X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Colors


Svar
T.L.OT.L.OSkrevet 07/11-10 14:52 
Så er første review oppe, det tyder godt for en gang skyld i lang tid..

Review
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-10 18:17, rettet 07/11-10 18:17 
Jeg synes heller ikke det lyder helt skidt, men venter med at holde vejret til de rigtige reviews dukker op. De der rushed Nintendo-brandede sider's reviews har altid været lidt af en joke... Dermed ikke sagt at de ikke kan ramme rigtigt i ny og næ :)

Jeg starter selv ud med DS versionen da Rush spillene var ret vellykkede. Det kan ikke siges om Wii-spillene.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 07/11-10 18:59 
Har bestilt det fra VG Plus, så skal nok komme med en kommentar til det såsnart jeg kan. Det er dog meget lovende ud fra previews.
Jeg forstår bare absolut ikke hvorfor man ikke også lavede en Xbox og PS version af spillet. Bare i HD grafik og færdig. Er så træt af Wii's fniddergrafik.
T.L.OT.L.OSkrevet 07/11-10 19:21 
Ja bestemt wii'ens fniddergrafik vil ingen ende ta'.. sad og spillede Muramasa her forleden, super flot spil med art direction og den dur, men wii'en selv med component kabel ser helt uskarbt ud.. suk.
JonassoeJonassoeSkrevet 07/11-10 21:08 
Alt på Wii ser gnidret ud med component cable. Det er faktisk bedre, hvis man spiller på et gammeldags CRT-fjernsyn med de medfølgende kabler eller et RGB-kabel :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 07/11-10 21:58 
Understøtter SC 480p?... Det plejer at hjælpe på det :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-10 22:32, rettet 07/11-10 22:33 
Alle Wii spil understøtter da 480p?

EDIT: Hov nej der var da Rayman og andre ved launch der ikke gjorde. Lad mig omformulere: Næsten alle Wii spil understøtter da 480p?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-10 23:49 
Jeg synes det største problem med Wii-spil er underscan, selvom jeg da godt vil medgive at det hele ser noget gnidret ud, selv med komponent og 480p.

En liste kan findes her...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 08/11-10 10:26, rettet 08/11-10 10:26 
Konsolkongen>
Alle Wii spil understøtter da 480p?

EDIT: Hov nej der var da Rayman og andre ved launch der ikke gjorde. Lad mig omformulere: Næsten alle Wii spil understøtter da 480p?

Ja det har du jo helt ret i :)

Syntes normalt også at Wii spil med stærke primær farver (f.eks. Mario Galaxy) står bedre på mit tv frem for de mere "realistiske" farvesammensætninger (f.eks. Moster Humper). Ville dog også gerne have haft en HD udgave - vi kan da håbe på en PS360 port hvis Wii udgaven bliver en succes.

Faldt lige over denne Solic Colours gameplay video:
http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-sonic-colors/700427

Kombinationen af 2D og 3D gameplay ser festlig ud. Kan være det redder Sonic's ære efter den skuffende 4'er :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-10 17:17 
Det afhænger vidst meget af udviklerne om det står skarpt og lækkert eller blurry og kvalmt. Super Mario Sunshine er ganske rigtig et af dem der ser ret godt ud. I Sonic and the Secret Rings kunne man vælge imellem soft/sharp i menuen. Det kunne også se meget flot ud.

Sonic Colours er da i øvrigt super flot af en Wii titel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
T.L.OT.L.OSkrevet 08/11-10 18:28 
Fine ord fra IGN :D

Det er helt svært at tro det ville lykkes at få Sonic Back on track, glæder mig til selv at prøve det og se om det nu kan passe.

IGN Review
Per SPer SSkrevet 08/11-10 18:50 
Hvis man kigger forbi til J-Popcon 2010 er der omkring 12 skærme med Sonic Colours til Wii at øve sig på.

- beklager, jeg kunne ikke dy mig. ;)

Og ja, det er faktisk ret godt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 09/11-10 13:06 
Jonassoe>
Alt på Wii ser gnidret ud med component cable. Det er faktisk bedre, hvis man spiller på et gammeldags CRT-fjernsyn med de medfølgende kabler eller et RGB-kabel :)

Lyder som om du har gjort et eller andet helt galt. Tjekket din Wii's videoindstillinger? :)

Jeg HAR prøvet at se min Wii som den ser ud med de medfølgende kabler, og det er ikke særlig heldigt. Med component står alting knivskarpt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-10 13:12 
Nej selv med component og 480p ser f.eks. dashboardet ulækkert uskarpt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/11-10 13:19 
Lyder rigtigt godt udfra IGN anmeldelsen - ligner en must-buy titel for mig :)
BeanoBeanoSkrevet 10/11-10 08:53 
Gametrailers er knap så begejstrede :(

Video review
T.L.OT.L.OSkrevet 11/11-10 11:44 
Uanset hvad ser det bedre ud ind sonic 4 som bare virker som et remake af sonic 1-2..

Famitsu giver det 34:

- Sonic Colors (Wii) (8/8/8/10, 34 points): “The classic Sonic sense of speed feels incredible in this game,” began one writer. “The 3D tricks to each stage are pretty surprising, and the music and visuals only add to the tension. There are new discoveries to make in every stage whenever you get a new color power, so you’re constantly exploring and trying out new things.”
Another editor was a little more pessimistic, though: “That speediness occasionally makes you lose your bearings, and overall the game’s on the difficult side.”

Japan Review Check: Black Ops, Sonic Colors
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-10 12:32 
T.L.O>
Uanset hvad ser det bedre ud ind sonic 4 som bare virker som et remake af sonic 1-2..

Det synes jeg godt nok ikke. Sonic 4 var skrabet, men stadig yderst solidt. Det der 3D-løben rundt på Wii har ikke fungeret endnu, og det ser ikke ud til at være super godt denne gang heller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/11-10 12:41 
Vurderet ud fra gameplay videoer, ligner Colours primært 2D gameplay med en smule 3D oveni. Grafikken er selvfølgeligt 3D ;)

Jeg køber det ihvertfald da det ser underholdende ud og har fået pæne ord med på vejen... so far.
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-10 13:00, rettet 11/11-10 13:14 
Konsolkongen>
Det synes jeg godt nok ikke. Sonic 4 var skrabet, men stadig yderst solidt. Det der 3D-løben rundt på Wii har ikke fungeret endnu, og det ser ikke ud til at være super godt denne gang heller.

Opsumerer meget godt mine tanker :)

Iøvrigt skal der altså mere til, end at et spil i visse områder drejes og ses som en sidescroller, for at det "opfører" sig som en (sonic)sidescroller. Videoerne synes kun at illustere pointen: Det er den svage upræcise 3d sonic styring, der benyttes som skabelon i 2d sektionerne. Er det ikke helt åbenlyst?

Skal nok æde mine ord, hvis jeg tager fejl, når jeg det spillet, men sektioner som 1:38+ i IGNs videoreview er altså lige ved at få mig til at tude.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-10 13:02, rettet 11/11-10 13:03 
Beano>

Det var egentlig bare Thors kommentar om at det så bedre ud end Sonic 4 jeg var nødt til at besvare :) Jeg tror roligt vi kan regne med et ganske solidt "nyt" Sonic-spil denne gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-10 13:08, rettet 11/11-10 13:08 
Bede-x>
Skal nok æde mine ord, hvis jeg tager fejl, når jeg det spillet, men sektioner som 1:38+ i IGNs videoreview, er altså lige ved at få mig til at tude.

Ja jeg gruer også lidt for hvor floaty kontrollen vil være når man selv sidder med det. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Nintendo alle år og dage har lavet de skodeste analogpinde :/

DS versionen er da vidst ren 2D (måske 3D ved bosserne som i Rush)? Det er den primære grund til at jeg venter mig mest af den version :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-10 13:10, rettet 11/11-10 13:10 
DS versionen kan jeg sagtens forstå: Det ligner jo Sonic(undtaget visse 3D scener) og bliver også den version, jeg skal have. Det er Wii versionen, jeg forudsiger, jeg kommer til at have problemer med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-10 13:16, rettet 11/11-10 13:16 
Har du spillet Sonic Rush og Rush Adventure på DS? Dem kan jeg satme godt lide selvom de naturligvis ikke nærmer sig 16-bit Sonic's niveau :)

Colours på DS ligner meget Rush, men begge spil er også lavet af Dimps.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/11-10 13:18, rettet 11/11-10 13:19 
Wii udgaven understøtter vist classic controller (eller?) og wiimote med og uden nunchuck. Bruges wiimoten alene, styres det med d-pad'en. Så det burde være muligt at finde en controller der passer ens smag og man kan forhåbentligt undgå for meget waggle :)
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-10 13:19, rettet 11/11-10 13:19 
Konsolkongen: Jeg har haft Sonic Rush til at lægge et stykke tid, men ikke fået det spillet. Det ser dog "rigtigt" ud, så kunne godt være, at jeg snart skulle gå i gang :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-10 13:23 
Uden at der skal gå for meget Rush i tråden her så vil jeg anbefale dig at anskaffe en form for DSi til at spillet det på. Musikken er lavet af Hideki Naganuma (Jet Set Radio) og er sindsygt fed på en cheesy måde. Den højere lydstyrke vil du blive glad for ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/11-10 18:58 
Eurogamer er glade for det.

8/10
T.L.OT.L.OSkrevet 12/11-10 00:07 
Sonic colors på wii understøtter også gamecube controller :)
T.L.OT.L.OSkrevet 12/11-10 09:42, rettet 12/11-10 09:43 
Har spillet SC et par timer igår, syntes gameplayet minder om en blanding af Sonic adventure spillene og sonic rush på DS, som er en god ting. De nye Whisps/aliens og deres enskaber giver et godt flow til et allerede udemærket gameplay. thumbs up! Sonic er endelig tilbage i værdig form på hjemme-konsollerne.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig