X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

L.A. Noire


Svar
enfenenfenSkrevet 12/11-10 18:23 
Nyt spil fra Rockstar.

Ser ganske udmærket ud bedømt ud fra ingame traileren.

L.A. Noire
What is the Matrix?
134 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/05-11 14:47 
Var der ikke intern kamera i GTA4?

Også noget jeg savner lidt i LA Noire - men langt fra en dealbreaker heller.
jaesjaesSkrevet 23/05-11 15:16 
I så fald fandt jeg det aldrig, og kiggede da efter det :)
BeanoBeanoSkrevet 23/05-11 15:28 
Jeg husker nok bare forkert så :)
KalicolaKalicolaSkrevet 23/05-11 16:02 
Der er et bumper-cam når man kører i gta
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-11 16:36 
Der er som bekendt ingen GPS i 1940'erne, men jeg opdagede tilfældigvis at man kan spørge sin partner om vej ved at trykke Firkant (på PS3 controlleren). Ganske fin lille detalje.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/05-11 16:56 
Det bliver vist også forklaret indledningsvist :) Man kan desuden holde Y-knappen inde, og derved lade partneren tage turen til den valgte lokation, i stedet for selv at køre.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/05-11 21:46, rettet 23/05-11 21:46 
Kalicola>
Der er et bumper-cam når man kører i gta

Det begynder at dæmre. Det kan godt passe, der er bumper-cam i GTA IV, og det jeg så savnede var internt kamera.

Internt kamera i de tidligere spil var IMO en stor del af "GTA-følelsen". Bilerne føltes i de tidligere spil nærmest som éns andet hjem i spillet, og det gav en fed stemning at sidde i en bil, man rent faktisk kunne se indvendig. Kigge til siderne for overblik, høre radio, eller lytte til éns passagerer plapre med hinanden (sidstnævnte virkede specielt godt i San Andreas). Og når man kiggede til siderne og i bakspejlet kunne man se passagererne, og det gav lige nogle procent ekstra atmosfære og indlevelse.

Til sammenligning er køreoplevelsen mere anonym og steril i GTA IV, efter min mening.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/05-11 01:25 
Jeg kunne godt undvaere alle bilturene fra sted til sted, eller de lidt ligegyldige biljagter.

Selve detektiv delen er god, men 3, personsperspektivet goer det lidt til et spoergsmaal om at kante sig rundt alle steder og trykker 'A' indtil man rammer noget. Var det 1. person kunne det vaere svaerere at 'snyde' sig til at finde spor paa den maade.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 24/05-11 08:41 
Hvor er jeg lykkelig over at spille ikke er 1. person :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/05-11 08:56 
DeluxScan>
Selve detektiv delen er god, men 3, personsperspektivet goer det lidt til et spoergsmaal om at kante sig rundt alle steder og trykker 'A' indtil man rammer noget.

Der er både en rumble og lydeffekt når man finder nye spor - så det er altså ikke så slemt igen :)
HeroldHeroldSkrevet 24/05-11 11:00 
Jeg glæder mig SÅ meget til at have afleveret bachelor-projekt, så jeg kan spille det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/05-11 12:16, rettet 24/05-11 12:16 
Butleren gjorde det!

Nu slipper du for at skynde dig med projektet.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/05-11 01:15 
Beano>
Der er både en rumble og lydeffekt når man finder nye spor - så det er altså ikke så slemt igen :)

Du misforstaar; jeg synes det er for nemt at finde spor. Rumble og lydeffekten goer det bare endnu nemmere :)

I oevrigt; nu ved jeg ikke, om det er en del af spillets plot, men jeg synes nogle gange det er rimlig urealistisk at charge folk med mord over de 'beviser' og 'tilstaaelser' jeg har magtet i nogle sager... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 25/05-11 02:51 
Du kan slå de fleste, hvis ikke alle, hjælpemidler fra (har jeg læst) :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/05-11 05:44 
Det har jeg gjort, men det er stadig lidt latterligt at Phelps kunne vaere staereblind og stadig finde alle spor ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-11 10:41 
Det er alligevel en hel del flottere på PS3:
http://www.lensoftruth.com/head2head-l-a-noire-screenshot-comparison/

Og selvom frameraten er alt andet end perfekt ser det også ud til at være til PS3'ens fordel:
http://www.gametrailers.com/video/graphics-comparison-l-a-noire/714079?type=flv

Det var da rart når jeg helst vil spille på den konsol for tiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/05-11 10:42 
Til gengæld er der snak om at PS3-udgaven får maskinen til at overophede?!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-11 10:46 
Lol :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/05-11 11:14, rettet 27/05-11 11:16 
En udtalelse som Rockstar's support senere ændrede. Hvis ens PS3 overopheder og lukker ned, er det selvfølgeligt ikke spillets skyld :)
Crashes er rapporteret i begge udgaver af spillet dog langt fra Fallout-slemt svjv. Selv har jeg slet ikke oplevet problemer på min PS3 slim under min gennemspilning.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/05-11 07:11 
SPOILER!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Flot at Phelps sigter 5-6 uskyldige for mord indtil fladpanden finder ud af, at morderen er en anden - noget spilleren selvfolgelig har vidst i timevis. Alligevel bliver man tvunget til at faa en 'tilstaaelse' ud af disse uskyldige personer og kan altsaa ikke lade dem gaa... Spiller gaar lystigt videre uden nogen forklaring paa, hvorfor nogle af de mistaenkte havde blodindsmurte skjorter, koben m.m. i deres lejligheder? Er det bare mig, der fatter hat?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
LarsGLLarsGLSkrevet 28/05-11 11:15 
SPOILER
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Jeg forstod det sådan, at Cole naturligvis mistænker en sammenhæng mellem mordene, men at han presses ovenfra for at få domfældelser, der kan tilfredsstille borgmesteren og pressen. Ligesom jeg forstod det sådan, at 'bartenderen' havde plantet alle de fældende beviser hos mennesker, der i forvejen ville blive stærkt mistænkt. Det hele er dog en smule tyndt, det er jeg enig med dig i, og især den store afslutning på sagerne: "Remember me, Cole?" Nej, ikke rigtig.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-11 17:09 
Ja, historien er lidt iffy, ind i mellem.

Det er godt nok imponerende med ansigtsanimationerne. Jeg er i gang med at gennemspille The Witcher igen, og der er godt nok en kæmpe forskel, når man først har oplevet perfekt lip sync.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/05-11 17:32 
Er der nogen, der har genspillet missioner og ved, om ens stats er en slags "best-of" eller det virker som "overall score per try"... altså om man (ligesom GTA4) kan løse én del ad gangen og ved flere gennemspilninger gøre en case 100% færdig.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/05-11 20:42 
10 timer inde (10 cases) impressions:

- Wow for en flot ansigtsmimik! Lidt godt er der da kommet ud af alle anstrengelserne.
- Wow for en flot by, så vidt jeg har læst 90+% troværdigt opbygget efter gamle bytegninger.
- Wow for et enormt spild af potentiale, hvis byen kun kan bruges til at køre rundt i og samle collectibles (foruden de der 40 street crimes, som er overstået på ingen tid)!
- Hvor fanden er min bazooka, sniper rifle og granatkaster??? Jeg kan ikke engang trække min pistol og lave lidt sjov i gaden :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/05-11 12:29 
Det var dog utroligt så mange folk fra Mad Men de har proppet ind... indtil videre har jeg spottet 4 :-)
millenniummillenniumSkrevet 16/01-13 10:11, rettet 16/01-13 13:15 
Så er jeg gået i gang med L.A. Noire igen, efter længere tids pause, hvor jeg lige skulle bestemme mig for hvilke spil jeg ville spille.

"Problemet" med spillet (hvis man kan sige det sådan) er, at det ikke egner sig til 'short burst' spil sessions. Der skal ligges MINDST en time, hvis det skal føles nogenlunde sammenhængende. Derfor bliver det ofte overhalet af andre spil, hvis jeg ikke lige har så meget tid i overskud. Men det er måske et luksus problem.

Jeg kan reelt godt lide denne type spil, med et roligt pace og tålmodighedskrævende undersøgelser. Og så er det stadig et kæmpe pluspoint at scanningen af ansigter ikke bare er et gimmick, men bruges aktivt til afhøringer. Jeg har det lidt som om, min empatiske sans udvikles.

Desuden var hustruen pludselig interesseret i det, da jeg sagde at hovedpersonen var fra Mad Men. "Nå, ja - det kan jeg godt se". (Hun plejer ikke at være nem at imponere, men er trods alt fan af Mad Men).
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/01-13 15:02, rettet 16/01-13 15:06 
millennium>

"Problemet" med spillet (hvis man kan sige det sådan) er, at det ikke egner sig til 'short burst' spil sessions. Der skal ligges MINDST en time, hvis det skal føles nogenlunde sammenhængende. Derfor bliver det ofte overhalet af andre spil, hvis jeg ikke lige har så meget tid i overskud. Men det er måske et luksus problem.



Det forstår jeg intet af, hvis alle spil skulle designes til at man skulle kunne få det maksimale ud af dem bare ved at spille "'short burst' spil sessions" af 10 minutter af gangen får vi godt nok ikke ret meget variation (noget der i forvejen ikke er ret meget af i spil i denne generation).

Men nu vil jeg også mene at en time rent faktisk ER en "'short burst' spil session", men der står jeg måske alene, men jeg går godt nok sjældent i gang med at spille noget som helst hvis ikke jeg mindst har en time.

Nej L.A noires virkelige problem er at efter 2 timer føler man at man har prøvet hele spillet, af de utroligt mange spil jeg beskylder for at være ensformige og trivielle er det her helt klart i top 5. Derfor vil jeg faktisk anbefale kun at spille det her spil i max en time af gangen og højst 3 gange i ugen, derved er det måske muligt ikke at udvikle et atronomisk had til spillet og i stedet ordenligt kunne fokusere på din udmærkede setting, atmosfære og historie. Men det jeg aldrig selv ud af.
SumezSumezSkrevet 16/01-13 15:11 
Azzkikr>
Det forstår jeg intet af, hvis alle spil skulle designes til at man skulle kunne få det maksimale ud af dem bare ved at spille "'short burst' spil sessions" af 10 minutter af gangen får vi godt nok ikke ret meget variation (noget der i forvejen ikke er ret meget af i spil i denne generation).

Nu skal jeg ikke kunne tale for millennium's vejne, men mon ikke det er derfor han satte "problemet" i gåseøjne, velvidende at det var en noget subjektiv indgangsvinkel?
Jeg kender det udmærket selv. Kommer sjældent godt i gang med spil, der kræver så meget tid og indlevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/01-13 15:28 
Er en time lang tid at sætte sig ind i et spil?

Hvad gør du når du spiller rpg'er så? Spiller til næste save point og slukker konsollen?
millenniummillenniumSkrevet 16/01-13 15:56, rettet 16/01-13 15:57 
Ja, det var et "problem" i anførselstegn, fordi jeg naturligvis foretrækker at spille i længere tid. Men nogle gang har jeg kun lige en lille times tid inden søvnen kalder, og så er det typisk short-burst-spil der kommer frem fra skuffen.

En time i L.A. Noire - så har jag ca. undersøgt en crimescene, kørt mellem to lokationer og klaret en 10-31 dispatch side-mission. Og så er den tid gået.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 16/01-13 16:28 
Jeg håber på en sleep mode på next-gen konsollerne som vi har det på de håndholdte.
3of193of19Skrevet 16/01-13 17:58 
Beano>
Jeg håber på en sleep mode på next-gen konsollerne som vi har det på de håndholdte.

Det er en fantastisk ide, og jeg forstår ikke at det ikke har været oppe og vende endnu...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/09-17 20:01 
L.A. Noire kommer til PS4, Xbox One og Switch i November. Der kommer også nye VR cases til HTC Vive

https://www.rockstargames.com/newswire/article/60266/4-New-Versions-of-L-A-NOIRE-Coming-November-14
millenniummillenniumSkrevet 08/09-17 08:37 
Interessant - måske bliver det lidt nemmere at aflæse ansigtsudtryk i 1080p :-D
Synes det var et interessant og ambitiøst spil, og jeg fik da gennemført det, men kan huske at jeg de sidste 30% af spillet bare løb igennem og skippede kørsel-sekvenserne. Blev lidt langtrukkent.
The medium is the message.
134 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig