X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad-tråden


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 10/12-10 16:32 
Hej P:R's,

Jeg har nu gennem et stykke tid overvejet at anskaffe mig en iPad, men på nettet er der så mange forskellige modsatrettede meninger om dette "apparat", at det er svært at finde ud af, om det rent faktisk er pengene værd.

Så nu ville jeg give mine ligesindede "danske frænder" en chance for at fortælle om deres oplevelser med iPad'en - om den... Se hele indlægget
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/01-12 20:40 
Jeg bruger en Belkin Grip Vue som jeg er meget tilfreds med, og samtidig et billigt produkt. Den beskytter bagside og kanter godt hvis man taber den. Den har desuden en tynd kant på forsiden som gør at skræmen beskyttes hvis iPad'en ligges på den side. Det er en passende beskyttelse for mig som sjældent har den med på farten.
Materialet er blødt plastik (ikke silikone) som gør den nemmere at holde på.

Her testet Apple's smart cover men syntes ikke den er prisen værd og beskytter ikke kanterne eller bagside. Der findes dog 3. parts beskyttere til bagside og kanter som kan sidde på samtidig med smart coveret :)
QQSkrevet 15/01-12 09:29 
Wehner>
Jeg har lige fået en iPad på arbejdet. Nøøøj hvor er det træls, at man ikke kan slå 3G 20mb-grænsen fra :/ Iflg. Google ser det umiddelbart ud til, at jailbreak er eneste mulighed.

Når jeg en sjælden gang har brug for det, bruger jeg min iPhone som hotspot. Så vil den gerne downloade større filer, selvom det jo sådan set stadig er på 3G.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 02/02-12 14:15 
Tak for tips - det endte med et smart cover.

To andre spørgsmål:

Strømstikket til opladning af min iPad er meget større end det til en iPhone. Kan det godt passe, at man ikke bare kan bruge samme stik?

Kan man købe de originale Apple-klude til at tørre skærme af med et sted?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 02/02-12 14:39, rettet 02/02-12 14:42 
Du kan sagtens bruge samme stik, men du får bare ikke meget opladning ud af det. Opladeren har ikke lige så stor spænding. Omvendt kan du sagtens bruge iPad opladeren til at oplade en iPhone.

Og som noget andet, så kan du heller ikke oplade en iPad via usb porten på en Macbook.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 02/02-12 14:40, rettet 02/02-12 14:42 
Er det samme tilfældet med den fra 4S? (har ikke prøvet min endnu)

Edit: Det er det nok - jeg glemte lige at Wehner nævnte størrelsen. Størrelsen siger dog ikke så meget - opladeren til 3GS og iPad1 & 2 er ens, men kører ikke samme spænding.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PlaykidPlaykidSkrevet 02/02-12 16:08 
enfen>
Og som noget andet, så kan du heller ikke oplade en iPad via usb porten på en Macbook.

Er det ikke kun på PC'er det ikke kan lade sig gøre?
Har ikke lige prøvet det, men det er hvad jeg har fået fortalt engang :)
Spiller nu: Halo 3
enfenenfenSkrevet 02/02-12 16:19, rettet 02/02-12 16:19 
Jeg har prøvet på min Macbook, og der får iPaden godt nok 'jeg oplader' ikonet, men der er ikke nok spænding i USB porten til at oplade. Så der sker ikke noget videre.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-12 16:21 
Der er altid nok spænding. Det er nok nærmere mangel på strøm, der er problemet.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 02/02-12 16:36 
Så strøm da.

Jeg kan læse mig til, at en iPad oplades (dog meget langsomt), hvis man holder skærmen slukket, når den er tilsluttet en pc.
What is the Matrix?
QQSkrevet 02/02-12 18:46 
iPad og iPhone opladeren bruger samme spænding som alle andre USB enheder: 5 volt. Men iPhone opladeren leverer 5 watt, mens iPad opladeren leverer 10 watt.

Det eneste det betyder er at den ene oplader hurtigere end den anden. Jeg har længe brugt min iPhone oplader til iPad, da jeg har smidt min iPad oplader væk.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 02/02-12 19:20 
Cool. Det er fint nok lige at vide, til hvis man ikke synes, man har plads til begge eller glemmer en.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 09:38 
Klassiske Quest spil på iPad...

Link...
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/03-12 12:44, rettet 12/03-12 12:49 
Er der andre der har problemer med 3G efter opdateringen? Forsøger jeg at bruge safari popper en besked op om at jeg ikke har nogen data plan, hvor jeg muligheden for at ignorere eller lave om på det. Vælger jeg det sidste får jeg bare en instllingsskærm der loader i det uendelige.

Jeg har en dataplan hos 3 med frit internet. Løgner iPad....

Edit: Løst. Det var, igen igen igen, apn-adressen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 12/03-12 15:24 
Så er det er jo bare 3, der er nogen tumper...no surprise there ;)
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/03-12 21:35 
Det er hvertfald ikke første gang at det er der problemet ligger. Denne gang så fejlen dog helt anderledes ud end dig plejer.

Helt derudover synes jeg at opdateringen har givet min iPad et performance boost - jeg har endnu ikke oplevet at Safari lige pludselig lukker ned, hvilken den ellers har været slem til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/03-12 15:17 
Nogen her som kan anbefale en iPad app til at browse fotos på ens server/NAS via UPnP eller SMB (Dvs. uden om iTunes deling og sync)?

Behøver ikke være gratis men det skal virke godt og gerne med slideshow muligheder.
BeanoBeanoSkrevet 21/03-12 11:43, rettet 21/03-12 11:43 
Jeg fandt selv denne som kan anbefales:

http://itunes.apple.com/dk/app/filebrowser-access-files-on/id364738545

Meget alsidig og gennemført app. Koster kr 30.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-12 11:14 
Nogen her som har erfaring med at kopiere film til iPad/iPhone uden om iTunes?

Jeg skal bruge det til at overføre filer fra min netbook (Windows 7) til min iPad på min ferie men vil ikke have et fuldt iTunes sync partnerskab på netbook. Det skal helst virke uden wifi og via USB kablet. Programmet skal ikke konvertere filerne, det er gjort på forhånd.
SonicSonicSkrevet 07/05-12 11:38 
Det kan sikkert lade sig gøre, men hvordan aner jeg ikke. Jeg tror næsten du skal ud i noget jailbreak for at kunne gøre det :/ MEN! Der findes jo de der smarte eksterne wifi drev, som virker som en file-hub, om man vil. De er ret smarte syntes jeg selv, og jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en :) De er dog stadig ret dyre, men skulle vist virke ganske fornuftigt.

GoFlex er et eksempel
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/05-12 12:01 
Overvejer faktisk GoFlex løsningen - så slipper jeg for at slæbe netbook'en med :)

Men ret dyrt :P
SonicSonicSkrevet 07/05-12 12:24 
Kingston har også en model der hedder Wi-Drive, men den er nok lige så dyr. Men smart er det :) Det er jo som en lille portable nas :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 07/05-12 12:26 
Jeg bruger GoodReader til det. Det er egentlig en PDF-reader, men der er filstruktur og du kan sagtens afspille dine konverterede filer derfra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/05-12 12:44, rettet 07/05-12 12:51 
Hvordan overfører du så filerne til den?

Kræver det ikke iTunes?
SonicSonicSkrevet 07/05-12 13:53 
Jeg vil tro at du uploader filer til goodreader vi itunes, ligesom diverse comic readers, og hvad der ellers findes.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 07/05-12 14:04 
Det vil jeg nemli gerne slippe for :)
HeroldHeroldSkrevet 07/05-12 17:28 
Fordi du ikke vil have iTunes inde, eller fordi du ikke vil synce med et nyt iTunes? Du kan godt overføre filer til Goodreader fra iTunes, der ikke er dit primære.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/05-12 17:40 
Ok, det må jeg lege lidt med :)
la0sla0sSkrevet 07/05-12 20:18 
Jeg vil klart anbefale AV Player HD til iPad. Den tager alt, også mkv osv. og er kompatibel med srt og den slags. Man kan overføre trådløst via ftp eller et web-interface (til ftp). Supernemt og stabilt.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 08:27, rettet 08/05-12 08:28 
Den købte jeg i går aftes - virker udmærket faktisk og så slipper man jo for at konvertere :)

Jeg overførte via USB kablet da jeg ikke kan være sikker på at komme på wifi.
SonicSonicSkrevet 08/05-12 09:17 
Nice La0s, findes der også noget så man kan overføre musik til sin iPhone uden om iTunes? For jeg må nok erkende, at iTunes så småt går mig pænt meget på nerverne. Magen til bloatware skal man alligevel lede længe efter. Man kan åbenbart ikke undgå at få alle ens iPhone apps over på ens PC hvis man vil smide et par nye musiknumre på. Jeg er dælme godt træt af iTunes!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 09:19, rettet 08/05-12 09:36 
Jeg faldt over denne i går men har ikke testet den.

http://www.daniusoft.com/tutorial/ipad-transfer.html
SonicSonicSkrevet 08/05-12 09:24, rettet 08/05-12 09:27 
Den prøver jeg lige. Hvis det virker ryger iTunes af min PC.

:Edit: Det virkede så ikke :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 09:35, rettet 08/05-12 09:37 
Øv :(

Jeg har hørt om www.mediamonkey.com ... men om det er noget ved jeg ikke :)
SonicSonicSkrevet 08/05-12 09:49 
Hm, der er åbenbart ikke nogen let vej uden om iTunes når det kommer til musik. Ufatteligt, at de prøver at lave alt så brugervenligt og simpelt som muligt, og så kan man ikke lige kaste et par musiknumre over på sin iDims. Far er dælme skuffet. Men det er jo ikke noget nyt, iTunes har altid været forfærdeligt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 09:50 
Ja, det er noget tungt bras på Windåse. Om OSX versionen er bedre ved jeg så ikke.
SonicSonicSkrevet 08/05-12 09:52 
Syntes ikke det virker specielt meget bedre på min MacBook. Aner ikke helt hvorfor iTunes skal være så tungt at danse med.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 08/05-12 10:01, rettet 08/05-12 10:01 
Jeg forstår ikke helt hvad problemet med iTunes er. Det kører glimrende her på mine Macs (det kører nok lidt dårligere på Windows, men Windows er jo generelt også bare dårligt), og det er da så ligetil som noget kan være, når man skal overføre til en iDevice, eller måske bare lagre sin musik digitalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 08/05-12 10:01 
Spotify Premium er vel en form for løsning, men det har jo sine egne ulemper må man sige. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 10:13 
Naiera>
Det kører glimrende her på mine Macs (det kører nok lidt dårligere på Windows, men Windows er jo generelt også bare dårligt)...

I hvilket univers? :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-12 10:25, rettet 08/05-12 10:27 
Naiera>
...men Windows er jo generelt også bare dårligt)

Konstruktivt!

Jeg kan komme på mange ting der får mig til at ønske iTunes langt væk: At det insisterer på at tage backup af programmer, der allerede ligger på iDevice og computer; At det har tendens til at lave rod i metadata i musikfiler; At det, som Sonic siger, er et stykke bloatware, der bestemt ikke kører hurtigt eller stabilt på Windows-baserede maskiner (modsat alt andet software der er installeret på min Windows 7-maskine med SSD); At iTunes bliver forvirret hvis musik etc. ligger andre steder end drevet hvor programmet er installeret; Oversigten over og manipuleringen af indholdet på et iDevice er ikke særlig intuitiv; At programmet har tildens til at insistere på at jeg skal installere Safari, når jeg opdaterer.

Der er sikkert mere...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 08/05-12 11:43 
Jeg kunne godt tænke mig, at man bare kunne drag-and-drop musik over på sin iDevice, og for min skyld gerne igennem iTunes, hvis bare ikke man skal tvinges til at "sync" også. Det kan jo ikke være helt umuligt. Som det er lige nu, gider min iphone slet ikke stoppe med at synce færdigt, og i frustration hiver man usb kablet ud, med det resultat, at man må genstarte sin iPhone. Det er bare ikke holdbart, hvis man lige har lidt travlt.

Det må simpelthen kunne gøres bedre. Og ja, jeg gider ikke have alle mine iApps på min SSD, den plads kan bruges mere fornuftigt, til programmer, hvor man faktisk får glæde af SSD'ens hastighed. Jeg kan på ingen måde forstå, at iTunes er sådanne en omgang skrammel, eftersom det har eksistreret i så mange år.

Med det sagt er jeg selvfølgeligt glad for mine iDevices, pc softwaren dertil er bare på grænsen til at være uduelig.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 12:34 
Ja sync kan virkeligt være tungt. Ville være rart men kunne laves en "selective sync", "quick sync" eller lign. så der ikke skal tages backup, synces kontaktpersoner, kalendere, billeder, musik, film,, etc. hver gang. Godt klar over data ikke flyttes hver gang, men iTunes/enheden skal checke disse hver gang hvilket er langsomt.
NaieraNaieraSkrevet 08/05-12 13:48 
Echelon VI>
Konstruktivt!

Jeg satsede på max konstruktivitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 08/05-12 13:54 
Sonic>
Jeg kunne godt tænke mig, at man bare kunne drag-and-drop musik over på sin iDevice, og for min skyld gerne igennem iTunes, hvis bare ikke man skal tvinges til at "sync" også.

Det bliver man heller ikke tvunget til. Du kan helt og holdent styre indholdet af dine iTingester selv. Jeg har kun programmer og billeder til at synce med min iPad, f.eks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 08/05-12 14:22, rettet 08/05-12 14:24 
Men fortæl mig så, hvordan jeg undgår at alle apps bliver kopieret over på min maskine, når jeg vil smide nyt musik på min idevices. Hvis jeg f.eks. sletter alle apps på min ssd manuelt, og derefter vil sync mit musikbibliotek over på min iphone, kopiererer den alle apps fra min iphone tilbage på min pc, og hvis jeg vælger at den ikke skal gøre dette, slettes alle apps på min iphone. So teach me, I beg you ;) Jeg ved godt, at man kan fjerne fluebenet i "sync apps" på ens idevice i tunes, men alligevel kopierer den alt over på min pc. Jeg kunne jo godt tænke mig at gøre den plads det bruger fri, for med iCloud har jeg slet ikke brug for, at de ligger på min PC.
/Puzzled

:Edit(h): Man kunne engang gøre brug af et plugin til winamp, hvor man meget simpelt bare kunne drag and drop frem og tilbage fra ens ipod, men det virker åbenbart ikke mere, desværre. Det er dog reelt det jeg gerne ville kunne gøre med iTunes, nu da man more or less er tvunget til at bruge det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 08/05-12 20:44, rettet 08/05-12 20:52 
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en mulighed for at streame musik fra min egen server uden at skulle synkronisere noget som helst, findes der et sådan program til en (endnu) ikke jailbroken iPad?

Edit: Lad mig Google det for mig: http://www.jellard.co.uk/2011/10/streaming-from-linux-to-ipad/
Løsningen er åbenbart fstream som (lidt atypisk for platformen sammenlignet med android) er gratis.

Har brugt mpd på min Linux server til det formål i flere år, så nu starter musik streaming festen!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 21:00, rettet 08/05-12 21:02 
FileBrowser (http://www.stratospherix.com/products/) kan også gøre det via alm SMB og Windows shares. Der findes vist flere apps der kan, bla. via upnp.
AmbyAmbySkrevet 08/05-12 22:35 
dRxL>
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en mulighed for at streame musik fra min egen server uden at skulle synkronisere noget som helst, findes der et sådan program til en (endnu) ikke jailbroken iPad?

Edit: Lad mig Google det for mig: http://www.jellard.co.uk/2011/10/streaming-from-linux-to-ipad/
Løsningen er åbenbart fstream som (lidt atypisk for platformen sammenlignet med android) er gratis.

Har brugt mpd på min Linux server til det formål i flere år, så nu starter musik streaming festen!

Plex.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 08/05-12 22:41 
Kan den ikke kun streame fra Plex Server?
AmbyAmbySkrevet 09/05-12 15:03 
Beano>
Kan den ikke kun streame fra Plex Server?

Jo, som kan installeres på linux?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig