X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 18/10-11 09:30 
http://www.1up.com/previews/played-skyrim-wrong-felt-so-right

Det lyder kun godt, jo.
Det er sjovt at Skyrim og Dark Souls er blevet http://xbox360.ign.com/articles/119/1196353p1.html]sammenlignet[/LINK]" target="">sammenlignet så http://raidingparty.net/featured/the-five-things-that-will-hold-skyrim-back]meget[/LINK]" target="">meget, da det jo principielt er vidt forskellige spil, men jeg sidder alligevel tilbage med en fornemmelse af at Dark Souls har sat helt nye, absurde standarder for præsentationen af en fantasy-spilverden, og at Skyrim har virkelig meget at leve op til på den bekostning, hvis det ikke skal føles som en flad fornemmelse, når det udkommer så hurtigt efter det andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/10-11 14:06 
Halvdelen af pointerne er dog, efter min mening, ret latterlige. "Ingen DLC er en god ting". Virkelig? For jeg må sige at Oblivions Shivering Isles var et stykke DLC (selvom man kan fluekneppe og kalde det en Expansion) der virkelig forlængede spillets levetid.

Og ingen online co-op? Det har jeg slet ikke lyst til at spille. Er det så stadig et minus?

Indrømmet; jeg har ikke spillet hverken Demons Soul eller Dark Souls, men det er mest fordi ingen af spillene lyder som om de vil underholde mig. Jeg leder netop ikke efter spil der sparker mig hårdt i numsen og tvinger mig til at lære bevægelsesmønstrer og lignende.

At klandre Skyrim, et spil der så vidt jeg kan se ligner et ret vestligt RPG, for ikke at minde om et mere japansk RPG, er for mig ikke hverken fair eller lødigt.

Men jeg har som sagt ikke spillet nogle af de tre spil, så hvad ved jeg?
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 18/10-11 14:22 
Jeg tror du klikkede på det forkerte link? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/10-11 15:16 
Hum, jeg klikkede på dine to "sammenligninger" og det var mest IGNs artikel jeg reagerede på :)
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/10-11 15:30 
Kilroy>
At klandre Skyrim, et spil der så vidt jeg kan se ligner et ret vestligt RPG, for ikke at minde om et mere japansk RPG, er for mig ikke hverken fair eller lødigt.

Demon's og Dark Souls minder mere om vestlige RPG'er end de japanske. Helt derudover er jeg enig. Hvem gider at have co-op i et spil som Elder Scrolls?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 18/10-11 15:33, rettet 18/10-11 15:37 
Kilroy>
Hum, jeg klikkede på dine to "sammenligninger" og det var mest IGNs artikel jeg reagerede på :)

Artiklen var nu også ment som et eksempel på en ret urimelig sammenligning mellem de to spil, da det jo er to helt forskellige slags spil, det troede jeg at jeg fik understreget meget tydeligt i samme sætning. :)

Hvordan du kan se Dark Souls som et arketypisk "japansk RPG" er jeg dog meget uforstående for. Som jeg ser det, formår det spil at opnå alt det mange vestlige udviklere har forsøgt i mange år.

Echelon VI>
Helt derudover er jeg enig. Hvem gider at have co-op i et spil som Elder Scrolls?

Yep - der er nogle tiltag jeg tit har tænkt ville være spændende, som f.eks. en form for "persistant world" hvor flere kan deles om den samme verden, og det ville gå ret godt i spænd med radiant quest systemet, som jeg ser det. Men reel online co-op har jeg ikke behov for, jeg har altid nydt Elder Scrolls spillene som singleplayer-spil, og var glad da jeg hørte at Bethesda valgte at skrotte den idé til fordel for at gøre singleplayeroplevelsen bedre.
At inkludere en eller anden online-feature kræver typisk en masse kedelig Blizzard-agtig afbalancering af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-11 00:35, rettet 08/11-11 00:36 
Hvis nogen er i tvivl om hvilken konsolversion man skal købe kan jeg afsløre at Xbox 360 versionen kører bedst og er flottere. Dog med en smule tearing hist og her.
PS3 versionen kører okay (for et Bethesda openworld-spil) og har så vidt jeg ved ikke noget/meget lidt tearing.

Jeg har selv bestilt til Xbox 360.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/11-11 07:27 
Også her.

Dårlige tegn at de slet ikke har fremvist PS3 udgaven....
jaesjaesSkrevet 08/11-11 10:00 
Konsolkongen>
Hvis nogen er i tvivl om hvilken konsolversion man skal købe kan jeg afsløre at Xbox 360 versionen kører bedst og er flottere. Dog med en smule tearing hist og her.
PS3 versionen kører okay (for et Bethesda openworld-spil) og har så vidt jeg ved ikke noget/meget lidt tearing.

Har du ikke link eller flere detaljer? "kører bedst og er flottere" er ret bredt :)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/11-11 12:40 
Jeg har stadig ikke besluttet mig for om jeg skal købe skyrim eller dark souls.. Jeg var ikke synderligt imponeret af Oblivion, så frygter lidt at skyrim bliver det samme, bare med drager. Og de har ikke rigtigt snakket om andet end drager, så jeg er stadig skeptisk overfor hvordan resten af spillet er.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 08/11-11 12:48, rettet 08/11-11 12:52 
Har du spillet Demon's Souls? Det vil give dig en god idé om hvad du kan forvente fra Dark Souls.

Lidt svært at rådgive om det uden at have spillet begge spil, men det ville overraske mig meget, hvis Skyrim endte med at være det mest interessante af de to, baseret på spillets forgængere. Til gengæld forventer jeg, at det anmelder bedst ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 08/11-11 13:00, rettet 11/11-11 14:11 
Synes det virker som to meget forskellige oplevelser, der er svære at sammenligne.

Men de har bestemt snakket om andet end drager. Bortset fra det, er udviklernes egne ord sjældent interessant, IMO :)

Fandt fx denne artikel i går, der opsummerer en del af indholdet:
http://theelderscrollsskyrim.com/unofficial-skyrim-information-part-1/

Personligt er jeg mest skeptisk mht. nærkamp, der ikke var noget specielt i Oblivion, og kun lyder til at være lidt forbedret i Skyrim.

EDIT: Ikke at artiklen kun har udgangspunkt i hands-on-oplevelser (virker som en blanding), den er bare ment som oversigt.
EDIT 2: Ang. "udviklernes egne ord" så var det ment i forbindelse med at sælge spillets features, ikke generelt ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/11-11 13:21 
Når man slog på en fjende i Oblivion, så var det eneste feedback på at man ramte, en lille lyd, og lidt blod mener jeg. Ingen animation på fjenden som viste at den blev ramt, og når den så dør, går den direkte til ragdoll. Det er bare ikke iorden. Håber at de har fået lavet nogle hit-reactions til fjenderne i skyrim. Det ødelægger oplevelsen for mig fuldstændigt..

Venter på et video review, så man bedre kan se hvordan det er at spille.

Jeg har ikke spillet demon souls. Selv syntes jeg at dark souls ser MEGET trivielt ud. Men når folk bliver ved med at rose spillet og universet, ja så må der jo være noget om snakken.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-11 13:35 
jaes>
Har du ikke link eller flere detaljer? "kører bedst og er flottere" er ret bredt :)

Nej beklager. Det er bare mine egne indtryk efter at have set begge versioner køre IRL.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/11-11 13:41 
Det ser ganske godt ud.

Et stort plus er at 3rd person view tilsyneladende skulle være meget forbedret og virke ret godt, hvilket er alt afgørende for folk som mig der ikke kan holde first person view ud.

Dog ikke et spil jeg kunne finde på at købe på release.
SumezSumezSkrevet 08/11-11 13:50 
Kalicola>
Og de har ikke rigtigt snakket om andet end drager, så jeg er stadig skeptisk overfor hvordan resten af spillet er.

De har snakket om Radiant-systemet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/11-11 13:52, rettet 08/11-11 13:54 
Kalicola>
Når man slog på en fjende i Oblivion, så var det eneste feedback på at man ramte, en lille lyd, og lidt blod mener jeg. Ingen animation på fjenden som viste at den blev ramt, og når den så dør, går den direkte til ragdoll.
(...)
Jeg har ikke spillet demon souls. Selv syntes jeg at dark souls ser MEGET trivielt ud. Men når folk bliver ved med at rose spillet og universet, ja så må der jo være noget om snakken.

Trivielt er i hvert fald det sidste det er. Det er nok ikke for alle, men tror ikke nogen nogensinde har droppet det for at være trivielt. Netop fornemmelsen når man man rammer en fjende (eller bare svinger sit våben, uanset om man rammer noget eller ej) er netop utroligt gennemført her, som intet andet spil.

Dark Souls' fjender går dog også øjeblikkeligt i ragdoll-mode når de dør, hvilket fremstår lige lovlig fjollet i forhold til hvor hvor gennemført oplevelsen ellers er i kamp. :) Især fordi spillets ragdolls ser ud til at veje 50 gram højst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/11-11 16:55 
Spændende ny funktion, Shopto har fået :P
Elder Scrolls V: Skyrim

Den står dog stadig som processing... når nu de har pakket det, må de da meget gerne også sende det? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/11-11 17:05, rettet 08/11-11 17:07 
mit blev sendt igår lidt før 2400. :/
så mon ikke det kommer fredag i min post kasse? (fra shopto)

RET:
står også PROCESSING hos mig ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KalicolaKalicolaSkrevet 08/11-11 19:55 
Sumez: Radiant-systemet?
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 08/11-11 21:20 
Azzkikr>
Det ser ganske godt ud.

Et stort plus er at 3rd person view tilsyneladende skulle være meget forbedret og virke ret godt, hvilket er alt afgørende for folk som mig der ikke kan holde first person view ud.

Dog ikke et spil jeg kunne finde på at købe på release.

Virkede da også godt i Oblivion?
Jeg brugte i hvert fald TPS mest, men det var også rart at kunne gå i FPS.
Spiller nu: Halo 3
KalicolaKalicolaSkrevet 09/11-11 08:41 
Den seneste video gør ihvertfald ikke spillet nogen tjeneste. Fuldstændig død og statisk verden, grå og kedelig med alt for meget unreal bumb mapping. Ved godt det ikke er unreal, men det ligner et standard unreal spil, hvilket er et look som jeg ikke kan fordrage.. Det er bare noget andet når man f.eks ser en GTA trailer, hvor verdenen sprudler af liv. I skyrim er det bare stive mennesker som går rundt som robotter.

Det er mit indtryk når jeg ser den her trailer

The world of skyrim
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 08:42 
Stive mennesker er normalt de sjoveste.
SumezSumezSkrevet 09/11-11 12:07 
Playkid>
Virkede da også godt i Oblivion?
Jeg brugte i hvert fald TPS mest, men det var også rart at kunne gå i FPS.

Jeg håber da ikke de er af samme mening, for hvis tredjepersons-mode blot er genbrugt fra Oblivion, kommer jeg til at spille førsteperson igen, og det er jeg mildest talt ikke særlig vild med.

Problemet i Oblivion er at det er nærmest umuligt at sigte præcis på noget, fordi spillet primært er lavet til musestyring. I førsteperson fungerer det med en analogpind, men i tredjeperson er det godt nok unødvendigt besværligt. Både at samle ting op og ramme fjender korrekt i nærkamp.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 14:28, rettet 10/11-11 15:24 
Embargoen fik øksen...

Edge: 9/10
Eurogamer: 10/10
Gamespot: 9/10
IGN: 9.5/10
Gametrailers: 9.3/10
Joystiq: 5/5
1UP: A-
KalicolaKalicolaSkrevet 10/11-11 15:20 
Her er en video som viser den fesne combat i spillet. Ingen indikation af, at man rammer fjenden. Det er næsten pinligt. Desuden er det heller ikke et pænt spil på nogen måde. Skuffende syntes jeg.

combat video
For The Love Of The Game
CronossCronossSkrevet 10/11-11 15:47 
Her er en video af Masters of Orion 2 - bemærk den alarmerende mangel på animationer!







(Det betyder ikke så meget i et spil som Skyrim ;-))

Masters of Orion 2
KalicolaKalicolaSkrevet 10/11-11 16:20 
Jeg kan ikke forstå at et spil som skyrim kan få så høje karakter når noget SÅ basic som melee combat ligner lort. Det er trods alt noget man gør det meste af spillet, så SKAL det sgu være iorden!
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-11 16:47 
Af det jeg har set og prøvet lyder de scores helt fair efter min mening.

Jeg kan så til gengæld ikke forstå af spil som GTA får SÅ høje scores når alt ligner og spiller som lort...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JonassoeJonassoeSkrevet 10/11-11 16:52 
Kalicola>
Jeg kan ikke forstå at et spil som skyrim kan få så høje karakter når noget SÅ basic som melee combat ligner lort. Det er trods alt noget man gør det meste af spillet, så SKAL det sgu være iorden!

Har sgu set værre, hehe.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
HeroldHeroldSkrevet 10/11-11 17:00 
Kalicola: Jeg tror det hænger sammen med at en karakter ikke nødvendigvis er summen af alle elementer i et spil, men hvordan det er at spille.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/11-11 17:25, rettet 10/11-11 17:26 
Kalicola>
Jeg kan ikke forstå at et spil som skyrim kan få så høje karakter når noget SÅ basic som melee combat ligner lort.

Konsolkongen>
Jeg kan så til gengæld ikke forstå af spil som GTA får SÅ høje scores når alt ligner og spiller som lort...

I tager begge fejl ;-p Der er vist gået inflation i beskrivelserne når nogle af de spil betegnes som "lort". Der er visuelle mangler ved begge, javist, men i lader vist jeres personlige kæpheste overskygge helheden.
(...)
nerosnerosSkrevet 10/11-11 17:44 
Så blev helhedskortet lige trukket op af lommen ;-)
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 10/11-11 19:13 
Sumez>
Playkid>
Virkede da også godt i Oblivion?
Jeg brugte i hvert fald TPS mest, men det var også rart at kunne gå i FPS.

Jeg håber da ikke de er af samme mening, for hvis tredjepersons-mode blot er genbrugt fra Oblivion, kommer jeg til at spille førsteperson igen, og det er jeg mildest talt ikke særlig vild med.

Problemet i Oblivion er at det er nærmest umuligt at sigte præcis på noget, fordi spillet primært er lavet til musestyring. I førsteperson fungerer det med en analogpind, men i tredjeperson er det godt nok unødvendigt besværligt. Både at samle ting op og ramme fjender korrekt i nærkamp.

Jeg kan slet ikke huske der var nogle problemer med nogle af synsvinklerne. Men jeg spillede også på easy, fordi jeg ikke gad slåsse mod svære fjender.
TPS var perfekt til at få et bedre overblik, og FPS når man skulle nærstuderer objekter :-)
Spiller nu: Halo 3
KilroyKilroySkrevet 10/11-11 19:38 
Jeg har ved at læse denne tråd erfaret at der faktisk er nogen der bruger Third person.
Der kan man bare se ;)
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 10/11-11 20:53, rettet 10/11-11 20:54 
Det største problem med third person view i Oblivion var at Bethesda er ret dårlige til at animere mennesker. Det så ret skidt ud. Fra hvad jeg har set af Skyrim indtil videre er de blevet meget bedre til det. Så gode at det ikke skærer i øjnene længere.

Og graikken i Skyrim synes jeg er meget flot for et openworld-spil. Husk på at Skyrims grafiske konkurrenter ikke er Battlefield 3, Arkham City og Deus X. Konkurrenterne er Red Dead Redemption, Rage, Fallout 3 og GTA4.

Her har Skyrim mildest talt ikke meget at skamme sig over.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 21:04 
Jeg spillede hele Oblivion i 1st person, så det gør jeg nok også i Skyrim :)
KilroyKilroySkrevet 10/11-11 21:38 
Ditto, Beano. Og det var ikke pga. animationer (selvom de var spøjse) men fordi det virkede 'rigtigt'.

Hoppeanimationen i tredje person ser dog næsten rigtig ud i Skyrim, så det er jo godt nok :)
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/11-11 22:03 
Jmog>
Det største problem med third person view i Oblivion var at Bethesda er ret dårlige til at animere mennesker. Det så ret skidt ud. Fra hvad jeg har set af Skyrim indtil videre er de blevet meget bedre til det. Så gode at det ikke skærer i øjnene længere.

Enig! De stinker i både Oblivion og Fallout 3. Det lyder godt at Bethesda har taget sig sammen. Derudover vil jeg da gerne give de to ovenstående herre ret i, at første person virker "rigtigt".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-11 22:07 
Hold op hvor kunne det være fedt hvis Bethesda genudgav Morrowind, men på den "nye" engine, med det opdaterede gameplay og grafik.

Jeg var super pjattet med Morrowind på Xbox, men jeg synes det er ældet så dårligt at det næsten ikke er værd at spille mere :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 10/11-11 22:16, rettet 11/11-11 09:12 
En Morrowind HD-udgivelse ville stå MEGET højt på min ønskeseddel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 11/11-11 02:08 
X360-versionen har åbenbart et problem med at loade textures. Der er tilsyneladende ikke rigtigt nogen, der kan sige med sikkerhed, hvor tit det sker osv., men Bethesda har erkendt, at der er et problem og kigger på det.

Det ser sådan ud:
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=32585058&postcount=25

Og selvfølgelig er der en "day one"-patch (ikke noget der indtil videre fikser texture-problemerne). Happy times ;)
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1255754-update-11-for-skyrim/

Her poster folk links til sammenligninger generelt (PS3 vs. X360):
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=451621
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-11 02:14 
Sjovt, jeg har spillet det små 21 timer på Xbox og har ikke opdaget noget der ligner den texture bug. Jeg har også kun oplevet at det crashede een gang, mens det loadede. Har spillet uden patch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 07:03 
Også installeret?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/11-11 10:35 
Konsolkongen>
Hvis nogen er i tvivl om hvilken konsolversion man skal købe kan jeg afsløre at Xbox 360 versionen kører bedst og er flottere. Dog med en smule tearing hist og her.
PS3 versionen kører okay (for et Bethesda openworld-spil) og har så vidt jeg ved ikke noget/meget lidt tearing.

Det virker korrekt i forhold til Lens of Truth. PS3 versionen ser generelt mindre detaljeret ud og mangler nogle skygger.

Lens of truth
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 10:54, rettet 11/11-11 10:57 
Gut-feeling confirmed :)

Havde dog regnet med større forskel, men glad for jeg bestilte den til krydskassen.

Umuligt at se performance forskelle på billeder, men ser ud til at PS3 udgaven har mindre kontrast men også bedre textures enkelte steder (billederne med hovedet i kurven).
jaesjaesSkrevet 11/11-11 11:57 
Ved nogen, om der er andre udendørsområder i spillet end de vinter- og efterårs-agtige, der ser ud til at være på alle screenshots?

Beano>
Også installeret?

Ja, i følge Bethesda. Folk rapporterer om alt muligt til højre og venstre, så indtil videre er det eneste holdepunkt, af hvad jeg har set.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 12:01, rettet 11/11-11 12:04 
Har Bethesda bekræftet at der er problemer?

For jeg syntes jeg i går så en artikel hvor de benægtede det.

EDIT: Link
jaesjaesSkrevet 11/11-11 12:09 
Som jeg skrev: "men Bethesda har erkendt, at der er et problem og kigger på det." :)
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 12:13 
Ja det så jeg godt men har bare ikke set nogen kilde :)
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig