Skyrim et virkelig et mestervaerk - et aegte 10/10 af spil, selvom det ikke er perfekt. Jeg haaber, det kan holde mig faget igen indtil RDR2.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 03/11-16 21:57 
Åh, det er godt at høre. Jeg er helt enig med dig :) Bortset fra, at jeg ikke har prøvet den nye version (endnu).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 04/11-16 08:06, rettet 04/11-16 08:06 
Xiwana>
Remaster'en er forresten ikke egnet for børn under 13... eller 15... eller 16... eller 18

Du får et gæt, hvorfor den ser sådan ud ;)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 04/11-16 08:56 
Jeg forstår ikke den ærbødighed det spil bliver holdt op i, men ser ud til en remaster var en god indsats :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 04/11-16 09:07, rettet 04/11-16 09:09 
@DeluxScan: Jeg har det helt på samme måde. Har prøvet de sidste 3 Fallout spil og gået død i dem hver gang med fornemmelsen af at jeg enten spiller dem fuldstændigt forkert, eller de er noget opreklameret bras. Oblivion og Skyrim elsker jeg til gengæld, trods mange fejl.
Er pt. i gang med Skyrim på PS4, flot opgradering fra 360 versionen jeg spillede oprindeligt, men lider stadig under Bethesda's elendige QA.
slk486slk486Skrevet 04/11-16 09:18 
Har godt hørt de ikke har fixet nogen som helst gamle quest bugs, mv. Lidt dårlig stil, men sikkert on par for de fleste remasters.
j/k
JmogJmogSkrevet 04/11-16 16:09 
slk486>
Jeg forstår ikke den ærbødighed det spil bliver holdt op i, men ser ud til en remaster var en god indsats :)

Samme her. Jeg synes i høj grad de går efter kvantitet istedet for kvalitet. Hvilket også er medvirkende til at de er så buggy. Og så er animation altid en skuffelse sammenlignet med stort set alle konkurrenter.
slk486slk486Skrevet 04/11-16 16:13 
Især efter Witcher 3 viser hvordan det kan gøres så meget bedre :)
j/k
JmogJmogSkrevet 18/11-17 13:39 
Skyrim VR til PS4 udkom i går. Ikke mange anmeldelser online, men at dømme efter forumposts rundt omkring, så kan folk ikke få armene ned. Det ligner et Xbox 360 spil, men performance er stabil 60fps og indlevelsen i VR sublim.

400kr hos Elmutanten. Jeg har bestilt og glæder mig til at prøve det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-17 13:54 
Fedt. Jeg tror endelig jeg vil give spillet en chance så. Jeg har aldrig fået spillet det af en eller anden grund :)
jaesjaesSkrevet 18/11-17 16:35 
Jeg troede det var umuligt p.t. at lave det sådan, at når man bevæger spilfiguren foregår det som i spil uden VR?

Fra hvad jeg har læst og set i videoer af Skyrim VR, foregår det ret normalt - bevæg Move-controlleren fremad (og sikkert bare det analoge stick når man spiller med controller). Bevægelser ser ret smooth ud. Man skulle så tro, at det kunne være lavet på samme måde i Doom VR, men dette spil har jo teleportering som bevægelsesmekanik.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-17 16:48 
Spillet har vist begge dele (som RE7?), men udviklerne har nok bare demonstreret det uden teleportering da det umiddelbart ser bedre ud, lige indtil man selv spiller det i VR og bliver dårlig :)
JmogJmogSkrevet 19/11-17 00:05 
Mange VR spil har skam "almindelig" traversal. Nogen kan klare det og nogen kan ikke. Jeg har ingen problemer med det. At dømme efter tråden på resetera (Neogafs afløser), så er alle enige om at det fungerer fremragende. Flere har haft spilsessioner på 4-5 timer, fordi de ikke kunne stoppe.

Doom VFR bruger sandsynligvis teleport fordi den hastighed man bevæger sig med i normal Doom er alt for hurtig til at et almindeligt menneske vil synes det er behageligt. I Skyrim bevæger man sig i menneskelig gå/løbe hastighed.
jaesjaesSkrevet 19/11-17 21:31 
Cool det kan lade sig gøre. Så skal der nok købes VR inden længe alligevel ;)

Beano>
Spillet har vist begge dele (som RE7?)

Ja, det har begge dele. Teleportering ser dog ikke sjovt ud i denne type spil IMO - det ligner lidt Myst og andre "slideshow-spil" :)
BeanoBeanoSkrevet 20/11-17 11:23, rettet 20/11-17 11:23 
Enig men teleportering er ikke noget de implementerer for at gøre VR spillene sjove, det er af nød fordi mange bliver syge af konventionel styring :)
jaesjaesSkrevet 20/11-17 18:30 
Klart, det er godt der er valgmulighed. Jeg refererer også bare til egne præferencer :)
BeanoBeanoSkrevet 20/11-17 20:15 
Ok ;) Det er trods alt et forsøg værd når du får VR, selv er jeg inkompatibel :/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/11-17 13:23 
Jeg fik lige testet det af i VR og selvom kontrollerne er lidt forvirrende, så fungere det super godt

https://twitter.com/Monodo/status/934454227476283392
JmogJmogSkrevet 29/11-17 13:37 
Det var satans. Doom VFR har både teleport og normal fuld bevægelighed. Her er en der spiller tutorial igennem med Aim Controlleren:
https://youtu.be/glX8lE4p2aI

Virker som en smart kombination, da det ikke er enten/eller. Teleport bruges til glory kills og at komme op på højere platforme.
WehnerWehnerSkrevet 04/09-19 21:45, rettet 04/09-19 21:47 
Jeg kom i tanke om, at jeg aldrig fik spillet thieves' guild-questen og Daedra - som det absolut eneste. Nu er jeg lige gået i gang på PS4, hvor jeg oprindelig spillede det på 360. Det fænger godt nok meget hurtigt. For tredje gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/08-21 22:52 
Endnu en genudgivelse... Skyrim Anniversary Edition på bagerens fødselsdag, indeholder SE spillet med 500 creation club ting, og man kan fiske, yay!
SE ejere vil kunne købe en opgradering til AE, og der kommer gratis PS5/XBSXS opgradering også.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-08-19-skyrims-getting-a-new-anniversary-edition-in-november-on-xbox-playstation-and-pc
BeanoBeanoSkrevet 11/11-21 08:09 
Anniversary Edition er ude nu digitalt, opgradering fra speciel edition koster kr 149,. PS4->PS5 og XBO->XSXS opgradering fra speciel edition er gratis.
slk486slk486Skrevet 11/11-21 09:55 
Måske er det endelig tid til at spille mere end et par timer af Skyrim nu :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 14/11-21 14:42 
Købt, fuck it. Så må vi se, om jeg får det spillet, men jeg vil under alle omstændigheder gerne støtte foretagendet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/11-21 15:53 
Microsoft mangler ikke penge.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-21 16:12 
Har prøvet den gratis upgrade på PS5. Det er en utrolig lazy port. De har ikke fikset, eller givet mulighed for at fikse, y-aksen i aimet.

Der er ingen dualsense-funktioner i controlleren som ellers havde været oplagt.

Den almindelige PS4 Pro-version er allerede fuld UHD-opløsning og med 60fps-moddet kører det identisk.

Det eneste positive er at install-størrelsen så vidt jeg kunne se er ca halveret. Loading er måske også lidt hurtigere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/11-21 17:11 
Jeg syntes ikke der er problemer mht. aim?

Loadtider er betydelige hurtigere, ca 2 sekunder ifm quicktravel/restart. Men ja, special ed. grundspillet er umiddelbatt en straight 60fps port fra 2016 udgivelsen, og måske højere opløsning? Aniv. Ed. er dog også nyt indhold og features.
WehnerWehnerSkrevet 18/11-21 12:09 
Det er stadig et vildt godt spil, selvom grafikken selvfølgelig bærer præg af at have et årti på bagen. Den sidste uges tid har jeg ligget syg, og jeg har fået spillet en god slat. Det er - stadig - meget svært at lægge fra sig, når man først er kommet i gang. Med undtagelse af Witcher 3 er der vel heller ikke noget, der har matchet/overgået Skyrim i denne genre i årenes løb? Jeg føler i hvert fald på ingen måde, at jeg spiller noget forældet.

Det er nok også blandt andet på den baggrund, at det går lidt trægt med en efterfølger. Jeg tænker her på Spencers udtalelser, som Bede linkede til den anden dag, om at næste spil skal opleves på samme måde, som vi oplevede Skyrim, da det udkom.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 18/11-21 23:04 
Kender I det, at det viser sig, at man har spillet PS4-versionen på sin PS5?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/11-21 08:10, rettet 19/11-21 08:10 
Jeg kom kort til det ifm. launch da det var alt for nemt at overse, men efter update 2.0 er platform tydeligt markeret under spillet - åbenbart ikke godt nok :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-21 09:40 
Jeg synes de 30 vs 60fps er ret afslørende :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/11-21 11:04 
Ja i Skyrim :)
WehnerWehnerSkrevet 19/11-21 11:41 
Ja, der var godt nok forskel, da jeg fortsatte. Farverne er også meget mere levende; nærmest som om et tyndt, gråt filter blev fjernet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig