X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassins Creed: Brotherhood


Svar
enfenenfenSkrevet 16/11-10 21:35 
Så er karaktererne begyndt at rulle ind:

Kotaku – No score
Guardian - 4/5
Joystiq - 4.5/5
Destructoid - 9.5
Eurogamer – 10/10
MTV – No score
1UP – A minus
FileFront – 93/100
GameInformer – 9.25
VideoGamer -90/100
GameTrailers - 9
Gamespot – 8.5
IGN – 8.5
PSM3 – 92/100
GamesRadar – 9
Shack - N... Se hele indlægget


AC:Brotherhood reviews list @ VG247
What is the Matrix?
80 emne(r).
1 2 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 16/11-10 21:35 
Så er karaktererne begyndt at rulle ind:

Kotaku – No score
Guardian - 4/5
Joystiq - 4.5/5
Destructoid - 9.5
Eurogamer – 10/10
MTV – No score
1UP – A minus
FileFront – 93/100
GameInformer – 9.25
VideoGamer -90/100
GameTrailers - 9
Gamespot – 8.5
IGN – 8.5
PSM3 – 92/100
GamesRadar – 9
Shack - No score
Xbox360achievements – 9.4
NowGamer – 9
CVG – 9.2

AC:Brotherhood reviews list @ VG247
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/11-10 22:13 
Hvorfor skriver du dem der ikke har givet karakter? :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 16/11-10 22:28 
Umiddelbart ifølge gametrailers og ign, så lyder det som et assassins creed 2,5 hvis i spørger mig. Uanset hvad, så SKAL det spilles nu hvor 2'eren var så suverænt.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 16/11-10 22:32 
Jeg fik aldrig slæbt mig igennem 2'eren (fy mig!)... misser man for meget af historien ved at hoppe på Brotherbood?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-10 22:57 
Imponerende høje scores må man sige.

Efter min mening formåede de ikke at gøre formen mindre triviel i toeren. Dét blandet med at du aldrig helt får lov at spille selv, samt utrolig mange frustrationer gjorde at jeg ikke gad spille det igennem.
Jeg håber at der med det nye her er tale om mere end bare et Assassins 2.5 :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/11-10 23:38 
Beano>
Jeg fik aldrig slæbt mig igennem 2'eren (fy mig!)... misser man for meget af historien ved at hoppe på Brotherbood?

Gør man vel nok, men imo er historien nok AC spillenes svageste side. Det er noget nær den kedeligste og mest intetsigende historie jeg nogensinde har oplevet i et spil og iflg reviews jeg har læst ændrer det sig ikke i brotherhood, mange skriver faktisk at den bliver endnu mere uinteressant, noget som jeg ikke troede var muligt.

Spil serien for gameplayet. Desværre skulle spillet iflg GT's video review være ligeså ensformigt og trivielt som de andre spil i serien.

Men det er da sikkert sjovt nok i en 4-5 timer indtil man har udført den samme slags mission 17 gange og hopper hen over de samme huse 38 gange. Men det er jo bare min mening, der er masser herinde der mener det er sjovt hele vejen igennem spillene.
enfenenfenSkrevet 16/11-10 23:48 
SeventhSun>
Hvorfor skriver du dem der ikke har givet karakter? :-)

Slemme mig!...jeg fik ikke rettet, da jeg copy/pastede...
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 17/11-10 00:00, rettet 17/11-10 00:02 
Vi har haft den diskussion tusing gange, men lige for at genopfriske mit standpunkt er jeg 100% enig med Jer mht. 1'eren, men på ingenmåde når det gælder 2'eren - den ændrede dette fuldstændig.
Jeg tror det har meget at gøre med hvordan man spiller spillet og hvad man forventer af det.
Jeg var virkelig glad for forbedringerne i 2'eren, og efter sigende har de gået endnu videre i den retning med "2.5'eren", der skulle være så vildt mange forskellige ting man kan foretage sig hele tiden at det er helt overvældende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-10 00:30, rettet 17/11-10 00:31 
Det har intet med at gøre hvordan man spiller spillet, det har noget at gøre med hvor vidt man kan holde gameplayet ud og hvor ensformigt man finder det.

Hvis man ikke synes at de 3-4 forskellige missions typer bliver uendeligt ensformige efter kort tid som jeg gør er der jo masser af indhold. Omvendt, hvis man synes main story line er ensformigt gør det kun ondt værre at spille alle de extra missioner fordi de er om muligt endnu mere ensformige.

Jeg synes ikke der er nok variation i selve gameplayet til at jeg gider bruge tid på alle de extra mission der er rundt omkring, taget i betragtning af at de følger samme ensformige formel som main story line missionerne.

De Assassins tombs var den eneste form for adspredelse i spillet, jeg håber der er noget lignende i brotherhood.

Derudover var 2'eren alt alt for lang og det lyder det desværre også til at brotherhood er, 2'eren blev uinteressant for mig cirka halvvejs, derefter blev det en sej kamp bare for at få det gennemført.

Et kortere spil, med nogle mere dybdegående missioner ville jeg helt klart foretrække. Den der skambrugte formel med at bruge 10 minutter på at springe hen over hustage for at udføre en mission der tager 3 minut og så bruge 10 minutter på at hoppe tilbage til quest giver og undgå nogle soldater er simpelthen for triviel til mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-10 02:12 
Jeg er helt enig med Azzkigger. Etteren gennemførte jeg uden problemer da det for sin tid føltes friskt og originalt trods det trivielle gameplay. Jeg forstår ikke hvordan toeren er anderledes. Assassins Tombs er jeg enig i var noget af det eneste gennemtænkte man kunne lave, men stadig var jeg aldrig særlig godt underholdt af dem. Så vil jeg hellere spille Prince Of Persia.
Byen du kan skyde penge i og se vokse var det mest positive for mig, men efter ganske få timer var den 100% opbygget og pengene væltede ind. Altså ikke udnyttet godt nok, og resten af tiden jeg spillede var penge ikke længere et problem.

Kontrollen og dermed de evner det kræver af spilleren var mit største irritationsmoment. Hvorfor må man ikke blive udfordret i sådan et spil længere. En hel assassination mission kan koges ned til:

Se på kort > vælg retning > hold op på analogpinden > tryk et par gange på angrebsknappen > slut.

Der er udmærket flow når man ryger hen over hustagene, når han hopper fra stolpe til stolpe osv. Men jeg savner meget mere arbejde fra spillerens side især når man kravler op ad ting, igen skal man kun holde opad på analogen så klarer spillet resten. Og når spillet nu insisterer på at spille sig selv for én så er det fandeme også irriterende at det alt for ofte vælger at springe i helt andre retninger end den man holder. Og alt for ofte til retninger som slet ikke giver nogen mening, så man ryger ned fra et hustag og lander i vandet.

Jeg spillede i 15-16 timer, ca halvvejs i spillet (+ side missions) og jeg følte egentlig ikke at der var sket en fis undervejs :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-10 02:13 
Jeg syntes 2'eren var et kæmpe step op fra 1'eren og jeg er ret spændt på det dér med at man kan hyre andre assassins som man kan bygge op.
KeenKeenSkrevet 17/11-10 09:04, rettet 17/11-10 09:04 
jeg er enig, synes 2'eren er bedre på alle punkter i forhold til 1'eren og var slet ikke så monotom glæder mig meget til at spille brotherhod
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-10 10:37, rettet 17/11-10 10:38 
Jeg husker etteren til at have væsentligt mere tempo end 2'eren, hvilket ubetinget er en god ting. Det er ligeså ensformigt ja, men der er langt mindre meningsløs renden rundt fra herodes til pilatus for at samle alt muligt information om ens næste target.

Det mangler der i 2'eren, jeg synes der er uhyggeligt meget meningsløsts renden rund til tider. At bruge 5-10 minutter på at rende fra quest giver hen for fx at overhører en eller anden klovn snakke om hvor ens næste target er og så bruge 5-10 minutter på at rende tilbage igen bliver simpelthen for trivielt i længden for mig.

Jeg ved godt mange synes det er fedt, flot og sjovt at hoppe og kravle rundt og se byen, det synes jeg skam også bare ikke i 70% af spillets varighed, hvilket måske faktisk er lavt sat.

Det der kampsystem der 90% af gangene er ren repel&counter er efter min mening også fuldstændig tilgrin, som om gameplayet ikke var ensformigt nok i forvejen implanterer de et kampsystem som selv en retarderet kan mestre på 2½ minut.

2'eren er efter min mening alt alt for langtrukken, mange af de informations quests er ligegyldige og burde være blevet skåret væk eller integreret med hinanden i stedet for at konstant spilde spilleren tid med at skulle bruge 5-10 minutter hver vej fra en eller anden ligegyldig informations quest der tager 1½ minut at udføre.

Hvis historien havde været god (eller bare til at holde ud i det mindste), kunne jeg måske bedre accepterer det ensformige gameplay fordi der så hele tiden ville være noget at se frem til. Men det er den ikke og spillet skal spilles for gameplayet og på det punkt kører jeg død i det cirka halvvejs fordi det er for simpelt og ensformigt.

2'eren er et bedre spil end etteren, men jeg var faktisk bedre underholdt af etteren netop fordi den er mere kontant og tempo fyldt, mindre meningsløs renden rundt og mindre langtrukken.
SumezSumezSkrevet 18/11-10 08:34, rettet 18/11-10 08:36 
Azzkikr>
Det har intet med at gøre hvordan man spiller spillet, det har noget at gøre med hvor vidt man kan holde gameplayet ud og hvor ensformigt man finder det.

Hvis man ikke synes at de 3-4 forskellige missions typer bliver uendeligt ensformige efter kort tid som jeg gør er der jo masser af indhold. Omvendt, hvis man synes main story line er ensformigt gør det kun ondt værre at spille alle de extra missioner fordi de er om muligt endnu mere ensformige.

Det er fint at det er din mening, men i og med at spillet har fået så vildt meget ros med på vejen, virker det nytteløst at du er så stædig i din påstand. Hvis min opfattelse var at der kun findes "3-4 forskellige missionstyper", ville situationen være præcis det samme som 1'eren, hvor dette er tilfældet.
Men hver mission i 2'eren er struktureret forskelligt, og mange er helt unikke.

Selvom mange brudstykker er de samme, er der da forskel på om man skal bevæge sig rundt i fjendtligt territorie og befri venner som hjælper en med at nå til næste "bur" som befrier endnu flere hjælpere, deltage i et karnival hvor man skal deltage i dicipliner som kapløb og fægtning, finde en "skjult" bagvej i en tungt bevogtet bygning, indtage en by sammen med et hold af soldater, eller gå på line mellem en række tårne for at snigmyrde en række personlige vagter for derefter at kunne tage sig af det egentlig mål i det midterste.

Sammen med de valgfri sidemissioner, byen man kan opgradere for at forhøje sin indtjening, opgraderbart udstyr, og de skjulte ikoner rundt om i byerne, som resulterer i de Da Vinci Code-agtige gåder, og selvfølgelig de Prince of Persia-agtige sektioner hvor man skal hoppe rundt indendørs og enten finde en kringlet sti gennem terrænnet eller tage en masse vagter ud på vejen uden at blive opdaget, bliver spillet virkelig mangfoldigt og jeg synes slet ikke det kan sidestilles med den ensformige 1'er.

At påstå at det er ensformig gentagelse af de samme 3-4 missionstyper er som at påstå at Mario er ensformigt fordi man kun gør det samme hele tiden (hopper). Stort set alle open world spil jeg har spillet er langt, LANGT mere ensformige!
Jeg forstår at DU synes det er kedeligt, og det er fint nok, men lad være med stædigt at få det til at fremstå som et faktum at det står meget værre til end det faktisk gør.

De Assassins tombs var den eneste form for adspredelse i spillet, jeg håber der er noget lignende i brotherhood.

Det skulle efter sigende være en af de ting de har fokuseret mere på. Der er også lagt langt mere fokus på "Desmond-delen" i Brotherhood. Det ved jeg dog ikke hvor vild jeg er med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/11-10 09:49 
Azzkikr>
Det der kampsystem der 90% af gangene er ren repel&counter er efter min mening også fuldstændig tilgrin, som om gameplayet ikke var ensformigt nok i forvejen implanterer de et kampsystem som selv en retarderet kan mestre på 2½ minut.

Jeg er ikke sikker på jeg bryder mig om den formulering...

Different strokes, I guess, men jeg må indrømme at jeg godt kan lide at have et kampsystem hvor jeg ikke er nødt til at sænde timer i, for at have et nogenlunde greb om det.

Generelt må jeg sige at jeg er glad for den "autopilot" som Assassin's Creed kører på, når det drejer sig om styringen.
Så jeg er parat til mere Assassin's Creed, især hvis det var lige så underholdende som Assassin's Creed 2.
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/11-10 10:55 
Da jeg så de første pip om Brotherhood troede jeg bare, at det var en "Ultimate" edition af 2'eren plus alle udvidelserne dertil... men nu lyder det som om AC:B er meget mere end det.

Hvis man har spillet AC2, hvor meget nyt får man så reelt med ved at købe AC:B? Og skal man spille de samme missioner i AC:B som man gør i AC2?
SumezSumezSkrevet 18/11-10 11:04 
Det er et helt nyt spil :)
Der er intet af AC2 i AC:B. Det er dog samme hovedperson og lignende locations. Det er vist en fortsættelse af Ezio's historie, hvor det rigtige AC3 (hvis de nogensinde vender tilbage til numrene :)) må formodes at tilbyde en ny hovedperson og settings.

Da de først annoncerede AC:B troede jeg bare det var et multiplayerspil baseret på AC2, men der er åbenbart en rimelig omfattende single player campaign indbygget, hvor de heller ikke har sparet på noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/11-10 12:11 
Ork sørme da! Jamen, så må jeg da på købsjagt :-D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-10 13:34, rettet 18/11-10 13:41 
Sumez>
Det er fint at det er din mening, men i og med at spillet har fået så vildt meget ros med på vejen, virker det nytteløst at du er så stædig i din påstand. Hvis min opfattelse var at der kun findes "3-4 forskellige missionstyper", ville situationen være præcis det samme som 1'eren, hvor dette er tilfældet.
Men hver mission i 2'eren er struktureret forskelligt, og mange er helt unikke.

Det er en smule tragikomisk at bruge den "ros" spillet har fået som et modargument til at spillet ikke skulle være ufatteligt ensformigt taget i betragtning af at de fleste review sites netop nævner manglen på variation og at spillet gentager sig selv for meget som det største kritik point. Hvis du læser vurderinger her på PR er der også masser der nævner at gameplayet kunne være bedre, mangel på variation og at det er ensformigt - min kritik er langt fra et enestående tilfælde.

Jeg ved godt der er nogle unikke missioner, men det er stort set altid de missioner hvor du skal nakke en templar. 70% af alle de andre missioner der leder op til det templar kill er bare tidsspild med at hoppe igennem byen i 10 minutter for at få noget information og så hoppe tilbage igen, disse missioner er totalt blottet for variation og der er alt alt alt for mange af dem, så mange at jeg kørte død i det og det bare blev FOR ensformigt.

Hvis kampsystemet havde været bedre og historien ikke været så pinlig ringe og uinteressant havde jeg måske kunne holde det ud, men det er de så derfor fokuserer jeg meget på gameplayet og det bliver for ensformigt for mig og så er der sådan set ikke mere at diskutere.

Kilroy>
Different strokes, I guess, men jeg må indrømme at jeg godt kan lide at have et kampsystem hvor jeg ikke er nødt til at sænde timer i, for at have et nogenlunde greb om det.

Det kan jeg også, men derfor kan det vel godt være lidt mere varieret end at man blot bruger 2 knapper og ren repel&counter og så lige laver lidt instant kills når man har medhjælpere med. Det kan vel godt laves noget mere avanceret uden at learning curven bliver for høj.
SumezSumezSkrevet 18/11-10 14:55, rettet 18/11-10 14:58 
Azzkikr>
Det er en smule tragikomisk at bruge den "ros" spillet har fået som et modargument til at spillet ikke skulle være ufatteligt ensformigt taget i betragtning af at de fleste review sites netop nævner manglen på variation og at spillet gentager sig selv for meget som det største kritik point.

Lige det modsatte. Det næsten alle siger omkring AC2 er at UbiSoft i stor grad har taget kritikken fra AC1 til sig, og forhindret at efterfølgeren blev ligeså pinsomt ensformig.

Mine primære kritikpunkter er at spillet ikke byder på nogen udfordring på trods af at det er bygget på en struktur der lægger op til det, og at spillets møntfod, som ellers er et virkelig positivt tiltag i forhold til 1'eren, er fudstændig meningsløs og slet ikke udnyttet godt nok. Men det går jeg alt sammen i detaljer omkring i den relevante tråd...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/11-10 15:32 
Der er i hvert fald ingen der påstår at de to spil er lige trivielle.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 18/11-10 17:58 
Er der nogen der er kommet igang endnu ? : D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-10 18:05, rettet 18/11-10 18:09 
At det ikke er lige så ensformigt som etteren betyder jo ikke at det ikke er ensformigt.

I etteren var der tilgengæld mere tempo på udviklingen i spillet og det var ikke halvt så langt, så det blev aldrig et så stort problem for mig som det gjorde i 2'eren.

2'eren for mig var fedt de første 5 timer, okay de næste 5 timer og så trivielt, ensformigt og kedeligt de næste 10-15 timer indtil det var gennemført, der var simpelthen alt for mange meningsløse og trivielle fyld missioner som sagtens kunne være kogt ned.

Udviklerne gjorde meget ud af at gøre det stort, langt og flot, men i mellem tiden glemte de at det helst skulle være varierende og interessant samtidigt. Et så stort og langt spil skal have bedre og mere varierende gameplay for kunne mig fanget i 20-30 timer og det præsterer AC2 på ingen måde, det har simpelthen ikke nok at byde på og er for let og simpelt til at holde mig fanget.

AC2 er i det hele taget et godt eksempel på retningen spil har taget med den nyeste generation af konsoller. Det er flot, stort, stemningsfyldt og åbent, men gameplay, variation og især historien halter grumt bagefter, der er ufatteligt mange spil man kan sige præcis det samme om, men det er åbenbart nok til at rykke utroligt mange folk op af stolen.
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-10 18:13 
Jeg er helt uenig. Assassins mangler overhovedet ikke gameplay. Der er SÅ mange forskellige muligheder for nakke fjenderne at det aldrig blev kedeligt for mig. Ja faktisk kan jeg ikke komme i tanke om et spil hvor man kunne lege med fjenderne på samme måde. Alt omkring én kan bruges imod fjender eller at slippe af med dem.

Gameplay mangler det ihvertfald ikke. Måske missionerne kunne være mere varierede, men det er jo en anden snak.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 18/11-10 18:59 
Azzkikr>
I etteren var der tilgengæld mere tempo på udviklingen i spillet

Det er vist meget lang tid siden du har spillet det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/11-10 19:45 
Jeg kom faktisk aldrig i gang med AC1. Netop spillets tempo sneglede sig af sted, og jeg afskyede at skulle ride rundt ved et bestemt tempo. Tempelridderne var de rene fartbetjente og kunne af underlige grunde opdage hvem man var på adskillige meters afstand.
Og missionerne var håbløst syge, hvor man bare skulle sidde på en bænk for at høre info.

AC2 droppede info-indsamlingen til fordel for direkte "Dræb ham her", "Tag derhen" og så videre. Måske variationen er den samme, men præsentationen må i så fald være bedre.

Og jeg har lige siddet og spillet en times tid. Her har jeg haft en art hurtig sekvens til hest, skudt med kanon og dræbt de første mange soldater.
Jeg er indtil videre tilfreds :)
Kilroy Was Here
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-10 20:10, rettet 18/11-10 20:10 
Droppede info-indsamlingen?

80% af AC2 er da info-indsamling til at finde ud hvor og hvornår man skal nakke en templar.

Det er så udkogt og langtrukket at jeg var ved at brække mig over det det til sidst.
KilroyKilroySkrevet 18/11-10 20:55 
Forstå mig ikke forkert, men ud fra din tone lyder det næsten som om at Assassin's Creed har sparket din hund. Er det virkelig så slemt at du bliver fysisk dårlig?

Men ja, der var info-indsamling, men jeg følte det bare ikke nær så intetsigende som at sidde på en bænk og lytte til nogen, og så smutte igen. Stjæle et eller andet, og gå.

Det kan naturligvis også være at jeg fandt Italien sjovere at løbe omkring i end jerusalem, og derfor bare var mere tilgivende. I dunno.
Kilroy Was Here
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-10 21:35 
Hehe, nej ikke fysisk dårlig, nærmere mentalt dårlig pga det begrænsede og trivielle gameplay og den fuldstændige håbløse historie :)

Men hver sin smag. Jeg synes bare er et generelt problem med mange nye spil at de for mig bliver for kedelige og trivielle og at det nærmest bliver en sur tjans at få dem gennemført.
KeenKeenSkrevet 19/11-10 10:20, rettet 19/11-10 10:23 
Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan have det sådan med AC2 og samtidig kalde AC1 for mere tempofyldt, det giver absolut ingen mening, i AC1 var det eneste tempofyldte på en hest, og det var relativt dårligt lavet, i AC1 gad man ikke forsøge at løbe fra fjender, da combat var så nemt og at der ikke var tempo nok i spillet når man endelig forsøgte at slippe væk, infoindsamlings opgaverne optil hvert kill var noget af det mest irriterende jeg længe har oplevet i et spil...

AC2 har fjernet alt det der info fis og gjort det meget bedre, AC2 på hesteryg fungerer eget bedre, combat skal du kæmpe forskellig alt efter hvilken guard du er oppe imod, det er samtidig rent faktisk sjovt at forsøge at flygte fra fjender...

Azzkikr>
Hehe, nej ikke fysisk dårlig, nærmere mentalt dårlig pga det begrænsede og trivielle gameplay og den fuldstændige håbløse historie :)

historien i AC2 kan jeg ikke lige se hvorfor du kalder håbøs... den er ikke epic great nej, men den er som den skal være og er ikke alt for prangende, var dog ikke alt for vild med slutningen skal det siges, men alligevel

alt i alt ER AC2 et bedre spil på stort set alle punkter, jeg personlig synes AC1 var okay, lige bortset fra infoopsamlingsopgaverne så jeg hadede som pesten.
AC2 er for mig et rigtigt godt spil, som jeg har været underhold af hele vejen igennem, jeg ville dog gerne være blevet i samme tidsperiode som etteren...

du har en anden smag tydeligvis, men nogle at de argumenter du bruger giver jo absolut ingen mening...

Azzkikr>
Men hver sin smag. Jeg synes bare er et generelt problem med mange nye spil at de for mig bliver for kedelige og trivielle og at det nærmest bliver en sur tjans at få dem gennemført.

men hvis du virkelig har det sådan, så skulle du måske overveje skulle du måske overveje at sælge din xbox og playstation, for så er de da spild af penge...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-10 11:15, rettet 19/11-10 11:17 
Med tempo mener jeg at at spillet skred hurtigere frem og ikke var nært så langtrukken som 2'eren. Med hensyn til combat så er det da markant nemmere bare at repel&counter i 2'eren end det var i etteren, man behøver ikke være nær så præcis.

Med hensyn til historien, så er det vel en smagssag. Men at sige at "den er som den skal være" er fuldstændigt latterligt at skrive.

Derudover er det en smule trivielt at diverse fanboys her på PR konstant skal begynde at tude og indlede et korstog på at modbevise og nærmest 'omvende' folk der ikke synes der favorit spil er gode, tør øjnene og accepter at ikke alle deler jeres holdninger.

For mig er spillet langtrukken, trivielt, ensformigt, ringe combat system og har en røvsyg og kedelig historie og ingen af jer korsfarere kan ændre min mening.

Man kan efterhånden ikke kritiserer et spil uden at få smidt en fanboy rant i nakken om hvor forkert ens mening er eller (den bedste af dem alle) at 'så forstår man bare ikke spillet'.
KeenKeenSkrevet 19/11-10 11:21 
aha, er sku aldrig blevet kaldt en fanboy før, den overraskede mig sku lidt XD

jeg har altid set spil fra begge vinkler når jeg kommenterer et spil, hvilket det ikke virker som om du har gjort i det her tilfælde, synes det virker lidt underligt at du kalder folk for fanboys bare fordi vi ikke forstår dine argumenter...
KeenKeenSkrevet 19/11-10 11:27, rettet 19/11-10 11:28 
Azzkikr>
Med tempo mener jeg at at spillet skred hurtigere frem og ikke var nært så langtrukken som 2'eren. Med hensyn til combat så er det da markant nemmere bare at repel&counter i 2'eren end det var i etteren, man behøver ikke være nær så præcis.

okay ved tempo, har jeg misforstået dig, men derfor synes jeg bestemt ikke at spillet er langtrukket...
ang. combat, kan du virkelig ikke huske hvordan combat var i etteren? men fair nok hvis du synes det...

Azzkikr>
Med hensyn til historien, så er det vel en smagssag. Men at sige at "den er som den skal være" er fuldstændigt latterligt at skrive.

hvorfor er det latterligt?! den vil jeg gerne have uddybet lidt, hvad forventer du af et spil hvor det gælder om at slå folk ihjel?
SumezSumezSkrevet 19/11-10 12:00, rettet 19/11-10 12:05 
AC2 skred da netop langt hurtigere frem i forhold til AC1, hvor man rigtig langt henad vejen ikke rigtig følte at man kom nogen veje før helt henne i slutningen.
Det samme med kampene, det var MINDST ligeså nemt bare at counter-attacke alle dine fjender i 1'eren for at komme af med dem. Jeg synes de gjorde stort fremskridt mht. disse i 2'eren. Det lider grundlæggende stadig af de samme problemer som 1'eren, men denne gang har de rent faktisk formået at få nogle kampsektioner ind i spillet der giver lidt mere mening.

Som Keen har jeg det fint med at du ikke bryder dig om AC2, og synes det er kedeligt og ensformigt, men dine argumenter giver simpelthen ingen mening, især ikke mht. sammenligningen mellem de to spil, hvor det mest af alt lyder som om du bytter helt om på de to titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-10 12:37, rettet 19/11-10 12:38 
Hvilke store fremskridt er der sket i 2'eren? Jeg brugte aldrig andet end repel&counter i 2'eren. Det er fuldstændig hjernedødt lavet, der er faktisk ingen grund til at man selv kan angribe og være offensiv i spillet da dette er totalt ubrugeligt.

Som jeg husker etteren kunne man da godt til tider nakke en fjende ved at være offensiv, men det kan være jeg husker forkert.

Men hele sammenligningen med AC1 og om det er mindre ensformigt og kedeligt eller ej er alligevel irrelevant for den oprindelige diskussion.
KeenKeenSkrevet 19/11-10 12:48 
Azzkikr>
Som jeg husker etteren kunne man da godt til tider nakke en fjende ved at være offensiv, men det kan være jeg husker forkert.

ja det kunne man rigtigt nok, men det kan man sku også i 2'eren
SumezSumezSkrevet 19/11-10 12:50 
Azzkikr>
Hvilke store fremskridt er der sket i 2'eren? Jeg brugte aldrig andet end repel&counter i 2'eren.

Jeg vil mene at jeg brugte det i større grad i 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 19/11-10 13:17 
samme her
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/11-10 16:10 
Jeg tror der skal indføres et udtryk til det modsatte af fanboys.

Hvad hedder det, hvis man "bryder" ind i snakken om ét spil, kun for at snakke om hvor totalt dårlige andre spil er?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 19/11-10 17:24 
Okotta?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 19/11-10 20:28, rettet 19/11-10 20:28 
SeventhSun>
Hvad hedder det, hvis man "bryder" ind i snakken om ét spil, kun for at snakke om hvor totalt dårlige andre spil er?

Herold>
Okotta?

Epic :)
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 10/02-11 11:47 
Interessant og endeløs diskution der kører her :)

Jeg ved godt at jeg altid kommer for sent, men her er mine 25øre.

WARNING: Wall of text ahead

Jeg er måske ca. 6 timer inde i spillet, men har alligevel ikke opnået ret meget, da jeg nyder at lege og ekpermentere med de forskellige gameplay elementer.

Jeg troede at det var et Assassins Creed 2.5, men blev glædeligt overrasket. Det ER en rigtig 3'er. Det med the mansion i 2'eren syntes jeg var underligt og ligegyldigt. Man opgraderer en lille bitte by, som man alligevel ikke bruger tid i. Det er meget positivt at det er hele rom, man bygger op nu. Det starter fattigt, med mange tiggere osv, og bliver mere prængende efterhånden som man bygger de forskellige områder op. Dét i sig selv bliver hurtigt vanedannende på den gode måde. Det er bare fedt at rende rundt og bygge shops, det giver en fed følelse af progression, noget jeg savner i de fleste spil idag.

Ezio's design er også langt federe end før.

Det er fedt med et spil hvor fjenderne virker troværdige, og opfører sig nogenlunde realistisk. De kan f.eks ikke se igennem vægge, ligesom i ALLE andre spil, inclusiv red dead redemption, hvor man bliver spottet på 500meters afstand selvom man står bag en stor sten, pinligt siger jeg bare.

Der er så mange muligheder og variation i det her spil, at det putter f.eks red dead til skamme. Der er så mange måder at engage fjenderne på, at jeg ikke gider at liste dem op her. Stealth systemet fungerer 100% i det her spil, og det er helt sikkert muligt at gennemføre det meste uden at blive opdaget hvis man altså er dygtig. Og det er et af spillets største plusser. Det er yber tilfredstillende at se når ens angrebs planer lykkedes.. Man hænger fra en balkon og kigger ned på 4 vagter, target'er den stærkeste, og springer ned i hovedet på dem, og dræber 2 i ét hug, så smider man en smokebomb, og nakker de 2 andre. Hvorefter man skynder sig ind i folkemængden og forsvinder stille og roligt væk. Alt sammen på 5 sekunder, og de opdagede aldrig hvad der ramte dem. Dét er altså en oplevelse man ikke får i nogen andre spil. Selv Sam Fisher må gå hjem og lægge sig...

Jeg har lige unlocket muligheden for at recuite folk til sit brotherhood, og der overrasker spillet endnu engang, og tilføjer endnu flere muligheder når man planlægger sine attacks. Det er bare top fedt at se en med assassin komme springende ud af en høstak i en flyvende assassination, og hjælpe til, og som rent faktisk er effektiv, hvorefter han hilser på mig og stikker af igen.. Det hele hænger bare rigtigt godt sammen, og hele verdenen virker levende og troværdig, på samme måde som red dead redemption.

Ens brotherhood kan opgraderes, hvilket også et progression loop som holder én fanget. Det er ét af de spil som er svære at slukke igen fordi man hele tiden liiige skal et eller andet.

En anden fed detalje jeg er meget glad for, er skyggerne fra skyerne som glider hen over landskabet, som gør hele byen meget smukt og varieret at se på. Det var også til stede i de andre spil, men var næsten helt forsvundet i 2'eren. Fedt at se at det er kommet tilbage.

For at sige noget negativt, så er hestene en mega nedtur og frustrerende, når man lige kommer fra red dead redemption. Og hvis man kunne spille co-op igennem historien, ville det også være alt for vildt. Lad os håbe at der er co-op med i det næste spil.

Jeg kunne snakke om det her spil i timer. Det gør næsten alting rigtigt. Den her spil serie er klart et af mine største gamer oplevelser til dato.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 15/02-11 08:56 
Har voldspillet AC:B her de sidste 4 dage og har gennemført det - rigtigt godt og solidt spil :)

Nu fik jeg aldrig spillet AC2 igennem så hvor meget genbrug der er, og om det er en hurtig AC 2.5, kan ikke udtale mig om - men fortræffeligt er det :)

Delen med at man rekruterer assassins og bygger dem op ved at sende dem på missioner, syntes jeg er rigtigt fedt og noget jeg håber de bygger videre på til det næste spil.
Håber også de forbedrer de gamle elementer. Primært stealth systmet er stadig ikke overbevisende. Ser gerne at de inspirerer sig lidt af MGS uden at det skal klones - en mellemvej kunne være fedt. Det er en anelse primitivt i sin nuværende form. Kampsystemet og platformelementerne fungerer udemærket men det skal være skarpere. Specielt platforming kan være frustrerende inkonsistent til tider.
Ellers en titel jeg varmt kan anbefale :)

Ubisoft har forresten annonceret et nyt AC spil til 2011 - håber ikke der begynder at gå Activision i franchisen :(
http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-14-new-assassins-creed-is-full-retail-title
KalicolaKalicolaSkrevet 15/02-11 09:12 
Jeg syntes også at de udgav brotherhood lige lovligt hurtigt efter 2'eren. Hvorfor syntes du ikke at stealth systemet virker ordentligt? Personligt syntes jeg at det er et af de spil hvor det fungerer bedst i.

Det med rekruteringen er super fedt. Men luften gik lidt af ballonen når man får de første op på level 10, så er det fede ligesom slut der syntes jeg. Lidt ani klimax når de når level 10. Det eneste som sker er at de får andet tøj på :(

Plus at man er totalt over-powered når man bare har et par assassins med.

Arrow rain eller hvad den hedder er også rimeligt anti klimax :( Det virker, men det er sgu fesent lavet.

Jeg syntes at der er ændret og tilføjet nok til brotherhood til at det ikke er en 2.5'er. Men der er ingen grund til at spille 2'eren hvis man har brotherhood?

Og hvorfor i alverden hedder det ikke bare Assassins Creed 3?
For The Love Of The Game
KeenKeenSkrevet 15/02-11 09:19 
synes også at stealth systemet kunne være lidt bedre ja...

det med rekuteringen, det begynder det da først at blive fedt når de når lvl10 for så er de ikke på opgaver hele tiden og så kan man bruge dem på missionerne, og den der arrow rain tingest er da herre fed :P

og det heddder ikke ac3 fordi det ikke er en 3'er, der er en forlængelse af 2'eren. ja de har lave meget ekstra fedt i brotherhood med bare fordi et spil har fået forbedringer bliver det jo ikke automatisk en 3'er :)
enfenenfenSkrevet 15/02-11 09:19 
Kalicola>
Og hvorfor i alverden hedder det ikke bare Assassins Creed 3?

Jeg tror svaret skal findes i, at der er tale om en direkte fortsættelse til 2'eren, og ikke som springet var fra 1'eren til 2'eren.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 15/02-11 09:34 
Kalicola>
Hvorfor syntes du ikke at stealth systemet virker ordentligt? Personligt syntes jeg at det er et af de spil hvor det fungerer bedst i.

Man kan ikke snige, kravle eller på anden måde gå i stealth-tilstand. Ezio står altid fuld oprejst i situationer hvor det ville være fedt at kunne gemme sig bag ting i omgivelserne. Virker f.eks. også fjollet når man er på tagene at kan ikke kan gå i knæ og på den måde være mindre synlig. Der var nogle missioner hvor man skulle liste rundt blandt vagter på tage og man følte man ikke kunne kunne gemme sig - fordi stoderen ikke engang kan gå ned i knæ eller kravle. Det er ikke et problem da modstanderne er tilsvarende dumme og blinde til at kunne se een, men vil gerne have set at laves mere troværdigt og virke som om man sniger sig rundt - AI skal så bare være tilsvarende hårdere. Elementerne med at gemme sig i folkemængder (og ludere) og i høstakke fungerer fint.
AC's gameplay er mere action orienteret end f.eks. MGS og bygger på en åben sandkassestruktur og de er meget forskellige spil, så mener selvfølgeligt ikke de skal klone MGS - men forbedrede stealth-elementer ville altså være fedt :)


Kalicola>
Plus at man er totalt over-powered når man bare har et par assassins med.

Enig - det bliver utroligt nemt med assassins, men i mange story missioner kan man ikke bruge dem.
Arrow Rain har jeg aldrig anvendt - men kan være det skal bruges da jeg stadig mangler nogle side missioner :)
SumezSumezSkrevet 15/02-11 09:36, rettet 15/02-11 09:37 
Jeg tror også springet til 3'eren bliver meget større. Vi får vel en ny tidsalder og hovedperson endnu engang (den amerikanske borgerkrig har været hintet, men man kunne godt forestille sig at de holder på den indtil 4'eren), og når man tænker på hvor store ændringerne i spillets sandkasseverden er fra 1'eren til 2'eren, har 3'eren potentiale for virkelig at blæse mig omkuld.
Jeg tror de har arbejdet på 3'eren mens 2'eren var under udvikling - når man ser hvor meget de har kælet for detaljerne i de andre spil, er det svært at tro at Ubi-Soft skulle vælge at rushe dette spil.
Fra en hvert anden udgiver kunne man frygte det, men Ubi-Soft har endnu ikke skuffet mig når det gælder det at følge op på en success (selvom jeg stadig gerne ville se en efterfølger til Prince of Persia '08 :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/02-11 09:45 
Håber at AC 2011 bliver en rigtig 3'er (som er udviklet på siden AC2) men frygter lidt det bliver en side-story eller spin-off.
SumezSumezSkrevet 15/02-11 09:49 
Det er hårdt at vi skal vente indtil maj med at få flere detaljer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
80 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig