X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassins Creed: Brotherhood


Svar
enfenenfenSkrevet 16/11-10 21:35 
Så er karaktererne begyndt at rulle ind:

Kotaku – No score
Guardian - 4/5
Joystiq - 4.5/5
Destructoid - 9.5
Eurogamer – 10/10
MTV – No score
1UP – A minus
FileFront – 93/100
GameInformer – 9.25
VideoGamer -90/100
GameTrailers - 9
Gamespot – 8.5
IGN – 8.5
PSM3 – 92/100
GamesRadar – 9
Shack - N... Se hele indlægget


AC:Brotherhood reviews list @ VG247
What is the Matrix?
80 emne(r).
« < 1 2

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/02-11 15:20 
Uuuh, nice, har lige fået det ind af døren! Så skal der snigmyrdes de kommende aftener! :-D
AmbyAmbySkrevet 16/02-11 14:52, rettet 16/02-11 14:52 
Jeg er ikke kommet særlig langt, men er ude for at et memory start er i et område som er afspærret (vha de hvide borders)?

Hvad gør man så?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 16/02-11 14:55 
Der må være en anden memory start som låser op for området - muligvis den aktuelle memory du ikke har afsluttet. Bør kunne ses på kortet.
AmbyAmbySkrevet 16/02-11 14:58 
Der er kun 1 "!" på kortet. Men er der en måde at se den aktuelle mission? Kan være det er noget i den der hænger.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 16/02-11 14:59, rettet 16/02-11 15:00 
Ja du kan se det hele på kortet.

Kan også være nogle flere tårne du skal brændende ned før du kan komme videre.
AmbyAmbySkrevet 16/02-11 15:04 
Det troede jeg også, så har brændt alle i området. Der er ikke noget i menuen, der viser ens "current goal"?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 16/02-11 15:10, rettet 16/02-11 15:11 
Kig i ikon oversigten - story memories er markeret specielt så vidt jeg husker. Typisk er de sorte.

Kan også være Leonardo du skal besøge.
jaesjaesSkrevet 20/04-11 00:13 
Hvis man kun vil spille enten ACII eller Brotherhood, hvilket spil skal man så vælge? Det virker som om, Brotherhood er forbedret på nogle områder, mens der også er elementer, der fungerer dårligere end i ACII.
HulleHulleSkrevet 20/04-11 00:19 
Kan det fungere dårligere end ACII? Det ville være lidt af en bedrift ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-11 00:30 
Hehe det sad jeg også og tænkte :p

Hvis der er rettet op på noget som helst i Brotherhood skal du helt sikkert gå efter det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/04-11 08:18 
Men for lige at give en second opinion (ifølge ovenstående bør du vel egentlig slet ikke købe nogen af dem), så synes jeg AC2 er et fantastisk spil der uanset efterfølgere ville være ærgerligt at misse.

Jeg har ikke selv prøvet Brotherhood endnu, og forventer det er godt, men AC2 fejler absolut intet. Det er dog nok kun at story-mæssige årsager man reelt kan argumentere for at det skal spilles før det andet. Det, og så prisen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/04-11 08:48, rettet 20/04-11 08:49 
Jeg har så rent faktisk spillet og gennemført begge :)

Som du selv siger, jaes, så er der nogle forbedringer til konceptet og mekanikken i Brotherhood, som gør at det er sjovere og mere spændende at spille. Det føles ikke helt så trivielt og ensformigt, og det er mere tilfredsstillende at man er i én stor by der langsomt opbygges, end forgængerens flere byer.

Når det er sagt, så kan du jo også godt lide historie-aspektet, og på det område har ACII klart mere at byde på. Det er et langt mere motiveret og begrundet spil, der gør at det i højere grad føles som en væsentlig spiloplevelse. I den sammenligning er Brotherhood mere en dårlig undskyldning for at lave det "samme" spil igen.

Så spørgsmålet er vel om du primært vil spille det for at få Assassin's Creed-oplevelsen med - vælg da ACII - eller for at have det sjovest - vælg da Brotherhood. Med min opfattelse af dine præferencer tror jeg du skal tage ACII. Jeg giver i den forbindelsen ingen point for multiplayer-tingen i Brotherhood, som jeg synes i den større sammenhæng er ret fjollet og ligegyldig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 20/04-11 10:00 
Sumez>
Jeg har ikke selv prøvet Brotherhood endnu, og forventer det er godt, men AC2 fejler absolut intet.

Fejler absolut intet? Spillet er da totalt ødelagt i sit grundlæggende concept.. Et stealth spil uden stealth, elendig AI og fyldt med fejl når man forsøger at snigmyrde. Så bliver det ikke bedre af at det kører på autopilot når man bevæger sig rundt i omgivelserne.. Men flot er det.
Jeg vil super gerne elske AC serien, den er bare svær at holde af.
Købte spillet lige da det udkom, og igen fornyligt. Blev lige skuffet begge gange.
Men det er jo fint hvis i kan se igennem fejlene og nyde spillet :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 20/04-11 10:08, rettet 20/04-11 10:10 
Jeg har aldrig set det som et stealth spil. Måske ligger spillets kvaliteter alle andre steder end AI og snigmord? :)
Personligt ville jeg hellere sammenligne AC2 med GTA-serien end med Thief-serien, og i forhold til førstnævnte synes JEG at AC2 er overlegent med adskillige længder.

Jaes spurgte om han bør starte med AC2 eller Brotherhood, så hvis du overhovedet ikke kan lide serien, er det i grunden ikke så relevant - ud fra Jaes' smag i spil tror jeg godt han vil kunne lide det.

AC1 var et flot og underholdende, men utroligt mangelfuldt spil efter min mening, AC2 rettede op på alt dette.
Helt fint (men også ret ærgerligt) hvis du stadig synes det er mangelfuldt, men Ubi-Soft plejer heldigvis at være gode til at lytte til deres fans, så måske 3'eren kan rette op på de ting du er utilfreds med? Personligt kan jeg slet ikke se hvad de kunne gøre bedre, udover måske at indarbejde en smule udfordring i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 20/04-11 10:45 
Som jeg også skriver, så er det fint hvis i nyder spillene :)

Ja, jeg ser spillet som et stealth spil og syntes også at spillet ligger op til at man går varsomt frem, eksempelvis med muligheden for at hoppe ned fra tagene og lave et overraskelses mord og i selve muligheden for lege parkour Superman og dermed potentielt gemme sig hvorsomhelst.
For at bruge din sammenligning, så havde jeg mere forventet Thief end GTA. Det er måske derfor jeg er blevet så skuffet, da det ikke fungerer som et stealth spil.

For mig er det let at se hvad der skal forbedres: Ai'en og stealth og får Ubisoft implementeret det ordentligt i 3'eren, så er jeg klar på at spille det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-11 12:25 
Hulle>
For mig er det let at se hvad der skal forbedres: Ai'en og stealth og får Ubisoft implementeret det ordentligt i 3'eren, så er jeg klar på at spille det.

Og en bedre kontrol som du var inde på tidligere. Så er jeg også helt klar :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/04-11 12:49 
Jeg er ikke kommet så langt i AC2, men mit største problem med 1'eren var at jeg stortset aldrig "fik lov" til at udføre de historiedrivende kills uset.

Det kan godt være, at det bare er mig, der er for klodset, men IMO virkede det som om, at spillet med vilje gjorde det umuligt, at undgå konfrontationen med vagterne efter et drab.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 20/04-11 20:44, rettet 20/04-11 20:46 
Andre end RJK, der har spillet begge spil? Køber det måske i morgen formiddag, så der jo ikke meget tid tilbage ;)

RJK>
eller for at have det sjovest - vælg da Brotherhood.

Ja, de kedeligste spil er som regel de bedste. Nej, ved godt, hvad du mener :)

For lige at runde præferencer m.m.... Hvis det stod til mig, bød alle action-adventures på en god historie, godt og varieret gameplay og en interessant spilverden - og der skulle være en form for sammenhæng mellem de tre dele. Men den slags spil får vi jo ikke mange af, og jeg kan sagtens undvære en god historie, hvis verden og gameplay er bygget op, så man føler, at man skaber sin egen historie. Et eksempel kunne være Zelda: Ocarina of Time.

Efter hvad jeg har hørt og læst, er der så følgende fordele og ulemper ved de to spil: ACII lyder til at have en god historie, spændende verden og ganske godt gameplay. Et minus kunne være dungeons/lairs, hvor jeg læste, at de skal tages på tid.

Gameplayet lyder bedre i Brotherhood, men flere nævner, at sværhedsgraden nu er for lav. Historien virker en del ringere, og verdenen nogenlunde på niveau med ACII. Måske en anelse bedre pga. forbedringer omkring køb af bygninger og det med at rekruttere hjælpere.

Det med verdenen i de to spil, kommer vel an på hvor sandkasse-agtige de er. Er ikke lige stødt info om dét.
KalicolaKalicolaSkrevet 23/04-11 18:35 
brotherhood er klart det bedste spil i serien. Til trods for at sværhedsgraden er totalt ødelagt af de der killsteaks.
For The Love Of The Game
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/04-11 20:01, rettet 23/04-11 20:05 
Er brotherhood nemmere end AC2? Det lyder utroligt taget i betragtning af hvor latterligt let AC2 er.

jaes>
Efter hvad jeg har hørt og læst, er der så følgende fordele og ulemper ved de to spil: ACII lyder til at have en god historie, spændende verden og ganske godt gameplay. Et minus kunne være dungeons/lairs, hvor jeg læste, at de skal tages på tid.


Der tager du fejl. De lairs aka assassins tombs er det eneste tilnærmelsesvis 'sjove' ved AC2. Resten er gameplayet er trivielt og ensformigt som bare fanden. Historien er også direkte elendig.

Men det er selvfølgeligt bare min mening :). AC serien er generelt et perfekt eksempel på alt hvad der er galt med denne generation af spil. Stort og flot som bare fanden, men når man kommer ind under huden på spillet er det ensformigt og totalt blottet for historie og substans og har generelt ikke ret meget at byde på udover førstehånds indtrykket.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 23/04-11 20:47 
Azzkikr>
AC serien er generelt et perfekt eksempel på alt hvad der er galt med denne generation af spil. Stort og flot som bare fanden, men når man kommer ind under huden på spillet er det ensformigt og totalt blottet for historie og substans og har generelt ikke ret meget at byde på udover førstehånds indtrykket.


Jeg forstår ikke helt. Er det hele "generationen" du mener er sådan? Hvad mener du i det hele taget med "generation"?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/04-11 22:00 
Jeg mener til denne generation af konsoller, 360/ps3.

Utroligt mange store og flotte spil der ved første indtryk virker fantastiske, men under overfladen har de ikke mere at byde på end det samme ensformige gameplay kombineret med en eller anden ligegyldig og mangelfuld historie.

Ac serien er i hvert fald ingen undtagelse.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/04-11 12:28, rettet 24/04-11 12:29 
Hvornår har der nogensinde været andet end en ligegyldig og mangelfuld historie i et FPS/TPS/actionspil, hvis ikke man gider indleve sig i spillets univers? Og er det overhovedet påkrævet med "god historie" for at man har en god spiloplevelse?
BeanoBeanoSkrevet 24/04-11 14:10 
Helt enig!

Isoleret set er historien i AC:B måske ikke vild interessant, men byder generelt på en god spiloplevelse og kan varmt anbefales herfra. Jeg ser dog gerne de forbedrer stealthsystemet til det næste spil.
jaesjaesSkrevet 25/04-11 18:17, rettet 25/04-11 18:39 
Tak for input m.m.

Efter at have læst yderligere et par anmeldelser, virker spillene mere eller mindre lige gode. Jeg vælger nok 2'eren, da ændringerne i Brotherhood mest lyder som noget Peter Molyneux kunne have designet til et Fable-spil - en sjov første indskydelse, men i praksis overfladisk og ligegyldigt ;P

Det grundlægggende - missioner og den måde man løser dem på - lader til at virke stort set ligeså godt i 2'eren, og så får det vel mere tekstur af, at være integreret med en god historie.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/04-11 08:43 
Hvis jeg kunne vælge om, ville jeg nok også starte med toeren (og droppe etteren helt), men det ville være synd at skippe Brotherhood helt... hvis du er den mindste smule sulten efter mere efter at have spillet 2'eren skal du ikke snyde dig selv for Brotherhood!
KalicolaKalicolaSkrevet 26/04-11 09:02 
Brotherhood har hele brotherhood gameplayet, hvor man støver oprører op i gaderne og træner dem til at blive assassins, med xp og skills (dog meget begrænset), men det gameplay er totalt fedt, og det findes ikke i 2'eren.

Fedt at kunne tilkalde sine assassins, og se dem komme sprængende ud af høstakke eller hustage i flyvende takedowns, det er en fed følelse som du ikke får i de andre spil.

Plus man bygger hele rom op, i modsætning til den lille ligegyldige mansion i 2'eren.

Best case så spille man dem begge igennem, men jeg vil tilhver en tid anbefale brotherhood frem for 2'eren.

Men mine meningener herinde er kendt for at være upålidelige, så mig skal du ikke høre på ;)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 26/04-11 09:03, rettet 26/04-11 09:03 
Der er vel heller ikke noget i vejen med at spille begge, og så giver det vel mere mening at starte med 2'eren? :)
Ikke mindst af hensyn til spoilers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/04-11 14:50, rettet 06/05-11 10:31 
Jeg regner ikke med at bruge tid på alle tre spil, så satser på 3 frem for Brotherhood, da det nok kommer til at adskille sig mere. Men klart, hvis jeg bliver meget hooked på serien, kan det godt ske, at jeg spiller dem alle.

Kalicola>
Men mine meningener herinde er kendt for at være upålidelige, så mig skal du ikke høre på ;)

Hehe, jeg lytter til alle, som har spillet begge spil, og lidt til de andre også ;)

Lige det med oprørere og bygge-delen, er dog noget af det jeg tænker på, når jeg kalder det Molyneux-design ;)

Det lyder meget simpelt og menu-baseret. Det med at sende oprørere på missioner havde passet bedre til min smag, hvis det var opbygget som et mini-strategispil, og som assistance i kamp skulle man enten kunne give dem ordrer (udover "Nak ham") eller de skulle bare kæmpe side om side med én via god AI.

Bygge-delen lyder som opgraderingerne i Fable 2, og i så fald har man meget lille indflydelse som spiller.

EDIT: Og flere skriver, bl.a. dig selv, at det gør spillet for let i de situationer, hvor man får hjælp i kamp :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/04-11 15:10 
Den del med at sende sine assassins ud på missioner for at give dem XP er MEGET simpel, ja. Og man kan altid gøre det til en sikker sejr ved at smide nok asses ind i en mission, så det bliver lidt ligegyldigt i sidste ende. Hvis man synes kampe bliver for lette, når man bruger ass-hjælpere, kan man jo bare lade være med at aktivere dem. :-)

Det er om ikke andet en spildel de kan bruge tid på at udvikle til næste titel, for den har potentiale til at være en god kilde til sidemissioner.
80 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig