X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


740 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/12-10 12:47 
Hmm rimelig intetsigende trailer. Om ikke andet er jeg virkelig glad for bare at de har annonceret det. Hvis de forstsætter udviklingen fra Morrowind->Oblivion, kan det blive et ret fantastisk spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/12-10 00:06 
Echelon VI>
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)

De siger selv "brand new" på Twit-tarh.

http://twitter.com/Bethblog/status/14010984884604929
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/12-10 08:43 
Ja, "level-scalingen" var også mit eneste rigtige kritikpunkt i Oblivion. Man savnede lidt det der med nogen områder der var for svære at udforske indtil man bliver stærkere, og til gengæld blev man på bedste Moonstone-maner straffet for at stige i level.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-10 09:49, rettet 13/12-10 09:57 
Med hensyn til motoren: Bethesda sagde også "Brand New" med Oblivion og Fallout 3 - det er vist efterhånden alment kendt, at når Bethesda siger "brand new", betyder det "modicficeret Game-bryo", og den grafikmotor kan altså snart ikke klare mere (se bare på New Vegas, hvor galt det er gået). Todd Howard skulle i et interview, have fortalt at grafikmotoren til Elder Scrolls V er "modificeret Fallout 3-tech". Om man forstår at de selv gider alt bøvlet. Med andre ord: Jeg vil se det, før jeg tror det.

Loot level-scaling ødelagde også meget for mig. Det var røvsygt altid at finde rustninger og sværd jeg havde fundet hundrede gange før, i hver eneste dungeon, de første mange levels. Jeg blev aldrig gode venner med Oblivion.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-10 10:11, rettet 13/12-10 10:12 
Todd Howard>
The technology is ours and it is inspired by the technology we have. We have a lot of it. But that's our starting point - the Fallout 3 tech. It started with Morrowind, we went to Oblivion, we did a lot between Oblivion and Fallout 3 because now we had final hardware - with Oblivion we had six months on final hardware, so Fallout 3 technically does a lot more than Oblivion. The new stuff is an even bigger jump from that.

I can say it is on the existing platforms, which we're really happy with. You almost feel like you have a new console when you see the game.

Så siger vi det, Hr. Howard...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 13/12-10 11:09 
Jeg troede egentlig at Zenimax's ide med at opkøbe iD var at sikre deres Tech 5 engine til brug i deres egne studioer.

At klynge sig til Gamebryo når man har iD's spritnye tech til rådighed virker... fjollet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-10 11:15, rettet 13/12-10 11:19 
Det er vist alles tanke. Mon ikke det har noget med udviklingstiden at gøre - de startede vist på Elder Scrolls V inden de fik Tech 5 ind i folden.

De grafiske muligheder Gamebryo byder på, er til at leve med, men det er ustabiliteten ikke. Hvor gammel er den oprindelige tech efterhånden? 15 år?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 13/12-10 19:05 
Gamebryo er jo ikke "kun" Oblivion. Det var også Gamebryo (under et andet navn) der blev brugt i Morrowind. Det var Gamebryo der blev brugt i Bully, og senest Epic Mickey.

Det er ikke en crappy spilmotor, men Bethesda er ikke ligefrem de spidseste til at udnytte den.
Jeg er ikke sikker på at id Tech havde gjort det bedre.

Egentlig er jeg hamrende ligeglad. Jeg nød Oblivion, til trods for at spillet blev udskældt for ikke at være Morrowind 2. Jeg har aldrig kunne kommet i gang med Morrowind, da kampsystemet var helt hen i vejret. Så hvis spillet "bare" er en vidreudvikling af Oblivion og Fallout 3, så er jeg med på vognen.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 13/12-10 19:34 
Kilroy>
Egentlig er jeg hamrende ligeglad. Jeg nød Oblivion, til trods for at spillet blev udskældt for ikke at være Morrowind 2. Jeg har aldrig kunne kommet i gang med Morrowind, da kampsystemet var helt hen i vejret. Så hvis spillet "bare" er en vidreudvikling af Oblivion og Fallout 3, så er jeg med på vognen.

Jeg er 100% enig!

Om game engine er 100% ny eller "kun" meget opgraderet Oblivion/Fallout engine, er jeg ligeglad med så længe spillet leverer varen. Jeg elskede Oblivion og ser frem til Skyrim... MEN de skal fandeme sørge for at sende et bare nogenlunde debugget spil på gaden og ikke som Fallout 3 + NV noget der lignede en tidlig beta og tangerede uspilleligt for mange.
SumezSumezSkrevet 13/12-10 20:37 
Ja, den er de gode til, men så længe det ikke står ligeså slemt til som i Morrowind, burde det være spilbart. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-10 20:56, rettet 13/12-10 20:57 
Det er ellers min erfaring at Fallout 3 var meget mere finpudset end Oblivion. NV er nok lidt værre ;)

Jeg er også helt klar på Skyrim, men jeg håber at der strammes en del op. Oblivion er IMO blandt de dårligst ældet spil i denne generation og det på trods af at det var så imponerende da det udkom. Gav det mening? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-10 21:12 
Jeg tror da alle sammen vi glæder os :)

Det blev lidt unuanceret. Gamebryo, i sig selv, er selvfølgelig ikke problemet, det er den modificerede og ustabile version Bethesda selv bliver ved med at udbygge og kludre rundt i (dertil kommer så udviklerens evner til at lave noget habilt programmering). Den ustabilitet vi har set siden Oblivion, forstår jeg ikke, at nogen kan være "ligelgad" med. Det må da være første prioritet at spillet kan spilles!?

En ny motor, fra andre hænder, såsom iD, ville forhåbentlig betyde større stabilitet.

Om motoren hedder Gamebryo eler Tech 5 er jeg lodret ligeglad med...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/12-10 21:30 
Echelon VI>
En ny motor, fra andre hænder, såsom iD, ville forhåbentlig betyde større stabilitet.

Ikke helt enig - mange af de fejl som har hæmmet F3+NV har været simple scripting og AI fejl og ikke noget som er direkte afhængig af engine (som f.eks. grafik og fysik). For mig virker det bare som almindeligt sjuskeri med QA og ikke engine. Men ok, en mere udviklet 3. parts engine kan måske indirekte betyde de har flere resourcer til at fokusere på andre ting som at rette de åbenlyse fejl :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-10 22:01, rettet 13/12-10 22:02 
Rigtigt; En af de ting der skaber de største problemer i NV er faction-delen/AI'en, som kan spores direkte til hvilke muligheder der i motoren, og hvordan denne håndtere AI. Ellers er jeg enig - scripting-fejl er der absolut så rigeligt af. Her er det så Obsidians evner der er (mindst) lige så mangelfulde som Bethesda.

Det lyder som en voldsom omgang galde, og jeg vil bestemt ikke misforstås; Jeg har lagt omkring hundrede timer i Fallout 3, lige så med Morrowind, og kommer sikkert også til det med NV, når patchen kommer i løbet af ugen. Jeg holder med andre ord, meget af Bethesdas spil. Jeg synes bare det er ærgerligt at deres udgivelser gang på gang, er ramt af fejl, som ikke burde være til stede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/12-10 22:12 
Deres motto: Kan skidtet kompileres, så er det godt nok til kunderne :)
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-10 22:34 
Kotaku skriver lidt om det her.

Link...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/02-11 09:32 
Her er lidt tørre screens fra det kommende spil med undertitlen: Skyrim.

Screens
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 03/02-11 09:55 
"For one thing, the NPCs don’t look wretched anymore"

Første gang i et Elder Scrolls spil! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 03/02-11 10:09 
Det ser ret pænt ud, jeg håber dog ikke største delen af spillet foregår i snelandskaber.
Spiller nu: Halo 3
JuggernautJuggernautSkrevet 03/02-11 10:14 
Jeg glæder mig vanvittigt! Morrowind og Oblivion har givet mig så meget kvalitet, som ingen andre spil i nyere tid har formået.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KeenKeenSkrevet 03/02-11 10:50, rettet 03/02-11 11:11 
Det bliver ihvertfald en af musthave titlerne :) glæder mig til mere info

Link...
jaesjaesSkrevet 03/02-11 14:29, rettet 03/02-11 14:29 
Ser godt ud og flere ting lyder spændende.

Læste en sted, at spillet logger utrolig meget info om, hvad spilleren har foretaget sig, og bl.a. nogle gange bruger det til at skabe "dynamiske" quests. Som eksempel blev nævnt, at hvis man skal redde en kidnappet person, så tjekker spillet måske hvilke dungeons, man har besøgt og placerer den kidnappede i en ny dungeon. Det lyder ikke ubetinget godt, IMO, da det vil gøre selve questen generisk, med mindre Bethesda har formået at skabe en usædvanlig stærk simulation og/eller AI.

Nogen der ved/kan huske, hvordan en typisk side-quest var udformet i Oblivion?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-11 14:43, rettet 03/02-11 14:44 
Der hvor jeg umiddelbart altid har synes både morrowind, Oblivion og de nyeFallout spil haltede mest, rent teknisk, er animationerne. Meget af det virker som noget der var standard for ti år siden. Det håber jeg også de har strammet op på, så immersionen ikke brydes nær så meget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 08/02-11 18:35 
Screens i god kvalitet (de fleste er de samme som dem fra bladene):
http://www.gamersyde.com/news_the_elder_scrolls_v_images-10534_en.html
jaesjaesSkrevet 24/02-11 16:44 
Første gameplay-video. Synes det ser rigtig lækkert ud. Flot og interessant verden, de har skruet sammen. Og det er nærmest ligemeget om filmen er fra pc-versionen, da konsol-udgaverne skulle blive stort set ligeså flotte :)

http://www.eurogamer.net/videos/first-elder-scrolls-v-skyrim-footage
SumezSumezSkrevet 25/02-11 08:23 
Det ser jo meget kønt ud
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/02-11 08:27 
Ja det ser slet ikke så ringe ud.
WehnerWehnerSkrevet 25/02-11 14:52 
Det ligner et must-have :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/09-11 11:48 
20+ min gameplay...

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=5xwboyafbwc

Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=d7WohnlLEQo

Del 3:
http://www.youtube.com/watch?v=Kt7IeycKJKQ
SumezSumezSkrevet 13/09-11 11:51 
Nøj han gentager sig selv meget i forhold til de tidligere demoer af spillet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/09-11 13:21 
Hænger det ikke sammen med at de kun viser det samme footage/gameplay, mere eller mindre? (har ikke set dem, kunne bare forestille mig det - er skadet af at dukke op til events, hvor de siger "This is E3 code".)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/09-11 13:49, rettet 13/09-11 13:49 
Jo det ligner mange af de samme områder, kunne forestille mig at dette er den "komplette" udgave af det samme som blev vist på E3...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-11 15:18 
Det ser jo skide godt ud. Jeg håber bare at PS3 versionen kommer til at køre ligeså godt.
Det ser heldigvis også ud til at menuerne har fået en positiv overhaling i forhold til det bræk de brugte i Oblivion og Fallout 3 :)

Er der nogen der ved om de har droppet det fis fra Oblivion med at fjenderne stiger i levels sammen med ens character?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/09-11 15:26 
Glæder mig ret meget til spillet, efter at have læst hvor varieret gameplayet bliver. Puzzles, landbrug, minedrift og jagt, er vel det, som har mest potentiale. Men man kan også lave ting som at købe huse, som kan udvides, og lege smed og skovhugger. Det ligger selvfølgelig i kortene, at noget af det bliver for simpelt, men bare halvdelen bliver sjovt, er jeg glad.

Konsolkongen: Der er en form for skalering, men det bliver mere som i Fallout 3.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-11 15:27 


"Bethesda clarifies Skyrim’s enemy level-scaling feature"
SumezSumezSkrevet 13/09-11 15:37, rettet 13/09-11 15:39 
Det er langt fra kun Oblivion der har det problem, det er virkelig mange populære RPG'er fra begge sider af atlanten - mange af dem gør det mere eller mindre usynligt (som f.eks. FF7 hvor det vistnok kun er bosserne der skaleres), andre er så lineære og med så lidt mulighed for at "grinde" at man normalt aldrig opdager at spillet gør det.
Et eksempel er Dragon Age 2 (og 1?), hvor min kæreste i sine seneste gennemspilninger har gjort brug af en glitch der tillader hende at stige helt vildt i level og faktisk blive meget stærkere end spillet normalt tillader, men selvom det gør spillet nemmere, er det slet ikke i så stor grad som man forestiller sig, da samtlige fjender i spillet åbenbart har samme level som ens hovedperson uanset hvad. Så om man slås mod den samme fjende som level 8 eller level 40 er praktisk talt underordnet.

Jeg er heller ikke fan af Fallout 3's metode, der måske er mindre synlig end Oblivion, men stadig skaber samme kontrovers:
Fallout 3′s level-scaling, of course, was much less pronounced and far more refined. In other words, no terrifying three-eyed gorilla monsters until we’ve got the gear, stats, and (hopefully) psychological preparation to deal with them.

HVORFOR? En del af det fantastiske ved at kunne bygge sin figur stærkere er da netop at gå tilbage og udforske nye områder og stå ansigt til ansigt med afsindige monstre der ville tvære en udover gulvet 20 timer tidligere i spillet. At de stærke monstre først dukker op når man er blevet stærk nok til at at kæmpe imod dem fjerner fuldstændig fornemmelsen af at have opnået noget ved at gøre sin figur stærkere - og i værste tilfælde står man i samme situation som i Moonstone på Amiga hvor spillet er langt nemmere hvis blot man undlader at levele sin figur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/09-11 16:14 
I Fallout 3 er det da netop tilfældet at nogen områder er for svære indtil man stiger i Level - det er de randomiserede encounters, at de svære monstre først dukker op, som man stiger i level. Der er f.eks altid uhyggeligt mange death claws i byen mod nord i spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 13/09-11 21:38 
Yep, jeg synes også Fallout 3 gør det væsentlig bedre end Oblivion gjorde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/10-11 11:04 
Shopto har lige refunderet min betaling for forudbestillingen på Skyrim...

1. Jeg tror det er fordi de har forhøjet prisen med £3 - Men MÅ de det, når nu jeg HAR betalt for en forudbestilling?
2. Andre der har forudbestilt hos dem og har oplevet det samme? Min ordre står stadig som "betalt", når jeg kigger på oversigten inde på min konto hos dem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-11 11:12 
Hvorfor betaler du forud?
HeroldHeroldSkrevet 17/10-11 11:14 
De har helt sikkert forbehold mht. stigninger i prisen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/10-11 11:41 
Beano>
Hvorfor betaler du forud?

Fordi jeg tvivler på at de sender varen før den er betalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-11 12:00, rettet 17/10-11 12:00 
Du kan sagtens forudbestille uden at betale forud. Så trækker de pengene når varen shippes.
Det gør jeg altid.
SumezSumezSkrevet 17/10-11 12:07 
De kan da ikke trække pengene selv, uden at man har været inde aktivt og godkendt det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-11 12:10 
Jo. Så snart du har trykket "Preorder" knappen, vil den automatisk blive betalt via det registrerede kort når ordren behandles. Som sagt - det gør jeg ALTID.

Jeg vil dog anbefale at ændre leveringemetode efter at man har trykket "preorder", ellers bruger de den dyreste metode som standard.
SumezSumezSkrevet 17/10-11 12:12 
Jeg tror ikke jeg har registreret noget kort, plejer at bruge PayPal.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-11 12:13 
Så er det nok derfor.

Læs dette:
http://www.shopto.net/page.php?page=info&topic=po-terms
SumezSumezSkrevet 17/10-11 12:24 
Det underlige er bare at min preorder stadig står som aktiv, med den gamle pris, og betalt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-11 12:33 
skriv til dem :)
740 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig