X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation Move tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/12-10 08:44, rettet 06/12-10 10:02 
Brug denne tråd til at dele erfaringer og tips om PlayStation Move.

Selvom der ikke findes så mange fantastiske Move spil på markedet endnu, så kunne der måske opstå en tendens til at lave opdateringer til gamle spil med nye Move features:
Jeg har ikke selv fået det testet, men både Toy Story 3 og det kommende Tron: Evolution har fået inkluderet Move gimmicks i deres seneste o... Se hele indlægget
The medium is the message.
95 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/12-10 08:44, rettet 06/12-10 10:02 
Brug denne tråd til at dele erfaringer og tips om PlayStation Move.

Selvom der ikke findes så mange fantastiske Move spil på markedet endnu, så kunne der måske opstå en tendens til at lave opdateringer til gamle spil med nye Move features:
Jeg har ikke selv fået det testet, men både Toy Story 3 og det kommende Tron: Evolution har fået inkluderet Move gimmicks i deres seneste opdateringer.

ToyStory 3 er vidst blot shooting mini-games der kan spilles, hvis en Move controller er tilkoblet.

Personlig synes jeg at det bedste 'rene' Move-spil til dato er Tumble, selvom jeg ikke ligefrem efterlever drømmen om lyssværd og eventyr. Jeg synes især at Move dumper som lyspistol. (Har spillet The Shoot). Dels pga den lysende gummikugle, og dels fordi aftrækkeren på undersiden er analog, så den skal trykkes omkring en halv centimeter. Langt fra G-con oplevelsen. Savner et alternativ, når nu Move er så pokkers præcis.

EDIT: Jeg er også begyndt at spille Top Darts spillet fra PSN. Selvom det er, ja... dart.. så er det ret lækkert at spille med Move. Meget indlevende og præcist.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 11/06-12 15:43 
Fik prøvet Move i House of the Dead Overkill i går, med en Plastik pistolholder. Den er jo vildt ringe som lyspistol, den lagger og er upræcis, det er virkelig skuffende. Jeg troede Move gjorde sig gyldig fordi den var bedre end Wii alternativet, men det er i hvert fald ikke tilfældet som lyspistol.
I Wii udgaven af HotD:O kan jeg sagtens lave comboer uden at have sigte på skærmen. Det er helt umuligt med Move.
Wii udgaven hakker så frygteligt, men det er en anden snak.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 11/06-12 16:43 
Lag er betydeligt lavere hos mig med Move, så det forstår jeg ikke. Men hvis du har problemer med at cursor vandrer (bliver upræcis), så skal du prøve at eksperimentere med at sidde længere væk, evt. placere kamera andet sted. Det gjorde underværker hos mig i den slags spil. Selv om det er tilt/gyro-sensorer der primært anvendes i de spil, så har afstanden noget at sige, underligt nok.
CoreCoreSkrevet 12/06-12 09:18, rettet 12/06-12 09:18 
Lightgun via Move virker også helt håbløst her. Og det værste ved det er, at den oprindelige lyspistol er helt åndsvagt præcis, men brugen af denne understøttes ikke længere, og den kan nu kun bruges i Time Crisis 4.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 12/06-12 09:29 
Jeg får heller ikke helt den gode shooting thrill af Move. Jeg spiller dog HotD, i mangel af bedre, men jeg mindes med et nostalgisk suk, hvor hamrende resolut den første G-Con var i Time Crisis. Gammel teknologi som er nutiden overlegen. Helt skørt.

Det er svært ikke at nyde en god zombie-massakre, men boss-kampene er helt utroligt irriterende.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/06-12 09:29 
Hverken Wii eller Move er skyd-der-hvor-du-peger præcision som rigtige lyspistol spil fordi spillene ikke ved hvor på skærmen man peger - derfor spillene bruger en cursor. Jeg vil også klart foretrække rigtig lyspistol spil da det der cursor-skyderi er lidt noget pjat men desværre den eneste mulighed :P
HulleHulleSkrevet 12/06-12 10:47 
Hvad skal vi så med Move? Hvilket spil bør jeg spille for at blive overbevist om dens kvaliteter. Wii har et par stjerne titler man ikke kan komme udenom, hvor det fungerer eksemplarisk. Her tænker jeg bl.a. på Red Steel 2, U R MR GAY 1 & 2, Metroid Trilogy, Zelda: SS.
Hvor er Moves modsvar?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 12/06-12 11:32, rettet 12/06-12 12:08 
Det er vel en smagssag men hvis man har forventet rigtige lyspistol spil,så har man misforstået noget. Det er samme grundkoncept som på Wii - forbedret på nogle punkter, dårligere på andre.
Af de Move titler jeg har prøvet, syntes jeg Sports Champions, Killzone 3, LBP2, Tumble er gode eksempler på implementering af teknologien.
På Wii syntes jeg Sports Resort og SMG1+2 gør bedst brug af det. Ville meget gene have undværet det i SS og Metroid. RS2 har jeg ikke prøvet.
HulleHulleSkrevet 12/06-12 18:49, rettet 12/06-12 18:53 
Om man har forventet den også kan fungere som lyspistol eller ej, er vel underordnet så længe udviklerne insisterer på at udgive lyspistol spil til den. Jeg har naivt købt to lyspistol spil til den fordi den har et relativt godt udvalg af netop denne genre. Som forbruger har jeg lagt to og to sammen, katalog af lyspistol spil må være ligmed at Move fungerer til dette.
Jeg føler ikke jeg har misforstået noget, mere at jeg naivt har troet på at dimsen rent faktisk fungerer til de spil der udgives til den!
Det gør den også, bare ikke specielt godt. Her klarer Wiimoten sig langt bedre.
Det kunne være jeg skulle prøve Tumble.

Hvor vidt man mener at Wiimoten forbedrer kontrollen i SS og Metroid Trilogy er selvfølgelig afhængigt af spilleren, jeg mener personligt at det forbedrer oplevelsen, den måde kontrollen er implementeret på.
Red Steel 2 er kontrolmæssigt en blanding af SS og Metroid, en ganske habil sammmenblanding hvis man kan lide de to andres måde at fungere på.

Hvorfor mener du i øvrigt at Killzone 3 er et godt eksempel på Move, hvis du hellere vil undvære det i Metroid. Jeg går ud fra at de kontrolleres nogenlunde ens?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 12/06-12 19:50, rettet 12/06-12 19:51 
Hulle>
Om man har forventet den også kan fungere som lyspistol eller ej, er vel underordnet så længe udviklerne insisterer på at udgive lyspistol spil til den. Jeg har naivt købt to lyspistol spil til den fordi den har et relativt godt udvalg af netop denne genre. Som forbruger har jeg lagt to og to sammen, katalog af lyspistol spil må være ligmed at Move fungerer til dette.

Det gør det også - kender en del der har spillet det så kan være du skulle eksperimentere med placering (over/under tv), afstand og evt. kalibrering. Det er ret følsomt (cursor-vandring) med Move i nogle pseudo-lyspistol spil (se tidligere indlæg).
Bare fordi det er plastikholder udformet som en pistol/gevær, gør det ikke til en lyspistol - hverken med Move eller Wiimote.


Hulle>
Det gør den også, bare ikke specielt godt. Her klarer Wiimoten sig langt bedre.

Det er jeg faktisk ikke uenig i - Wiimote er nemmere at få til at fungere da det ikke er så følsom overfor vinkel, placering og afstand - og ingen cursor-vandring fordi det ikke bruges tilt/gyro som Move. Men det er noget laggy sammenlignet med Move hvilket kan genere. Og præcisionen er længe tilfredsstillende på Wii til den slags spil imo.


Hulle>Hvor vidt man mener at Wiimoten forbedrer kontrollen i SS og Metroid Trilogy er selvfølgelig afhængigt af spilleren, jeg mener personligt at det forbedrer oplevelsen, den måde kontrollen er implementeret på.

I SS syntes jeg Nintendo flere steder bruger motion plus udelukkende for teknologiens skyld. F.eks i menuer og sigte af våben hvor man konstant skal kalibrere/centrere pga. de bruger gyro/tilt-sensorer til pege-cursor og ikke IR-sensor som f.eks. TP og de fleste andre Wii titler, inkl. "lyspistol-"spil. Og man kan ikke justere følsomheden på nogen måde.


Hulle>
Red Steel 2 er kontrolmæssigt en blanding af SS og Metroid, en ganske habil sammmenblanding hvis man kan lide de to andres måde at fungere på.

RS2 må jeg prøve ved lejlighed - har den vist stadig liggende i min stack-of-shame :)


Hulle>
Hvorfor mener du i øvrigt at Killzone 3 er et godt eksempel på Move, hvis du hellere vil undvære det i Metroid. Jeg går ud fra at de kontrolleres nogenlunde ens?

Det gør de naturligvis ikke - afhænger primært af måden det implementeres og hvor meget det kan justeres, ikke så meget teknologien. Der er flere FPS'er der understøtter Move, men KZ3 gør det klart bedst af de titler jeg har prøvet. Så vidt jeg husker kræver det en smule justering i options men fungerer fortræffeligt og tilføjer mere præcision når man får det i fingrene. Nævnes ofte som benchmarken på hvordan det skal gøres. At spillet så er temmelig "meh" er en anden sag. Det lykkedes mig aldrig at finde en tilfredsstillende indstilling i MP3 :P
millenniummillenniumSkrevet 12/06-12 22:45 
Jeg har altid være optimistisk med Move, og synes at den fortjener bedre spil. Dog har et par stykker gjort indtryk.

House of the Dead: Ikke optimalt.
Killzone 3: Godt benyttet og tydeligvis optimeret Move.
Tumble: Bedste eksempel på potentialet med Move.
Puddle: Fungerer godt.
Datura: Rimeligt godt. Ikke perfekt, men godt.

Har Heavy Rain og LBP2 liggende i skuffen, men har ikke prøvet det endnu med Move.

Umiddelbart synes jeg indie-spil og smalle PSN titler har været bedst til at spotte potentialet. Move er ikke hvermandseje, hvorfor storproduktioner ikke vil satse hele møllen på Move styring.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 08/01-13 09:13 
Gone but not forgotten,

Man må da sige at Sonys aspiranter holder fast i Move controlleren, med udgivelser som understøtter den lysende gummebold.
Har endnu Book of Spells til gode (nok mest egnet børnene), men har spillet noget Sports Champions 2 i julen. Ligesom sin forgænger, så er det en voksen-udgave af WiiSports, men det demonstrerer også potentialet i Move som nogle af markedets bedste. Eneste problem er blot, at jeg nu er på udkig efter en anden Move-controller fordi boksning føles frygteligt amputeret med én bokse-arm.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-13 16:22 
Er ikke til de der motion controllers.... men hvordan virker den i heavy rain?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-13 13:03 
Hvor godt er det, og hvad må man give for sådan et sæt?
Jeg tænker på, nu hvor PS4 er på vej..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 02/04-13 17:33, rettet 02/04-13 17:36 
Hvis du alligevel skal have en PS4 så kan det nok bedst betale sig at vente. Kameraet følger med PS4.

På den anden side, hvis det er fordi der er noget af det nuværende software du gerne vil prøve med Move, så hop ud i det med det samme, da maskinen ikke bliver bagudkompatibel med PS3 spil. De nuværende PS3 Move controllere vil næsten helt sikkert virke med PS4.

Angående priser, så tjek på Amazon.co.uk. Der er forskellige muligheder alt efter om du vil have det hele (Move Controller, nunchuck, kamera) eller eventuelt vil bruge din Dual Shock som nunchuck og kun skal have kamera og Move Controller. Der findes også bundles med og uden spil.
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-13 21:06 
Tak for Info :) så vil jeg nok se om jeg kan få anskaffet mig en, når jeg finder den rette pris :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/04-13 20:57 
Jeg troede egentlig at Move controlleren var rimelig præcis og jeg havde faktisk glædet mig lidt til at spille HOTD:O nu hvor jeg har fået købt sådan en sharpshooter tingest. Det går rimelig nemt med at indstille sigtet og jeg det virker faktisk også meget præcist, i hvert fald det første minuts tid. Derefter rykker det sig langsomt til siderne og bliver derved ubrugeligt. Faktisk har jeg meget nemmere ved spillet hvis jeg ikke bruger sharpshooter og bare sidder med controlleren afslappet i skødet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/04-13 21:14 
Det berømte cursor-drift problem :(

Selv om Move primært anvender acceleratorer og gyroskober til at styre cursoren i spil som HotD, er kameraets position og afstand vist ikke helt ligegyldig. Jeg har tidligere haft held med at flytte kameraet ned under tv'et. Problemet kan vist også variere fra spil til spil.
slk486slk486Skrevet 24/04-13 21:18 
Wii har samme issue. Pænt irriterende. Hvis man nu bare kunne indstille afstanden, så den kunne kalkulere ordentligt :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/04-13 21:19, rettet 24/04-13 21:25 
Ok, det har jeg aldrig oplevet med Wii.

Edit: Bortset fra Skyward Sword hvor Nintendo tåbeligt nok bruger acceleratorer i controlleren (i stedet for IR kameraet+sensor bar som normalt) til at styre cursoren. Men vist også det eneste eksempel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/04-13 21:21 
Jeg har mit kamera under TV'et :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/04-13 21:22 
Nogen der har erfaring med at spille bioshock infinite med skarpskyderen? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/04-13 12:11 
@Beano: Husker jeg havde det med dashen, men også med Umbrella Chronicles - ses nok ikke med Wii moten, men med lasersigte er det tydeligt :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/04-13 12:16 
Sumez>
Nogen der har erfaring med at spille bioshock infinite med skarpskyderen? :)

Regner med at finde ud af det, når plastikgeværet ankommer med posten. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 12:43, rettet 25/04-13 12:45 
slk486>
@Beano: Husker jeg havde det med dashen, men også med Umbrella Chronicles - ses nok ikke med Wii moten, men med lasersigte er det tydeligt :)

Du mener ikke bare manglende lyspistol-agtig præcision, ikke cursor-drift?

Lægger jeg f.eks. Wiimoten ned mens den peger på TV, er cursoren 100% stabil hos mig. Den bevæger sig ikke.

Cursor drift demo:
http://www.youtube.com/watch?v=eUXClcR9lFs
slk486slk486Skrevet 25/04-13 12:49, rettet 25/04-13 12:51 
Tjoh. Midten passer, men wii cursoren flyder længere og længere væk fra sigtet jo mere man nærmer sig siderne. Har en RE4 SharpShooter ting med lasersigte, der tydeligt afslører det. Den drifter ikke af sig selv, kun når den bevæges :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 12:53, rettet 25/04-13 12:55 
slk486>
Tjoh, måske. Midten passer, men wii cursoren flyder længere og længere væk fra sigtet jo mere man nærmer sig siderne.

Det er ikke drift - det er bare manglende præcision fordi Wii ikke ved hvor stort tv du har, så det kan aldrig blive 1:1 pege-præcision på den måde, hverken på Wii eller Move.

Drift er når cursoren på skærmen selv begynder at flyde uden controlleren røres. Det vises i videoen jeg linkede til.
Grunden det sker med Move er at cursoren spores via acceleratorer og gyroskober og ikke kamera (i controlleren) som på Wii der er mere stabilt.
slk486slk486Skrevet 25/04-13 13:26 
Fair nok, men den drifter stadig fra hvor den burde være og gør det ikke mindre irriterende. Kunne ganske enkelt indsættes i algoritmen ved at fortælle wii'en hvor stor dit tv er, samt afstand (som derved også kan måles).

Anyway, har ikke oplevet drift-drift, hverken på move eller wii :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 13:32 
slk486>
Fair nok, men den drifter stadig fra hvor den burde være og gør det ikke mindre irriterende. Kunne ganske enkelt indsættes i algoritmen ved at fortælle wii'en hvor stor dit tv er, samt afstand (som derved også kan måles).

Uden flere sensorer eller punkter at spore på tv'et, vil det aldrig blive 100% 1:1, men flere konfigureringsmuligheder ville være nice så man kommer tættere på. Ikke uden grund der er en cursor i pseudo-lyspistol spil på PS3 og Wii :)
slk486slk486Skrevet 25/04-13 13:35 
Det er klart at det ville være svært at få præcisionen til 1:1, men det kunne blive væsentligt bedre og det undrer mig det ikke er implementeret. Selv 360'eren spørg om størrelsen :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/04-13 13:47 
Og det virker jo også fantastik... eller noget :)
slk486slk486Skrevet 25/04-13 14:01, rettet 25/04-13 14:01 
Alt er bedre med kinect... og dubstep!
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/04-13 14:09 
Dans med Boba Fett til du segner!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-13 16:00 
PS3'en spørger også om TV'ets størrelse hvis det er 3D :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 26/04-13 01:48 
Nå ja, det er da rigtigt :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/04-13 07:24 
Konsolkongen>
PS3'en spørger også om TV'ets størrelse hvis det er 3D :)

Anvendes svjv til justering af dybdeeffekten, men er ikke så meget værd da tv'et ikke ved hvor langt man sidder fra det :)
slk486slk486Skrevet 26/04-13 10:29 
Jo, de nye "smart tv" ved det godt :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/04-13 12:07, rettet 26/04-13 12:10 
Men stadig virkningsløst.

Nogle brilleløs 3D displays bruger dog kamera til at spore seerens position og justere sweetspot efter det.

Off-topic :)
slk486slk486Skrevet 26/04-13 12:20 
Jeg jokede, men ja, ot :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-13 13:50 
Beano>
Konsolkongen>
PS3'en spørger også om TV'ets størrelse hvis det er 3D :)

Anvendes svjv til justering af dybdeeffekten, men er ikke så meget værd da tv'et ikke ved hvor langt man sidder fra det :)

Jeg mener bare at HOTD kunne vel tilgå den oplysning hvis det ville ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/04-13 14:01, rettet 26/04-13 14:06 
Det tror jeg ikke - spillet bruger bare Move API'et og har nok ikke adgang til den slags info. Skærmens størrelse vil stadig ikke løse problemet alligevel. Spillet har allerede indbygget cursor-kalibrering som er det nærmeste man kommer på en løsning.
millenniummillenniumSkrevet 29/04-13 23:13 
Har braget løs med Time Crisis Razing Storm, som virkelig genopstår fra de døde efter Move Sharpshooteren kom ind af døren. Det er en super fed arcade feeling, bedre end jeg havde håbet på.

Kan svært anbefale det til alle, som sprang med på El Gigantens 50,- tilbud. Få dit Time Crisis experience tilbage.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/04-13 00:43, rettet 30/04-13 00:44 
Klart det værste Time Crisis ever, men til 50,- ... :D
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/04-13 00:45 
Vil det sige at det kan blive værre end Time Crisis: Project Titan? ó_ò
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 30/04-13 00:46 
Har jeg faktisk ikke prøvet, men jeg er tilbøjelig til at sige ja.
j/k
slk486slk486Skrevet 30/04-13 01:48, rettet 30/04-13 09:12 
Forkert thread..
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/04-13 08:52 
Altså Time Crisis har jo aldrig været rocket science, men jeg gad ikke spille det med en Move controller i hånden. Og den lille gun attachment til Move passede ikke rigtig til spillets knapper.

Det er stadig hovedløs skydefest, som handler mere om at skyde meget end at ramme præcist. Men Sharpshooteren gav det virkelig den fun-faktor spillet manglede.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/04-13 09:17 
Men det var ikke "hovedløs skydefest" i de tidligere, hvor det rent faktisk handlede om at være hurtig og præcis. Et af hovedproblemerne jeg har med Razing Storm er at næsten alt er kugle svampe. Jeg kan dog sagtens følge at det er sjovere med et plastikgevær i hånden, men har spillet det med Guncon, så der er nok ikke den store forskel :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 10:17 
Jeg havde besøg af E-mil i går hvor vi spillede Overkills med 2x Sharpshooters. Han fortalte at man kunne trykke Select under gameplay for at nulstille cursoren. Efter man lige havde vænnet sig til det fungerede det faktisk ret godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 30/04-13 12:14, rettet 30/04-13 13:38 
Som jeg skrev: Razing Storm handler mere om at skyde meget end at skyde præcist. Spillet er designet efter denne mere automatiserede skydemodel, hvor fjenderne ofte står bag forhindringer, som man først skal skyde sig igennem. Men mest af alt, er det IMO fodder for hulemanden.
The medium is the message.
95 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig