X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad-tråden


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 10/12-10 16:32 
Hej P:R's,

Jeg har nu gennem et stykke tid overvejet at anskaffe mig en iPad, men på nettet er der så mange forskellige modsatrettede meninger om dette "apparat", at det er svært at finde ud af, om det rent faktisk er pengene værd.

Så nu ville jeg give mine ligesindede "danske frænder" en chance for at fortælle om deres oplevelser med iPad'en - om den... Se hele indlægget
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 24/02-11 11:07 
Jeg tror ikke Flash kommer, period. Det er Apple overhovedet ikke interesseret i.

Jeg har iøvrigt ikke haft problemer med sider, når jeg har brugt den som sofabrowser, men jeg bevæger mig heller ikke ind på Flashsites - det værste jeg har oplevet er at man ikke kan se bannere eller nogle videoer på nogle sites, men det har ikke rørt mig overhovedet - Youtube er alligevel det allermest brugte, og der kan du se 95% af indholdet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/02-11 11:26 
Enig - flash ville være nice-to-have (hvis det altså fungerer ordenligt) men har slet ikke været et problem for mig. Kun en video her og der som ikke kan vises.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/02-11 12:03 
Jet var selv nervøs for flash-manglen inden jeg købte min iPad, men oplever det slet ikke som et problem nu. Ind i mellem er der lidt knas med en enkelt video, men mere er det ikke.

Mon ikke det løser sig efterhånden som HTML5 bliver mere udbredt!? Det er IMO en mere fornuftig løsning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 24/02-11 17:10 
Det kan man da håbe, og det gør det nok også i fremtiden, da HTML5 ikke burde være lige så ressourcekrævende som Flash.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 02/03-11 09:04 
Leakede billeder eller gode fakes?

"iPad 2 (or something) shows up in the wilds of China"
ChronoChronoSkrevet 02/03-11 09:11 
Håber de deler en ud til alle på GDC når de afslører den i morgen :-p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 02/03-11 09:14 
Den afsløres i aften dansk tid :)
HNHNSkrevet 02/03-11 19:32 
Den kommer til DK 25 marts...
enfenenfenSkrevet 02/03-11 19:40 
iPad 2 Summary:

Same capacities, prices, battery life
A5 chip, 8.8mm thick, 1.3lb, white or black
(iPad 1: A4, 13.4mm thick, 1.5lb, black only)
Shipping March 11 in U.S.
Shipping March 25 in 26 more countries
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 02/03-11 20:07 
Officielle specs: http://www.apple.com/ipad/specs/
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 02/03-11 20:57 
Det der smart-cover halløj ser fancy ud...

Video her:
http://www.apple.com/dk/
enfenenfenSkrevet 02/03-11 20:59 
Spørgsmålet er så, om det ridser iPad'en i længden. For så skal jeg da i hvert fald ikke have det.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/03-11 21:12 
Man skal nok ikke klaske magnetlisten på dyret alt for mange gange, inden det kan ses :)

Umiddelbart er der ikke det helt vilde der trækker i mig for at opgradere - jeg venter til næste år :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 02/03-11 21:15 
Jeg ender nok med at købe den på et tidspunkt. Har ikke den nuværende iPad (den er for øvrigt lige blevet sat ned).
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 02/03-11 21:21 
Jeg opgraderer vist BlackBerry i stedet for iPad ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/03-11 09:05, rettet 03/03-11 09:06 
Jeg tror heller ikke jeg skal opgradere fra min iPad 1... vægten er maks. 15% lavere og selv om det er nice med en hurtigere maskine som er lidt tyndere, er det ikke prisen værd for mig. Kamera og Facetime er jeg fløjtende ligeglad med.
Men hvis firmaet syntes jeg skal opgraderes, siger jeg ikke nej :)
jaesjaesSkrevet 03/03-11 16:02, rettet 03/03-11 16:38 
Det er svært at være andet end i det mindst lidt imponeret over Apples evne til at få både hardware og software til at virke smooth og kvalitets-agtigt (ved godt det ikke altid er sådan i praksis). Og den nye iPad virker da også ret lækker og som en relativ stor forbedring fra iPad 1, når man tænker på den gamle kun er et år gammel. Synes dog også, at ting kan være FOR smooth og minimalistisk designet, og nogle af Apples ting er da også lidt ucharmerende. Men sådan noget kommer jo også an på, hvad man ellers har af minimalisme i forvejen :)

Synes dog generelt tablets er for dyre - hvis de nu kostede ca. som en netbook (også dem med 3g) ville det være svært holde nallerne væk. Men prisen falder selvfølgelig med tiden.

Er der ikke noget med, at tablets fra andre mærker er dyrere end de reelt behøvede være pga. nogle af delene til iPad - måske enten at Apple har lavet (semi-)eklusive aftaler eller opkøbt mere end de reelt har brug for, for at gøre livet svært for konkurrenterne?

EDIT: Glemte lige noget i første afsnit...
BeanoBeanoSkrevet 04/03-11 14:35 
iPad 2 promoen som Steve Jobs ikke ville have vi skulle se.

Winning
HeroldHeroldSkrevet 24/03-11 08:34 
Superbrothers: Sword & Sworcery EP er ude nu! Jeg har ikke fået spillet det endnu, og kan ikke lige linke til en video fra iPhonen, men for fanden hvor ser der svedigt ud, på den fede måde. Get it NOW!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/03-11 08:37 


Damn ja :)
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 17:09 
Wehner>
Inspireret af din post har jeg nu installeret Dropbox på både pc og telefon. Jeg har allerede 100 billeder liggende. Er der en måde at markere dem alle på én gang i iPhonen, eller skal jeg uploade dem enkeltvis?

Dropbox iOS klienten understøtter nu bulk-upload af flere billeder og videoer. Det fungerer godt nu :)

"Dropbox update brings back tabbed interface, adds bulk photo and video uploading"
WehnerWehnerSkrevet 18/04-11 19:52 
Perfekt - jeg så godt, den opdaterede i dag, men kendte slet ikke omfanget af opdateringen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 19/04-11 15:23 
Ja, det fungerer godt nok fremragende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 29/04-11 10:28 
iCade !

http://www.thinkgeek.com/electronics/retro-gaming/e762/#tabs

Nogen der skal have en?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/04-11 10:54 
Vil hellere have det der joystick man kan sætte direkte på skærmen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 19/05-11 10:32, rettet 19/05-11 10:33 
Hvilken gtalk klient bruger i til iPad?

Jeg synes der er en jungle af gtalk apps, men ingen som lyder bedre end de andre.

Gratis er godt, men hvis det koster lidt er det ok.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/05-11 11:10 
Jeg håber Trillian snart kommer til iPad. Bruger den allerede til Windows og Mac hvor den spiller max. Understøtter bla. Live Messenger, google talk, ICQ, AIM, osv.
HeroldHeroldSkrevet 19/05-11 11:25 
Jeg har kun brugt MSN+, og det er så ikke lige til gTalk (tror jeg).

På pc bruger jeg Digsby lige for tiden, og det kan jeg rigtigt godt lide. Jeg ved ikke hvorfor jeg overhovedet kommenterer, da det ikke lige umiddelbart er relevant...

Vent, jo. Jeg vil egentlig også gerne høre om alternative messenger-klienter, både til iPhone og iPad. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 19/05-11 11:34 
Trillian findes allerede til iPhone - så håber den snart udvides til at udnytte mulighederne på iPad også. Burde være til at overse for dem :)

Gik helt væk fra MS's egen Live Messenger på Windows - Værre ustabli og bloated lorte applikation skal man lede længe efter :P
HeroldHeroldSkrevet 19/05-11 11:41 
Ja, Live Messenger er godt nok blevet trist efterhånden. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 19/05-11 12:06 
Ja det håber jeg godt nok også. Har Trillian på både iPhone, Macbook Pro og min Windows maskine. Mangler bare iPad, hvor jeg pt. bruger IM+.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 27/05-11 16:47 
Nogen her som har købt Back To The Future spillene til iPad og kan udtale sig om kvaliteten?

Noget der er værd at investere i, eller er PS3 udgaven bedre?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-11 19:44 
Jeg har købt PC versionen. De er ganske hyggelige, dog ikke særligt udfordrende eller overdrevet fantastiske jokes, men ganske hyggelige til en billig pris.
BeanoBeanoSkrevet 27/05-11 20:58 
Gider bare ikke spille det på PC ... iPad eller PS3, og helst iPad hvis kvaliteten er på niveau :)
SonicSonicSkrevet 27/05-11 23:36 
Nu ved jeg ikke med netop det spil, men Hector HD fra Telltale er, omend skuffende kort, virkeligt humoristisk, og underholdende. Som sagt, jeg ved ikke om 42 kr. er noget man gider betale for så kort et spil, men det korte indhold der befinder sig i spillet er drøn godt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 05/06-11 20:29 
Beano>
Nogen her som har købt Back To The Future spillene til iPad og kan udtale sig om kvaliteten?

Noget der er værd at investere i, eller er PS3 udgaven bedre?

Hvis du ikke allerde har set det, så er første episode af Back to the Future gratis lige nu i AppStore.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 05/06-11 20:39 
Ok tak :)
la0sla0sSkrevet 05/06-11 20:48 
Kunne man ikke ændre titlen på tråden? Det er jo mere eller mindre er blevet en generel iPadtråd, og ikke om den vil slå igennem.

(plus den er frygtelig frygtelig frygtelig '95 computerbladsagtig og ret så overdrevet (ja jeg blir grr, hver gang jeg ser den dukke op (ja det handler i virkeligheden om at ændre det for mig))).

:)
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 05/06-11 21:18 
Jo, det var en udmærket ide. Hermed gjort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 15/06-11 17:12 
Jeg bruger meget dropbox til word dokumenter, men mangler en app til at editere dem on the go. Nogen der kan anbefale en app?
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 15/06-11 17:38, rettet 15/06-11 17:41 
Nogle påstår Quickoffice er godt. Jeg har dog ikke selv rodet med det.


EDIT: Den har vist ikke dropbox support :/

Quickoffice
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 16/06-11 20:28, rettet 16/06-11 20:32 
Pages skulle vidst også være godt - men mangler også dropbox support. Damn, damn. :-/

EDIT: nogen siger at Office2 HD kan editere doc i dropbox. Men dog ikke docx. En rimelig mangel, hvis det er tilfældet.

Link...
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 16/06-11 21:03 
Du kan i Pages bruge webdav, og via dropdav.com kan gennem webdav gemme til Dropbox.. det lyder indviklet men er det ikke.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 08/07-11 15:06, rettet 09/07-11 01:18 
Lille tip: Før der var Halo var der Marathon ... men kun på Mac. Man kan få HELE den klassiske Marathon til iPad - og det koster gratis.

Man bliver dog også tilbudt en HD udgave, som koster lidt.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 09/07-11 01:19, rettet 09/07-11 01:20 
WTF ?!?!?!

Check Stock Rising Pro i App Store... der er vidst en grafiker som har moret sig, og en defekt Apple-censur. ;-D

Jeg har aldrig været interesseret i aktier - men nu....

Link...
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 09/07-11 06:44 
Jeg er nok bare træt, men jeg kan ikke se noget forkert ved programmet, når jeg kigger - udover at billederne tilsyneladende er fra en iPod Touch, der er blevet jailbreaked. Og så det, at jeg heller ikke kan finde på at købe sådan et program :)
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 22/07-11 13:58, rettet 22/07-11 13:58 
Hunters til 6 kroner.

Review
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
WehnerWehnerSkrevet 14/01-12 19:02 
Jeg har lige fået en iPad på arbejdet. Nøøøj hvor er det træls, at man ikke kan slå 3G 20mb-grænsen fra :/ Iflg. Google ser det umiddelbart ud til, at jailbreak er eneste mulighed.

Nå, men hvilke fysiske add-ons vil I andre anbefale en ny bruger? Jeg tænker på cover, keyboard osv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 14/01-12 19:10 
Kommer an på hvordan du vil bruge den :-)

Logitech har nogle smarte keyboard cases, som er ret praktiske hvis den skal bruges som noterings værktøj.
Ellers er man dækket ret godt ind med et smart cover.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 14/01-12 19:15 
Ja, jeg tror, jeg skal have fat i sådan et smart cover.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig