X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 11/11-11 12:20, rettet 11/11-11 20:02 
Ja, du skal da bare betvivle min kildekritik ;)

"We're looking into it. Something to clear up is this has nothing to do with whether you install to the hard drive or not."
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1255817-texture-loading-issues/page__st__40__p__19146329#entry19146329

EDIT: Der kom et spørgsmålstegn på i første sætning, det var ikke lige meningen.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 12:23, rettet 11/11-11 12:27 
jaes>
Ja, du skal da bare betvivle min kildekritik? ;)

Ja for du er en velkendt lystløgner!!

(Nej, jeg vil bare gerne læse kilden selv og evt. følge udvikling i sagen :D )

EDIT: Godt at læse at det ikke skader at installere spillet til HDD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-11 14:41 
jaes>
Ved nogen, om der er andre udendørsområder i spillet end de vinter- og efterårs-agtige, der ser ud til at være på alle screenshots?

Ja der er nogle ekstremt flotte nåletræs-områder i den sydlige del af spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 11/11-11 16:28 
Tak. Områder med nåletræer regnede jeg ind under det vinter-/efterårs-agtige :)

Havde håbet på større variation, omvendt virker det som om, den nordiske middelalder som inspiration er brugt utrolig godt.
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-11 17:34, rettet 11/11-11 17:37 
Selvom de sidste videoer af skyrim ikke har imponeret mig synderligt, så kunne jeg ikke dy mig, og er nu ca 4-5 timer inde i spillet.. Grafisk er det meget blandede følelser. Oftest er det meget flot og stemningsfyldt, andre gange er det grimt og skyggeløst. I den flotte bygning dragonreach bliver der ikke kastet en eneste skygge, meget underligt.. Desuden har jeg været nødt til at skrue spillets brightness næsten helt op, for overhovedet at kunne se noget som helst...

Et andet stort minus er controllen. At der kun er 2 knapper man kan assigne angreb/skills/spells til, er jo en katastrofe. Man bruger ualmindelig meget tid på at rulle op og ned i en menu for at skifte våben.. Syntes godt at RB og LB kunne ha vlret brugt også, så man havde 4 knapper.

Jeg savner også gears of war agtige rullefald til siderne, for lidt mere frihed i kampene.

Når det så er sagt, så er jeg meget positiv overfor spillet. Mængden af ting man kan undersøge og gøre er dejlig overraskende. Det er klart et sted man har lyst til at udforske, man ved aldrig om der er en kiste bag næste sten..

Den store mangel på animation som jeg før klagede over, har jeg ikke det store problem med når jeg spiller, underligt nok. Lyden er tilsyneladende indikation nok på at man rammer. Og de små søde finish moves er også gode til at peppe det lidt op :-)

Mødet med den første drage er igen blandede følelser.. Dens måde at flyve på er ikke specielt overbevisende. Ofte er virker den totalt stiv når den drejer, og så laver den nogle dyk som ser meget mærkeligt ud. Når den spyder ild ned mod jorden ser ilden også noget halvfærdig ud.. Til gengæld var kampen fed og udfordrende, og den dræbte mig da også 3-4 gange. Når dragen er på jorden virker den 100%

Jeg fandt et sværd med frost damage. Hos en mage fik jeg trukket frost magien ud af sværdet og lagt det ind i en bue med forstærket effekt.. Super cool, og meget effektivt mod dragen..

Måske lyder jeg generelt negativ. Men det er ikke så galt. Spillet er super hyggeligt at spille, og en fornøjelse, og jeg glæder mig til jeg skal spille det igen.. Det er forfriskende i disse tider af trivielle shooters og bilspil..

It's all love!
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-11 18:32 
jaes>
Tak. Områder med nåletræer regnede jeg ind under det vinter-/efterårs-agtige :)

Det kan jeg ikke få til at give mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 11/11-11 18:54, rettet 11/11-11 18:58 
Bare pga. stemning, farver (fx brunlig skovbund) og den begrænsede vegetation.

EDIT: Justeret, er træt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-11 19:02 
Ja klart, jo sådan er det meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-11 19:24 
Hvilken sværhedsgrad spiller i på? Jeg satte den op på expert da jeg begyndte at one-shot-kill skeletter med min frostbue
For The Love Of The Game
KilroyKilroySkrevet 11/11-11 19:29 
Man, det her spil!

Jeg møver rundt med min level 7 Dark Elf, i gang med at bygge en rigtig stealth maskine. Og jeg har vanvittigt lyst til at starte en ny figur, enten Argonian eller stor Conan-agtig Nord, bare for at se det med også.

Dog Kalicola, har du brugt Favorite-menuen? Det gør det meget hurtigere at skifte mellem magier, våben og lignende. Især hvis du holder dig i skindet og ikke smider de første tusind ting ind som favoritter :D
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 11/11-11 20:20 
Nyt om textures i X360-udgaven:

"Skyrim uses a lot of dynamic streaming systems, including textures. We’ve seen a few reports of certain textures temporarily scaling down on the Xbox 360, and not scaling back up. We have verified that this issue does not occur when playing off the disk and when the game is fully cached (not installed). Skyrim makes heavy use of the Xbox 360 caching system, and caches over the normal course of play while in menus or interiors. This cache can be wiped when other games are played or when the user manually removes it. We’re working on a solution in the next title update for those who have installed the game."
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1258645-texture-scaling-on-360/

Beano>
jaes>
Ja, du skal da bare betvivle min kildekritik? ;)

Ja for du er en velkendt lystløgner!!

Jeps! En lille ting: Spørgsmålstegnet var en fejl. Man ved sgu' aldrig 100% hvordan ting opfattes på skrift, så nu nævner jeg det som helgardering!
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-11 20:52 
Ja jeg bruger favorit menuen, men det er stadig mere besværligt end det burde være. Bare det at man ikke på en enkelt knap kan skifte mellem to vpben setups, er et problem...
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 11/11-11 21:08 
Beano>
EDIT: Godt at læse at det ikke skader at installere spillet til HDD.

Det viste det sig så rent faktisk at gøre. Fra disc kører det fint, mens der er risiko for lavopløselige textures her og der hvis spillet er installeret. Sjovt, normalt ville man tro det var omvendt.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 23:00 
Hmmm... så vil jeg prøve at afinstallere det i morgen og se om nogle textures bliver bedre for jeg har set en del skrækkelige imellem. Men nu flot spil generelt.
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-11 23:13 
Kilroy: er det egentlig muligt at stealthe i det her spil? Jeg mener, bliver man ikke bare spottet af den alt vidende AI ligesom i alle andre spil? Jeg tænkte over det da jeg pludselig steg i stealth fordi jeg lå og kravlede rundt i en hule :-) og HVIS stealth rent faktisk virker, så er det klart noget jeg vil prøve noget mere.. Lige nu fumler jeg rundt med tonsvis af spells på level 6 og prøver at lege mage.. Det går kun semi godt :-/
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-11 02:35, rettet 12/11-11 06:25 
Er jeg den eneste der undrer mig over at man gerne må stjæle nogle NPC'ers ting lige for næsen af dem uden at de bliver sure? Altså hvis man er i en shop og der ikke står "steal" ved en item kan man bare tage den og sælge den til NPC'en igen. Bug?

Jeg prøvede at slette cache og install data og lave en ny character for at se om det stadig forholdte sig sådan da T.L.O sagde at han ikke kunne tage de ting gratis fra "Warmaiden" i Whiterun som jeg kunne.

Jeg gik igang med Golden Claw questen hos Riverwood Trader hvor jeg bed mærke i at jeg med den nye character ikke kunne tage nogle af tingene i butikken gratis. Efter jeg havde klaret questen kunne jeg så pludselig igen tage ca. halvdelen af tingene (altså de billige ting) uden at komme i knibe.

Jeg er nu ankommet til Whiterun og kan bekræfte at jeg ikke kan tage noget som helst i Warmaiden heller. Det tyder altså på at det er en bonus at man må få mange af de billige ting af NPC'erne når de bedre kan lide een.
Det er egentlig fint nok, men jeg synes det er lidt ærgeligt at man så kan sælge det til nogen af dem igen bagefter :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 12/11-11 08:28 
Stealth fungerer faktisk ganske fint. Jeg var ude for at krybe direkte forbi en fjende, hvor jeg ført opdagede ham ved en tilfældighed. Han havde ikke set mig og fik heller aldrig chancen for det.

Som altid afhænger din succes-rate af din hastighed, valg af rustning og så hvor god din sneak er.

Samtidig ser det ud som om at AIen ikke med det samme ved hvor du er, selvom du har plantet en pil i deres skulder. De vil løbe mod dig, men hvis du er tilpas langt væk, eller flytter dig, burde de "glemme" at du findes.
Kilroy Was Here
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-11 11:45 
Kan det virkelig passe at det ikke har nogen effekt at installere Skyrim på harddisken? Jeg måler ca. 46-47dB ved at køre det fra disken, og installeret på HDD.
Det er små irriterende at høre på den ekstra larm, når man er vant til ikke at kunne høre maskinen.
Er der andre der har oplever dette?
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 12/11-11 11:58 
http://www.youtube.com/watch?v=rt5aUdijAN8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-11 12:02 
Playkid>
Er der andre der har oplever dette?

Jeg har oplevet ved visse nye spil, at maskinen larmer de første 1-2 minutter efter man starter et spil, selv om det er installeret. Så går det over. Sonic Generations gør det eksempelvis.

Ved ikke om det er relateret til det nye disc format eller det er noget andet der gør sig gældende...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/11-11 12:03 
Konsolkongen>
Jeg var super pjattet med Morrowind på Xbox, men jeg synes det er ældet så dårligt at det næsten ikke er værd at spille mere :(

Jeg vil være så vovet at påstå at det var "ældet dårligt" allerede da det udkom. Jeg forstod aldrig hvorfor folk priste grafikken så voldsomt, for det har da altid været forfærdeligt grimt. Jeg tror det havde noget at gøre med lysets genspejling i vandet eller sådan noget?
Men ikke desto mindre et rigtig underholdende spil det kun er tynget af en del underlige "fejl".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/11-11 12:03 
xD , Som en skrev:
Det må prøves "IN REAL LIFE" :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-11 12:20 

Lol, det det kommer jeg til at benytte mig MEGET af :-)

Bede-x>
Playkid>
Er der andre der har oplever dette?

Jeg har oplevet ved visse nye spil, at maskinen larmer de første 1-2 minutter efter man starter et spil, selv om det er installeret. Så går det over. Sonic Generations gør det eksempelvis.

Ved ikke om det er relateret til det nye disc format eller det er noget andet der gør sig gældende...

Jeg synes mit spil blev ved med at larme i går aftes, men jeg prøver lige at teste senere i dag om det går væk.
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 12/11-11 12:25 
Playkid>
Lol, det det kommer jeg til at benytte mig MEGET af :-)

Det er en af den slags ting der gør Elder Scrolls serien så spændende, men jeg håber alligevel at Bethesda gør noget ved det i en patch, det er simpelthen for nemt, og jeg er bange for selv at komme til at gøre det >_> I en af de relaterede videoer dræber han damen mens manden ved siden af har en spand over hovedet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/11-11 12:29 
Shit, hvor er det grineren! :D

Det er ikke nemt at være spiludvikler.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 12/11-11 12:40 
Feedt :) Uha, sidder lige og skal vælge race. Ikke noget nemt valg, men hælder til Wood Elf.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 12/11-11 14:45 
Skyrim bruger ikke det nye diskformat. Det er kun spil på over 6gb. Skyrim har de fået komprimeret ned til 3,8gb
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/11-11 14:47 
Jeg havde indtryk af at disc'en spinner i drevet et par minutter uanset hvilket spil det er, efter opdateringen. Det er hvert fald tilfældet med både Dark Souls, Gears of War 3 og Batman Arkham City.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/11-11 14:55 
Jeg er også rendt ind i nogle skøre bugs i bare de første par timer. En gammel game der hoppede oven på en stol, halvvejs inde i en mur. En elg som stod ved en flodbred hoppede øjeblikkelige ca. 20 meter over på den anden side da jeg forsøgte at ramme dem med min bue. Et klassisk Bethesda spil :)
enfenenfenSkrevet 12/11-11 15:14 
Det er sgu alligevel utroligt, at de altid slipper af sted med så mange bugs i deres spil.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/11-11 15:33, rettet 12/11-11 15:38 
på ps3:
Hvordan ta' man ting op uden at ligge den i inventory ?
Som på videoen, jeg må lige prøve det xD
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KalicolaKalicolaSkrevet 12/11-11 15:43 
På xboxen holder man bare knappen inden
For The Love Of The Game
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/11-11 15:57 
ok, prøver lige sener, ;)

tak
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-11 21:29 
Beano>
Jeg er også rendt ind i nogle skøre bugs i bare de første par timer. En gammel game der hoppede oven på en stol, halvvejs inde i en mur. En elg som stod ved en flodbred hoppede øjeblikkelige ca. 20 meter over på den anden side da jeg forsøgte at ramme dem med min bue. Et klassisk Bethesda spil :)

Eller sø-ræve, der åbenbart bedst befinder sig på 100m dybt vandt :-)
Spiller nu: Halo 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/11-11 22:23, rettet 13/11-11 23:59 
fik et go' griner, over at man kan rider på en næsten 100% bjerg-stigning :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JonassoeJonassoeSkrevet 13/11-11 13:33 
Beano>
Jeg er også rendt ind i nogle skøre bugs i bare de første par timer. En gammel game der hoppede oven på en stol, halvvejs inde i en mur. En elg som stod ved en flodbred hoppede øjeblikkelige ca. 20 meter over på den anden side da jeg forsøgte at ramme dem med min bue. Et klassisk Bethesda spil :)

Haha
En mindre en, som jeg også fandt morsom, var at en fyr fra "Companions", der skulle følge mig ud til en dungeon, kom til at sidde fast, fordi han ikke kunne gå uden om en lille ujævnhed i jorden. Han måtte lige have et skub for at komme videre :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
WehnerWehnerSkrevet 13/11-11 16:56 
Jeg synes godt nok, det er et spændende spil indtil. Der er virkelig meget, jeg hele tiden har lyst til at gøre hele tiden. Er lvl 10 nu og har ikke oplevet glitches.

Udfordringen er også temmelig høj visse steder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 13/11-11 22:58, rettet 14/11-11 14:31 
Nogen der ved om pal versionen virker på en Jap 360'er?

Med andre ord er spillet regions frit til Xbox360?
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 14/11-11 16:01 
Hvorfor opdager jeg altid 6-8 timer inde i spillet at jeg gerne vil starte med en ny character, fordi man expermenterende har smidt skill points ud til højre og venstre...

Men på den anden side føler jeg ikke at jeg er nået nogen vejne i de 6-8 timer :) Så har ikke så meget at miste.

Jeg har brugt alle mine points på magicka fordi jeg ville lave en cool mage, men endte med at bruge bue og pil det meste af tiden. tsk tsk

Desuden er det også rart at starte forfra med sin nye viden.. Og hvem er det lige jeg prøver at overbevise?
For The Love Of The Game
KeenKeenSkrevet 14/11-11 17:57 
jeg holdte mig bare til min standart og lavede en warrior/thief, og sår jeg begynder at kede mig med der begynder jeg at gå lidt op i magi :)
nerosnerosSkrevet 14/11-11 18:09 
neros>
Nogen der ved om pal versionen virker på en Jap 360'er?

Med andre ord er spillet regions frit til Xbox360?

Arrgh! Jeg bliver sindsyg vil så gerne spille det. Er der ingen som ved om spillet udgivet i Pal land er regions frit?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/11-11 18:32 
har du ikke en ps3?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 14/11-11 19:28 
Jeg vil gerne spille det på min Xbox360 der skulle spillet køre lidt bedre.
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 14/11-11 22:12 
Playkid>
Sumez>
Playkid>
Virkede da også godt i Oblivion?
Jeg brugte i hvert fald TPS mest, men det var også rart at kunne gå i FPS.

Jeg håber da ikke de er af samme mening, for hvis tredjepersons-mode blot er genbrugt fra Oblivion, kommer jeg til at spille førsteperson igen, og det er jeg mildest talt ikke særlig vild med.

Problemet i Oblivion er at det er nærmest umuligt at sigte præcis på noget, fordi spillet primært er lavet til musestyring. I førsteperson fungerer det med en analogpind, men i tredjeperson er det godt nok unødvendigt besværligt. Både at samle ting op og ramme fjender korrekt i nærkamp.

Jeg kan slet ikke huske der var nogle problemer med nogle af synsvinklerne. Men jeg spillede også på easy, fordi jeg ikke gad slåsse mod svære fjender.
TPS var perfekt til at få et bedre overblik, og FPS når man skulle nærstuderer objekter :-)

Er det slet ikke muligt at zoome ud af third person view i Skyrim? Det er aaaalt for tæt på karakteren, og virkelig belastende at bruge :(
Spiller nu: Halo 3
KalicolaKalicolaSkrevet 14/11-11 22:32 
Det er kun muligt i PC udgaven
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-11 22:38 
Jo du kan. Du holder bare R3 nede og bruger venstre analog til at zoome ind og ud med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/11-11 23:52 
Ret god oplevelse indtil videre (er ca. ti timer inde). Største kritikpunkt må være, at jeg vist ikke har oplevet et eneste wow-øjeblik, udover selve spilverdenen, som tit er fantastisk.
KalicolaKalicolaSkrevet 15/11-11 08:52 
Hvilken sværhedsgrad spiller i på? Indtil videre har det været meget nemt for mig, bortset fra første drage. Bliver det sværere senere? og vinder man noget ved at øge sværhedsgraden?
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 15/11-11 08:57 
Men det var måske også en ide, at du skrev, hvilken sværhedsgrad, du spiller på :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 09:22, rettet 15/11-11 09:26 
Standard? :)

Jeg har spillet 22+ timer (Nord, level 13, standard sværhedsgrad) og heller ikke stødt på den store modstand. Rendte dog ind i en flok lede wizards på en borg som blev ved med at nakke mig. Men de var i et område af borgen som ikke var nødvendig for at fuldføre questen. Så nok meningen jeg skal tilbage dertil når jeg bliver stærkere.
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig