X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SEGA's Binary Domain


Svar
nerosnerosSkrevet 01/12-10 09:28 
Det ligner lidt en Gears of War klon med terminators ;-)

SEGA Announces Binary Domain
Bashful Neophyte
114 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 09/03-12 18:41, rettet 09/03-12 19:57 
Shoot the core!

Også cool hvordan point systemet beskrives og hvordan man får flest point i forhold til den måde man kan vælge at nedskyde fjenderne på. Very Arcadish :D
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-12 12:35 
Det ser lidt pinagtigt og halvfærdigt ud. Jeg har intet imod lange mellemsekvenser med historie og dialog, faktisk er det noget jeg sætter pris på i spil, men det kræver at dialogen, voice acting og historie er på et noget andet niveau end det er i binary domain.

Selve shooting delen virker som en ganske typisk TPS oplevelse, udover 'bulletsponge' bosser der bestemt er ikke positivt.

At den eneste delvist nyskabende del med det voice recognition til det "consequence system" så er rimelig broken gør det heller ikke bedre.

Jeg forstår ikke helt hvordan nogle personer herinde som ellers normalt godt kan lide at sable andre TPS kan synes det her ser godt ud... Men det er måske fordi der står SEGA på det, hvem ved :P
nerosnerosSkrevet 11/03-12 13:48, rettet 11/03-12 14:41 
Jeg ser sikker på, at bare der står SEGA på det ruller dine øjne allerede..

Nu kunne du jo heller ikke forstå Vanquish så det er ikke så underligt at du forholder dig negativt til Binary Domain :p

Nye spil behøver ikke at være nyskabende hele tiden? Du lyder som en GT/IGN anmelder ;-)

Glæder mig til dit næste positive indlæg!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-12 14:04 
Binary domain og Vanquish har da stort intet tilfældes, udover at man skyder løs på robotter i begge. Vanquish lever jo netop på sine små-nyskabelser og gimmicks som det som skambruger, men det prøver da i det mindste, der er en ide med spillet. Jeg er ikke helt sikker på hvad ide'en med Binary Domain er, måske det voice/consequence halløj, men det er jo rimelig mislykkedes. Det ville så ikke gøre noget hvis ellers spillet var gennemført kvalitet, hvilket det åbenlyst heller ikke er.

Og hvor siger jeg at spil behøver være nyskabende? Hvis nogen her på sitet har kørt et korstog mod at spil IKKE behøver være nyskabende for at være gode er det netop mig, fordi der er en tendens til at rimelig middelmådige/dårlige spil bliver hypet op til at være bedre end de egenligt er blot fordi de tilføjer lidt nyt (som fx vanquish) og virkelig gennemførte spil bliver undervurderet fordi "de ikke tilføjer noget nyt".
nerosnerosSkrevet 11/03-12 14:10, rettet 11/03-12 14:17 
Seriøst jeg gider slet ikke kommentere på dine indlæg mere det gør mig så træt :-(

Træt fordi du er så dødsens negativ! Det må satme være hårdt for dig i længden..
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-12 14:22 
Overhovedet ikke, det ville derimod være hårdt for mig at rende rundt og være lallende positiv og forsøge at se det positive i ting der åbenlyst ikke er noget positivt i og ikke forholde mig kritisk.
nerosnerosSkrevet 11/03-12 14:41 
Klart!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-12 14:44 
@Røvsparker:
Som jeg ser det, er du bare så glad for RPG'er, at du har du svært ved at forholde dig til spil, der ikke er "episke" og narrative ;)

Spil som Vanquish og Binary Domain bygger jo netop på action og gas. En evt. historie, der måtte være, er sgu da fløjtende ligegyldig. Det er sådan lidt B-filmsagtigt. Meget af det, man værdsætter ved den slags spil er i bund og grund lort (og er lavet som lort med vilje fra udviklernes side af). Man spiller dem ikke, fordi man ønsker at sidde og tude over en eller anden tåbelig suppesød historie, men bare fordi man vil have noget fuldstændig vanvittigt blæst underholdning. Lidt li'som med alle de der utallige røvsyge soldater-sim-spil, alle folk er så tossede med, bare 1000 gange sjovere :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 11/03-12 17:34 
Et spørgsmål til dem der har spillet BD:

Overvejer at købe det, men noget som kunne tænde af er alt den hjælp man *måske* får. I de klip jeg har set fra spillet, fortæller ens team i hvert fald præcist, hvad man skal gøre, men har det noget at gøre med sværhedsgrad, consequence-systemet eller et eventuelt hint-system?

Jeg har ikke noget imod, at det sker engang imellem, da det jo passer godt til team-konceptet, men hvis man aldrig/sjældent skal tænke selv, så gider jeg ikke spillet.

Eksempler (SMÅ SPOILERS):

- I en sekvens skal man dumpe noget tungt med en kran over en boss, og ens makker gør en opmærksom på det.

- I en anden sekvens skal en boss nakkes i hovedet, og igen er det en makker der forklarer denne svaghed ved bossen.

SLUT PÅ SMÅ SPOILERS
SumezSumezSkrevet 11/03-12 17:59 
KillerBean2>
Spil som Vanquish og Binary Domain bygger jo netop på action og gas. En evt. historie, der måtte være, er sgu da fløjtende ligegyldig. Det er sådan lidt B-filmsagtigt. Meget af det, man værdsætter ved den slags spil er i bund og grund lort (og er lavet som lort med vilje fra udviklernes side af). Man spiller dem ikke, fordi man ønsker at sidde og tude over en eller anden tåbelig suppesød historie, men bare fordi man vil have noget fuldstændig vanvittigt blæst underholdning. Lidt li'som med alle de der utallige røvsyge soldater-sim-spil, alle folk er så tossede med, bare 1000 gange sjovere :)

Jeg synes virkelig gameplayet i Binary Domain fremstår ufatteligt ligegyldigt - det skal 100% være for historien og setting, hvis jeg køber det spil, hvadenten den er cheesy eller fed. Det er jo heller ikke selve gameplayet ham fra Classic Gameroom roser ved spillet, men hele stilen og attituden,
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/03-12 18:01, rettet 11/03-12 18:05 
Nej han snakker jo også om gameplay se det en gang til.

Han beskriver jo netop hvordan spillet har et arkadeagtigt gameplay og score system.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/03-12 19:29 
Jeg fatter stadig ikke sammenligningen mellem Vanquish og Binary domain, udover de begge er TPS og man nakker robotter i begge og begge spil er udgivet af SEGA.

Binary domain har mere tilfældes med gears of war end vanquish.

Hele gimmicken med Binary Domain var omkring det consequence system og voice halløj, udover det er det et ganske genre typisk TPS.

Og drop nu det der ævl der med at det er "meningen det skal være dårligt", det er det værste sludder jeg nogensinde har hørt, selvfølgelig er det ikke det.
KillerBean2>
@Røvsparker:
Som jeg ser det, er du bare så glad for RPG'er, at du har du svært ved at forholde dig til spil, der ikke er "episke" og narrative ;)



På ingen måde, jeg spiller masser af spil hvor det narrative er ligegyldigt, jeg mener bare ikke at single player spil i genrer som FPS/TPS er nogle af dem. Der bliver trods alt brugt mange ressourcer fra udviklernes side for at forme en baggrund og en historie og derfor er det kun logisk at kritisere når dette er udført elendigt, som det er så ofte er.

Derudover er min kritik af binary domain (og vanquish for den sags skyld) på ingen måde baseret udelukkende på det. Binary Domain har intet at byde på, det er på alle måder dårligere end så mange andre TPS spil der allerede er på gaden.
nerosnerosSkrevet 11/03-12 20:35 
Azzkikr>
Binary Domain har intet at byde på, det er på alle måder dårligere end så mange andre TPS spil der allerede er på gaden.

Basta bum!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/03-12 22:23 
Jeg er faktisk en smule uenig. Af et TPS at være er det faktisk utrolig tight i forhold til hvad jeg forventede mig at et Japansk spil, da det ikke typisk er en genre de er særligt gode til.

Faktisk i et IGN preview af Yakuza Dead Souls lyder det som om at skydelen i det er rimeligt broken, men Binary Domain fungerer godt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/03-12 23:03, rettet 11/03-12 23:25 
Azzkikr>
Og drop nu det der ævl der med at det er "meningen det skal være dårligt", det er det værste sludder jeg nogensinde har hørt, selvfølgelig er det ikke det.

Det var måske også lige at strække den lidt, at påstå at udviklerne ligefrem målrettet laver lort. Men man får altså ofte den fornemmelse. Langt, langt hovedparten af alt, hvad der bliver spyttet ud af underholdningsindustrien, er jo i bund og grund noget crap. Hvis man bare sidder i sit elfenbenstårn og vrænger næse af alt, hvad der ikke lever op til en eller anden tosset standard, får man jo aldrig noget sjov ud af noget som helst. Når du tænker dig om, kan du så ikke også komme i tanke om store ting, der er corny'e og platte og ligegyldige i de spil, du holder mest af?

Azzkikr>
Derudover er min kritik af binary domain (og vanquish for den sags skyld) på ingen måde baseret udelukkende på det. Binary Domain har intet at byde på, det er på alle måder dårligere end så mange andre TPS spil der allerede er på gaden.

Til dit forsvar skal det så også lige siges, at jeg ikke har prøvet spillet. Så det kan godt være, det faktisk oprigtig er et ringe spil. Men når jeg dømmer ud fra videoerne, synes jeg bare ikke, det ser helt skidt ud. Jeg kan virkelig godt lide stilen og atmosfæren og kan sagtens se igennem fingre med, at gameplay'et virker lidt primitivt :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 12/03-12 07:56, rettet 12/03-12 08:57 
Darkbeat>
Jeg er faktisk en smule uenig. Af et TPS at være er det faktisk utrolig tight i forhold til hvad jeg forventede mig at et Japansk spil, da det ikke typisk er en genre de er særligt gode til.

Jeg er også ganske sikker på at Azzkikr ikke selv nogensinde har prøvet det færdige spil, og gør sig nogen unødvendige tanker omkring det bare set ud fra demo'en og diverse video reviews ;-)

Nogen gange skal man være der selv for at kunne bedømme..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-12 12:23 
Martin's Domain
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-12 12:29 
Darkbeat har lige vurderet spillet til 8/10. Jeg kan ikke mindes at han har løjet før?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/03-12 14:39 
Hørt :-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/03-12 15:11 
Gud forbyde at der er forskellige meninger om spil...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 12/03-12 15:13, rettet 12/03-12 15:17 
Hørt! :-)

Nu er det jo slet ikke fordi man ikke må have forskellige meninger om spil, men det er jo dumt at komme med så altid negative holdninger om spil man kun har rørt på yderkanten, eller bare fordi der står SEGA på det :p
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/03-12 15:24 
Til gengæld bør man stræbe efter at rose et spil man kun har spillet en demo af til skyerne, hvis der står SEGA på det. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/03-12 16:15 
Hvem roser det til skyerne?

Jeg har kun fremhævet de ting jeg synes virker interessant og skrevet at jeg glæder mig til at prøve det..Men det kan godt være i er af anden opfattelse?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/03-12 17:43, rettet 12/03-12 17:44 
neros>

Jeg er også ganske sikker på at Azzkikr ikke selv nogensinde har prøvet det færdige spil, og gør sig nogen unødvendige tanker omkring det bare set ud fra demo'en og diverse video reviews ;-)

Nogen gange skal man være der selv for at kunne bedømme..

Hvorfor skal jeg have spillet andet end demo'en for at kunne konkluderer at dialog og voice acting er ganske elendigt samt at gameplayet er ganske genre typisk TPS? Når både det er min egen følelse ud fra demo'en samt rigtigt mange reviews siger det samme kan min opfattelse vel ikke være helt forkert. Det er vel ikke ligefrem aspekter der pludseligt ændrer sig til det modsatte... Jeg har i hvert fald aldrig oplevet et spil der pludselig skiftede med at have dårlig dialog og voice acting i starten, men så ovenud fantastisk senere hen...

Måske er det dig der forsøger at se mere i spillet end der egenligt er at komme efter?...fordi der står SEGA på det ;)
dRxLdRxLSkrevet 12/03-12 17:55 
Konsolkongen>
Darkbeat har lige vurderet spillet til 8/10. Jeg kan ikke mindes at han har løjet før?

http://playright.dk/vurdertitel.php?id=5690
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/03-12 18:06 
Men han lyver jo ikke :D

Azzkikr>
...fordi der står SEGA på det ;)

Undskyld jeg siger det, men f€€k Sega! De er ikke skyggen af, hvad de var i deres storhedstid, og desuden udgiver de kun spillet ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 12/03-12 18:13, rettet 12/03-12 18:19 
Azzkikr>
Måske er det dig der forsøger at se mere i spillet end der egenligt er at komme efter?...fordi der står SEGA på det ;)

Argh det synes jeg nu ikke jeg er bestemt af den holdning at SEGA ikke laver ret mange gode spil mere, og så kan jeg lide at drille dig med SEGA! Jeg glæder mig bare over et sjovt Sci-fi japansk tiltag på et typisk og ganske elendigt TPS....Holder lige vejret lidt!

Kender du det der med at være kræsen på noget mad og så finde ud af senere hen i livet hvad man er gået glip af? Mulighederne er store, prøv det!
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 12/03-12 19:48 
Azzkikr>
Hvorfor skal jeg have spillet andet end demo'en for at kunne konkluderer at dialog og voice acting er ganske elendigt samt at gameplayet er ganske genre typisk TPS? Når både det er min egen følelse ud fra demo'en samt rigtigt mange reviews siger det samme kan min opfattelse vel ikke være helt forkert. Det er vel ikke ligefrem aspekter der pludseligt ændrer sig til det modsatte... Jeg har i hvert fald aldrig oplevet et spil der pludselig skiftede med at have dårlig dialog og voice acting i starten, men så ovenud fantastisk senere hen...

Måske er det dig der forsøger at se mere i spillet end der egenligt er at komme efter?...fordi der står SEGA på det ;)

Det er da sjovt at du kritiserede mine argumenter da vi snakkede om nogenlunde samme emne i Uncharted 3 tråden. Men når du selv bruger argumenterne, så er det pludselig validt?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/03-12 20:17 
Argumenter for hvad? Jeg kan ikke helt følge dig.

Det vi diskuterede i UC3 tråden og din kritik (som gik udelukkende på et eurogamer review) kan på ingen måde sammenlignes med min kritik af Binary Domain.
HulleHulleSkrevet 12/03-12 21:36, rettet 12/03-12 21:37 
Jeg kan ikke se hvorfor det på ingen måde kan sammenlignes? Min kritik gik på spillet, bygget på de to forrige udgaver og de manglende forbedringer som jeg frygtede i det nye. Ting som anmelderen så fint pointerede.
Det er vel lige så gældende som den kritik du her retter imod Binary Domain, på basis af kritikers anmeldelse, og en demo.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/03-12 21:42 
Konsolkongen>
Darkbeat har lige vurderet spillet til 8/10. Jeg kan ikke mindes at han har løjet før?

Min religion siger at jeg skal skrive lutter sande ting om spil, så længe det er noget jeg selv syntes og ikke postulere det som værende fakta.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/03-12 00:05, rettet 13/03-12 00:06 
Hulle>
Jeg kan ikke se hvorfor det på ingen måde kan sammenlignes? Min kritik gik på spillet, bygget på de to forrige udgaver og de manglende forbedringer som jeg frygtede i det nye. Ting som anmelderen så fint pointerede.
Det er vel lige så gældende som den kritik du her retter imod Binary Domain, på basis af kritikers anmeldelse, og en demo.

For det første havde du ikke spillet nogen demo af UC3, for det andet var der der tale om manglende forbedringer/nyskabelse fra hvad der er bredt anerkendt som årets spil 2009. Kort sagt ikke kritik af manglende kvalitet, som min kritik af binary domain netop er. Man skal i hvert fald være rimelig godt høre/læse hæmmet for ikke at kunne se/høre at fx dialog og voice acting i spillet er direkte rædselsfuld, det har absolut intet med at bruge et review som argument at gøre.

Desuden brugte du jo en eller bizar sammenligning med de tidligere spil som grundlag for hvorfor eurogamers review var super godt, selvom det på ingen måde hang sammen med hverken eurogamers tidligere review og alt muligt andet...
nerosnerosSkrevet 13/03-12 00:23 
Azzkikr>
Man skal i hvert fald være rimelig godt høre/læse hæmmet for ikke at kunne se/høre at fx dialog og voice acting i spillet er direkte rædselsfuld

Jeg tror seriøst ikke du besidder nogen form for humor?!
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 13/03-12 01:00, rettet 13/03-12 01:01 
Azzkikr>
For det første havde du ikke spillet nogen demo af UC3, for det andet var der der tale om manglende forbedringer/nyskabelse fra hvad der er bredt anerkendt som årets spil 2009. Kort sagt ikke kritik af manglende kvalitet, som min kritik af binary domain netop er. Man skal i hvert fald være rimelig godt høre/læse hæmmet for ikke at kunne se/høre at fx dialog og voice acting i spillet er direkte rædselsfuld, det har absolut intet med at bruge et review som argument at gøre.

Desuden brugte du jo en eller bizar sammenligning med de tidligere spil som grundlag for hvorfor eurogamers review var super godt, selvom det på ingen måde hang sammen med hverken eurogamers tidligere review og alt muligt andet...

Ahh, så nu er det demoen der vælter hele læsset over til din side. Så hvis jeg havde spillet en demo af Uncharted. så havde mine argumenter pludselig været gyldige. Du har sgu af og til en forskruet tilgang til hvorfor du pr. definition altid har ret.

Jeg tror seriøst ikke at du læste den anmeldelse Eurogamer skrev. Den kritiserede det nye spil, med ting som burde have været rettet til efter 3 spil, men som stadig plagede spillet. Dette lænte jeg mig op af og så som kærkommen kritik, for det var præcis den følelse jeg havde da jeg gennemførte Uncharted 2. Men der var sgu ingen anmeldere før ham der havde italesat problematikken.

Men er det så dig der vurderer kvaliteten? For mig er det en manglende indholdsmæssig kvalitet, at en serie ikke formår at udvikle sig over tre spil. Så jo, det er kritik af manglende kvalitet, hvis vi skal bruge din form for argumentation.

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor min sammenligning er bizar (fantastisk ordvalg), kontra den du laver.
Du har en holdning til det du har spillet, læser nogen anmeldelser, og danner en holdning til det fulde spil.

Vice versa med mig, bortset fra at jeg har gennemført de to forrige kapitler i en serie og ikke har spillet en demo af Uncharted 3.
Men ærlig talt, det behøvede jeg jo ikke, for anmelderen fangede perfekt min kritik. Den kunne copy/pastes på U1 og 2.
Skal jeg så bruge argumenter som: Du har ikke gennemført Vanquish eller andre TPS'er som ligner, derfor kan du ikke udtale dig. Nej, vel?

Vi kan diskutere i rigtig lang tid om det her, men min pointe er: Du gør det du kritiserede mig for at gøre. Men det får jeg dig jo nok aldrig til at indrømme.

Jeg er sgu ligeglad om du har ret i din kritik af spillet eller ej. Jeg har ikke spillet Binary Domain, eller læst anmeldelser. Det eneste jeg vil have dig til at indse er din dobbeltmoral.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/03-12 12:57, rettet 13/03-12 12:59 
Jeg har gennemført Vanquish og for sidste gang - det minder IKKE om Binary Domain...

Men pointen er at de kritik pointer i UC3 som du gav eurogamer ret i uden at have rørt så meget som en demo, var rimelig subjective aspekter som ikke afspejlede mangel på kvalitet, men mere urealistiske forventninger og total misforståelse af meningen med hvordan uncharted er skruet sammen. Kritikken var bygget på at ville have noget af uncharted som det aldrig var meningen det skulle være. Det du kalder 'fejl', er ikke fejl, det er bevidst lavet sådan.

At forvente sig noget nyt i den retning i en serie som uncharted er grænsende det idiotiske, linien var lagt og det er et bevidst design valg at beholde det sådan. Det havde intet med mangel på kvalitet at gøre, det var et bevist valg ikke at gøre spillet mere åbent osv.

I binary domain derimod taler vi om mangel på kvalitet, det er fx. ikke et bevidst design valg at lave så ringe dialog, det er mangel på kompetencer og ide'er fra udviklernes side.

Kort sagt, din og eurogamers kritik gik på at ville have spillet skulle udvikle sig til noget det aldrig var meningen det skulle være, min kritik går på indiskutabel objektiv mangel på kvalitet.

Så tror jeg ikke jeg kan skære det mere ud i pap, hvis du ikke kan se den åbenlyse forskel nu, så kommer vi næppe meget videre her.
nerosnerosSkrevet 13/03-12 14:57, rettet 13/03-12 15:06 
Azzkikr>
I binary domain derimod taler vi om mangel på kvalitet, det er fx. ikke et bevidst design valg at lave så ringe dialog, det er mangel på kompetencer og ide'er fra udviklernes side.

Hvordan kan du vide det med sikkerhed? Tror du måske ikke udviklerne har synes det var sjovt med sådan en B-agtig dialog i spillet da det tydeligvis tager B-Sci-fi genren til sig med kyshånd. Temamæssigt passer det jo spillet perfekt! Bare en tanke..

Igen du basere dine fakta ud fra egne holdninger hvilket er dumt synes jeg.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/03-12 15:26 
Jeg havde nu håbet på en god historie, fremfor B-skuespil. Det andet holder kun så langt.
Mht. stemmeskuespillet, spiller man dog naturligvis spillet med de japanske stemmer, så den er der ingen grund til at tage længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/03-12 15:50, rettet 13/03-12 16:39 
Sumez>
Mht. stemmeskuespillet, spiller man dog naturligvis spillet med de japanske stemmer, så den er der ingen grund til at tage længere.

Ja selvfølgelig gør man det :-) Men jeg kan nu ikke forstå hvorfor man mener historien er så dødsens dårlig taget i betragtning af hvilken genre man har med at gøre? Det er jo ikke noget alvorligt spil, men derimod en sjov Sci-fi oplevelse af et spil hvilket jeg tror det levere f.eks ligesom det første Lost Planet til 360 som heller ikke kan prale af at have en sindsoprivende dialog og historie, men stadig var det et godt japansk spil.

Jeg behøver ikke at have en sindsoprivende historie og voice dialog hver gang jeg skal spille et spil, og da slet ikke i et spil som det her hvor jeg da også tror der er lagt vægt i nogle lidt andre ting ser det ud til. Det er absolut ikke den slags jeg vægter højest i spil, men nok mere realisme og godt gameplay. Men det kommer jo nok meget an på hvad man er til. Har man lyst til noget Sci-fi japansk terminator style med højt indhold af cheesyness vælger man nok Martins Domain ;-)

Selvfølgelig ville det have været rigtig fint med en sindsoprivende og anderledes historie og spillet ville måske blive bedre af den grund for nogen, men jeg kan sagtens leve med det uden især når man får alt det andet.


Hvad er der egentlig så galt ved historien:

In the early years of the 20th century, global warming has caused world wide flooding, leaving three quarters of the world's cities uninhabitable, forcing the world governments to build new cities above the waterlines, using the ruined cities as foundation, leaving them to rot. With millions dead, robots were used as the main labor force to create the new cities. The America-based Bergen company rose to dominate a very large majority of the world's robotic industries, making America the world superpower. The Amada Corporation in Japan tried to sue Bergen for stealing their technology, Bergen however was too powerful, and the case failed. In 2040 the world's economic concerns lead to the creation of the "New Geneva Convention" a new set of international laws, clause 21 banned research into robots that could pass for humans, called "Hollow Children". The International Robotics Technology Association, created a global task-force called "Rust Crews" to deal with breaches of the convention especially clause 21. In 2080, a Hollow Child attacked Bergen's headquarters in Detroit, Michigan, USA, apparently having no idea that he was a robot himself. Believing that robotics genius and founder of Amada corporation Yoji Amada created the Hollow Child, the IRTA has sent a Rust Crew to Japan to find Amada and bring him in for questioning under orders from the UN Security Council.

Det giver sku da mening :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 13/03-12 16:45 
Hold k du retter igennem, Neros. Hvis man skal kunne bruge dit indlæg i diskussionen, skal man jo have et seriøst chat-vindue kørende separat i dobbelt neroz realtimez (for realz) :P

Mens jeg skrev gik mit indlæg fra relevant til delvis relevant, pga. Realtime-Neros, men generelt: Man kan da ikke vurdere ret godt på en traditionel demo, hvordan historien er. Og de anmeldelser jeg har læst, er da mere positive end negative på det punkt :)
nerosnerosSkrevet 13/03-12 16:46 
jaes>
Hold k du retter igennem, Neros. Hvis man skal kunne bruge dit indlæg i diskussionen, skal man jo have et seriøst chat-vindue kørende separat i dobbelt neroz realtimez (for realz) :P

Hahaha sorry jeg sidder bare her og nørder ;D

Nu er mit indlæg færdigt..4REALZ!
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 14/03-12 00:02 
@Azz

Jeg tror bare vi stopper diskussionen her.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 14/03-12 09:36 
neros>
Hvad er der egentlig så galt ved historien:

Som sagt håber jeg -stadig- på en god historie i spillet, det var det der egentlig fangede mig ved spillet først, da den der story-trailer kom ud. Det ligner en historie der kan blive rigtig god og fængende uden der behøver gå amok-japan i det hen imod slutningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/03-12 11:06 
OK jeg må nok bare tilstå at jeg er ret primitiv hvad angår den her slags spil. Det første jeg tænkte da jeg så spillet var Terminators in japan ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/03-12 06:06 
Quicklook fra GiantBomb. Hør Jeff Gerstmann sidde og råbe Bo i næsten et minut

http://www.giantbomb.com/quick-look-binary-domain/17-5793/
millenniummillenniumSkrevet 18/03-12 13:48 
Jeg har også fået BD ind af døren, og ser frem til at komme igang. Jeg har ikke brug for flere Multiplayer spil, men kun en god story mode. Og så synes jeg tit de over-hypede storspil bliver lidt for play-it-safe og patos styrede.. Ofte nyder jeg mere de afslappede andenrangspil som Far Cry 2. Forventer lidt det samme af BD.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-12 08:36 
Binary Domain sælger vist ligeså godt som Bayonetta :)
http://www.shopto.net/PS3/VIDEO%20GAMES/PS3BI06-Binary%20Domain.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-12 08:44 
Sådan er det tit når vi snakker simulationsspil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/05-12 10:01 
Du har ret! http://www.shopto.net/DOWNLOAD/VIDEO%20GAMES/DWNLD23004-Woodcutter%20Simulator.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/05-12 13:25 
Har lige bestil det. :)
Håber jeg kan li det
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/05-12 17:16 
Hvordan er spillet så, nogen meldinger? :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
114 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig