X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPad-tråden


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 10/12-10 16:32 
Hej P:R's,

Jeg har nu gennem et stykke tid overvejet at anskaffe mig en iPad, men på nettet er der så mange forskellige modsatrettede meninger om dette "apparat", at det er svært at finde ud af, om det rent faktisk er pengene værd.

Så nu ville jeg give mine ligesindede "danske frænder" en chance for at fortælle om deres oplevelser med iPad'en - om den... Se hele indlægget
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 05/01-11 18:36 
YouSee TV-guide til iPhone er tålelig at kigge på 'opskaleret'. Det er i hvert fald den mest ordentlige tv-guide jeg er stødt på, til iOS.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 05/01-11 19:35 
På iPhone har jeg selv været ret glad for TVGuidePlus, men har ingen idé om hvordan den tager sig ud på iPad.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 05/01-11 22:01 
Jeg kan ikke finde itv shows, i app store?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 05/01-11 22:13 
prøv dette link : http://www.itvshows.fr/en/ipad.html
WikzoWikzoSkrevet 06/01-11 11:01 
Tv.nu er også en god tv-guide til iPad. Den er dog på svensk, men har masser af danske kanaler, og det er begrænset, hvor meget tekst der er i interfacet. Programomtaler er for det meste på dansk.

Min liste over yndlings-apps til iPad:
Read It Later - en smart måde at gemme artikler fra nettet og læse dem senere
River of News - minimalistisk Google Reader-applikation, hvor man bare scroller for at læse nyheder
Amazon Kindle - et stort udvalg af bøger, samt en bedre læseoplevelse end iBooks, hvis UI jeg bestemt ikke bryder mig om
Flipboard - en lækker "magasin-agtig" måde at læse indlæg fra Twitter, Facebook og diverse blogs og nyhedssites
Eyewitness - The Guardian lægger hver dag et flot billede op, som står krystalklart på den store skærm
PlainText - simpel, men velfungerende skrive-app, som funker godt sammen med DropBox
VLC - ligesom dens computer-storebror æder den stort set alle formater, man kan smide efter den
DropBox - fungerer bare, som den skal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-11 11:04 
Tak for anbefalingerne.

Nu har jeg leget lidt med den, og jeg stadig imponeret - den bliver med al sandsynlighed en god erstatning for min Netbook. Umiddelbart virker den faktisk hurtigere end denne. Jeg regner med at købe keyboard dock'en til den, så den bliver lidt nemmere at skrive på, til længere seancer.

Jeg vil gerne selv smide et par anbefalinger:

Dropbox
Jeg bruger det på mine andre enheder, og er meget glad for preview-delen i iPad-udgaven.

Infinity Blade
Hold op hvor er det flot. Stemningsmæssigt minder det mig lidt om Demon's Souls. Gameplaymæssigt er det simpelt, men stadig sjovt.

Anki
SRS når det er bedst. Dog en anelse dyrt.

Engadget
Giver en bedre præsentation end hvad man får gennem browseren.

Air Video
God streaming. Er der nogen der ved hvordan man kan få den til at spille sammen med noget Wake-on-lan (WOL)?

Canabalt
Simpelt men fængende, ikke mindst på grund af det glimrende stykke musik, der følger med.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 06/01-11 11:37, rettet 06/01-11 11:41 
Før du køber et Apple-tastatur vil jeg lige påminde om, at de fleste nyere Bluetooth-tastaturer fint fungerer med iPad. Har dog desværre ikke selv prøvet det, da min Logitech-tastatur er ved at have fem-seks år på bagen og ikke understøttes.

Cool at Anki er kommet til iOS. Brugte det for nogle år siden, og hvis man bruger det jævnligt, er det et udmærket værktøj til at forøge sit ordforråd. Dog skræmmer prisen mig lidt væk (selvom den er rimelig nok; det er kun en gut, som har brugt tusindvis af timer på at skrive softwaren).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-11 11:44 
149,- er ret meget, relativt set. Jeg bruger dog Anki meget i forhold til mit studie, og har haft stor glæde af den gratis desktop version. Med andre ord, følte jeg at jeg skyldte i baren :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-11 15:44, rettet 06/01-11 15:44 
Jeg mangler noget; Er det ikke muligt at se ens "wishlist" fra iTunes, i AppStore på iPad?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 06/01-11 19:18 
Jeg har selv ledt efter dén funktion, men det lader til, at man kun kan se sin wishlist gennem iTunes på computeren. Lidt dumt, for jeg havde op til iPad'ens udgivelse lavet en lang liste over de apps, som jeg gerne ville downloade, i håb om at det kunne gøres nemt og hurtigt, når jeg så endelig fik tabletten. Men i stedet er man tvunget til at taste tingene ind manuelt én ad gangen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/01-11 11:48 
De vil åbenbart død og pine det iTunes sync :(

Jeg har blandt andet også købt dette ellers udmærkede stykke hardware, for at spille på den, og kan se at der noget Gamecenter-halløj der fungerer i stil med LIVE. Er der nogen der vil ud med deres tag? Mit er "Echelon VI".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/01-11 11:50 
Her... ;)

Apple Game Center ID-tråden
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/01-11 12:05 
Takker :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-11 23:21 
Er lige faldet over yderligere app jeg ikke kan undvære!

Newsrack, RSS reader, must have hvis man læser nyheder mange steder, mega simpelt, og fungere perfekt
LivingSmartTV er et app der samler alle kenneth lunds blogger, videoer i et overskuelig app, han forklare ting så selv hr og fru DK kan følge med!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
tastasSkrevet 12/01-11 11:11 
Er der nogle som kender et godt "photo frame" program til iPad'en?

Vi vil herhjemme gerne bruge iPaden som digital billederamme når den bare står til pynt - selvom der er en slideshow funktion indbygget kunne jeg godt tænke mig en med lidt flere funktioner.

Jeg har prøvet et par forskellige og har lige købt Air Frame. Air Frame var nærmest perfekt hvis det ikke var fordi at den ikke kan vise billeder på Ipaden i random order.

Der er elles mange indstillinger i det og transistion effects (og den sætter fx. også et lille ur ind), men ak, ingen random effekt og med 5000 billeder ville det have været lidt snedigt...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-11 11:16 
Er nedenstående ikke den billigste måde at få en wifi+ 3G 64 GB iPad... hvis man ikke lige står med 6000 kr på lommen?

Telenor
BeanoBeanoSkrevet 12/01-11 11:44, rettet 12/01-11 11:45 
Nu ved jeg ikke hvad din grund er til at du vil have 3G understøttelse, men rygterne siger at iOS 4.3 giver understøttelse for at bruge iPhone som mobilt hotspot - dvs. at en wifi-only iPad sikkert vil kunne gå online på farten via en iPhone inden for den nærmeste fremtid. Men selvfølgeligt kun rygter lige nu og kan være der er begrænsninger mht. iPad/iPhone modeller :)
NaieraNaieraSkrevet 12/01-11 13:46 
Steve Jobs says no.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/01-11 13:55, rettet 12/01-11 13:56 
Jow jow... det var sidste år :)

Men måske bliver det ændret i år...

"Apple to add Wi-Fi hotspot to GSM iPhone with iOS 4.3 - rumor"
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-11 19:16 
Beano>
Nu ved jeg ikke hvad din grund er til at du vil have 3G understøttelse...

Ja, det er jo primært fordi mobil-selskaberne tilbyder denne løsning. Jeg har grundlæggende brug iPad i sofaen og i sengen. MEN hvis jeg skal ud og købe en 64 Gb UDEN 3G er jeg nødt til at købe den på afbetaling og så bliver det dyrere.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-11 08:10 
Første iOS 4.3 beta er ude og bekræfter rygterne om Personal Hotspot - men ingen info om iPad kan agere klient. Måske er det usynligt for en iPad?

Lock-switchen kan nu indstilles til at være orientation-lock eller mute - tak!!

"Apple issues iOS 4.3 beta with Personal Hotspot, new multitouch gestures"
BeanoBeanoSkrevet 15/01-11 09:44 
World of Goo til iPad er halv pris (30,-) lige nu.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/01-11 10:35 
Tak for tippet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/01-11 14:59, rettet 20/01-11 15:00 
iPad 2 annoncering d. 9. feb?

Eller marts... eller...

Kilde
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-11 14:29 
Gameloft har sat en del af deres spil ned til 6 kroner. Til iPad er der tale om Star Battallion HD og Shadow Guardian HD.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 09/02-11 15:28 
Er de gode?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-11 15:54 
De skulle være fine - Shadow Guardian, skulle være en kopi af Uncharted. Jeg har ikke selv prøvet dem, men ved at man kan hente en demo af begge spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-11 21:18 
Og CAPCOM følger sørme efter. F.eks. Resident Evil 4 HD til 6 kroner.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 09/02-11 21:29 
Og det første Phoenix Wright-spil :)
HeroldHeroldSkrevet 09/02-11 23:23 
Og før nogen begår samme fejl og køber det, så er det ikke en iPad-app.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 10/02-11 11:52 
I dag kan man købe World of Goo (hvilket er en iPad-app) til kun 6 kr.

Selvom jeg allerede ejer det til Wii og pc, kunne jeg ikke lade være med at genkøbe det til dén pris :)
BonziniBonziniSkrevet 10/02-11 12:42 
Tak! så er det købt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/02-11 13:04 
Namco skulle også havr sat en del af sine titler ned.

So sayeth Touch Arcade
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 10/02-11 13:21 
Et lille hurtigt tip - selvom Toucharcade lister Time Crisis 2nd Strike HD med en pris på 4 dollars, så er det GRATIS på iTunes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/02-11 13:24 
Købt :D
HeroldHeroldSkrevet 10/02-11 13:28 
"Købt" :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/02-11 13:29 
ja, jeg kunne godt finde plads i mit budget til den pris :)
HeroldHeroldSkrevet 10/02-11 19:02 
Bleh, det er så selvfølgelig kun en trial, hvor resten af spillet skal købes in-app. Laaame.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-11 19:36, rettet 10/02-11 19:36 
Ja, den lektie har jeg også lært her på det sidste. Hvorfor fanden kalder de det ikke "demo"? :(
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-11 21:54 
Wikzo>

Selvom jeg allerede ejer det til Wii og pc, kunne jeg ikke lade være med at genkøbe det til dén pris :)

me2
BeanoBeanoSkrevet 24/02-11 08:45 
iPad 2 annoncering på onsdag

Kilde
enfenenfenSkrevet 24/02-11 08:56 
Ser meget frem til dette. Nu jeg har holdt mig i skindet de sidste par måneder, da en iPad annoncering lå lige om hjørnet. Det sværeste var nok, da jeg stod i Singapore lufthavn for et par uger siden, og kunne spare 1.500,- i forhold til den danske pris på den dyreste model. Det var svært :)

Jeg håber på en lidt hurtigere processor og USB stick til overføring af billeder fra kamera.

Alt har været rygter indtil videre. Men jeg er sikker på front facing kamera. Alt andet ville være underligt, når nu Apple er så hooked på FaceTime
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 24/02-11 08:59, rettet 24/02-11 09:04 
Kamera på bagsiden er 100% sikker og mon ikke også der er en på fronten også - ja det vil være mest logisk mht facetime :)

Video af 3.parts case
PlaykidPlaykidSkrevet 24/02-11 09:29 
Jeg er spændt på at høre om den, men det mest interessante for mig bliver nok at se hvor stort prisfaldet bliver på den gamle model.
En Ipad der ikke kan vise flash er bare irriterende, også selvom den er Ipad 2 :)
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 24/02-11 09:44 
Ja mon ikke der kommer nogle ok deals på iPad 1 når den udfases :) I flere lande er iPad forsyningerne angiveligt begyndt at tørre ud allerede.

Forhåbentligt får Apple snart skiftet mening mht. Flash - men vil hellere have trådløs iTunes sync først. Kom ind i kampen, Apple!
NaieraNaieraSkrevet 24/02-11 09:59 
Når man ser på hvor 'godt' flashbaserede hjemmesider kører på f.eks. Samsung Galaxy Taber, så ønsker jeg mig sådan set ikke Flash på den næste iPad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 24/02-11 10:03 
Flash skal virkeligt optimeres en helt del før det kører godt på de mindre cpu'er. Det æder cpu kraft som bare fanden.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 24/02-11 10:17 
Flash er sådan set fint nok, men køres det i en browser, så trækker det væsentligt flere tænder ud.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 24/02-11 10:53 
Jeg har så lige købt mig en, og med mindre at der er nogle enorme fordele ved en iPad 2, så er jeg godt tilfreds. Jeg er ligeglad med kameraer og sådan noget gøgl:)
Kilroy Was Here
enfenenfenSkrevet 24/02-11 11:00, rettet 24/02-11 11:00 
Det er bare det, at man har muligheden for det, der er vigtigt, når vi taler om Flash.

Det er irriterende ikke at kunne gå ind på alle sider med en iPad, hvilket også har været en af grundende til, at jeg ikke er hoppet med på vognen endnu. Men Flash kommer ikke endnu. Der går en del tid endnu, er jeg ret overbevist om.

Edit: Og jeg er ikke interessreret i 3. part browsers.
What is the Matrix?
307 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig