X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Endelig normaltid/vintertid (UTC+1)


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-10 02:09, rettet 31/10-10 02:11 
Ligegyldigt indlæg egentlig, bare en reminder. :)

(Især fordi jeg selv havde glemt det, indtil for ~10 min siden, hvor pc'en sprang 1 time tilbage i tiden, og jeg brugte 10 sek på at tænke WTF...)

http://da.wikipedia.org/wiki/Normaltid
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-10 02:26 
TAK! Jeg fattede heller ikke lige hvad der foregik da min PS3 var en time længere fremme end PC'en :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/10-10 02:53 
SkyblazeR>
Ligegyldigt indlæg egentlig,

Du sagde det selv...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GilucGilucSkrevet 31/10-10 03:49 
Hehe, synes nu det er rart nok med en reminder, selvom Windows-uret sætter sig selv tilbage :)
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/10-10 11:22 
Om ikke andet giver det mig mulighed for at komme med et surt opstød:

For ¤#@£$€#¤! Afskaf dog det ¤#@£$€#¤ sommertids¤#@£$€#¤!!!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 01/11-10 08:36 
Enig med overstående, det er vist lige lovligt oldnordisk og unødigt forvirrende. Os med fuldtidsarbejde får ikke solen at se de næste fire måneder alligevel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/11-10 08:43 
Ja, os afskaffe det... mest for at slippe for det brok folk kommer med :)

Grundlæggende virker sommertid som en god idé, men jeg må indrømme at jeg de senere år er kommet i tvivl om hvorvidt det overhovedet batter noget. Herude på landet vågner vi alligevel samtidig med dyrene om sommeren, og om vinteren... ja, der er det alligevel bare mørkt, så...
ElgenElgenSkrevet 01/11-10 09:11, rettet 01/11-10 09:11 
Har fundet en bug/feature i iOS4:
Men hvis man sætter en alarm med gentagelse hver hverdag så vil den efter et skift til vintertid ringe 1 time senere. Altså hvis den står til kl 6:00 vil den ringe kl 7:00 uagtet at uret i iPhone automatisk har omstillet sig selv til vintertid.
En ekstra sjov ting er, at hvis man undlader at slette den formastelige alarm, men blot stiller ringetidspunktet, kan spøgen gentages; den er nu konsekvent off-by-one hour.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/11-10 09:59, rettet 01/11-10 09:59 
Jeg har det sådan set fint nu her, hvor vi skifter til normal tid. Men når vi skifter til sommmertid, har jeg som regel efterfølgende en priode på et par uger, hvor jeg befinder mig et zombie-stadie og skal koncentrere mig for ikke at brække mig ud over folk, når de snakker til mig. Jeg skal i forvejen træne hårdt for at kunne efterabe den vanvittige døgnrytme, arbejdsmarkedet er indrettet efter, og samtidig kunne være nogenlunde funktionsdygtig, så sommertiden virker altid som et los mellem stængerne på mig :(
AV Intelligent Terminal
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/11-10 10:02 
Ahh!

Jeg undrede mig over det, men glemte det igen, da jeg takket være clock radio alligevel var vågen.

Det blev tilsyneladende opdaget for næsten en måned siden, da New Zealand og Australien gik til vintertid, men Apple har så ikke gidet gøre noget ved det til Europas skift.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig