X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!


Svar
ElgenElgenSkrevet 10/10-10 13:34, rettet 10/10-10 13:35 
Nu er min chipped PS2 afgået ved døden, og i mit forsøg på at reppe den har jeg kun gjort ondt værre.

Jeg savner for vildt at spille Ibara!

Spørgsmålet er nu: Hvor finder man en chipped PS2 billigst og hurtigst? Det er lige meget om den er brugt, bare den kan spille jap imports...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
112 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
--Skrevet 30/12-12 13:57 
Super. Modbo760 bestilt. 119 kr. inkl fragt.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 30/12-12 14:01, rettet 30/12-12 14:01 
Held og lykke med at installere den. Det er godt nok nogle meget fine lodninger der skal til! Forstår slet ikke at vi fik den til at virke i første forsøg, her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-12 14:10 
Liquid flux gør underværker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 30/12-12 14:45 
BAH!

Der stop på hjemmesiden at der var 6 stk på lager, og nu fik jeg en mail om at ordren er slettet pga at de ikke ahr nogen på lager.... øv øv...

Nogle af jer der kender til andre steder i DK (andre end ChipDK) hvor man kan anskaffeen PS2 chip?

Hvis ikke, hvad så med i udlandet?

Gerne til billige penge.

Sumez, det er egentlig derfor jeg gerne vil prøve at montere sådan en. Nu har jeg OC´ed en N64, og leget med 50/60 Hz i en SNES, begge stedet med meget tynde ben, så det skal nok gå :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ProzelProzelSkrevet 30/12-12 15:01 
mm-konsol har måske :-)
--Skrevet 30/12-12 15:03 
De er ligeledes udsolgt :/
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 30/12-12 15:10 
Jeg har en liggende, du sagtens kan købe billigt. Den var egentlig tiltænkt som en "backupløsning" hvis der pludselig går noget galt med min nuværende PS2, men det sker jo nok ikke lige foreløbig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-12 15:29 
m1chelsen>
Sumez, det er egentlig derfor jeg gerne vil prøve at montere sådan en. Nu har jeg OC´ed en N64, og leget med 50/60 Hz i en SNES, begge stedet med meget tynde ben, så det skal nok gå :)

Benene er ret meget tyndere i en PS2. Men det afhænger meget af modellen hvor meget der skal loddes på dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 30/12-12 22:48 
Sumez>
Jeg har en liggende, du sagtens kan købe billigt. Den var egentlig tiltænkt som en "backupløsning" hvis der pludselig går noget galt med min nuværende PS2, men det sker jo nok ikke lige foreløbig.

Den vil jeg gerne købe :) Sender dig lige en PM :)

Konsolkongen>
Benene er ret meget tyndere i en PS2. Men det afhænger meget af modellen hvor meget der skal loddes på dem.

Jeg tager det som en udfordring, og er sikker på at jeg nok skal få det gjort fint :) Altid sjovt at lodde i konsoller - egentlig derfor jeg gør det, ikke fordi jeg skal til at køre hverken brændte elelr import spil lige foreløbig :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-12 08:30, rettet 31/12-12 08:51 
Det var heller ikke for at afskrække dig. Jeg er sikker på at det nok skal lykkedes for dig :)

Jeg vil dog stadig anbefale dig at bruge flux middel til det samt noget af det super tynde kynar ledning.

Hvilken model er det du skal modde? Den maskine jeg har nu er en 50004 (fedme) og den var sammenlignet med andre jeg har moddet, ret nem at ordne. Der var kun en ledning der skulle loddes til et af de super tynde ben (den store chip i midten). Bemærk dog, at hvis du modder en 50004 skal du lave det fix du kan se øverst i venstre hjørne (ledningen) ellers futter driveren (?) til laseren af efter kort tids brug.

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 31/12-12 11:01 
Det bliver en slim model jeg skal modde. Er det ikke V12 og frem at de er?

Har aldrig arbejdet med fluxmiddel. Plejer at fortinde begge overflader, og så ellers blot lægge dem sammen, og varme op :)

Har du nogle closeup bilelder af nogle af de punkter som er vansklige at lodde, så jeg kan se hvad det drejer sig om?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-12 12:39 
Jeg kan ikke huske hvad der er hvad når det kommer til PS2-modeller :) Jeg har desværre ikke taget billeder af de tynde ben :(
De er vel ca halv tykkelse af benene du loddede på, på din SNES, måske lidt tyndere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/12-12 14:18 
Det der laser-fix, er det ikke kun hvis man bruger brændte disce på maskinen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-12 14:28, rettet 31/12-12 14:29 
Så vidt jeg kan huske skal man gøre det uanset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 31/12-12 20:49 
Jeg lavede det ikke på min phatty, og den døde efter et år. Retfærdigvis skal det siges at jeg ikke ved hvor gammel den var inden jeg chippede den...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 11:45 
Men var det en 50004 model? Det er så vidt jeg ved kun på den, det er nødvendigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 01/01-13 12:03 
Uden at være 100% sikker, så mener jeg at slim modellerne starter fra ver. 12.

Ud fra dette billede, ser det ikke umiddelbart ud til at jeg skal til at løfte ben fra nogle chips?

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!


Konsolkongen: På det billede du har lagt op, lodder du da ledninger på benene som de er placeret som standart (chip til pcb), eller løfter du benet?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 12:09, rettet 01/01-13 12:11 
Ja der skal ikke løftes nogen ben. Undskyld hvis det ikke var klart. Jeg ville bare sige at benene var så meget tyndere end dem du har loddet på, på SNES, ikke at de skulle løftes :)

EDIT: Det ser ikke ud til at du skal lodde noget på de tynde ben, hvis det er den model du har :) B,G,H og I kan dog være en bitch at få til at holde ordentligt og det er primært pga. dem at jeg vil anbefale at du bruger flux middel så det er nemmere at få til at holde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 01/01-13 12:14 
Nå okay :) Så er jeg mere rolig. Er altid nervøs når der skal løftes ben, så det er nu rart at de ikke skal de.

At løfte et ben der er ½ tykkelse af dem på en SNES, uden at lortet knækker... Det ville være vildt nok :P

Vedr. det fix med den ledning du omtaler, er det så kun på den tykke PS2 model, eller også på Slim? Er dette et mod man bør udfører uanset om der er chip eller ej, eller er det et mod som bør udføres som følge af chippen?

Hvis ja, hvad er det så præcist at moddet gør (eller at chippen ændrer, som stresser laseren?)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 12:19 
Moddet er kun på 5000X-modellen som er en af de gamle fat. Det er noget med at IC'en kan stå af hvis man ikke gør det. Moddet er ret simpelt. Chippen får fra fabrikken en eller anden spænding (kan ikke huske hvad) og man skal løfte benet til strøm og lodde en ledning på så den får en lavere spænding. Det er nok til at chippen stadig virker, men ikke nok til at den kan brænde af.

Jeg har aldrig selv oplevet at en stod af, det er kun noget jeg har læst mig til. Moddet er dog så nemt og maskinen virker perfekt, så jeg vil anbefale at man gør det uanset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/01-13 09:05, rettet 02/01-13 09:05 
Det svære ved det her mod vil jeg heller ikke er benene på chipsne. Ja, de er bittesmå og umulige at ramme. Men der er flere andre loddepunkter, der er bittesmå prikker på boardet. Det billede du linker ovenfor er zoomet meget langt ind! Punkter som B, G, H, I, og SX er mikroskobiske, og ligger lige opad en masse andre kontaktpunkter, man naturligvis skal undgå forbindelse til. Det bliver især noget rod når der ligger 5 lodninger lige op ad hinanden.
Alene det at få lodningen til at holde, er svært nok, vi var nødt til at lave flere af lodningerne forfra.

Så ja, som Konsolkongen siger, er flux naturligvis en absolut nødvendighed her. Det virker som om både du og din far er meget erfarne i lodninger, så du skal nok klare den, men vær klar på en udfordring. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-13 10:00 
Jeg vil da også gerne indrømme at de første tre gange jeg prøvede (for 4-5 år siden) ødelagde jeg maskinerne fordi jeg ikke var erfaren nok. Heldigvis mine egne maskiner :) De sidste fire jeg har moddet har alle lykkedes uden de store problemer, så erfaring spiller i hvert fald en meget stor rolle :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 02/01-13 12:01 
Nice. Blive hygge at lege med :) Så håber jeg at det kan lade sig gøre uden at smadre min PS2 :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 23/01-13 17:36 
Tænkte på at montere chippen i aften, men er kommet i tvivl om et par småting:

PS2en som jeg vil montere den i, er en V12. Derfor passer dette diagram udemærket:

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!

På chippen er der dog intet "SX" punkt, men blot et "S" punkt. Er dette det samme eller?

Her er et billede af chippen som jeg har:

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!

Neders til venstre er GND. Til højre for det, er der ligsom "3 lodrette sølvstreger". Jeg kan ikke finde ud af om der mangler noget på selve chippen, eller om den blot "skal se sådan ud". Hvis jeg ser andre billeder (inkl. det som Konsolkongen har lidt længere oppe.) kan jeg ikke se om der er tale om en komponent, eller et stykke tape, som blot dækker over disse, eller hvad det er. Har set andre (ældre versioner af modbo760 chippen?) og det kunne måske give mening at disse blot bliver dækket væk med tape, hvis det er samme print der bliver brugt, blot med andre og færre komponenter?

Viser det sig dog at der mangler en komponent, vil jeg ikke til at bruge tid på at montere :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-13 18:18 
S er SX ja. Det er ikke et stykke tape på min. Det er en hvid klods af en art. Aner ikke hvad det er og hvorfor den mangler på din :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-13 22:23 
Altså, den er helt magen til den jeg installerede, og den virker fint
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-13 22:33 
Så er der ingen ko på isen jo :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 23/01-13 22:43 
Jeg begyndte at pille PS2en fra hinanden her til aften, men fandt hurtigt ud af at jeg skal have anskaffet mig en mindre stjerneskruetrækker. De skruer som holder afskærmningen på plads er jævnt små, og har ikke en der er lille nok. Så det må blive en anden gang, når jeg får købt sådan en bette en :)

Sumez>
Altså, den er helt magen til den jeg installerede, og den virker fint

Godt at høre! :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/01-13 17:09, rettet 24/01-13 17:10 
Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!
Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!
Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!

Er der nogen som kan se hvad den hvide klump er for noget?

Men uanset... Fik anskaffet mig nogle fine skruetrækkere i dag, så i aften går det i gang :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/01-13 22:11 
Så blev jeg færdig, og der ser ud til at fungere.

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!

Chipped PS2 billigst og hurtigst muligt!
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 22:24 
Fedt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 24/01-13 22:35 
Synes specielt punkt s var strid at få til at blive, og når det så er sagt ville jeg ønske jeg havde haft en lup. For satan hvor er det småt. Det gidder jeg ikke igen...
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-13 22:43 
Jeg kan anbefale sådan en fætter her. :)

Tredje hånd med lup
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 24/01-13 23:24, rettet 24/01-13 23:24 
Heh den ligner utroligt meget den løsning vi fik lavet på min PS2 også, med chippen sat samme sted.
Er glad for at du kunne bruge chippen, og at det bare spillede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 25/01-13 12:13 
FancyPants>
Jeg kan anbefale sådan en fætter her. :)

Tak for linket. Sådan en må jeg hellere anskaffe mig til en anden god gang :)

Sumez: Ja, synes det virkede som en underlig løsning det med at lodde den direkte på, da du så ikke kunne styre 100pct om den kortsluttede med de andre punkter. Så ja, det virkede som den eneste løsning, hvor man havde en plan flade at tape chippen fast til :)

Tak for handlen, og for den fornemme pris :)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 25/01-13 14:07 
m1chelsen>
Sumez: Ja, synes det virkede som en underlig løsning det med at lodde den direkte på, da du så ikke kunne styre 100pct om den kortsluttede med de andre punkter. Så ja, det virkede som den eneste løsning, hvor man havde en plan flade at tape chippen fast til :)

Præcis vores tilgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 25/01-13 17:26 
Er din også en v12 sumez? Lavede i noget laser-fix?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 25/01-13 20:48 
Det tror jeg. Og nej, har ikke nogen planer om at spille "backups" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 25/01-13 20:54 
Nå okay. Lavede nemlig heller ikke det der laser fix halløj, selvom der ved V12´eren står at det er krævet.

http://sksapps.com/diagrams/ps2/modbo.htm

Vil det sige at dette laserfix kun skal bruges i forhold til brænde cder / dvder?

Hvad er det helt konkret dette mod gør?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-13 20:57 
Ingen anelse. Jeg ved heller ikke om det kun er nødvendigt hvis man spiller backups :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/01-13 00:58 
Sådan forstod jeg det i hvert fald dengang jeg læste om det? Kan nogen ikke lige undersøge det? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/03-13 15:36 
Nå, så fik jeg da lige prøvet PS2en med et NTSC spil, og får at vide at jeg skal indsætte en PS2 disc. Kunne godt tyde på at noget var galt, eller hoppet af, eller andet..... Øv bøv!
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 11/03-13 15:40 
Det kan sagtens tænkes. Jeg havde engang en PS1 med chip der kun kunne spille backups. Ville ikke spille import eller original discs. Fandt ud af at der var 1 lodning der var gået istykker.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 11/03-13 15:47 
m1chelsen>
Nå, så fik jeg da lige prøvet PS2en med et NTSC spil, og får at vide at jeg skal indsætte en PS2 disc. Kunne godt tyde på at noget var galt, eller hoppet af, eller andet..... Øv bøv!

Hvad brugte du da du testede den?

Kan det ikke tænkes at du skal ind i din chip-menu og ændre end indstilling?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/03-13 15:57 
Forsøgte kort med Ratchet & Clank, men har ikke brugt mere end 2 minutter på det. Kigger på det senere, om der skulle være noget i menuen som kan bruges, og ellers må jeg gå lodningerne efter, når jeg får tid og lyst en aften.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-13 16:19 
Nogle gange skal du åbne og lukke låget nogle gange før den fatter det når du skal spille imports. Det svinger åbenbart fra maskine til maskine. Min fat er meget god til at æde dem i første forsøg, men da jeg havde en slim med samme chip var det nødvendigt at prøve flere gange, hver gang der skulle spilles import.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 11/03-13 16:43 
Underligt.... Netop sådan noget bryder jeg mig ikke om, når det er tilfældigheder som skal afgøre om et mod virker :/

Men må lige lege med det senere, og se om det virker hvis jeg prøver en røvfuld gange.

Hvordan er det ellers at man kommer ind i Modbo menuen? Er det Select der skal holdes nede når man tænder maskinen (har glemt det :P)
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-13 16:44 
Jeg vil gerne i gang med shmups scenen på PS2 og overvejer derfor at importere en slim fra Japan. Dette kan dog blive en udgift med variabler og vil derfor høre om der skulle være nogen herinde der vil påtage sig det lortejob det lyder til at være, og så modde en PAL maskine for mig. Mod betaling og lykønskninger naturligvis..
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-13 16:48 
m1chelsen>
Underligt.... Netop sådan noget bryder jeg mig ikke om, når det er tilfældigheder som skal afgøre om et mod virker :/

Men må lige lege med det senere, og se om det virker hvis jeg prøver en røvfuld gange.

Hvordan er det ellers at man kommer ind i Modbo menuen? Er det Select der skal holdes nede når man tænder maskinen (har glemt det :P)

Det plejer at virke efter man har åbnet og lukket en enkelt gang.

Mener det er cirkel og trekant du skal holde nede for at komme ind i menuen, men jeg mener bestemt ikke du kan stille på noget derinde der ændrer på problemet.

Holder du select inde fastbooter den. Det kan faktisk hjælpe så man ikke behøver at åbne låget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/03-13 16:54, rettet 11/03-13 16:54 
Konsolkongen>
Mener det er cirkel og trekant du skal holde nede for at komme ind i menuen, men jeg mener bestemt ikke du kan stille på noget derinde der ændrer på problemet.

Jeg var selv nødt til at ændre en indstilling i menuen for at få den til at køre jap spil. Tror de fleste modchips er designet imod folk prøver at køre piratspil, så regionsfrihed er en underprioriteret default-konfiguration.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
112 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig