X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det rigtige tv til PS3?


Svar
GadedrengenGadedrengenSkrevet 22/11-10 23:58 
hey hey

Jeg har ikke meget forstand på tver men har endelig fundet plads i budgettet til et full hd fladskærms tv, MEN wtf to choose?

Jeg ville så nødigt ende op med et ringe tv der ikke kan vise ordenlig sort dyster farver (en af mine veninder købte det første og bedste til prisen (4k) og endte med noget lcd med fint design der ikke kan vise en pæn sort farve :S)

Er der et oplagt valg til ps3? jeg spiller alt godt fra tekken type spil til masser af battlefield bad company 2 spil.

Sidste spørgsmål, hvor ville i købe henne?
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
NaieraNaieraSkrevet 23/11-10 00:28 
Du går ikke galt i byen med Panasonic plasma. Beslut dig for størrelsen og købt så den dyreste af modellerne du har råd til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/11-10 06:26 
Helt enig med Naiera.

Og sørg endelig for at købe stort nok. De fleste undervurderer altid hvor stort de bør går. Sidder du 3 meter væk? Minimum 42 tommer. 4 meter væk? Mindst 50 tommer.

Der skal meget til at det bliver decideret for stort.
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 08:44, rettet 23/11-10 08:45 
Jeg har også lige købt Panasonic Plasma. Jeg var selv meget i tvivl, men er svært tilfreds med alteret. Mit er 42" G20.

Eneste tvivl er hvor meget strøm det bruger, for damn det bliver varmt. Man kan mærke varmen fra tv'et bare man står tæt på.

Link...
The medium is the message.
GadedrengenGadedrengenSkrevet 23/11-10 09:09 
okay tak, og det er lige i min pris kategori. =) win

en ven snakkede om at strømforsyningen til et plasma godt kan larme? er det noget man hører når man ser film og gamer?
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 09:17, rettet 23/11-10 09:18 
På jeres Panasonic modeller kan man så godt have TV'et i 4:3 OG Gamemode på samme tid? Og hvad med overscan kan det kun slås fra når TV'et er sat til 16:9?

Det kan jeg ikke på mit S20 som jeg har købt pga hastighed udelukkende til gaming :) Det er et rigtig godt TV, men havde jeg ikke haft XRGB og diverse scalere kunne jeg ikke ha' brugt det til noget 4:3 pga ovenstående problemer. Altså ikke et problem for mig overhovedet, men det gør S20 lidt svært at anbefale til andre der også spiller retro :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 23/11-10 09:20 
Gadedrengen>
en ven snakkede om at strømforsyningen til et plasma godt kan larme? er det noget man hører når man ser film og gamer?

Jeg hører ikke noget fra tv'et. Kun blæseren fra PS3 :)
The medium is the message.
GadedrengenGadedrengenSkrevet 23/11-10 21:03 
Konsolkongen>
På jeres Panasonic modeller kan man så godt have TV'et i 4:3 OG Gamemode på samme tid? Og hvad med overscan kan det kun slås fra når TV'et er sat til 16:9?



g20eren har vist så lav response tid at den velegner sig til spil. det er ihvertfald hvad ejg får du af diverse anmeldelser, og der er vist ikek game mode på, kun thx mode...
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
JmogJmogSkrevet 23/11-10 21:47 
Konsolkongen>
På jeres Panasonic modeller kan man så godt have TV'et i 4:3 OG Gamemode på samme tid? Og hvad med overscan kan det kun slås fra når TV'et er sat til 16:9?

Hvad er Game mode?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-10 02:46 
Det er en mode hvor TVet slår alt dets klamme billedbehandling fra og viser billedet hurtigt muligt, med så lidt lag som muligt. Ifølge anmeldelserne har S20 en forsinkelse på 16ms i Gamemode som, i hvert fald da jeg købte, var noget af det laveste på markedet :)

Jeg var ikke klar over at der ikke var Gamemode på de andre modeller :( På den anden side er der slet ikke noget der hedder THX på mit, men som sagt er det købt for gaming :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 24/11-10 08:30 
Al den klamme billedbehandling kan man jo selv slå fra. Jeg tror ikke Game-mode slår noget fra, der er skjult.

Man skal bare bruge Cinema/Biograf/Film-mode og så lave sine indstillinger derfra. Skru skarphed ned på nul og sluk for alskens billedbehandling, og så er man cirka så langt man kan komme, uden måleudstyr.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MrCaseMrCaseSkrevet 24/11-10 09:06 
Hvad med støj? Jeg er selv rigtig lun på noget Panasonic plasma, men svigerfar har en billig panasonic plasma, og der kan man altså godt høre blæserne. Selvfølgelig kun når man har skruet ned for lyden, men det kunne jo også være at det skete!
Have you considered sucking less?
millenniummillenniumSkrevet 24/11-10 09:16 
Som sagt: min G20 er stille som en ninja.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-10 12:14, rettet 24/11-10 12:16 
Naiera>
Al den klamme billedbehandling kan man jo selv slå fra. Jeg tror ikke Game-mode slår noget fra, der er skjult.

Jeg synes heller ikke jeg kan mærke nogen forskel hvis jeg slår alt det forkerte fra i de andre modes. Men farverne synes jeg ikke matcher 100% hvis jeg bruger de samme settings i gamemode og nogen af de andre modes, så det kan godt være det gør mere alligevel?
Skarphed på 0 er jeg ikke heeelt enig i da det begynder at sløre billedet, men 1-2 kan vi godt blive enige om :)

Med hensyn til larm så summer mit TV en lille smule når billedet er meget lyst, men du kan ikke høre det med mindre du klemmer dit fjæs ned bag ved skærmen :)

Der var en der snakkede strømforbrug, det svinger meget ved et plasma. På mit 42" er det nede på 40W når der ikke er noget billede og oppe omkring 280W mener jeg når det viser en helt hvid farve. Gennemsnitsforbruget er ca 140W.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 24/11-10 12:40, rettet 24/11-10 12:48 
Konsolkongen>
Men farverne synes jeg ikke matcher 100% hvis jeg bruger de samme settings i gamemode og nogen af de andre modes, så det kan godt være det gør mere alligevel?
Skarphed på 0 er jeg ikke heeelt enig i da det begynder at sløre billedet, men 1-2 kan vi godt blive enige om :)

Det er jo nok bare Game-mode der har forkerte farver.

Du kan ikke slukke 100% for den falske skarphed på Panasonics tv, men nul er selvsagt det tætteste man kan komme. At det virker for 'sløret' er fordi folk er vant til billeder med alt, alt for høj skarphed.

Hvad angår blæserstøj på G20 er det ret simpelt: tv'et har såvidt jeg husker ingen blæsere! Det er i hvert fald den opfattelse jeg gik væk med, da jeg hjalp min kammerat med at stille hans G20 op for et par måneder siden. Der var ingenting at høre af den art, selvom man selvfølgelig godt kan ane lidt summen fra strømforsyningen, hvis man sætter næsen helt ind til skærmen, som man kan på de fleste fladskærms-tv.

Konsolkongen>
Der var en der snakkede strømforbrug, det svinger meget ved et plasma. På mit 42" er det nede på 40W når der ikke er noget billede og oppe omkring 280W mener jeg når det viser en helt hvid farve. Gennemsnitsforbruget er ca 140W.

Man har roterende fis i kasketten hvis man fravælger plasma, fordi man tror det bruger mere strøm. Selvom det skulle bruge lidt mere strøm end et LCD-tv i samme størrelse, så er det ikke mange kroner mere, det koster at drive sådan en fætter! Det koster hvad det koster at få god billedkvalitet.

Jeg har i øvrigt lavet en lille forum-tråd om ovennævnte G20-setup, hvor man kan se hvor billigt det kan være at komme godt igang:

God lyd og godt billede for 10k
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-10 14:55 
Gadedrengen>
hey hey

Jeg har ikke meget forstand på tver men har endelig fundet plads i budgettet til et full hd fladskærms tv, MEN wtf to choose?

Jeg ville så nødigt ende op med et ringe tv der ikke kan vise ordenlig sort dyster farver (en af mine veninder købte det første og bedste til prisen (4k) og endte med noget lcd med fint design der ikke kan vise en pæn sort farve :S)

Er der et oplagt valg til ps3? jeg spiller alt godt fra tekken type spil til masser af battlefield bad company 2 spil.

Sidste spørgsmål, hvor ville i købe henne?

G20 til 6K, hvis du søger 42" uden 3D. GT20 til 9K, hvis du søger 42" med 3D. De har begge *omtrent* samme solide sortniveau ifølge anmeldelser. Panasonic leverer i øvrigt landets bedste 3D-funktionalitet mht. tv (minimum crosswalk/skyggebillede).

G20:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=780837
Test:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1267447545

GT20:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=P42GT20E&sp=all&pid=4281208
Test:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1285749000

GT20 er faldet godt en tusse i pris, siden sidst jeg tjekkede (for bare en måned siden).

Konsolkongen>
Med hensyn til larm så summer mit TV en lille smule når billedet er meget lyst, men du kan ikke høre det med mindre du klemmer dit fjæs ned bag ved skærmen :)

Ved ikke om Panasonic plasma-tv har indstillinger for både Lys og Baggrundslys, men på mit gamle Sony LCD forsvandt en summende lyd - på standardindstillingen - stort set helt ved at skrue en tand ned for Baggrundslys.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
GadedrengenGadedrengenSkrevet 25/11-10 16:32 
Jeg tror at jeg tager mig en g20er hvis det koster 3k at få 3d på...=)

tusinde tak for alt hjælpen alle sammen...i har hjulpet meget
Spiller nu: Magic: The Gathering: D..., Battlefield 3: Armored ..., Dead Nation
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 19:17 
Sikkert derfor 3DTV falder relativt hurtigt i pris. Det er vel de færreste der gider købe tv til 10K+ for at opleve 3D. Og lige nu er der et idiotisk minimalt udbud af både spil og film i stereografisk 3D. Det værste, jeg prismæssigt har set, er de nye JVC 3D-projektorer til 70K+ hos Av-connection.dk. Fatter ikke at nogen gider købe dem. Det er totalt hjernelamt at købe den slags projektorer, når der kan opleves rigtig god 3D i 720p med projektorer til 5K...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 26/11-10 21:35 
Du er tydeligvis ikke klar over hvor meget bedre end god projektor som dem fra JVC er, end det billige bras til 5k du kalder godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/11-10 22:15 
In other news: En bil til 200.000 kr er en lortebil, for en Ferrari til 7 millioner kr er meget bedre.
NaieraNaieraSkrevet 26/11-10 23:14, rettet 26/11-10 23:16 
Det er vel ikke forkert at købe en Ferrari hvis man har pengene og går op i biler?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 23:22, rettet 26/11-10 23:50 
Hvilken erfaring taler, Kristian; den praktiske, teoretiske eller forum-feedbackmæssige? Ville du virkelig selv lange 70K efter en projektor? Det er vel selvsagt, at der en kvalitativ forskel mellem en projektor til 5K og 70K. Men underliggende i det jeg skrev, siger jeg, at jeg *aldrig* ville give 70K for en projektor for "bare" at opleve denne eventuelle "meget bedre projektorkvalitet". Og dem der entusiastisk og gladeligt betaler den pris må være en lille håndfuld småarrogante liebhavere med en svulst i hjernen...

EDIT: Næppe en "flok", nærmere en "lille håndfuld"? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 23:37, rettet 26/11-10 23:39 
Naiera>
god projektor som dem fra JVC er, end det billige bras til 5k du kalder godt.

Mit indtryk af "godt" er 3D-mæssigt. Der kan opleves rigtig god 3D med 5K-projektorer og 3D-optimerede spil; fact. Ikke at de leverer en generelt høj billedkvalitet. Men visse i den prisklasse har da masser af kalibreringsmuligheder, fx Optima HD67.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 27/11-10 00:14, rettet 27/11-10 00:15 
APU>
Hvilken erfaring taler, Kristian; den praktiske, teoretiske eller forum-feedbackmæssige? Ville du virkelig selv lange 70K efter en projektor?

Hvis jeg havde pengene og den var bedre end den til 25 eller 50k, så ja, helt sikkert. Hvorfor dog ikke?

APU>
Og dem der entusiastisk og gladeligt betaler den pris må være en lille håndfuld småarrogante liebhavere med en svulst i hjernen...

Med den indstilling til tingene er det jo lidt svært at diskutere sådan noget med dig. Hvilke negative superlativer har du til dem der giver over 250k for 3-chip DLP-projektorer? Sådan nogle findes også; både projektorerne og dem der køber dem...

Vi er nogle der går meget op i billedkvalitet, fordi vi går meget op i at se film så godt som det nu er muligt i hjemmet. For mig betyder det at jeg, hvis alt går vel (jeg har fået jobbet der skal sørge for den finansielle del, så nu mangler jeg 'bare' en lejlighed), indenfor det næste års tid sidder med en JVC HD350 til 22k leveret og kalibreret. Med ISF-lærredet fra Lissau skal det nok vise en MEGET bedre billedkvalitet, end de billige projektorer du er så glad ved. Det vil være helt udenfor sammenligning. Jeg har været så heldig at opleve ovennævnte kombination, endda i mindre optimale omgivelser, uden helt optimal kalibrering, og det var et helt afsindigt godt billede. At det er JVC er en tilfældighed; det er bare den projektor der er det suverænt bedste produkt i det prisleje. Jeg havde ellers forsvoret at købe andet end DLP.

Jeg bliver ret harm når dyre produkter, og dem der køber dem, skal svines til fordi nogle ikke lige kan se hvad de skal bruges til. Bare fordi du ikke kan/vil give så meget, er det ikke ensbetydende med at ingen andre kan bruge produktet til noget.

APU>
Mit indtryk af "godt" er 3D-mæssigt. Der kan opleves rigtig god 3D med 5K-projektorer og 3D-optimerede spil; fact.

Det tror jeg nok kommer an på hvem du spørger. Jeg er generelt ligeglad med 3D.

APU>
Men visse i den prisklasse har da masser af kalibreringsmuligheder, fx Optima HD67.

Kalibreringsmuligheder alene giver jo ikke god billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 27/11-10 00:33 
Naiera>
Det er vel ikke forkert at købe en Ferrari hvis man har pengene og går op i biler?

Næ, selvfølgelig ikke. Men det var jo heller ikke det du sagde. Du udråbte en projektor til bras fordi den kostede 5k, hvilket er lige fundamentalistisk nok.

Alt er jo relativt. Et produkt til 10k vil stort set altid være bedre end et til 5k (og så videre og så videre). Det betyder jo ikke, at en projektor til 5k per definition er noget lort at du kan få noget der er meget bedre.

Jeg kan skam, ganske som dig selv, intet galt se i at købe udstyr til x antal kroner. Havde jeg 100.000 kroner til fornøjelser om måneden, så ville jeg da aldrig komme i nærheden af projektorer omkring de 10K som er der hvor jeg bevæger mig pt. Jeg ville sikkert købe en til 150.000.
NaieraNaieraSkrevet 27/11-10 03:36 
Jmog>
Næ, selvfølgelig ikke. Men det var jo heller ikke det du sagde. Du udråbte en projektor til bras fordi den kostede 5k, hvilket er lige fundamentalistisk nok.

Husk nu på hvem der kastede den første sten her... Jeg har som sådan intet imod projektorer til under 10k, men jeg fornemmer at alt for mange ser sig tilfredse med den slags, fordi de ikke ved hvad man kan få med lidt flere midler. Ligesom når man bruger billige og dårlige lærreder. Eller sågar intet lærred. Men den diskussion er jo ikke så meget anderledes end fladskærms-problematikken, hvor alt for mange bare køber Philips og Samsung, som de så bruger med butiksindstillinger, mens deres øjne bløder i stride strømme...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig