X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad-tråden


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 10/12-10 16:32 
Hej P:R's,

Jeg har nu gennem et stykke tid overvejet at anskaffe mig en iPad, men på nettet er der så mange forskellige modsatrettede meninger om dette "apparat", at det er svært at finde ud af, om det rent faktisk er pengene værd.

Så nu ville jeg give mine ligesindede "danske frænder" en chance for at fortælle om deres oplevelser med iPad'en - om den... Se hele indlægget
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 28/06-13 14:08 
Google Drive
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 28/06-13 14:13 
enfen>
Hurtig tilgang til wifi, flymode, 3G/LTE osv. vil være kærkomment.

Ja, men stadig ingen ægte multitasking. Det er DRØN irriterende ikke bare at få en halv skærm til at svare på en besked mens man ser noget video eller stream.
enfenenfenSkrevet 28/06-13 19:48 
Er på nippet til at smide penge efter en iPad mini, selvom jeg ellers har sagt til mig selv, at jeg skal vente på iPad mini 2, når den kommer senere på året.

Men jeg er sgu alligevel lidt bange for, at den er for langsom, eller bliver det, når iOS7 kommer ud.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 28/06-13 20:40 
Har en iPad mini som jeg fik i december. Den er stadig 100% kniv skarp, men fra tidligere har jeg også lært ikke at fylde den med alt muligt bras. Især ikke børne-apps.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 29/06-13 01:27 
Også Pages her. Simpelt, funktionelt og så er det dejligt at dokumenter i Pages synker mellem iPad og iPhone.
enfenenfenSkrevet 29/06-13 06:34 
Hvordan spiller Pages sammen med Word?
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 30/06-13 00:24 
Man kan eksportere i word-format. Det vil sige, man vælger Export hvorefter man kan sende dokumentet vedhæftet en mail som Word, PDF eller Pages-dokument.
enfenenfenSkrevet 30/06-13 06:41 
Jeg tænker også på om Word formatet bliver bevaret, hvis det bliver åbnet i Pages? Og omvendt.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 30/06-13 08:25 
Er Pages ikke kompatibelt med dropbox?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 30/06-13 11:26 
enfen>
Jeg tænker også på om Word formatet bliver bevaret, hvis det bliver åbnet i Pages? Og omvendt.

Jeg tvivler på at Word kan åbne Pages formatet, men ved det ikke. Om Pages kan åbne Word format: Ja, det kan den godt. Har du et Word-dokument i en mail så kan du holde fingeren inde på det og vælge "open in Pages".
JmogJmogSkrevet 30/06-13 11:27 
millennium>
Er Pages ikke kompatibelt med dropbox?

Bruger det ikke selv, så jeg ved det ikke. Men der burde ikke være noget i vejen for det, hvis det er en app med indbygget "open in different app"-funktion.
WonderboyWonderboySkrevet 19/07-13 15:15, rettet 19/07-13 15:15 
Hvad skal man købe af cover til sin Ipad 4, nogle det kan anbefale nogle?.
Har kigget på dette på ebay, men ved ikke om det er noget værd?

Link...
I love monster land
slk486slk486Skrevet 19/07-13 15:20 
This

http://store.apple.com/us/product/MD455LL/A/ipad-smart-case-polyurethane-light-gray
j/k
JmogJmogSkrevet 19/07-13 16:08 
Hvis det skal være et cover som rent faktisk også kan bruges til noget, så vil jeg anbefale et godt keyboard/cover. Jeg har selv det her:

http://www.logitech.com/da-dk/product/ultrathin-keyboard-cover?crid=1240

Flere af mine venner har det også og vi er vilde med det. Det er enormt praktisk til at have en god vinkel når man ligger ned og ikke gider holde den i hænderne. Til at skrive på er det et rigtig godt tastatur. Jeg er selv enormt kræsen, men for størrelsen kunne det stort set ikke være bedre.

Det både føles og ser ud som noget Apple har lavet til den.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 16:10 
Ser rigtig godt ud, men noget pebret.
j/k
JmogJmogSkrevet 19/07-13 16:18 
Ja, den er lidt dyr, men jeg synes den er alle pengene værd, hvis man bruger sin iPad som sit primære mail og forum-redskab. Det gør jeg :-)

Når først man begynder at bruge et keyboard til sin iPad er det godt nok svært at gå tilbage til at bruge selve skærmen, for der er en verden til forskel i præcision og behagelighed. Da den også fungerer som stand og cover, så føler man heller aldrig at den er til besvær ("suk, skal jeg nu finde keyboadet frem!"), da den altid er der.
slk486slk486Skrevet 20/07-13 00:18 
Vi har lige lavet tilbud på 6 ipads med de keyboards til en kunde, så det kan være jeg kan prøve det af i den forbindelse.
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 20/07-13 12:37, rettet 20/07-13 12:39 
Det fra Apple selv dækker det også bagsiden eller er det kun fronten?.
som dette i linket?

Link...
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 20/07-13 13:18 
Det originale dækker kun fronten. Til gengæld er det vildt godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 20/07-13 14:32 
Det gamle fra Apple, som jeg linkede til, dækker bagside og front.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 23/07-15 17:34 
Jeg har stadig en iPad 2, som jeg har iOS 6 på. Browseren kører rigtig fint, men der er jo stort set ikke nogen apps, der stadig kan installeres på den, og Facebook kører faktisk utrolig dårligt.

Jeg overvejer at opgradere til iOS 8.4. Er der nogen, der har en iPad 2 og kører otteren? Hvor godt kører det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 23/07-15 17:47, rettet 23/07-15 17:52 
Jeg sidder i samme situation som dig, Wehner. iPad 2 med iOS 6, som jeg ikke har turdet opgradere fordi hver eneste nye version har forringet både batterilevetid og performance drastisk.

Hvad jeg har fået at vide af andre, der har taget springet, så ender du med et apparat, der ganske vist igen kan installere nye apps, men som du mister lysten til at bruge, fordi den nærmest hoster blod og tandstumper op ved selv de mest almindelige operationer. :(

Jeg har et spinkelt håb om, at iOS 9s lovede performanceforbedringer kan reducere slaget bare en smule, men på den anden side synes jeg ikke jeg har hverken råd eller overskud til Apples accelererede forældelsestaktik mere, så jeg tror jeg hopper af her og finder mig en Windows-baseret tablet næste gang.

Jeg vil dog meget gerne høre om dine erfaringer hvis du alligevel kaster dig ud i 8.4.
WehnerWehnerSkrevet 23/07-15 17:55 
Du lokker ikke rigtig...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 23/07-15 18:06 
Er iPad mini egentlig ikke bare en lille iPad 2? Det kører rigtig fint her. Jeg bruger dog ingen tunge apps.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 23/07-15 18:18, rettet 23/07-15 18:19 
Jeps! Den første iPad Mini har samme specs som iPad 2. Der har dog været to revisioner af den sidenhen, så hvilken model er det du har?
Hvis det er den første fra 2012, hvordan oplevede du så iOS 7? For den har jeg nemlig selv haft "fornøjelsen" af at opgradere til på iPad 2, og det var ikke nogen positiv oplevelse. Hvis vi ser bort fra at den reducerede batterilevetiden med 30%, så kørte det virkelig skidt.
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-15 18:37 
Min erfaring med at opgradere en iPad 2 til iOS7, har også været utrolig dårlig. Det kørte så sløvt og hakkende, at jeg ikke længere havde lyst til at bruge tabletten. Har ikke turde "opgradere" den siden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 23/07-15 19:40 
Hvis du alligevel ikke gider bruge den til noget, så er det vel forsøget værd at prøve?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 23/07-15 20:08 
Jeg har opdateret en iPad Mini til både iOS 7 og 8, og jeg - som ellers er ret obs på sådan noget - oplevede ikke noget, der ødelagde oplevelsen helt og aldeles. Men jeg kan da godt se, at den ikke lige så hurtig som min iPad Mini 2.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-15 20:08, rettet 23/07-15 20:10 
Wehner: Jeg har en del spil på den, som jeg stadig er midt i, så ved siden af opgraderingen af operativ systemet, skal jeg til at tjekke om spillene er kompatible med nyeste update og på hvilken måde.. Vi har set det lidt på de nuværende systemer, hvor man først udgiver et spil uden microtransactions og så løbende patcher dem ind, men det er ingenting ift. iOS spil. Kan være katastrofalt og fuldstændigt ændre spillet fx fordi det får patchet et nyt pengesystem, reklamer eller lign. ind, hvis man vælger at opdatere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 23/07-15 20:10 
Ja ok. Ellers kunne jeg bare ikke se, hvad der var at tabe :) Min kører stadigvæk lige præcis godt nok til, at der kan være noget at tabe...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 23/07-15 21:00 
Odin>
Jeps! Den første iPad Mini har samme specs som iPad 2. Der har dog været to revisioner af den sidenhen, så hvilken model er det du har?

Allerførste model. Måske sidste eksemplar i byen da jeg købte; jeg havde fået lang næse i hvert fald tre steder før jeg fandt den :p

Ingen af revisionerne af iOS har været forfærdelige i det hele taget. Jeg har haft et problem med browseren i nogle måneder, indtil seneste opdatering, men det var ikke et performance issue som sådan. 8.4 er dog mærkbart bedre end alt før. Jeg vil tro, at det er første iOS siden Jobs, der ikke var lidt dårligere end før.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 23/07-15 22:47 
Synes Podcast appen crasher en del siden sidste update, men det kunne også være det der spyware vi har fået påduttet fra arbejdet.
DunwichDunwichSkrevet 24/07-15 10:30 
Med de priser brugt Apple grej indbringer på DBA, så forstår jeg ikke hvorfor I ikke bare får solgt jeres gamle skrammel ASAP, og så køber en ny og bedre iPad. Solgte min iPad Mini 2 for et par tusinde kr og købte en iPad Air 2 samme dag. Dermed ikke sagt at en iPad Mini 2 er noget gammelt skrammel, for det var den ikke. Jeg havde bare brug for en lidt større skærm osv. Men en iPad 2, er vel tæt på antik i dag?
WehnerWehnerSkrevet 18/08-15 00:23 
iPad Mini 2 16GB koster kun 1799,- i Elgiganten. Jeg er lige ved at være fristet, selvom jeg ikke er helt sikker på, om jeg hellere vil have en i fuld størrelse.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/IPADME279KNA/ipad-mini-2-retina-skarm-16-gb-wi-fi-silver
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 18/08-15 00:56 
Den ville jeg ikke kaste penge efter nu. Der kommer nye om mindre end en måned.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 18/08-15 13:48 
Køb en Air 2. Så behøver du ikke andet på tablet fronten.
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 13:56 
Wehner>
iPad Mini 2 16GB koster kun 1799,- i Elgiganten. Jeg er lige ved at være fristet, selvom jeg ikke er helt sikker på, om jeg hellere vil have en i fuld størrelse.

Jeg har prøvet en mini i et stykke tid (lånt fra arbejde) og foretrækker klart den "store" Air. Kan kun se fordelen med en mini hvis man ofte har den med på farten.
Uanset vil jeg også vente til der annonceres nye pads i sept. Dog rygter/spekulationer om at der ikke kommer en ny Air før næste år :O
WehnerWehnerSkrevet 18/08-15 13:56 
Jeg må under alle omstændigheder lige vente til september.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 18/08-15 13:59 
Jeg havde de tre første, "normale" iPads, indtil jeg så en mini. Jeg var solgt med det samme og kom af med treeren for mere end hvad jeg gav for mini'en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 14:00 
Har du prøvet en Air?

3'eren er en klods ved siden af :D
NaieraNaieraSkrevet 18/08-15 14:01, rettet 18/08-15 14:02 
Skærmen og dermed hele apparatet er noget større end hvad jeg foretrækker, uanset hvad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 14:02 
Det var et nej så ;)
NaieraNaieraSkrevet 18/08-15 14:04 
Hvordan skulle en marginalt lettere udgave af de store iPads, som jeg synes er for store, overbevise mig om noget? Lad os nu bare have forskellige præferencer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 14:07, rettet 18/08-15 14:08 
Det var et reelt sprøgsmål om du havde haft en Air i hænderne eller kun vurderet mini op imod den "oldgamle" 3er.
NaieraNaieraSkrevet 18/08-15 14:09, rettet 18/08-15 14:10 
Det er ikke svært at forestille sig hvad en Air byder på. Den er stadig for stor. Jeg taler ikke om vægt eller tykkelse, men overfladearealet. Som er for stort. Til hvad jeg foretrækker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 14:14, rettet 18/08-15 14:15 
Overfladearealet på Air er faktisk også noget mindre end iPad 1-4 på trods samme skærmareal. Men helt fair hvis du vil have den mindste størrelse.
JmogJmogSkrevet 18/08-15 15:14 
Hvis jeg havde den med på farten, ville jeg måske foretrække en mini. Men jeg bruger altid min Air 2 derhjemme og der er skærmstørrelsen perfekt for mig.
enfenenfenSkrevet 18/08-15 16:31 
Jeg bruger min mini hjemme og på farten, og har ingen ønsker om at vende tilbage til den store iPad igen. Og jeg har prøvet en Air 2 ;)
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 18/08-15 17:26 
Jeg svor osse til Mini'ens skærm størrelse i et års tid, men vil ikke gå tilbage til den nu. Bruger min iPad en del til at læse tidsskrifter på, og det er Mini'en ikke ligeså behagelig til, som Air 2'ens fremragende skærm. Minien bliver lidt for lille. Har faktisk aldrig prøvet de andre iPad's - kun Mini, Mini 2 og så Air 2 - men tænker at de andre modeller er større end Air og Air 2, så det bliver lidt for voldsomt for mig. Fik jeg sagt at Air 2 er en perfekt tablet?
BeanoBeanoSkrevet 18/08-15 17:46, rettet 18/08-15 17:49 
Nej, sig det igen! ;)

Jeg har en Air 1 men klar til en opgradering når 3'eren kommer - double op på RAM (fuld iOS9 understøttelse som Air 2), hurtigere og gerne lidt lettere. Dimensionerne er helt fine, jeg har ikke ønsker om den skal være tyndere. Det rygtede force-touch bliver jo nok først på Air 4 da den nye iPhone får det først (min antagelse).
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig