X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XRGB 2 og 3 køb


Svar
nerosnerosSkrevet 29/11-10 23:11, rettet 29/11-10 23:12 
Jeg kan ikke holde ud at jeg ikke kan spille Saturn eller PS2 mere. Så mit mål er nu at få fat på en billig XRGB 2 plus må det vist være. Så hvor kan man finde den billigst out there? Jeg kan så godt som ingen steder finde hvor man kan købe den billigt?

XRGB 2 plus
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/11-10 23:26 
Den er ikke billig. Jeg har en, jeg købte af Koluda for et par år siden, som jeg ikke bruger, men jeg ved ikke om jeg har alt der følger med længere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/11-10 23:57 
Hvad kan sådan en xrgb-2 plus som den jeg linker til ikke kan?

:-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 00:28, rettet 30/11-10 00:29 
Rigtig 240p gengivelse og scanlines bla :) XRGB'erne er de bedste der findes til 240p kilder (Saturn, MegaDrive, PS1, SNES osv.).

Neros: Husk at RGB porten skal loddes om til EU kabler.

PS2 vil ikke komme til at se bedre ud igennem XRGB'en. Nok snare tværtimod da XRGB'ens deinterlacer er ret dårlig. Til 240p spil (ESPgaluda, DoDonpachi, SEGA AGES Gunstar Heroes osv.) vil den virke rigtig godt. Men langt de fleste PS2 titler kører kun i 480i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/11-10 09:09 
Ikke PS2 :-( ?

Jeg troede den kunne alt den XRGB! Det ville faktisk næsten være billigere bare at købe et almindeligt billedrørs tv henne i video netto på hjørnet.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 13:15, rettet 30/11-10 13:20 
XRGB'en kan alt der hedder 240p. 480i igennem en XRGB vil være så godt som totalt lagfrit, men fremstå meget flimrende. PS2 vil helt sikkert se meget bedre ud med component kabler direkte til dit HDTV. Der findes heldigvis bootdisc'e der kan tvinge mange af PS2'ens spil i 480p, det hjælper meget.

Xploder HDTV player kan afspilles på maskiner uden chip og virker ret godt, men ikke med alle spil:
http://gear.ign.com/articles/742/742965p1.html

Graphics Synthesizer Mode Selector er et homebrew alternativ og kan selvsagt kun køre på en chippet maskine. Jeg har den selv installeret på mit memorycard så jeg kan boote den bare ved at holde R1 inde når jeg tænder maskinen. Skide smart :)
Umildbart virker den desværre ikke ligeså godt som Xploderen:
http://psx-scene.com/forums/f19/gs-mode-selector-development-feedback-61808/

Fælles for begge er at de kræver component kabler.

EDIT: Du er også klar over at dine 50Hz konsoller og spil nok ikke vil virke igennem XRGB'en ikke? Det har intet med XRGB'en at gøre, men tværtimod at dit TV med ret stor sandsynlighed ikke forstår 50Hz signaler igennem dets VGA indgang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/11-10 14:25, rettet 30/11-10 14:27 
Jo helt klart men jeg kører kun med 60Hz på alle mine maskiner dog med få undtagelser så!

Min PS2 er med chip så måske jeg skulle prøve de der alternativer som du beskriver. Ellers har jeg faktisk tænkt mig bare at købe et lille 19 tommer billedrørs tv istedet for alt det XRGB stof fordi det simpelthen er for dyrt ;-)
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/11-10 15:24 
Hvad vil så være at foretrække til feks. en Dreamcast? XRGB og så kun US eller JAP titler?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 15:31, rettet 30/11-10 15:33 
Nope VGA fra din Dreamcast. Enten direkte til dit TV eller hvis du virkelig er kræsen igennem en form for scaler.

Langt de fleste Dreamcast titler kan køre 480p igennem VGA. Mange af dem der ikke kan, kan tvinges i 480p med DC-X bootdisc'en ligsom med PS2 beskrevet tidligere.

http://www.nephil.de/vga-comp.html

Jeg bruger kun min Dreamcast igennem min XRGB-3 når jeg skal spille en 2D Capcom fighter eller andre 240p spil (Bangai-O f.eks.).
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/11-10 20:07 
Jeg har en vga boks til min dc, men der kommer ikke noget billede på mit sony tv :-(
Det virker ellers godt nok med en pc på det, mærkligt :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 20:25 
Ah ja det kan jeg godt huske nu :( Igen må jeg henvise til Gefens VGA to DVI scaler plus. Den opskalerer fortræffeligt til 1080p. Hvis du vil have en billigere løsning bør du nok i stedet købe en form for VGA til HDMI converter.

Jeg har faktisk et par noname VGA til HDMI convertere som jeg ikke bruger hvis du er interesseret? De har i hvert fald virket fint med Dreamcast, men jeg bruger dem ikke mere da jeg har fået noget bedre.

Det er sådan nogle her:
http://cgi.ebay.com/New-VGA-Audio-HDMI-Converter-Adapter-Kit-Cables-/350412833289?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item51963b8209
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/11-10 20:55 
Det lyder da ikke så tosset :-)
Bliver billedet bedre med hdmi end med vga?
Hvad skal du have for sådan en fætter der? :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 21:36 
Billedet er det samme, men når dit TV ikke vil vise det igennem VGA så vil det forhåbentlig igennem HDMI.

En hund plus porto? Det er kun boksen og strømforsyning. HDMI og VGA kabel skal du selv have.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/11-10 22:50 
Det kan vi godt sige :-)
Skriv en besked med konto info :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-10 13:28 
Herold>
Den er ikke billig. Jeg har en, jeg købte af Koluda for et par år siden, som jeg ikke bruger, men jeg ved ikke om jeg har alt der følger med længere.

En 2+'er? Noget du vil sælge?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig