X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad-tråden


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 10/12-10 16:32 
Hej P:R's,

Jeg har nu gennem et stykke tid overvejet at anskaffe mig en iPad, men på nettet er der så mange forskellige modsatrettede meninger om dette "apparat", at det er svært at finde ud af, om det rent faktisk er pengene værd.

Så nu ville jeg give mine ligesindede "danske frænder" en chance for at fortælle om deres oplevelser med iPad'en - om den... Se hele indlægget
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/05-12 16:20 
Det skal du ikke spørge mig om :D
AmbyAmbySkrevet 09/05-12 16:26 
Beano>
Det skal du ikke spørge mig om :D

Haha, det kan den! :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 17:13 
Jeg er netop kommet med på bølgen og har købt en Ipad. Derfor leder jeg efter lidt spil til at hygge mig med. Så at Wizardry ligger på Appstore men kun til Iphone desværre. Jeg leder efter turbaseret strategi og rpg. Gerne old-school. Findes det mon til platformen?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ProzelProzelSkrevet 05/07-12 17:46 
FF Tactics ligger på App store.
JmogJmogSkrevet 05/07-12 17:58 
Husk at iPhone spil faktisk godt kan spilles på en iPad. De ser selvfølgelig ikke nær så flotte ud, da grafikken skaleres op, men det er absolut spilbart.
BeanoBeanoSkrevet 24/09-12 13:07 
Hvis man har opgraderet sin iPad til iOS6 mister man Youtube app'en som tidligere var inkluderet. Google har endnu ikke frigivet deres officielle Youtube app til iPad (kun iPhone).

Men jeg faldt over "Jasmine" som fungerer fortræffeligt og på mange måder er bedre end den gamle app. Kan varmt anbefale at checke den ud.

Artikel om Jasmine:
http://www.redmondpie.com/jasmine-is-the-best-ios-6-youtube-app-available-on-the-app-store-for-iphone-5-and-ipad/

App Store link:
https://itunes.apple.com/us/app/jasmine-youtube-client/id554937050?mt=8
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 14:37, rettet 21/05-13 14:39 
Jeg overvejer i øjeblikket at udskifte min første generations iPad. En af årsagerne er at den til tider er enormt sløv, og tit går ned når man browser (på grund af den lave mængde af ram gætter jeg på). Spørgsmålet er så om det skal være en 2'er eller Retina-model jeg skal gå efter. Oplever jer der ejer en 2'er lignende problemer som dem jeg beskriver, eller kører det hele gnidningsfrit? Der er alligevel en tudses forskel på de to modeller, og da jeg ikke er lavet af pengene, gør det mig ikke noget med ældre hardware, så længe oplevelsen er fin.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 21/05-13 14:40 
iPad Mini er den bedste iPad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 21/05-13 14:41 
Min 2'er fungerer virkelig godt, synes jeg, men jeg har ikke prøvet de andre. Hvis der kun er 1000,- til forskel så tror jeg dog, du får mere for pengene i det lange løb ved at vælge retinaen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/05-13 14:42 
+1 iPad Mini
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-13 14:46 
IPad mini finder jeg meget lidt attraktiv. Jeg er ikke rigtig interesseret på gund af formfaktoren - jeg har en gigantisk Android telefon i forvejen.

Tak for meldingen Wehner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 14:46, rettet 21/05-13 14:48 
Mini'er er en god maskine til prisen, men personligt vil jeg ikke kunne undvære retina skærmen. Vent evt. et par måneder til de nye iPad annonceres og køb en iPad mini 1 eller iPad 4'er brugt. Vil være en fejl at købe en 2'er imo når mini'en er en mulighed.
NaieraNaieraSkrevet 21/05-13 15:03 
Nu har skærmen på Mini'en jo samme opløsning som de store ikke-retina modeller, på halvt så meget plads. Det kan tydeligt ses. Jeg gik fra en treer til en Mini, og opløsningen fejler bestemt ikke noget, i hvert fald hvis man lader være med at sidde og stirre på dem ved siden af hinanden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 15:09, rettet 21/05-13 15:18 
Nu har skærmen på Mini'en jo samme opløsning som de store ikke-retina modeller, på halvt så meget plads.

Det ved jeg da jeg har haft en mini til låns - det gør meget men stadig ikke Retina-niveau. Vil man ikke op i en iPad 3/4 med retina, ville jeg også gå efter en mini som er lækker, specielt til prisen. Dejlig let også :)

P.S: Det nye quote-system er FUBAR.
NaieraNaieraSkrevet 21/05-13 15:21 
Det nye quote-system er for at undgå at folk citerer hele indlægget lige ovenover. Det blev vi trætte af at moderere. Men ikke mere om det her.

Jeg synes at Mini er vanvittigt lækker, men skal jeg være besværlig, så er den stadig for tung. Det gælder selvfølgelig også de store iPads. For at det skal være en ægte fremtids-gadget ala Star Trek, så skal den veje det halve :) Det synes jeg er vigtigere end højere opløsning, og det ville være nok til at få mig til at opgradere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 21/05-13 15:26, rettet 21/05-13 15:31 
Vedr quote systemet: det ved jeg men en enorm dårlig løsning. Kan nemt løses bedre.

Ja vægten er også det jeg helst ser forbedret på den næste generation. Iflg. rygterne er iPad 5 ca.25% lettere end 4.
solid snakesolid snakeSkrevet 24/05-13 09:01 
Er der en som kan anbefale et godt musik program, hvor du selv kan lægge lyd effekter og vocal ind til Ipaden?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
slk486slk486Skrevet 24/05-13 09:14 
GarageBand?

https://itunes.apple.com/dk/app/garageband/id408709785?mt=8
j/k
enfenenfenSkrevet 24/05-13 10:01 
Jeg ville nappe en Mini - men vente til den kommer med retina display.

Beano>
Vedr quote systemet: det ved jeg men en enorm dårlig løsning. Kan nemt løses bedre.

Hvad tænker du specielt på? At man ikke kan quote seneste indlæg?
What is the Matrix?
solid snakesolid snakeSkrevet 24/05-13 10:07 
:D
Jeg kiggede lige i anmeldelserne, der står man ikke kan lave egne melodier, det lyder nu underligt.. Men Jeg skal bruge det til at kan lægge min egen stemme og evt lyde ind over. Og det fremgår ikke helt om man kan det og jeg vil ikke smide 32kr ud på det, hvis jeg ikke er sikker på det er brugbart på denne måde.

Andre bud?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 24/05-13 10:10, rettet 24/05-13 10:10 
@Enfen: Jeg har været inde på det tidligere, men frem for *helt* blokere quote muligheden, er det en bedre løsning at checke for at seneste indlæg indeholdes komplet (som man ikke må) fra det næste indlæg ifm. der alligevel checkes for at quote syntaksen overholdes. Jeg kan nemt give et kort kode eksempel til illustration via PM hvis man er interesseret. Off-topic, men du spurgte :)
enfenenfenSkrevet 24/05-13 10:20 
I orden :)

Hvis det nemt kan implementeres, så er det da vejen frem. Da det ellers er for bøvlet, hvis man vil hive et enkelt afsnit ud af et langt indlæg!
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 12:16, rettet 27/05-13 12:16 
Nu var jeg nede og kigge på iPads, og jeg må indrømme at jeg blev ret varm på sådan en iPad mini. Det var mest skærmstørrelsen der afskrækkede, men umiddelbart synes jeg den er ret fin. Vægten er pludselig blevet en vildt stor faktor, efter jeg har haft mini'en i hånden - det er altså lækkert at den vejer det halve. Samtidig passer størrelsen rigtig godt: Jeg kun nå midten af skærmen med begge tomler, hvilket er umuligt på iPad.

Jeg har dog et ekstra spørgsmål inden jeg drøner ud og investere: Hvordan med batteritiden? Jeg elsker at min iPad 1 holder ca. ti timer ved normalt brug inden den løber tør. Har Mini'en en lige så god batteritid?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 27/05-13 13:19 
Naturligvis. Mini'en er ikke gået på kompromis med batterilevetiden. Jeg oplader vel højest min 1-2 gange om ugen v/ normalt brug.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 13:26 
Vil lige nævne at Apple holder en event d. 10. juni hvor de iflg. rygterne vil annoncere nye iPads og iOS7.
SonicSonicSkrevet 27/05-13 13:33 
Er spændt på iOS 7.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 13:36 
Giv os et bruger/profilsystem på iPad... :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/05-13 13:40 
Beano>
Vil lige nævne at Apple holder en event d. 10. juni hvor de iflg. rygterne vil annoncere nye iPads og iOS7.

Hvordan plejer det at være? Kan man forvente at prisen falder umiddelbart efter eventet, eller plejer det først at være tilfældet når de nye generationer kommer i handlen til oktober?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 27/05-13 13:54 
Beano>
Giv os et bruger/profilsystem på iPad... :)

Det tror jeg mange børnefamilier vil blive glade for :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 27/05-13 14:09 
Nuclear Detergent>
Hvordan plejer det at være? Kan man forvente at prisen falder umiddelbart efter eventet, eller plejer det først at være tilfældet når de nye generationer kommer i handlen til oktober?

Hvis der annonceres nye iPads d. 10. Juni kommer de i handlen umiddelbart efter. Men der plejer ikke at være prisfald; man sørger bare for at der ikke kommer flere af de gamle modeller ud til butikkerne end der kan sælges.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 14:12 
Det er trods alt også kun rygter mht. iPads, kan sagtens være de har et iPhone 5S focus i stedet :)
HeroldHeroldSkrevet 27/05-13 15:42, rettet 27/05-13 15:44 
Jeg har relativt ofte oplevet at man kunne købe ældre modeller af både iPads og iPhones noget tid efter en ny version kom på gaden til en nedsat pris.

Edit: Nedsat pris værende "ikke så forfærdeligt meget billigere". Elgiganten sælger fx. stadig iPad 2 i flæng.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 27/05-13 17:02, rettet 27/05-13 21:54 
IPad 2 er vist også stadig en "officiel" model. Den skulle ikke være gået ud af produktion.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 27/05-13 17:14 
Beano>
Det er trods alt også kun rygter mht. iPads, kan sagtens være de har et iPhone 5S focus i stedet :)

Det er trods alt også bare rygter, når snakken falder på iPhone 5S ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 27/05-13 18:14 
Klart nok :)
HeroldHeroldSkrevet 27/05-13 21:36 
Naiera>
IPad 2 er vist også stadig en "officiell" model. Den skulle ikke være gået ud af produktion.

Ah, så giver det mening. Det er vel også derfor de ikke giver over til iPad 3?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 28/05-13 11:41 
Tjoo, på en måde. De har pt tre modeller:

iPad 2
iPad Mini
New iPad/Retina iPad (ipad 4)

Minien er for folk, der vil have en lille model. 2'eren er budget-udgaven af 9-tommer modellerne til folk der ikke har råd til Retina eller brug for den ekstra performance. Retina iPad er pt på sin anden generation og kaldes uofficielt for iPad 4, da den første Retina iPad blev kaldt iPad 3 af forbrugerne. 3'eren er i øvrigt performancemæssigt nogenlunde magen til iPad 2 - den har "kun" en væsentligt lækrere skærm.

Samtlige modeller har nogenlunde samme batterilevetid på 9-10 timer.
la0sla0sSkrevet 28/05-13 11:56, rettet 29/05-13 22:57 
Og i visse tilfælde performer 3'eren dårligere end 2'ere pga. skærmens retina opløsning.
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-13 13:22, rettet 28/05-13 13:22 
Jeg endte med at købe en iPad mini. Den er vildt lækker, og jeg er meget godt tilfreds med dens performance - det var ved at blive ulideligt at bruge den gamle iPad 1.

Tak til alle for input.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 17:45 
Ser desværre ud til vi kommer til at vente lidt længere på nye iPads og iPhones:
http://9to5mac.com/2013/05/29/apple-attempts-to-temper-expectations-of-ipad-or-iphone-launch-at-wwdc
enfenenfenSkrevet 30/05-13 00:26 
Der var vel ingen, der rigtigt regnede med iPhone launch lige omkring WWDC?

Jeg håber dog som minimum på en præsentation af en ny iPad Mini. Ikke at den kommer på dagen...
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 30/05-13 06:31 
Der kommer kun Macs og software, er mit bud.
Hvad sker der?
enfenenfenSkrevet 30/05-13 10:32 
Glemte lige; Håber også på nye Macbook Airs.

Men det bliver spændende med iOS7. Håber på en overhaling, der samtidigt bibeholder det simple. "Flat iOS" er fint med mig.

mockup
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 11:40 
Er også spændt på iOS7 - håber der er mere i det end "Jony Ive lak". Nogle nye brugbare features, tak.
enfenenfenSkrevet 30/05-13 14:15 
Hurtig tilgang til wifi, flymode, 3G/LTE osv. vil være kærkomment.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 30/05-13 14:26 
Kom til at købe et par Apple aktier forleden, da de var faldet en del gennem året. Spændt på at se udviklingen efterhånden som der bliver præsenteret nye produkter. :-)
millenniummillenniumSkrevet 30/05-13 14:46 
profiloprettelser på iOS, profiloprettelser på iOS, profiloprettelser på iOS

We need that shit.
The medium is the message.
WikzoWikzoSkrevet 30/05-13 14:55 
Nuclear Detergent>
Jeg endte med at købe en iPad mini. Den er vildt lækker, og jeg er meget godt tilfreds med dens performance - det var ved at blive ulideligt at bruge den gamle iPad 1.

Samme her. iPad 1 er næsten ubrugelig nu med iOS5. Møg-irriterende, da den var superhurtig, da jeg købte den, men nu er den langsom og træg at bruge og crasher konstant.

Vil mega gerne have en iPad Mini, men gider ikke opleve det samme igen. Mini har 512 MB RAM og bliver garanteret out-dated om et års tid, akkurat som det skete med iPad 1. Derfor venter jeg og håber, at iPad Mini 2 får mere RAM, gerne 1024 MB, hvilket burde være nok for en stund. Retina er ikke en vigtig faktor for mig.
WehnerWehnerSkrevet 28/06-13 13:58 
Hvilket program bruger I andre til basal tekstbehandling?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 28/06-13 14:07 
Pages.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig